Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 35/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.03.2009r.

PROTOKOŁ Nr 35/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 marca 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Arkadiusz Nowak  -  Dyrektor Oddziału firmy ALKOM w Gnieźnie
oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta: p.p.Anita Frańczak, Hanna Rakowska, Krystyna Witczak, Piotr Janowicz, Marzena Polak, Jolanta Barańska.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
4. Informacja o przygotowanych przetargach.
5. Rozliczenie finansowe preliminarza wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r. i Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
6. Ocena sytuacji finansowej w oświacie.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji planowanej na dzień 27 marca br.:

a/ p.Stanisław Rajkowski przedstawił projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z urządzeń (obiektów) znajdujących się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Poinformował m.in., że przedmiotowe opłaty nie były zmieniane przez 2 lata, proponował ich podwyższenie o ok. 10% i wprowadzenie innego niż dotychczas zróżnicowania cen tj. od 30.04. do 7.06. oraz od 8.06. do 31.08. W kontekście projektu uchwały, p.Dyrektor zwrócił uwagę na niski standard niektórych domków letniskowych oraz przestarzałe instalacje. W związku z uwagą p.Tomasza Deskowskiego o stworzeniu Dyrektorowi możliwości negocjowania cen, p.Dyrektor zasugerował wprowadzenie w projekcie uchwały zapisu „nie mniej niż”, przed każdą stawką opłaty, co zostało przez Komisję zaakceptowane.
Projekt uchwały został przez Komisje pozytywnie zaopiniowany, z ww. propozycją zapisu;
Pan Deskowski ponadto poruszył kwestię opłaty klimatycznej, stwierdzając, że w ofercie OKSiR-u winno być zaznaczone, czy obejmuje ona opłatę klimatyczną.
Korzystając z obecności p.Dyrektora, członkowie Komisji poruszyli również inne tematy związane z funkcjonowaniem OKSiR-u, które opisano w punkcie „Inne sprawy”;

b/ p.Piotr Janowicz przedstawił następujące projekty uchwał: 1/ dot. pomocy finansowej dla Miasta Gniezno na zapewnienie opieki bezdomnym psom z terenu miasta i gminy Witkowo; 2/ dot. zaopiniowania rozporządzenia Wojewody w sprawie planu ochrony dla Powidzkiego Parku Krajobrazowego; 3/ dot. „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Witkowo na lata 2009-2032.”
Komisja pozytywnie i bez uwag zaopiniowała powyższe projekty uchwał;

c/ p.Burmistrz przedstawił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r., w tym m.in. propozycję rozdysponowania kwoty 200tys.zł wolnych środków i wprowadzenie nowych zadań. Komisja zaakceptowała propozycję przeznaczenia dotacji dla OKSiR-u na koszty ochrony osobowej oraz przeznaczenie środków na rozbudowę monitoringu w OW, propozycję umniejszenia środków planowanych na termoizolację Szkół Nr 2, Nr 3, Przedszkola i przeznaczenia ich na modernizację budynku Szkoły Nr 2 (klatki, ściany, wymiana drzwi, hol, korytarze itd.), propozycję dotacji dla Policji (10tys.zł) na remont pomieszczenia dla interesantów oraz propozycję zakupu toru treningowego dla młodych strażaków (10tys.zł).
Odnośnie modernizacji budynku Szkoły Nr 2 proponowano w miarę możliwości ująć również wymianę grzejników na korytarzach, wymianę urządzeń wentylacyjnych oraz ułożenie poz-bruku przed budynkiem;

d/ p.Zastępca Burmistrza przedstawił projekt uchwały, zmieniający Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

e/ p.Zastępca Burmistrza przedstawił projekt uchwały dotyczący regulaminu wynagradzania nauczycieli. Wyjaśnił m.in., że w związku ze zmianą przepisów (Karta Nauczyciela), nie będzie już konieczności corocznego uchwalania takiego regulaminu. Przypomniał, że Rada Miejska uchwaliła regulamin w listopadzie 2008r., jednak zdania prawników na temat konieczności ponownego uchwalenia takiego dokumentu (po zmianie przepisów), są różne. ZNP uważa, że nie jest to konieczne, jednak wg naszego rozeznania, winien być uchwalony nowy dokument, a ten z listopada należałoby uchylić. W związku z tym został przygotowany projekt uchwały w tej sprawie. Pan Zastępca poinformował ponadto o propozycji ZNP, by w projekcie Regulaminu umieścić po §13 zapis informujący, że cyt. „zasady ustalania wymiaru etatu i godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli, którym przydzielono godziny w ramach różnych pensów, określa odrębna uchwała”.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały oraz propozycję ZNP, z tym że zdaniem Komisji ww. zapis winien być umieszczony w §13 jako ust.2.


Ad.4. Informację o przygotowanych przetargach przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Hanna Rakowska.
Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Informację o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2008r. przedstawiła p.Marzena Polak, z tematycznym komentarzem. Odnośnie pierwszego z Programów, p.Polak poinformowała, że pozostałe z 2008r. środki będą wykorzystane w 2009r.
Uwag nie zgłoszono.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.6. Pani Marzena Polak przedstawiła członkom Komisji informację o sytuacji finansowej w oświacie.
W kontekście przedstawionej sytuacji finansowej, dyskutowano m.in. o dojazdach do szkół oraz o subwencji oświatowej na dzieci uczęszczające do szkół wiejskich i dzieci uczęszczające do szkół w mieście.
Przedstawiona przez panią Polak informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- w związku z poruszoną w punkcie „3” sprawą ściągalności opłaty klimatycznej, p.Krystyna Witczak poinformowała, że za 2008r. wpłynęło w ramach tej opłaty 16tys.zł. Wysokość opłaty nie zmienia się od 2003r. (1,-zł i 0,50zł). Po krótkiej dyskusji Komisja zgłosiła pod adresem Burmistrza Gminy i Miasta wniosek o poprawę ściągalności przedmiotowej opłaty, m.in. poprzez rozesłanie podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą informacji o sposobie uiszczania tej opłaty;

- członkowie Komisji pytali p.Dyrektora OKSiR-u o sprawę dłużników zalegających z płatnościami za energię elektryczną w OW, o sprawę „podkradania” energii w OW, o modernizację budynku OKSiR-u.
Pan Dyrektor udzielił odpowiedzi na poruszone sprawy, a ponadto poinformował o trwających pracach przygotowawczych do sezonu letniego, o dużym zainteresowaniu dzieci zajęciami pozalekcyjnymi, o złożonym u Burmistrza piśmie nt. najpilniejszych zadań, o mniejszej niż w 2008r. dotacji przedmiotowej dla OKSiR-u, o planach zatrudnienia w sezonie dodatkowych osób (pracowników interwencyjnych i wychowanków ZP);

- p.Anita Frańczak przedstawiła następujące sprawy: 1/ wniosek p.Jerzego D. o przejęcie przez gminę ulicy Bajecznej w Witkowie. Jest to droga wewnętrzna, o pow. 1483 m2. Gmina nie ma obowiązku ich wykupu. Komisja negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, stwierdzono, by na razie ww. drogi nie przejmować;
2/ sprawę bezprzetargowego przekazania lub sprzedaż sklepu GS w Skorzęcinie. Pani Frańczak przypomniała, że wniosek w tej sprawie Gminna Spółdzielnia złożyła jakiś czas temu, a obecnie wpłynęło drugie pismo w tej sprawie, które GS uzasadnia poniesionymi dużymi nakładami na remonty. Gmina kupiła omawiany grunt wraz ze świetlicą wiejską i strażnicą od p.Wawrzyniaka (płaciliśmy tylko za grunt), jest to więc nieruchomość gminy, a GS nie chce płacić dzierżawy.
Komisja większością głosów wyraziła w powyższej sprawie negatywną opinię;

- p.Piotr Janowicz odczytał odpowiedź p.Anny Z. z Witkowa na pismo Burmistrza o celowości wycięcia i przycięcia drzew na jej nieruchomości, z uwagi na zagrożenie bezpieczeństwa.
Stwierdzono, że celowe byłoby ścięcie 8 topoli przez Urząd Gminy i Miasta, z uwagi na bezpieczeństwo i sieć burzową niszczoną przez korzenie drzew;

- poinformowano p.Burmistrza o zgłoszonych przez Dyrektora OKSiR-u na niniejszym posiedzeniu potrzebach w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (skrzynki energetyczne, bojlery itd.).
Pan Burmistrz potwierdził, że potrzeby OW są jemu i Radnym znane, jednak z uwagi na ograniczone możliwości finansowe dyrektor powinien ustalić priorytety i w miarę możliwości zadania te realizować;

- p.Burmistrz poinformował o złożonej przez firmę ALKOM ofercie na wywóz nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w okresie letnim, na kwotę 144tys.zł.
Po czym oddano głos p.Nowakowi – Dyrektorowi Gnieźnieńskiego Oddziału firmy. Pan Nowak poinformował m.in., że w kalkulacji ww. kosztu wywozu, przyjęto szacunkową ilość nieczystości. Znajdujące się na terenie OW pojemniki na śmieci są w złym stanie technicznym, firma wstawiłaby swoje pojemniki. ALKOM może też zostać podwykonawcą. Poinformował o sprawnie wywiezionych przez ALKOM liściach z terenu OW, które zostały zebrane przez pracowników OKSiR-u.
Odnosząc się do szacunkowej ilości nieczystości, p.Marian Walczak stwierdził, że z danych ZGK wynika, że śmieci jest więcej, ok. 800 ton, więc przyjęta w ww. kalkulacji firmy może być zaniżona.
Pan Burmistrz przypomniał, że ZGK jest statutowo zobowiązany do wywozu nieczystości, a jeśli gmina chciałaby zlecić to zadanie innej firmie, wymagałoby to ogłoszenia przetargu, ale nie ma gwarancji, że ALKOM nie podwyższyłby określonej w ofercie kwoty 144tys.zł. W związku z uwagą p.Nowaka, że w efekcie jego wczorajszej rozmowy z Z-cą Burmistrza nt. niesprzątania ulic gminnych, już dziś ZGK sprząta, p.Burmistrz zwrócił się do p.Gadzińskiego z pytaniem, czy interweniował w tej sprawie w ZGK. Pan Gadziński udzielił negatywnej odpowiedzi. W związku z tym oświadczeniem, p.Burmistrz zwrócił uwagę p.Nowakowi, że przypisując sobie zasługi podważa autorytet samorządu i próbuje siać ferment.
Pan Nowak przeprosił za swoje zachowanie, po czym kontynuowano dyskusję.
W związku z pytaniami członków Komisji, p.Nowak poinformował, że firma zabrała do recyklera część pojemników na makulaturę, więc obecnie pozostały 4 pojemniki. Jeśli oferta zostanie przyjęta, firma ustawiłaby w OW również pojemniki na szkło i plastyki. Pan Nowak poinformował również o zamiarze złożenia przez firmę oferty na sprzątanie ulic gminnych, co uniemożliwiłoby sytuację, że wiatr przenosi liście na inne ulice.
Pan Przewodniczący podziękował p.Nowakowi za udział w posiedzeniu i przedstawienie ofert firmy, po czym wywiązała się krótka dyskusja nt. oferty ALKOM-u na wywóz nieczystości z terenu OW w Skorzęcinie. Większością głosów (przy 1 głosie przeciwnym) Komisja proponowała ogłoszenie przetargu w tym zakresie;

- p.Burmistrz poinformował o przebiegu prac przy utwardzaniu zapasowego parkingu na potrzeby OW;

- p.Przewodniczący Komisji zasygnalizował potrzebę połatania kamieniami dziur w drodze w Ostrowitym Prymasowskim;

- po zapoznaniu się z planem remontów budynków komunalnych na 2009r., ustalono zaprosić na kolejne posiedzenie Kierownika ZGK, dla omówienia tego planu*;

- p.Tomasz Deskowski:
1/ poruszył sprawę potrzeb remontowych w Przedszkolu w Kołaczkowie (np. wymiana drzwi wejściowych), które do tej pory nie zostały zrealizowane.
Stwierdzono, że należałoby zaprosić p.Dyrektor Skrzypską na kolejne posiedzenie Komisji Szkolnictwa, dla omówienia priorytetów remontowych Przedszkoli;
2/ zgłosił wniosek o skontaktowanie się z firmą, która kilka miesięcy temu pozostawiła walec drogowy przy ul.Braci Łukowskich, by go usunęła;
3/ poruszył problem zaniżeń w drogach powiatowych (np.ul.Dworcowa, ul.A.Poznań), w których zbiera się woda deszczowa.
Ustalono zaprosić na kwietniowe posiedzenie p.Szczepańskiego – Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie, dla omówienia stanu nawierzchni dróg powiatowych.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,10.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

* Uwaga protokolantki: Komisja Rewizyjna również zapoznała się z przedmiotowym planem remontów i w dniu 17.IV. dokona w terenie kontroli w tym zakresie.

drukuj pobierz pdf    

wstecz