Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 33/09 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 18.02.2009r.

PROTOKOŁ Nr 33/09

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 18 lutego 2009r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Tomaszewski  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu GiM
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4. Informacja o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy.
5. Inne sprawy.

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 20 lutego br.:

a/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła planowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2009r. Poinformowała m.in. o zwiększonej subwencji oświatowej na wynagrodzenia dla nauczycieli, o umniejszeniu przez Wojewodę dotacji w rozdziale 852 z zakresu opieki społecznej (w oparciu o mniejsze wykorzystanie środków w 2008r.), o wprowadzeniu do budżetu środków unijnych na szkolenia dla strażaków, o zwiększeniu dotacji dla OKSiR-u na elewację budynku OKSiR-u, na modernizację pola namiotowego i recepcji pola namiotowego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

Następnie p.Burmistrz przedstawił propozycje zwiększenia środków na planowane wcześniej zadania inwestycyjne i propozycje wprowadzenia do budżetu dodatkowych zadań, w związku z wolnymi środkami, które pozostały z ubiegłorocznego budżetu. Propozycje dotyczyły m.in. zwiększenia środków o 50tys.zł na chodniki, o 50tys.zł na drogę Chłądowo-Strzyżewo, o 100tys.zł na ulice, o 100tys.zł na elewację budynków Szkół Nr 2, Nr 3 i Przedszkola, o 500tys.zł na budowę hali sportowej w Witkowie, o 150tys.zł na budowę boiska w ramach programu „Moje boisko-Orlik 2012” oraz środki na budowę zapasowego parkingu (teren byłego wylewiska) na potrzeby OW w Skorzęcinie. Dodatkowe zadania, to m.in. zakup wiat przystankowych, remont kupionych przez Gminę domków letniskowych – 100tys.zł, remont klas lekcyjnych w Gimnazjum – 150tys.zł, budowa sieci wodociągowej w Piłce, remont świetlicy wiejskiej w Mielżynie.
Odnosząc się do ww. propozycji Komisja proponowała utwardzić na razie tylko część terenu pod zapasowy parking, rozbudowę budynku Urzędu rozważyć za 2 lub 3 lata (w br. wymienić tylko dach, tak jak proponuje p.Burmistrz), na budynku świetlicy wiejskiej w Mielżynie zabezpieczyć w br. tylko dach i może okna, a ewentualny remont rozważyć w kolejnych latach. Radni ponadto wskazali na konieczność utwardzenia drogi w rejonie baraków w Witkowie (odcinek ok. 150m).

W kontekście planowanych zadań inwestycyjnych, p.Burmistrz poruszył również sprawę lokalizacji boisk w ramach programu „Moje boisko-Orlik 2012”. Przypomniał, że różne były propozycje w tym zakresie, Radni i nauczyciele WF mają różne zdania na ten temat. Pan Burmistrz stwierdził, że obydwie lokalizacje (na Strzelnicy i na Stadionie) są jego zdaniem dobre, należy jednak mieć na uwadze kwestię dostępności obiektów, bezpieczeństwo i koszty utrzymania. Koszty utrzymania omawianych obiektów byłyby na Stadionie mniejsze, a dostępność byłaby większa. Wprawdzie Radni podjęli już decyzję zlokalizowania obiektów na Strzelnicy, umowa z Województwem Wielkopolskim wkrótce zostanie podpisana, ale może warto pomyśleć jeszcze nad tą sprawą.

W krótkiej dyskusji ustalono omówić ten temat w dniu 27 lutego br. na wspólnym posiedzeniu Komisji, bądź w innym terminie, na roboczym spotkaniu Radnych.

Proponowane zmiany w budżecie zostały przez Komisję zaakceptowane;
 
b/ taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków omówił p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej. Poinformował, że wniosek o zatwierdzenie taryf przekazał Radzie Miejskiej w dniu 15 stycznia br. W oparciu o sporządzone kalkulacje, ZGK proponuje następujące ceny: woda – 2,08zł/m3 netto (2,23zł brutto), zrzut ścieków – 4,24zł/m3 netto (4,54zł brutto). Po omówieniu przedmiotowych kalkulacji, p.Tomaszewski poruszył kwestię ewentualnego wprowadzenia zróżnicowanych cen (niejednolitych taryf) dla różnych odbiorców, cen progresywnych (wyższa cena powyżej określonej ilości wody) lub ustalenie wyższych cen w okresie letnim, dla odbiorców Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

Wprowadzenie zróżnicowania cen nie zyskało aprobaty członków Komisji.

Komisja zwróciła uwagę na procentowo dużą podwyżkę ceny zrzutu ścieków, bo aż 16%, co byłoby znacznym obciążeniem finansowym dla mieszkańców. Wskazano na konieczność obniżenia kosztów wpływających na podwyżkę omawianej ceny, np. przez wydzielenie części gruntów pod i wokół oczyszczalni ścieków. Obecnie powierzchnia tego gruntu wynosi ok. 5ha, a może wystarczyłby teren o pow. np. 3ha, co pozwoliłoby umniejszyć kwotę podatku od nieruchomości, odprowadzanego do budżetu gminy. Stwierdzono również, że Rada Miejska może w razie potrzeby rozważyć zwolnienie lub obniżenie stawki tego podatku.

W wyniku dyskusji Komisja jednogłośnie zaproponowała ustalenie ceny wody w wysokości 2,08zł/m3 netto (2,23 brutto) oraz ceny odprowadzania ścieków w wysokości 4,10zł/m3 netto (4,39zł brutto).
W kontekście omawianych taryf Komisja zgłosiła sugestię, by na przyszłość planować rozpatrzenie tego tematu już na styczniowych posiedzeniach Komisji, co pozwoli wnikliwiej go przeanalizować;
c/ projekt Statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej omówiła p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta. Poinformowała m.in., że z czterech propozycji zmian przedstawionych przez ZGK, w projekcie nie uwzględniono tylko jednej, dotyczącej przekazania Zakładowi spraw związanych z zarządem dróg gminnych. Ponadto dokonano niedużych, „kosmetycznych” zmian.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

d/ p.Jan Trzciński omówił projekt uchwały dotyczący zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Jaworowo. Poinformował m.in., że na zebraniu w dniu 17 lutego br. mieszkańcy Sołectwa Jaworowo uchwalili Plan Odnowy, a po zatwierdzeniu go przez Radę Miejską, gmina rozpocznie starania o środki unijne na realizację tego Planu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

e/ p.Trzciński omówił dwa projekty uchwał: 1/ o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 408/1 w Witkowie; 2/ o przystąpieniu do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części działki nr 182/1 w Wiekowie. Pierwszy projekt dotyczy przeznaczenia terenu o pow. 3.400m2 w rejonie ul.Powstańców Wlkp i ul.Szkolnej pod zabudowę mieszkaniową z dopuszczeniem nieuciążliwych usług. Drugi projekt dotyczy przeznaczenia terenu o pow. 0,48ha pod budownictwo letniskowe.
Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa projekty uchwał;

f/ projekt uchwały w sprawie rocznego planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych w 2009r. zaopiniowano pozytywnie;

g/ projekt uchwały zmieniającej uchwałę Nr XIX/167/08 dot. zaciągnięcia pożyczki na kanalizację zaopiniowano pozytywnie.


Ad.4. W punkcie tym zapoznano się z informacją o wydanych przez Burmistrza decyzjach o warunkach zabudowy.
Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Pan Burmistrz poinformował członków Komisji, że na spotkaniu w dniu 5 lutego br. Komendant Powiatowy Policji poinformował go, że nie planuje się uruchomienia Sezonowego Posterunku Policji w OW w Skorzęcinie.

Pani Anita Frańczak poinformowała, że dwóch najemców lokali mieszkalnych w budynku komunalnym w Ruchocinie, wystąpiło o kupno zajmowanych lokali, z udziałem w gruncie. Ponieważ w budynku znajduje się również świetlica wiejska, świetlica musiałaby być wyodrębniona.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowe wnioski.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz