Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 36/09 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.06.2009r.

PROTOKOŁ Nr 36/09

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 czerwca 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika– Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Paweł Piniarski  -  Prezes Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie
- oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Anita Frańczak, Sylwia Mietlicka, Barbara Kałużna, Stanisław Antoszczyszyn.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia. Na prośbę Zastępcy Burmistrza, p.Mariana Gadzińskiego, ustalono przenieść na sierpniowe posiedzenie temat dotyczący realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, za I półrocze br. Ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Podsumowanie działalności Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie.
3. Finansowanie sportu kwalifikowanego oraz upowszechniania kultury fizycznej na terenie gminy i miasta w 2009r.
4. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Informację dotyczącą działalności Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w roku szkolnym 2008/2009 przedstawił p.Paweł Piniarski – Prezes Związku.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu p.Piniarski, poinformował m.in., że funkcjonujący w ramach Uczniowskich Klubów Sportowych sport szkolny, od kilku lat działa bez zmian, w ramach tych samych sekcji, rocznie odbywa się ok. 30 zawodów, których kulminacja przypada na miesiące maj i czerwiec. Lekkoatletyka cyt. „ma się bardzo dobrze”, ale coraz mniej młodzieży się angażuje, jest zagrożenie, że sport przegra z komputerami i komórkami, brak wśród młodzieży motywacji i chęci. W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji o bieżnię, p.Piniarski wyjaśnił, że bieżnia nie spełnia warunków do biegania, jest nierówna i zarośnięta. Wskazał na potrzebę zbudowania w Witkowie na Stadionie tartanu, z czterema torami. Omówił wyniki sportowe dzieci i młodzieży ze szkół z terenu gminy i miasta, w tym wyniki gier zespołowych. Poinformował również o odbytym w okresie ferii zimowych obozie sportowym w Szklarskiej Porębie (13 osób) oraz o planowanym obozie letnim w okolicach Międzyzdrojów, z którego skorzysta 7 zawodników i trener. Poruszył ponadto sprawę ścieżek na tzw. Strzelnicy, które winny mieć długość co najmniej 1000 m. Zachęcał do biegania w stronę Kamionki, gdzie znajduje się wytyczona ścieżka o długości 1500 m. W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji o czas odbywania się rozgrywek sportowych, p.Piniarski poinformował o kalendarzach imprez (gminny, powiatowy, wojewódzki) i wyjaśnił sposób ustalania terminów rozgrywek, które odbywają się w ciągu tygodnia. Podziękował p.Antoszczyszynowi za terminowe załatwianie autobusu do przewozu zawodników na zawody.

Odnosząc się do sprawy ww. przewozu zawodników, p.Antoszczyszyn stwierdził, że lepszym rozwiązaniem byłoby odbywanie rozgrywek w soboty, ponieważ w dniach od poniedziałku do piątku autobus zaangażowany jest do dowozu uczniów do szkół na terenie gminy i nieraz trudno jest te sprawy pogodzić.


Ad.3. Pan Antoszczyszyn przedstawił członkom Komisji informację dotyczącą finansowania sportu kwalifikowanego (Klub Sportowy „VITCOVIA”) i upowszechniania kultury fizycznej.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście przedstawionej informacji, p.Roman Popek poruszył problem zarośniętego boiska sportowego w Skorzęcinie, na które gmina wydała znaczne kwoty.
Pan Przewodniczący Komisji wyraził stanowisko, że sołectwa winny we własnym zakresie rozwiązywać ten problem.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 czerwca br.:

a/ zapoznano się z projektem uchwały dotyczącej funduszu sołeckiego;

b/ p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u przedstawił projekt uchwały dotyczący wysokości opłat za korzystanie z kortów tenisowych w Witkowie. Stwierdził m.in., że opłaty te od pewnego czasu nie były zmieniane, przypomniał obecnie obowiązujące opłaty i zaproponował możliwość wykupienia karnetu za 130,-zł (15 godzin miesięcznie). Poinformował również o wpływach z tytułu korzystania z kortów i o kosztach ich utrzymania.
W tematycznej dyskusji p.Roman Popek zaproponował ustalenie omawianych opłat „na osobę”. Propozycja ta zyskała aprobatę członków Komisji, w związku z czym stwierdzono, że należy określić w projekcie uchwały: „opłatę normalną w wysokości 5,-zł/1godz.”, a „opłatę ulgową w wysokości 3,-zł/1 godz.” Proponowano ponadto wykreślić z projektu zapis: „nawierzchnia bitumiczna 4,-zł/1 godz.”. Dyskutowano również na temat karnetów.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie, z ww. propozycjami zmian;

c/ p.M.Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił projekt uchwały dotyczący odpłatności za korzystanie z gminnych przedszkoli. Poinformował m.in., że proponuje się podwyżkę opłat o 10,-zł, z wyjątkiem sytuacji, gdy do przedszkola uczęszcza rodzeństwo.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ p.Anita Frańczak przedstawiła dwa projekty uchwał: 1/ projekt dotyczący wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej w Mąkownicy (852m2). Jest to budynek poszkolny, w jednej jej części znajduje się świetlica wiejska, a w drugiej przedmiotowy lokal mieszkalny, zajmowany przez emerytowanego nauczyciela i byłego sołtysa, który wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o kupno zajmowanego mieszkania. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie; 2/ projekt uchwały dotyczący oddania gruntu o pow. 3583m2 w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, w wieczyste użytkowanie, na rzecz inwestora. Oddanie gruntu nastąpi w drodze ogłoszonego przez gminę przetargu. Pierwsza opłata wynosić będzie 25% wartości gruntu plus podatek VAT. Opłata roczna wynosić będzie 6% wartości gruntu i może być corocznie aktualizowana. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dotyczący uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu stanowiącego drogę dojazdową do złóż kruszywa naturalnego w Ćwierdzinie. Proponowana opłata z tytułu wzrostu wartości gruntu – 1%.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

f/ p.Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmiany planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Witkowie (dz. 47/7 o pow. 2000m2 - pod kaplicę wojskową), przy Klubie Garnizonowym, na wniosek Ordynariatu Polowego. Teren należy do Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

g/ zapoznano się z projektem uchwały o zmianie w Statucie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie i wyrażono pozytywną opinię;

h/ p.Barbara Kałużna poinformowała, że Komenda Wojewódzka Policji wystąpiła do Burmistrza z wnioskiem o zwolnienie z podatku od nieruchomości budynku Policji w Witkowie. Ustalenie zwolnienia należy do kompetencji Rady Miejskiej, w związku z czym został przygotowany projekt uchwały w tej sprawie. Zapis w projekcie uchwały określa zwolnienie „budynków lub ich części, budowli i gruntów zajętych na prowadzenie działalności w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego”, ale dotyczyłby tylko Policji i ewentualnie firmy ochroniarskiej, gdyby taka powstała na terenie gminy.
Komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały;

i/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformowała m.in. o zwiększonych na wniosek szkół środkach na potrzeby tych placówek, o planowanej dotacji przedmiotowej na prace remontowe zbiorników wodnych wysokociśnieniowych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej, o dotacjach na prace remontowe przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków tj. przy kościele w Mielżynie i kościele w Witkowie, o środkach na kotłownie gazowe, o środkach na potrzeby świetlic wiejskich.
W związku z pytaniem p.Tomasza Deskowskiego, p.Burmistrz wyjaśnił kwestię finansowania potrzeb placówek szkolnych. Środki finansowe na oświatę muszą być dzielone proporcjonalnie, na wszystkie szkoły. Dyrektorzy znają wysokość subwencji i tak muszą środki wykorzystywać, by wystarczyło na podstawowe potrzeby. Następnie p.Burmistrz przedstawił pomysł modernizacji budynku oświatowego, w wyniku której zyskalibyśmy większą salę (po zburzeniu ściany działowej i zamontowaniu podnoszonej rolety). Realizacja tego pomysłu, stwierdził p.Burmistrz, pozwoli racjonalniej wykorzystać pomieszczenia I piętra. Po czym p.Burmistrz uzasadnił pozostałe zmiany w budżecie, które wcześniej zasygnalizowała pani Skarbnik.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.5. Informację o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do ww. wniosków, poruszono sprawę koszenia boisk sportowych na wsiach. Pan Roman Popek zwrócił uwagę na zarośnięte boisko w Skorzęcinie, na którym, jak stwierdził, nikt nie gra. Pan Tomasz Deskowski wskazał na konieczność przekazania sołtysom ze strony Komisji bądź Burmistrza sygnału, że dostrzegamy brak zainteresowania mieszkańców niektórych wsi utrzymaniem boisk i ich wykorzystywaniem.

Pan Marian Gadziński wyjaśnił przyjęte w tym zakresie zasady (koszenie „na sygnał”) i dodał, że przy najbliższej okazji zostanie wykoszone boisko w Skorzęcinie.

Pan Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek o stworzenie mieszkańcom możliwości składowania dużych gabarytowo odpadów (np. meble), po godzinach pracy ZGK oraz w soboty.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Komisji poinformował p.Stanisława Rajkowskiego – Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji o potrzebie wyrównania bieżni.
Po czym dyskutowano nt. podanej przez media informacji o nieczynnym kąpielisku w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, z uwagi na stwierdzone bakterie.
Pan Dyrektor OKSiR udzielił członkom Komisji wyjaśnień na powyższy temat (kąpielisko jest już czynne) i podkreślił, że poziom wody w jeziorach jest wyjątkowo niski;

- p.M.Gadziński zwrócił się do Komisji z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie wniosku p.Janiny Z., o wyrażenie zgody na pobudowanie murowanego pawilonu handlowego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, na miejscu obecnego, prowadzonego przez nią „zieleniaka”, który to stragan nie spełnia wymogów Sanepid-u. Proponowane wymiary pawilonu: 4,5m x 7m plus zadaszony taras.
Proponowano wyrazić zgodę na pawilon nietrwale związany z gruntem. Sugerowano przy tym, by wnioskodawca przedstawił Komisji odręczny szkic planowanego pawilonu;

- p.Piotr Jóźwik zwrócił uwagę na nieopróżnianie od dwóch tygodni pojemników na psie odchody;

- p.Krzysztof Bykowski, p.Tomasz Deskowski i p.Piotr Jóźwik zwrócili uwagę na konieczność przycięcia krzewów szczególnie na łukach dróg: np. w kierunku Odrowąża i na Ługach;
- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek p.Grzegorza Sz. z Witkowa o wydzierżawienie na 10 lat gruntu o pow. ok. 800m2, usytuowanego przy Lecznicy Zwierząt, z przeznaczeniem na dwustanowiskową myjnię dla samochodów.
W krótkiej dyskusji nie wyrażono opinii, stwierdzono jedynie, że z uwagi na planowaną drogę wojewódzką, byłoby zbyt mało miejsca na wnioskowany cel;

- p.Anita Frańczak przedstawiła sprawę ewentualnego dalszego wydzierżawienia gruntu pod kontenerem przy ul.Czerniejewskiej (umowa kończy się 17.08.br.).
Proponowano przedłużyć umowę na okres 1 roku, a w tym czasie wypracować z Zarządem Osiedla Nr 5 koncepcję zagospodarowania tego terenu;


- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Krystiana R. z Małachowa, o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gruntu o pow. 0,51ha z przeznaczeniem pod budynek mieszkaniowo-usługowy. Zmiana przeznaczenia przedmiotowego gruntu na cele nierolnicze jest konieczna, ponieważ jest to grunt II klasy.
Komisja wyraziła pozytywną opinię;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p.Jerzego K. z Chłądowa o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego działki nr 31/27 o pow. 0,50ha. Wyjaśniła, że chodzi o zmianę przeznaczenia terenów zabudowy zagrodowej, na cele mieszkaniowe z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- p.Przewodniczący Komisji odczytał pismo Gnieźnieńskiej Izby Gospodarczej o nawiązanie współpracy.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,50.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz