Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 36/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 26.05.2009r.

PROTOKOŁ Nr 36/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 maja 2009r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  -  inspektor ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Inne sprawy.
4. Kontrola obiektów sportowych na terenie miasta i gminy w zakresie ich wykorzystywania i stanu technicznego. Kontrola magazynu sprzętu sportowego Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia’.
5. Kontrola działalności Świetlicy Środowiskowej.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2 Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- poproszono p.Jana Trzcińskiego, o wyjaśnienie sprawy fontanny na Rynku.
Pan Trzciński przypomniał, że fontanna wchodziła w zakres zadania, obejmującego zagospodarowanie Parku Kościuszki, a realizowanego przez Zakład Usługowo-Handlowy „Wiosna”. Poinformował m.in., że na obiekty małej architektury nie opracowuje się projektu, a jedynie koncepcję. Ponieważ fontanna nie spodobała się i jej wykonanie odbiegało od koncepcji, ustalono z firmą, że fontanna zostanie rozebrana (przyłącze elektryczne i wodne pozostanie). Wartość zadania zostanie umniejszona o wartość fontanny, przygotowano stosowny aneks do umowy;

- członkowie Komisji zwrócili się do p.Trzcińskiego z pytaniami dotyczącymi boiska przy ul.Czerniejewskiej i nadzoru nad pracami adaptacyjnymi w Ruchocinku. Pytano również o podłogę w świetlicy wiejskiej w Mąkownicy, chodnik w Ruchocinku, wymianę drzwi wejściowych do budynku Urzędu Gminy i Miasta, budowę parkingu przed budynkiem Urzędu, konieczną rozbiórkę starej wojskowej oczyszczalni ścieków.
Pan Jan Trzciński udzielił odpowiedzi na powyższe pytania, po czym poproszono na posiedzenie p.Piotra Janowicza.
Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę umów na wywóz nieczystości i pytał, czy mieszkańcy narodowości romskiej, posiadają kontenery i mogą okazać się rachunkami za wywóz śmieci.
Jak wyjaśnił p.Janowicz, ZGK wystosował pisma do wszystkich mieszkańców, którzy nie zawarli umów na wywóz nieczystości. Odnośnie Romów, obiecał zorientować się w tej sprawie.
Pan Eugeniusz Czaplicki poruszył sprawę funkcjonowania oczyszczalni ścieków. Stwierdził, że od zimy płynie nieoczyszczony ściek i do tej pory nie rozwiązano tego problemu.

W krótkiej dyskusji ustalono dokonać w dniu dzisiejszym kontroli w tym zakresie;

- zapoznano się z pismem p.Wiktora Grysiuka z Wrocławia, o udzielenie przez gminę pomocy jego rodzinie, w ramach repatriacji.
Komisja proponowała rozpatrzyć powyższy wniosek pozytywnie i przydzielić tej rodzinie jedno z mieszkań socjalnych bądź komunalnych.


Ad.4. O godz. 10,20 Komisja udała się w teren, dla dokonania kontroli.

O godz. 12,30 Komisja zakończyła prace kontrolne i na sali narad Urzędu Gminy i Miasta omówiła jej wyniki.

Wyniki kontroli:

I. Stadion Miejski w Witkowie.
W kontroli uczestniczył również p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.
Podczas kontroli członkom Komisji nasunęły się następujące uwagi:
- brak pokryw przy studzienkach wodociągowych, umiejscowionych przy bieżni,
- należy uzupełnić krawężniki wzdłuż bieżni,
- kabel przy głównej trybunie jest niezabezpieczony, należy przytwierdzić go do konstrukcji trybuny,
- wymienić skrzynkę energetyczną zamontowaną przy trybunie (widoczna dziura),
- przy wejściu na trybunę główną należy usunąć pozostałości kostki brukowej,
- siatki (za bramkami) przy boisku do piłki ręcznej są pordzewiałe, należy uzupełnić ubytki,

Komisja Rewizyjna w kontekście powyższych uwag oraz w nawiązaniu do wcześniejszych kontroli inwestycji na rzecz gminy, stwierdza brak nadzoru podczas realizacji prac inwestycyjnych i remontowych. W związku z tym Komisja wnioskuje o dokładną kontrolę zarówno podczas trwania ww. prac jak i przy odbiorach.

II. Magazyn sprzętu sportowego Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”.
W kontroli uczestniczył p.Marian Szczepaniak - magazynier, odpowiedzialny za sprzęt Klubu.
Jak poinformował p.Szczepaniak, magazyn jest wyposażony w sprzęt w wystarczającej ilości.
Stwierdzono, że zamontowany w magazynie styropian, ze względu na przepisy p.poż., powinien być zdemontowany.
Ponieważ magazyn jest obecnie remontowany, niemożliwe było sprawdzenie zgodności stanu ilościowego sprzętu, z książką inwentarzową.

III. Boisko pełnowymiarowe w Kołaczkowie.
- stwierdzono, że obiekt jest zarośnięty, ogólnie zaniedbany,
- bramki wykonane z rur stalowych są zardzewiałe.

IV. Boisko pełnowymiarowe w Gorzykowie.
- niewykoszona trawa,
- obiekt jest mało wykorzystywany do zajęć wychowania fizycznego przez uczniów Szkoły Podstawowej i miejscową młodzież,
- przy wykonanym ogrodzeniu z siatki powlekanej, powinny być w dolnej części ogrodzenia zamontowane elementy betonowe. Ułatwiłoby to koszenie trawy wzdłuż ogrodzenia,
- chodnik wykonany z kostki brukowej (dojście ze Szkoły do boiska), jest pozarastany.

V. Boisko pełnowymiarowe w Małachowie Złych Miejsc.
- nawierzchnia jest nierówna, trawa niewykoszona, śmieci zalegają od dłuższego czasu,
- wykonane z blachy boksy dla zawodników rezerwowych są pordzewiałe, blachy powyrywane.

Podsumowując wyniki kontroli boisk na terenach wiejskich, Komisja zgłosiła pod adresem p.Burmistrza wniosek, by boiska do piłki nożnej o wymiarach olimpijskich, niewykorzystywane przez miejscową młodzież, były wymiarowo mniejsze, tzn. o wymiarach do piłki nożnej halowej. Zmobilizowałoby to młodzież do ich większego wykorzystywania, a ponadto obniżyłoby koszty utrzymania tych obiektów.

VI. Kontrola rowu przy ul.Wrzesińskiej w Witkowie.
W kontroli uczestniczyli: p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej oraz p.Piotr Janowicz – inspektor ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy i Miasta.
Podczas oględzin ww. rowu, odprowadzającego ścieki z oczyszczalni, stwierdzono widoczne zanieczyszczenia.

W związku z powyższym Komisja zgłosiła wniosek, aby do końca czerwca br. Zakład Gospodarki Komunalnej sporządził wykaz gospodarstw domowych i firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta i gminy, które nie posiadają przyłącza kanalizacyjnego.


W związku z tym, że zajęcia w Świetlicy Środowiskowej w Witkowie przy ul.Sportowej odbywają się w godzinach popołudniowych, ustalono dokonać kontroli jej funkcjonowania, od godz. 16,45. Ustalono ponadto, że kontroli dokona Komisja w niepełnym składzie.

Do czasu powyższej kontroli, p.Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach.

Przerwa trwała od godz. 13,45 do godz. 16,45.

 
Ad.5. O godz. 16,45 p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz p.Edwin Dzieciuchowicz - Zastępca Przewodniczącego i p.Eugeniusz Czaplicki – członek Komisji dokonali kontroli Świetlicy Środowiskowej, w obecności pań: Krystyny Żok, Aleksandry Sawa i Marii Kaźmierczak.
Pani Żok poinformowała Komisję, że zajęcia w Świetlicy odbywają się codziennie. We wtorki i czwartki zajęcia prowadzone są w dwóch grupach tj. grupie dzieci młodszych i grupie dzieci starszych. Łączna liczba godzin zajęć w tygodniu wynosi 10,5. W ciągu tygodnia z zajęć korzysta ok. 60 dzieci.
W dniu kontroli w zajęciach uczestniczyło 21 dzieci. Na zajęciach realizowany jest program profilaktyczny, nauka współżycia oraz zajęcia edukacyjne. W przypadkach, gdy dziecko np. zachowuje się niekulturalnie, czy nie uczestniczy w wycieczkach, panie prowadzące zajęcia kontaktują się z rodzicami. W wypadku drastycznych zachowań dzieci, wzywani są rodzice, z którymi prowadzone są rozmowy, jak uniknąć takich zachowań. W każdą środę odbywają się zajęcia edukacyjne tj. udzielana jest pomoc w odrabianiu lekcji i w nauce. Dzieciom, które potrzebują więcej uwagi (np. słabo się uczą), poświęcane są dodatkowe godziny. Pomoce dydaktyczne: artykuły piśmienne, książki itp. wystarczają do prowadzenia zajęć. Uczestniczące w kontroli panie, zwróciły Komisji uwagę na bardzo słabe oświetlenie górne pomieszczenia.
Komisja natomiast zwróciła uwagę:
1/ na konieczność naprawy krzeseł (należy przykręcić oparcia i siedziska do stelaża),
2/ na konieczność wymiany wykładziny podłogowej (widoczne są uszkodzenia, spod wykładziny wydostaje się pył i kurz),
3/ na stan techniczny budynku: ściany szczytowe oraz od zewnątrz, od strony kortów, elewacja powinna być pomalowana (pęknięcia kilku nałożonych warstw farb olejnych),
4/ na pordzewiałą konstrukcję zadaszenia od strony kortów. Komisja proponuje przemalowanie jej farbą hameraid.

W podsumowaniu kontroli Komisja stwierdziła, że zatrudnione w Świetlicy panie są przygotowane do zajęć, wykazują duże zaangażowanie i cierpliwość podczas zajęć.
Kontrola trwała dwie godziny.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 18,45.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowali:
H. Koźniewska      
E. Dzieciuchowicz
H. Mucha

drukuj pobierz pdf    

wstecz