Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 44/09 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 18.05.2009r.

PROTOKOŁ Nr 44/09

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 18 maja 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Piotr Cejman  -  Komendant Komisariatu Policji
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Stanisław Tomaszewski  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Karol Białonowicz  -  Dyrektor Generalny Spółki Wodno-Ściekowej „Wody Polskie” w Poznaniu
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z kwietniowego posiedzenia.
3. Informacja o realizacji uchwały Nr XXV/253/01 z 27.04.2001r. w sprawie utworzenia Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego (sprawozdanie z działalności ZGPPK w okresie od 1.01.2008r. do 9.03.2009r.).
4. Zapoznanie się z informacją Komendanta Komisariatu Policji w Witkowie dotyczącą zabezpieczenia porządku publicznego w OW w Skorzęcinie w sezonie letnim.
5. Zapoznanie się z informacją o przygotowaniu Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji do sezonu letniego.
6. Informacja ZGK nt. funkcjonowania składowiska odpadów w Chłądowie.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z kwietniowego posiedzenia Komisji przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Zapoznano się ze sprawozdaniem z działalności Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego, za okres od 1.01.2008r. do 9.03.2009r.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Zenon Mietlicki, reprezentujący w Związku Gminę Witkowo wspólnie z p.Burmistrzem, poinformował o ostatnich działaniach Związku.
Dyskutowano m.in. o zbiornikach retencyjnych, deszczowniach, składkach członkowskich, wymiarze zatrudnienia osoby do obsługi Związku, o planowanych elektrowniach atomowych.


Ad.4. Informację o przygotowaniach Policji do zabezpieczenia porządku publicznego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie w okresie sezonu letniego, przedstawił z tematycznym komentarzem p.Piotr Cejman – Komendant Komisariatu Policji.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: zwrócili się do p.Komendanta z pytaniem, czy na wniosek Komisji Rolnictwa, Policja może podjąć interwencję odnośnie nielegalnych pomostów w Wiekowie, poruszyli sprawę zniszczonych pomostów na Jeziorze Białym, pytali czy będą na terenie OW policjanci, pytali o termin malowania elewacji budynku Komisariatu Policji.
Ustosunkowując się do powyższych spraw, p. Komendant potwierdził możliwość interwencji w sprawie pomostów w Wiekowie. Poinformował, że policjanci będą przebywać w OW pięć dni w tygodniu, będą patrolować drogi dojazdowe i prowadzić patrole łodzią motorową. Wyraził nadzieję, że firma ochroniarska udostępni Policji pomieszczenie na takie czynności jak np. spisanie zeznań. Będą bazować na radiostacji na łodzi i w radiowozach. Odnośnie elewacji i dyżurki, p.Komendant poinformował, że obecnie załatwiane są sprawy finansowe.
Odnosząc się do sprawy zniszczonych pomostów, p.Stanisław Rajkowski - Dyrektor OKSiR-u poinformował m.in. o prowadzonych z właścicielem Gospodarstwa Rybackiego rozmowach na ten temat oraz planowanych rozmowach w sprawie uporządkowania terenów przy pomostach.


Ad.5. Informację o przygotowaniu OKSiR-u do sezonu letniego, przedstawił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji poruszyli problem zbyt szybko jeżdżących po Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie motocyklistów.
Dyskutowano również o drogach wewnętrznych w Ośrodku, o koniecznym oczyszczeniu (wykoszeniu) dróg dojazdowych w celu poprawy widoczności, o dziurach w molo.
W związku z pytaniem o strukturę organizacyjną po przejściu dotychczasowego kierownika OW na emeryturę, p.Dyrektor poinformował o zatrudnieniu p.Grzegorza Piotrowskiego jako sezonowego gospodarza obiektów kubaturowych i niekubaturowych, na okres 3 miesięcy. Pan Dyrektor poinformował również o planach organizacji w OW imprez o charakterze rekreacyjno-sportowych, m.in. występy amatorskich zespołów.


Ad.6. Pan Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił zestawienie ilości śmieci, składanych w okresie od 1 stycznia do 17 maja br. na składowisko nieczystości w Chłądowie. Ogółem przejęto w tym okresie 1253 ton śmieci.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Kierownik poinformował również, że raz na kwartał wynajmowany jest na składowisko kompaktor, a raz w miesiącu – spych. Poinformował ponadto, że trwa wysyłanie przez Zakład pism do mieszkańców gminy, przypominających o obowiązku zawarcia umów na wywóz nieczystości, posiadania kubłów (pojemników) na śmieci i posiadania rachunków za wywóz. Zgłaszają się już osoby w sprawie zawarcia umowy i kupna kubłów.

Członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: wskazali na konieczność wysyłki ww. pism do Zarządów Ogrodów Działkowych i właścicieli działek letniskowych, pytali czy został już opracowany grafik częstotliwości wywozów, pytali o miejsce składowania śmieci wielkogabarytowych, zwrócili uwagę na poobwieszaną siatkę na składowisku. Dyskutowano również o plastykach, w kontekście długiego okresu ich rozkładu.

Odpowiedzi w powyższych sprawach udzielił p.Kierownik ZGK.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Zarządu Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Ludowego Lotnictwa (przy ul.Spokojnej), o nieodpłatne przekazanie im gruntu. Poinformowała m.in., że jest to drugi wniosek w tej sprawie, na pierwszy Burmistrz udzielił negatywnej odpowiedzi. Przedmiotowy teren został oddany Ogrodom w tymczasowe użytkowanie, decyzją z 1980r., stanowi rezerwę pod inwestycje i może być połączony z sąsiednią gminną działką.
Komisja negatywnie odniosła się do ww. wniosku, proponując użytkowanie na dotychczasowych warunkach;

- p.Jan Trzciński udzielił odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące wydobywania kruszywa (w kontekście niszczenia nawierzchni dróg gminnych) oraz dotyczące łatania dziur w drogach;

- p.Grzegorz Kaźmierczak przypomniał, że w związku z brakiem możliwości skanalizowania terenów wiejskich takich jak Ostrowite Prymasowskie (duże odległości między posesjami), prowadzono swego czasu rozmowy ze Spółką Wodno-Ściekową na temat oczyszczalni przydomowych. Na dzisiejsze posiedzenie poproszono p.Karola Białonowicza – Dyrektora Generalnego Spółki Wodno-Ściekowej „Wody Polskie”, by kontynuować ten temat.
Następnie głos zabrał p.Dyrektor ww. Spółki. W obszernym wystąpieniu p.Dyrektor poinformował m.in., że Spółka działa od 2007r., jest organizacją pożytku publicznego, działającą na podstawie prawa wodnego i statutu, współpracuje tylko z gminami. Na realizację zadań nie muszą być ogłaszane przetargi, ponieważ Spółka przejmuje zadania własne gminy, która może je dotować. Dotacja celowa z gminy na dane zadanie to minimum 20% kosztów, na pozostałą kwotę Spółka zaciąga kredyt. W odniesieniu do małych miejscowości, Spółka proponuje sieć przydomowych oczyszczalni lub inne rozwiązanie, w zależności od m.in. ukształtowania terenu. Obecnie Spółka realizuje swój pierwszy duży projekt – lokalną oczyszczalnię w gminie Kórnik, na ok. 500 mieszkańców, szkołę i inne obiekty. Koszt wyniesie ok. 1,3mln zł. Oczyszczalnie wykonywane są na zamówienie, więc różne mogą być ilości oczyszczanych ścieków na dobę. Spółka współpracuje z firmą, która wykonała już w Polsce wiele oczyszczalni przydomowych. Aby zdecydować co dla miejscowości Ostrowite Prymasowskie byłoby najlepszym rozwiązaniem (lokalna oczyszczalnia czy oczyszczalnie przydomowe), należałoby dokonać oględzin terenu i zobaczyć jego ukształtowanie na mapie wysokościowej. Budowa przydomowych oczyszczalni jest tańsza niż lokalne oczyszczalnie, nie wymaga też pozwolenia na budowę. Z comiesięcznych opłat ponoszonych przez mieszkańców za korzystanie z urządzeń, Spółka spłaca zaciągnięty kredyt. Po spłacie kosztu urządzeń, stają się one własnością użytkowników. Ponadto użytkownicy płacą za konserwację, serwis i wywóz osadu czynnego, wykonywane przez Spółkę co pół roku. W związku z pytaniami członków Komisji, pan Dyrektor poinformował, że do połowy czerwca można złożyć wniosek o unijne środki na omawiane zadania, będą kolejne nabory wniosków. Na przydomowe oczyszczalnie, Spółka udziela 5-letniej gwarancji. Pan Dyrektor przekazał ponadto materiały dotyczące aspektów prawnych współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego a Spółką Wodną i przedmiotu działalności Spółki.
Ustalono, że p.Dyrektor prześle w najbliższym czasie wykaz danych, koniecznych do określenia najlepszego rozwiązania dla wsi Ostrowite Prymasowskie, po czym opracuje i prześle do Burmistrza ofertę cenową.
Pan Przewodniczący Komisji stwierdził, że najpóźniej w październiku br. gmina winna znać koszty budowy omawianych wyżej urządzeń, by zaplanować w budżecie na 2010r. odpowiednie środki. Po czym podziękowano panu Dyrektorowi za omówienie tematu;

- p.Sylwia Mietlicka omówiła sprawy związane z projektem Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy. Poinformowała m.in., że najważniejszym tematem jest przebieg obwodnicy i zapewnienie pod nią terenów. Doprecyzowania wymaga temat elektrowni wiatrowych, m.in. czy planujemy pojedyncze elektrownie, czy też farmy wiatrowe. Poinformowała o proponowanych przez projektanta zakazach dotyczących tematu elektrowni, o sprawie terenów pod budownictwo letniskowe, o zapisie dotyczącym dopuszczalności zalesiania słabych gleb, o terenach pod wielofunkcyjny rozwój. Pani Mietlicka poinformowała ponadto, że przedmiotowe Studium planuje się przedstawić Radzie Miejskiej do uchwalenia na sesji wrześniowej lub listopadowej.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,15.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz