Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 37/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 8.06.2009r.

PROTOKOŁ Nr 37/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 8 czerwca 2009r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta oraz p.Hanna Rakowska – inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, proponując jednocześnie zamianę kolejności rozpatrzenia punktów „3” i „4”.

Proponowany porządek, zaakceptowano z ww. zmianą, w następującym brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
4. Kontrola przeprowadzonych przetargów. Analiza wybranego zamówienia publicznego.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola Ośrodka Wypoczynkowego przed sezonem letnim.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia, przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. Pan Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę udzielania odpowiedzi na wnioski Komisji.
W krótkiej dyskusji ustalono, że odpowiedzi na wnioski, będą zapisywane w protokole, co ułatwi rozeznanie, które wnioski zostały już zrealizowane, a które są w trakcie realizacji, bądź oczekują na realizację.
Po czym p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w okresie od lutego do maja br. włącznie:
- w Świetlicy Środowiskowej: zmieniono oświetlenie, zlecono przegląd krzeseł i ich naprawę, zadania typu inwestycyjnego (zmiana wykładziny, malowanie zewnętrzne budynku) zostaną ujęte w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do realizacji na 2010r.;
- na Stadionie Miejskim: zostaną uzupełnione krawężniki;
- koszenie boisk sportowych na terenach wiejskich następuje na sygnał („na telefon”). W ostatnim czasie zgłoszono w ten sposób dwa boiska, które zostały skoszone na zlecenie gminy. W niektórych wsiach boiska koszą mieszkańcy, we własnym zakresie;
- odnośnie sugerowanych przez Komisję mniejszych wymiarów boisk p.Gadziński stwierdził, że łatwiej i taniej byłoby pozostawić duże boiska, a w razie potrzeby zawodnicy mogą grać na części boiska;
- podniszczone wiaty dla zawodników wymagają wyprostowania blach i pomalowania.

W nawiązaniu do ww. odpowiedzi, Komisja sugerowała, by koszenie boisk wykonywać bez czekania na sygnał, najlepiej zlecić koszenie wszystkich boisk. Sugerowano ponadto, by na spotkaniach z mieszkańcami wsi zwrócić im uwagę na zaniedbane boiska i poinformować, że rozważa się możliwość ich pomniejszenia.

Następnie członkowie Komisji wskazali na konieczność większego nadzoru ze strony Urzędu Gminy i Miasta, nad prowadzonymi pracami remontowymi budynku Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie. Zastępca Burmistrza wyjaśnił kwestię nadzorowania prac na terenie miasta i gminy, po czym poruszono następujące sprawy: sprawę zabezpieczenia łatwopalnego styropianu, którym wyłożony jest magazyn Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”, sprawę rozważenia wymiany wykładziny w Świetlicy Środowiskowej ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w br., sprawę podpisania aneksu do umowy dotyczącej zagospodarowania terenu Parku Kościuszki. Pan Eugeniusz Czaplicki pytał o sposób realizacji wniosków, które zostały przez niego zgłoszone w ubiegłym roku, m.in. sprawdzenie hydrantów p.poż. na wsiach, profilowanie drogi, uzupełnienie lamp w Wiekowie.
Zastępca Burmistrza wyjaśnił m.in., że profilowanie dróg odłożono do czasu poprawy warunków atmosferycznych, odnośnie lamp w Wiekowie – ponieważ nie ma tam linii, konieczne byłoby zaplanowanie inwestycji w tym zakresie, dziury w drodze powiatowej na Dębinę – wykonano to co było możliwe, przegląd hydrantów zlecono Zakładowi Gospodarki Komunalnej.
W odniesieniu do ww. hydrantów stwierdzono, że na sierpniowym posiedzeniu Komisja sprawdzi, czy zlecone zadanie zostało wykonane.

Pan Edwin Dzieciuchowicz przypomniał o zgłoszonym przez Komisję wniosku o wymianę posadzki w garażu OSP w Witkowie, a p.Zenon Mietlicki – o wniosku o zamontowanie tablic w Małachowie Złych Miejsc z numerami posesji.
Jak wyjaśnił p.Zastępca Burmistrza, po półroczu można będzie dokonać rozeznania, czy wystarczy środków w budżecie na ww. posadzkę. Tablice zostały zamówione.


Ad.4. Informację o zorganizowanych przez Gminę przetargach przedstawiła p.Hanna Rakowska.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym Komisja dokonała kontroli wybranego zamówienia publicznego – na modernizację budynku komunalnego w Ruchocinku. Komisja sprawdziła dokumentację przetargu na to zadanie: m.in. specyfikację, przedmiary, projekt adaptacji budynku koszarowego nr 4 na lokale mieszkalne. Przetarg na przedmiotowe prace wygrała firma ANBUD p.Andrzeja Kuźmy, za cenę 410.376,31zł brutto. W związku z informacją p.Rakowskiej, że wykonawca wykonał ponad 60% robót, Komisja stwierdziła, że w związku z tym powinien zostać sporządzony protokół częściowego odbioru prac. Innych uwag bądź zastrzeżeń nie zgłoszono.
Pani Rakowska poinformowała ponadto, że 6 kwietnia br. wysłano zapytanie ofertowe na wymianę stolarki okiennej w omawianym budynku koszarowym. W ubiegłym tygodniu nastąpił odbiór tych prac. Cena wymiany – 19.172,-zł. Udzieliła również odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu na modernizację III piętra w budynku Gimnazjum w Witkowie (trwa sprawdzanie ofert).

Ustalono dokonać w terenie kontroli modernizacji ww. koszarowca w Ruchocinku, po dokonaniu kontroli w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.


Ad.5. W punkcie tym nikt głosu nie zabrał.


Ad.6. O godz. 11,20 Komisja udała się do Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w celu dokonania kontroli przygotowania Ośrodka przed sezonem letnim.

Kontroli dokonano w obecności p.Stanisława Rajkowskiego – Dyrektora OKSiR-u oraz p.Grzegorza Piotrowskiego – gospodarza Stadionu Miejskiego w Witkowie i Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

W wyniku kontroli Komisja stwierdziła, że Ośrodek jest w pełni przygotowany do sezonu letniego. Podpisano umowy ze służbami medycznymi, ratownikami oraz firmami ochroniarskimi. Teren Ośrodka jest uporządkowany. Komisja nie zgłosiła żądnych zastrzeżeń. Obecnie OKSiR zatrudnia 3 pracowników stałych i dwóch sezonowych. Od 15 czerwca br. Dyrektor zatrudni sprzątaczkę, pracownika gospodarczego i dwóch pracowników porządkowych przy szaletach. Budynek hotelowy został wyposażony w dwa nowe elektryczne podgrzewacze do wody o pojemności 500 l, które w pełni zabezpieczą ciepłą wodę dla gości hotelowych. Powiatowa Straż Pożarna przeprowadziła kontrolę pod kątem sprawności hydrantów. Pan Dyrektor poinformował o zaplanowanym spotkaniu z właścicielami lokali i placówek handlowych na temat należytego utrzymania porządku. Komisja popiera wniosek Dyrektora o doposażenie Ośrodka w odkurzacz spalinowy plecakowy, do zbierania drobnych śmieci oraz zamontowanie do monitoringu kamery na podczerwień w centralnym punkcie Ośrodka, w rejonie fontanny, gdzie najczęściej zdarzają się wybryki chuligańskie. W godzinach wieczorowo-nocnych ww. kamera zapewniłaby wyraźny obraz na monitorze. Obecnie kamera w godzinach wieczornych nie zdaje egzaminu (obraz mało czytelny).


Zgodnie z ustaleniem dokonanym w punkcie „4” porządku obrad, po zakończeniu kontroli w OW, Komisja udała się do Ruchocinka, w celu dokonania niezapowiedzianej kontroli modernizacji budynku komunalnego (koszarowca).

Kontroli dokonano w obecności p.Hanny Rakowskiej – pracownika Urzędu Gminy i Miasta oraz p.Andrzeja Kuźmy – wykonawcy prac, właściciela firmy ANBUD ze Strzałkowa.
Po dokonanych oględzinach prowadzonych prac modernizacyjnych, Komisja nie zgłosiła żadnych zastrzeżeń do jakości wykonywanych robót. Stwierdzono, że prace które zostały do tej pory wykonane, są przemyślane i wykonane fachowo. W dniu kontroli zaawansowanie prac wynosiło 65%, zaadaptowano 5 mieszkań.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,10.


Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowali:
H. Koźniewska
E.Dzieciuchowicz

drukuj pobierz pdf    

wstecz