Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 28/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 12.12.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 28/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 12 grudnia 2008r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM oraz w siedzibie ZGK, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola finansowa Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie gospodarki odpadami, za III kwartały br.
4. Opracowanie planu pracy Komisji na 2009r.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.


Ad.3. Pan Przewodniczący Komisji poinformował zaproszonego na posiedzenie Kierownika ZGK, że w związku z sygnałami dotyczącymi zanieczyszczenia rzeki Strugi, Komisja chciałaby dokonać oględzin nie tylko składowiska odpadów, tak jak to planowano, ale również oględzin oczyszczalni.

Ustalono dokonać w pierwszej kolejności kontroli składowiska, następnie kontroli oczyszczalni ścieków, a z dokumentami zapoznać się w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej przy ul.Wrzesińskiej.

Wyniki kontroli:

1. Składowisko nieczystości w Chłądowie.
Po dokonaniu oględzin składowiska, p.Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej, przedstawił członkom Komisji zestawienie przychodów i kosztów składowiska nieczystości – wg stanu na dzień 31 października br., z tematycznym komentarzem.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po otrzymaniu wniosku Kierownika ZGK o zakup kompaktora (pismo nr 3204/08 w załączeniu), stwierdzono, że Komisja nie jest przeciwna temu zakupowi, jednak po zapoznaniu się z budżetem gminy i miasta na 2009r. stwierdza, że zakup ten jest w następnym roku niemożliwy. Zastanawiano się, czy  celowym jest zakup tak drogiego sprzętu, który będzie wykorzystywany kilkadziesiąt godzin rocznie. Postanowiono zwrócić się do Kierownika ZGK z prośbą o przedstawienie kosztów utrzymania kompaktora tj. koszt garażowania, koszt konserwacji i przeglądów technicznych, szacunkowy koszt paliwa, oleju i smarów, koszty przeszkolenia pracownika (uprawnienia). Po dokładnym zapoznaniu się z ceną zakupu kompaktora, z kosztami jego utrzymania i eksploatacji oraz z organizacją składowania odpadów w ramach porozumienia międzygminnego (Zakład w Lulkowie), Komisja wyda opinię co do celowości zakupu tego sprzętu.

2. Oczyszczalnia ścieków w Małachowie Wierzbiczany.
Po dokonaniu oględzin oczyszczalni, Komisja przystąpiła do analizy wniosków złożonych przez p.Danutę Górską-Ciesielską – Kierownika Wydziału Oczyszczalni i Ścieków (pismo w załączeniu).

Komisja sugeruje następujące rozwiązania:
1/ kontrolę dopływu wód deszczowych z udziałem przedstawicieli ZGK i inspektora ds. ochrony środowiska;
2/ w przypadku skażenia substancjami chemicznymi, dokonywanie na podstawie zabarwienia ścieku, zapachu i wyników laboratoryjnych kontroli zakładów pracy na terenie gminy;
3/ rozważenie przez ZGK możliwości pozyskania na modernizację oczyszczalni dotacji z zewnątrz..

Komisja ponadto proponuje, by odnośnie zasadności wymienionych w ww. piśmie prac modernizacyjnych, wypowiedział się fachowiec związany z projektowaniem lub technologią funkcjonowania oczyszczalni.

Zapoznano się również z pismami dotyczącymi oceny funkcjonowania oczyszczalni w okresie gwarancji: pismami Kierownika ZGK z dnia 18.X.2006r. i z dnia 12.IV.2007r. dotyczącymi usunięcia usterek oraz z notatką służbową z dnia 12.IV.2007r. w której stwierdza się, że oczyszczalnia funkcjonuje prawidłowo oraz określa się termin usunięcia przez wykonawcę firmę ELSTAR-BIO drobnych usterek.
Ww. pisma i notatka służbowa stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.4. W punkcie tym Komisja opracowała plan pracy na 2009r. Przedmiotowy plan stanowi załącznik do niniejszego protokołu, zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do zatwierdzenia, na grudniowej sesji.


Ad.5. Po krótkiej dyskusji na temat szaletu publicznego Komisja postanowiła zgłosić p.Burmistrzowi sugestię, by na szaletach umieścić informację o sposobie ich otwierania (np. „wrzuć 1,-zł”).


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,40.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz