Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 33/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 7.04.2009r.

PROTOKOŁ Nr 33/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 7 kwietnia 2009r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym Komisja przyjęła protokoły z dwóch poprzednich posiedzeń.

Następnie kontynuowano prace nad sprawą absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.

Komisja analizowała wydatki na inwestycje wieloletnie, szczególnie w zakresie dotyczącym roku 2008, zaciągnięte pożyczki i ich spłaty oraz stan zadłużenia gminy.
Uwag i zastrzeżeń nie zgłoszono. Odnośnie zadłużenia zwrócono uwagę na stosunkowo nieduży jego procent, bo 4,5% wykonanych dochodów gminy. Gmina ma więc płynność finansową i zdolność kredytową.

Następnie poproszono na posiedzenie p.Burmistrza Gminy i Miasta.

W związku z pytaniem p.Zenona Mietlickiego o zadania realizowane w Skorzęcinie, p.Burmistrz wyjaśnił, że na 2008r. planowano dwa zadania: „Odbudowa świetlicy wiejskiej” z udziałem środków unijnych oraz „Budowa strażnicy OSP” ze środków własnych. Ponieważ pozyskanie środków unijnych przeciągało się w czasie, zrealizowano pierwsze zadanie ze środków własnych, w ramach zadania „Budowa remizy OSP”, tym bardziej, że obiekty te tworzą całość.
 
Nawiązując do stosunkowo niedużego zadłużenia gminy w 2008r. p.Eugeniusz Czaplicki sugerował zaciągnięcie pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na kanalizację wsi Ruchocinek.

Pan Burmistrz w kwestii zadłużenia wyjaśnił, że faktycznie na koniec roku gmina miała zadłużenie w kwocie ponad 1,2mln zł, co stanowiło ponad 4%, natomiast już w grudniu została podpisana umowa na kolejną pożyczkę w WFOŚiGW w kwocie 1,6mln zł, której transze będą uruchamiane w roku bieżącym i zadłużenie wzrośnie do ok. 9%. Niezależnie od skali zadłużenia p.Burmistrz potwierdził, że faktycznie celowym byłoby przystąpienie do opracowania dokumentacji technicznej na kanalizację sanitarną w Ruchocinku. Jest to jedna z większych miejscowości, o dużej koncentracji zabudowy i jest jak najbardziej wskazane, by ta miejscowość była kanalizowana jako kolejna. Pan Burmistrz dodał, że rozważy przy kolejnych zmianach w budżecie wprowadzenie kwoty na opracowanie dokumentacji technicznej tego zadania.

Członkowie Komisji interesowali się ponadto kwotą dochodów, przypadającą na 1 mieszkańca gminy.

Pan Burmistrz poinformował, że kwota dochodów podatkowych na 1 mieszkańca wynosi 973,90zł.

Następnie p.Przewodniczący Komisji zwrócił się do p.Burmistrza z prośbą o jego ogólne uwagi i ocenę realizacji budżetu.

Pan Burmistrz stwierdził, że budżet 2008 roku był budżetem dobrym, ale jednocześnie trudnym do realizacji. Wykonano dużo inwestycji, za kwotę ok. 5mln zł. W porównaniu z wydatkami bieżącymi, wydatkowanie środków na inwestycje jest o wiele trudniejsze, wymaga dużo pracy (projekt, dokumentacja, przetarg, nadzór nad realizacją). Ponad połowa budżetu inwestycyjnego była przeznaczona na budowę dróg, ulic i chodników. Wykonano również duże zadanie, które służy poprawie bezpieczeństwa, a dotyczy ono budowy i modernizacji oświetlenia ulicznego. Wprowadzono w ciągu roku budżetowego nowe zadanie, bardzo ważne jeśli chodzi o zabezpieczenie lokali socjalnych – adaptacja budynku koszarowego na mieszkania, które będą przydzielane osobom mającym wyroki sądowe o przyznaniu lokali socjalnych, a które gmina musi zapewnić. Wykonano także takie zadania, które wpływają na estetykę naszej miejscowości, jak renowacja Strzelnicy, czy modernizacja Parku Kościuszki. Również w Gimnazjum wykonano prace, które poprawiły standard tej placówki. Realizację budżetu 2008r. mimo szeregu trudności p.Burmistrz ocenił jako udaną i zadowalającą.

Po czym przystąpiono do ustalania brzmienia wniosku absolutoryjnego, w oparciu o wyniki kontroli, dokonanej na posiedzeniach w dniu 25 i 31 marca oraz 7 kwietnia br.

Skonstruowany przez Komisję wniosek nt. absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta został odczytany, po czym p.Przewodniczący poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym panowie: Henryk Mucha, Edwin Dzieciuchowicz, Zenon Mietlicki, Jerzy Skrzypek i Eugeniusz Czaplicki opowiedzieli się za wnioskiem o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.

Wniosek podpisano. Zgodnie z obowiązującą procedurą wniosek zostanie przekazany przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Koninie, do zaopiniowania.

Na tym posiedzenia zakończono – o godz. 15,20.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz