Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 30/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RMw Witkowie, odbytego w dniu 6.02.2009r.

PROTOKOŁ Nr 30/09

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 6 lutego 2009r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Danuta Sosnowska  -  Wicedyrektor Przedszkola Miejskiego w Witkowie
- p.Agnieszka Szymańska  -  intendentka Przedszkola Miejskiego

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
4. Sprawa przewozu artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkola Miejskiego.
5. Inne sprawy.
6. Kontrola w Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie w zakresie dożywiania uczniów.
7. Kontrola działań podejmowanych przez Szkołę Nr 3 w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom.
8. Kontrola w magazynie sprzętu sportowego w Szkole Podstawowej Nr 3.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoły z dwóch poprzednich posiedzeń przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. Sprawę sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta omówiła p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta. Poinformowała, że na działalność Burmistrza lub Urzędu Gminy i Miasta nie wpłynęła w 2008r. i w 2009r. – do dnia niniejszego posiedzenia, żadna skarga. Zdarzają się natomiast przypadki niezadowolenia z wydanych przez Burmistrza indywidualnych decyzji, ale nie są to skargi w rozumieniu kpa, a odwołania w toku postępowania administracyjnego. W 2008r. wpłynęła skarga mieszkańca Folwarku, w związku z zalewaniem wodami opadowymi jego posesji przez sąsiada. Jak już informowano Komisję na listopadowym posiedzeniu, sprawa została załatwiona polubownie, po oględzinach z udziałem zainteresowanych sąsiadów i członków Komisji Rolnictwa. Była to jednak sprawa na wpół cywilna, na wpół administracyjna. Jeśli chodzi o inne jednostki organizacyjne, w listopadzie 2008r. wpłynęło pismo wyrażające niezadowolenie z uzyskanych świadczeń z Ośrodka Pomocy Społecznej. Sprawa została wyjaśniona w obowiązującym terminie, zainteresowana otrzymała taką pomoc na jaką przedstawiła dokumenty.

Do przedstawionej informacji Komisja nie zgłosiła uwag.


Ad.4. Pan Przewodniczący Komisji poinformował zaproszone na posiedzenie p.Danutę Sosnowską – Wicedyrektora Przedszkola Miejskiego w Witkowie oraz p.Agnieszkę Szymańską – intendentkę, że temat przewozu artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkola był omówiony w 2008r. na posiedzeniu z udziałem p. Ewy Skrzypskiej – Dyrektora Przedszkola. Po odczytaniu fragmentu protokołu z posiedzenia z 2008r., p.Przewodniczący stwierdził, że mimo sugestii Komisji, do tej pory nic nie zrobiono, by sytuację poprawić. Wiadomo mu bowiem od matki jednego z uczniów, że przewożony z „Euro-Samu” towar spożywczy, nie jest przykrywany, melex, którym ten towar jest przewożony, stoi przy krawężniku ulicy, którą jeździ wiele samochodów. Wyraził zdanie, że samochód należałoby zabudować, by na przewożony towar, np. pączki, się nie kurzyło i apelował, by zwrócić uwagę na odpowiednie zabezpieczenie towaru.

Jak wyjaśniła p.Sosnowska, po ww. zdarzeniu przewożone produkty zabezpieczane są folią. Nadbudowa nie jest możliwa, ponieważ pojazd byłby zbyt ciężki (akumulator nie dałby rady).

Członkowie Komisji proponowali zastanowić się nad zbudowaniem lekkiej konstrukcji ze sklejki wodoodpornej, bądź wnioskować do Burmistrza o zakup samochodu dostawczego.

Pani Sosnowska poinformowała, że Dyrektor Przedszkola składała już wcześniej wnioski o zakup takiego samochodu. Wyjaśniła ponadto, że na niektóre produkty żywnościowe można składać stałe zlecenie (są dostarczane przez dostawców), a te na które zleceń nie można składać, dowożone są do filii na ul.Jasnej Melexem. Doraźnie sprawa zabezpieczenia została załatwiona.

Korzystając z obecności pani Wicedyrektor na posiedzeniu, p.Eugeniusz Czaplicki pytał o kwestię przepełnienia Przedszkola.

Pani Sosnowska udzieliła wyjaśnień w tym temacie (liczba wolnych miejsc, kryteria przyjęcia, itp).


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p. Zenon Mietlicki poruszył sprawę nadawania nazw ulic lub Osiedli na terenach wiejskich.
Po udzieleniu wyjaśnień przez panią Sekretarz, wnioskował by rozważyć ustawienie tablic informujących o numerach nieruchomości, na nowo powstałym Osiedlu w Małachowie Złych Miejsc;

- p. Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek by oznakować szalety przy kościele podświetlaną tabliczką (np. „TOALETA”), usytuowaną na Starym Rynku, w rejonie posesji p.Bednarkiewicza oraz umieścić na szaletach instrukcję obsługi wejścia (rysunek);

- p.Edwin Dzieciuchowicz zgłosił wniosek o rozważenie możliwości budowy przyłączy internetowych na terenie gminy, z funduszy unijnych. Dodał, że np. w Chłądowie i Gorzykowie jest słaby zasięg.

W punkcie tym zapoznano się również z pisemnym zapotrzebowaniem Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie na sprzęt sportowy. Z uwagi na mylnie podaną liczbę sprzętu, ustalono pismo zwrócić, celem dokonania poprawki.


Od godz. 11,10 Komisja udała się do Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie, w celu dokonania zaplanowanych kontroli.

Ad.6 i Ad.7. Kontrola dożywiania uczniów i kontrola przeciwdziałania uzależnieniom.
Pani Anna Pawluk – Dyrektor Szkoły i p. Małgorzata Napierała – Wicedyrektor Szkoły udzieliły członkom Komisji wyczerpujących informacji nt. żywienia uczniów w szkolnej stołówce i nt. korzystania z gotowych produktów z przyszkolnego sklepiku. Poinformowały m.in., że z dożywiania korzysta ok. 180 uczniów (w każdym miesiącu liczba jest nieco inna), w tym ok. 57 uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2, a także 3 pracowników Szkoły Nr 3. Stołówkę obsługują 4 osoby zatrudnione w sumie na 3,5 etatu. Cena obiadu dla ucznia wynosi 2,70zł, a dla pracownika – 5,20zł. 93 obiady dla uczniów opłacane są przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Uczniowie nie korzystający z obiadów w stołówce, zjadają drugie śniadanie, przygotowane przez rodziców.
Szkoła organizuje spotkania z rodzicami, na których poruszane są sprawy związane ze zdrową żywnością i przeciwdziałaniem wszelkiego rodzaju uzależnieniom. Uczestnictwo rodziców na tych spotkaniach jest zadowalające. Jak wynika z relacji pani Dyrektor, nauczyciele wykazują się dużą wiedzą i zaangażowaniem w ww. zagadnieniach. Na okres ferii zimowych został opracowany dla uczniów plan zajęć sportowych i kulturalnych.
Uwag nie zgłoszono.
Zestawienie danych dotyczących żywienia od września 2008r. do stycznia 2009r. włącznie, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W wyniku dokonanych oględzin, Komisja stwierdziła, że magazyn sprzętu sportowego jest utrzymany starannie i nie budzi żadnych zastrzeżeń. Z zajęć korekcyjnych korzysta 80 uczniów z klas od „0” do IV. Pani Dyrektor przedłożyła Komisji spis sprzętu sportowego, niezbędnego do właściwego prowadzenia zajęć sportowych i korekcyjnych, który to wykaz stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. wykazu, proponując zakupić najbardziej niezbędny sprzęt.

Pani Dyrektor poinformowała członków Komisji o potrzebach remontowych w budynku Szkoły:
 1/ ocieplenie budynku;
 2/ modernizacja instalacji c.o.
 3/ malowanie i remont posadzki na korytarzach – I i II piętro.

Komisja zakończyła posiedzenie o godz. 14,00.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz