Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 31/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.10.2008r.

PROTOKOŁ Nr 31/08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 października 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Maria Dykszak - Prezes Spółdzielni Kółek Rolniczych
- p.Eugeniusz Zamiar - Prezes Gminnej Spółdzielni „SCH”
- p.Emilia Salska - przedstawiciel Banku Spółdzielczego.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
4. Zapoznanie się z działalnością instytucji obsługujących rolnictwo.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do wniosku dotyczącego zakupu strojów dla drużyn sportowych, proponowano ujęcie tego zadania w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, na 2009r.
W nawiązaniu do wniosku dotyczącego oświetlenia ulicznego, p.Paweł Lisiak wskazał na brak oświetlenia przy budynku Szkoły w Mielżynie, a p.Roman Popek – na niedostateczne oświetlenie w Witkowie, od Spółki WITBUD do posesji p.Rezulaka. Proponował zamontować dodatkową lampę i skierować ją w ten rejon.


Ad.4. Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłych na posiedzenie przedstawicieli instytucji obsługujących rolnictwo, po czym zwrócił się do nich z prośbą o przedstawienie informacji o bieżącej ich działalności.

Jako pierwsza głos zabrała p.Maria Dykszak – Prezes Spółdzielni Kółek Rolniczych. Poinformowała m.in., że SKR zatrudnia 27 stałych pracowników, a także uczniów. W sezonie zatrudnione są dodatkowe osoby. Poinformowała o rodzajach świadczonych przez Spółdzielnię usług, o trudnej sytuacji finansowej, spowodowanej m.in. zaleganiem przez rolników z płatnościami za usługi i podwyżką cen energii.
Informacja SKR stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
Informację o oferowanych rolnikom kredytach związanych z klęską suszy przedstawiła p.Emilia Salska – przedstawiciel Banku Spółdzielczego. Poinformowała m.in. o procedurze związanej z przyznawaniem tych kredytów, o ich oprocentowaniu w wys. 3,5% (plus prowizja 3%), o okresie spłaty. Poinformowała również o innych kredytach dla rolników (m.in. inwestycyjnych i na zakup ziemi) i ich oprocentowaniu. W związku z pytaniami członków Komisji, pani Salska poinformowała również o aktualnym oprocentowaniu lokat bankowych.

Informację o działalności Gminnej Spółdzielni „SCH” przedstawił p.Eugeniusz Zamiar – Prezes Spółdzielni. Na wstępie poinformował, że w bieżącym roku minęło 60–lecie działalności Gminnej Spółdzielni. Obecnie GS prowadzi 14 sklepów (i 1 sezonowy w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie), 1 punkt gastronomiczny oraz piekarnię. Spółdzielnia zajmuje się handlem, świadczeniem usług i skupem, zatrudnia 88 stałych pracowników i 18 uczniów. Sytuacja finansowa Spółdzielni nie jest najlepsza, wynik finansowy oscyluje wokół zera. Wielu rolników nie wywiązało się z umów skupowych na rzepak, cena zboża obniżyła się, a węgiel drożeje.
Informacja o działalności GS stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- dyskutowano na temat koniecznego poszerzenia parkingu przy budynku Urzędu Gminy i Miasta, po czym ustalono ponownie zwrócić się w tej sprawie z wnioskiem do p.Burmistrza Gminy i Miasta;

- p.Grzegorz Kaźmierczak zwrócił uwagę na budynek w Gaju-Żeleźnicy grożący zawaleniem i wskazał na celowość zobowiązania właściciela budynku, do zabezpieczenia murów;

- p.Paweł Lisiak poruszył sprawę Strugi Bawół. Stwierdził, że obecnie w Strudze nie płynie woda, ale ścieki.
Ustalono niezwłocznie dokonać oględzin Strugi, między Maleninem a Odrowążem. Oględziny rozpoczęto o godz. 11,20.

Wyniki oględzin:

Stwierdzono, że woda wypływająca z oczyszczalni do Strugi jest mętna, sprawia wrażenie nieoczyszczonej. W związku z tym ustalono, że Komisja dokona ponownej kontroli w tym zakresie, w listopadzie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,15.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz