Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 31/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.12.2008r.

PROTOKOŁ Nr 31/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 grudnia 2008r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Anna Pawluk - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie
- p.Ewa Łukowska - księgowa w Szkole Podstawowej Nr 3
- p.Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w W-wie
- p.Marzena Polak - inspektor ds. oświaty w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z sytuacją finansową szkół podstawowych i gimnazjów.
4. Opracowanie planu pracy Komisji oraz zaopiniowanie projektu planu pracy Rady Miejskiej na 2009r.
5. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji grudniowej.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację na temat sytuacji finansowej w oświacie od stycznia do końca listopada br. przedstawiła z szerokim tematycznym komentarzem p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W związku ze złożonym przez Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie wnioskiem o przyznanie dodatkowych środków na bieżące potrzeby placówki, w wysokości ok. 4.200,-zł, poproszono panią Dyrektor na posiedzenie, w celu wyjaśnienia sprawy.

Pani Anna Pawluk wspólnie z księgową wyjaśniły, że pierwszy raz wystąpiła taka sytuacja. Po zakupie węgla do stołówki szkolnej, zabrakło środków na inne bieżące potrzeby. Plan był mniejszy od faktycznych, niezbędnych wydatków, w związku z czym dokonano przeksięgowań. Jak stwierdziła pani Dyrektor, liczy na dodatkowe środki, które by choć w części pokryły finansowe braki.

W związku z pytaniem członków Komisji, pani Łukowska wyjaśniła kwestię przepływu środków za żywienie w stołówce szkolnej.

Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek.
  

Ad.4. Do projektu planu pracy Rady Miejskiej na 2009r. nie wniesiono uwag.
Następnie opracowano plan pracy Komisji na 2009r., stanowiący załącznik do niniejszego protokołu. Przedmiotowy plan zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej na sesji w dniu 29 grudnia br., do zatwierdzenia.


Ad.5. W punkcie tym zaopiniowano pozostałe, następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 grudnia br.:

a/ p.Marzena Polak omówiła projekt uchwały dotyczący Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/ w związku z planowanym podjęciem na sesji uchwały dotyczącej ustalenia ceny za przyjęcie odpadów na składowisku w Chłądowie, p.Kierownik ZGK przedstawił Komisji opracowaną przez Zakład kalkulację tej ceny: 158,81zł netto za tonę (169,93zł z VAT). Wyjaśnił, że konieczność podwyższenia omawianej ceny wiąże się ze wzrostem opłaty tzw. marszałkowskiej aż o 33%.

Następnie wywiązała się dyskusja.
W związku z pytaniem p.Tomasza Deskowskiego, p.Kierownik poinformował, że wysokość opłaty marszałkowskiej zależy od rodzaju składowanych odpadów (najtańszy jest gruz). Stwierdził dalej, że należy zastanowić się nad selektywnym zbieractwem u źródła, bo wtedy cena składowania byłaby niższa nawet o połowę, a to powinno zachęcić mieszkańców do selekcji odpadów. Kolorowe worki na odpady możnaby zakupić z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i poszukać odbiorców śmieci.

Dyskutowano również na temat częstotliwości wywozu odpadów i jej egzekwowania, na temat podatku tzw. „śmieciowego” i objęcia nim również właścicieli domków letniskowych, na temat budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie.

W kontekście budowy ww. Zakładu w Lulkowie, p.Kierownik ZGK wskazał na celowość zakupu kompaktora.

W związku z sugestią Komisji, by umniejszyć liczbę etatów na składowisku z 2 do 1,5 etatu (na korzyść etatów do sprzątania), p.Kierownik proponował umniejszenie o 1/3 etatu i opracowanie skorygowanej pod tym kątem kalkulacji. Propozycja ta została przez Komisję zaakceptowana.

Komisja sugerowała również rozważenie zakupu zamiatarki.

W podsumowaniu dyskusji Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, proponując ustalenie ceny w wysokości 155,-zł netto za tonę odpadów;

c/ proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2008r. omówiła pani Skarbnik.
Uwag nie zgłoszono, zmiany zaopiniowano pozytywnie;

d/ pani Skarbnik poinformowała, że pan Burmistrz przedstawi na sesji autopoprawkę do projektu budżetu gminy i miasta na 2009r., po czym tę autopoprawkę omówiła. Poinformowała również o pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej nt. projektu budżetu;

e/ pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały dotyczący wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2008. Wydatki te dotyczą m.in. modernizacji budynku komunalnego w Ruchocinku, kanalizacji w mieście, odbudowy świetlic wiejskich.
Komisja nie wniosła uwag, projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

f/ projekt uchwały o ekwiwalencie pieniężnym dla członków ochotniczych straży pożarnych zaopiniowano pozytywnie, proponując jego ustalenie w wysokości 13,-zł za godzinę;

g/ projekt uchwały o Statutach Osiedli zaopiniowano pozytywnie;

h/ projekt uchwały dotyczący programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2009r. zaopiniowano pozytywnie;

i/ projekt uchwały dotyczący systemu unieszkodliwiania odpadów komunalnych (i budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie) zaopiniowano pozytywnie;

j/ projekt uchwały dotyczący uchylenia uchwały Nr IX/85/03 o przystąpieniu do opracowania planu zagospodarowania OW zaopiniowano pozytywnie;

k/ projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej w Skorzęcinie (część budynku poszkolnego) zaopiniowano pozytywnie.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ zapoznano się z pismem p.Franciszka Popka, przypominającym o jego wniosku w sprawie nazwania ulicy w Witkowie imieniem bohatera – obrońcy Witkowa śp. Floriana Majchrzaka, poległego we wrześniu 1939r.
Jak stwierdzono, mieszkańcy którzy występowali w ostatnich latach o nadanie nazw ulicom, we wnioskach proponowali konkretne nazwy;

2/ zapoznano się z wnioskiem p.Wolniewińskiego o zamontowanie lampy oświetlenia ulicznego przy jego posesji w Gorzykowie.
Wniosek został już zrealizowany;

3/ zapoznano się z wnioskiem pani Very Daudesh o pomoc w zakresie repatriacji.


Na tym posiedzenie zakończono- o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz