Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 37/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.05.2009r.

PROTOKOŁ Nr 37/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 maja 2009r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Urszula Potaś  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Anna Pawluk  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie
- p.Marian Łukowski  -  Dyrektor Gimnazjum im.A.Borysa w Witkowie
- p.Krystyna Witczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Hanna Rakowska  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt posiedzenia, proponując, by w punkcie „5” dotyczącym sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, wysłuchać również panią Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3, która zwróciła się do niego z prośbą o umożliwienie jej uczestnictwa w posiedzeniu.

Uwag nie zgłoszono, zaakceptowano porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
4. Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych.
5. Ocena sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informacje o przygotowanych i odbytych przetargach, przedstawiły: p.Krystyna Witczak i p.Hanna Rakowska.
Pani Witczak poinformowała, że wysłano do 4 firm zaproszenie do złożenia ofert na monitoring w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Oferty złożyły 2 firmy, przy czym rozbieżność cenowa była duża. Wybrano ofertę „Secura Security”, podpisano umowę na 35tys.zł netto. Poinformowała ponadto, że rejestrator obrazu z kamer będzie umieszczony w biurze kierownika, a nie na bramie wjazdowej jak dotychczas.
Członkowie Komisji poruszyli sprawę jakości kamer, z których obraz winien być tak czytelny, by umożliwiał odczytywanie numerów rejestracyjnych przejeżdżających samochodów. Stwierdzili, że przy odbiorze należy zwrócić na to szczególną uwagę, ponadto – do odczytu winny być zatrudnione dwie przeszkolone osoby.
Pozostałe przetargi zorganizowane przez Gminę omówiła p.Hanna Rakowska, z tematycznym komentarzem.
Informacja na powyższy temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu. 

W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji nt. przetargu na renowację dróg, p.Rakowska poinformowała, że nie został jeszcze ogłoszony.


Ad.4. Informację o planowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych przedstawiła p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Polak poinformowała, że większe remonty planowane są przez dyrektorów na okres wakacji, natomiast mniejsze realizowane są na bieżąco. Jeśli chodzi o inwestycje oświatowe, w budżecie gminy i miasta zaplanowano elewację budynków Szkół Podstawowych Nr 2 i Nr 3 oraz Przedszkola, budowę hali widowiskowo-sportowej, modernizację Szkoły Nr 2 i Gimnazjum, monitoring w Zespole Szkół Podstawowych w Mielżynie.

W kontekście omawianych prac, p.Edwin Dzieciuchowicz wskazał na potrzebę utwardzenia w przyszłym roku placu szkolnego Gimnazjum w Witkowie, kostką brukową.

Pan Ireneusz Kwapich poruszył sprawę koniecznej wymiany drzwi wejściowych do Przedszkola w Kołaczkowie.
Pani Polak wyjaśniła, że Dyrektor Przedszkola Miejskiego zaplanowała to zadanie na bieżący rok. Jak dodał p.Piotr Jóźwik, Komisja Szkolnictwa rozmawiała na ten temat z panią Dyrektor, która ma czas do września na wykonanie tego zadania.


Ad.5. Zgodnie z ustaleniami dokonanymi na początku posiedzenia, oddano głos p.Annie Pawluk – Dyrektorowi Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie. Pani Dyrektor poinformowała o planowanych w bieżącym roku pracach remontowych, po czym poinformowała o zaleceniach pokontrolnych Sanepid-u, na które musi udzielić odpowiedzi do końca sierpnia br. W ramach tych zaleceń konieczne jest wykonanie posadzek (płytki lub wykładzina) i przedłużenie dwóch barierek zabezpieczających powierzchnię otwartą. Koszt tych prac będzie znany po wykonaniu zleconego przez nią kosztorysu. Przy okazji tych prac, konieczne byłoby wykonanie innej konstrukcji szatni i remontu ścian. Pani Dyrektor zwróciła się do członków Komisji z prośbą o zrozumienie, poparcie tej sprawy i zaplanowanie odpowiednich środków finansowych na 2010r. Natomiast w bieżącym roku wskazana byłaby wymiana okien w mieszkaniu znajdującym się w budynku Szkoły oraz okna w pomieszczeniu, w którym mieści się węzeł cieplny.
Stwierdzono, że aby zaplanować w budżecie środki na ww. prace, konieczny byłby kosztorys. W związku z tym członkowie Komisji prosili o przekazanie im przedmiotowego kosztorysu, jeśli to możliwe, przed sesją czerwcową.

Następnie p.Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie zapoznała członków Komisji z sytuacją finansową Zespołu. Poinformowała m.in. o planach remontowych - malowanie sal lekcyjnych na I piętrze i w piwnicy, o awarii pieca, o wyższych niż planowała kosztach energii elektrycznej, o koniecznej wymianie ogrodzenia i wymianie trzech bram, o planach unowocześnienia pracowni komputerowych oraz o planowanej za dwa lata konserwacji dachu. Stwierdziła, że generalnie nie brakuje środków, jednak z uwagi na nieprzewidziany wydatek – awarię kotłowni, zabraknie środków na malowanie, więc wystosowała do Burmistrza wniosek o dodatkowe środki. Pod koniec roku być może zabraknie środków na wynagrodzenia. Pani Dyrektor poinformowała również o reformie oświaty, w ramach której realizowany będzie Program zakładający obowiązkowe zajęcia komputerowe (komputer dla każdego ucznia), zwiększenie od 1.09.br. o 60 minut czas pracy nauczycieli m.in. na pracę z mniej zdolnymi dziećmi. Poruszyła także sprawę zbyt licznych grup językowych, problem patologii w rodzinach i niskiej kultury języka. Pani Dyrektor zaprosiła członków Komisji na Piknik Rodzinny, który odbędzie się w dniu 14 czerwca br. od godz. 15,00 do godz. 18,00. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji, dotyczące m.in. ogrodzenia i awarii kotłowni olejowej.

Pan Marian Łukowski – Dyrektor Gimnazjum im.Adama Borysa w Witkowie, przedstawił „Sprawozdanie z wykonania Planu Finansowego wg stanu na 30.04. br.”
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu pan Dyrektor stwierdził m.in., że sytuacja finansowa jest dobra, za 4 miesiące br. wydatkowano ogółem 36,7% środków. Na olej opałowy wydatkowano ok. 46tys.zł, ale jest to mniej niż w dwóch poprzednich latach. Zabraknie środków na zakup akcesoriów komputerowych i na ubezpieczenie budynków. Wpływy z hali wyniosły 12.388,-zł. Pan Dyrektor poinformował ponadto, że w dniu dzisiejszym przyjedzie młodzież z niemieckiej Gminy Am Dobrock w ramach wymiany młodzieży. Środki na tę współpracę w wysokości 7.560,-zł Gimnazjum otrzymało z Polsko-Niemieckiej Fundacji. W związku z uwagą członków Komisji o celowości zamontowania podlicznika na energię i wodę dla pomieszczenia używanego przez rehabilitanta (znana byłaby kwota dotacji dla „Promyka”), p.Dyrektor poinformował, że obecnie korzysta z tych usług mniej osób, ponieważ powstał punkt rehabilitacji w starym budynku Przychodni Zdrowia.
Pan Edwin Dzieciuchowicz wskazał na celowość utwardzenia placu szkolnego, a p.Tomasz Deskowski – na celowość kompleksowej wymiany drzwi do mieszkań.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, utwardzenie placu oraz przesuwaną bramę zaplanuje po zakończeniu prac wewnątrz budynku Gimnazjum, prawdopodobnie na 2010r. Potwierdził, że wymiana drzwi jest konieczna.


Ad.6. W punkcie tym p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Zarządu Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Ludowego Lotnictwa (przy ul.Spokojnej) o nieodpłatne przekazanie im użytkowanego terenu. Poinformowała m.in., że na pierwszy wniosek w tej sprawie z marca br., p.Burmistrz udzielił negatywnej odpowiedzi. Gmina oddała ww. grunt w tymczasowe użytkowanie, w sąsiedztwie znajduje się również grunt gminny, stanowiący rezerwę pod inwestycje.
Komisja negatywnie odniosła się do wniosku. Wskazano również na konieczność uporządkowania tego terenu przez gminę.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,40.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz