Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 30/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.09.2008r.

PROTOKOŁ Nr 30/08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 września 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji
oraz inspektorzy i podinspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Tadeusz Bartkowiak, Sylwia Mietlicka, Anita Frańczak, Hanna Rakowska

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
4. Zapoznanie się z informacją Komendanta Komisariatu Policji o przebiegu sezonu letniego na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i na terenie gminy.
5. Rozważenie sprawy ograniczenia tonażu pojazdów na drodze Witkowo-Kamionka.
6. Informacja o realizacji uchwały o zakazie biwakowania.
7. Omówienie wyników oględzin w terenie, dokonanych przez Komisję w dniu 2 września br.
8. Inne sprawy.
9. Przeprowadzenie oględzin dotyczących stanu zanieczyszczeń lasów.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 26 września br.:

a/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący udzielenia bonifikaty od sprzedaży lokalu mieszkalnego w budynku poszkolnym w Skorzęcinie, wraz z gruntem. O udzielenie bonifikaty wystąpili najemcy tego lokalu, rzeczoznawca wycenił przedmiotową nieruchomość na kwotę 36.900,-zł. Pani Frańczak przypomniała, że dotychczas obowiązuje uchwała Rady określająca ogólnie zasady udzielania bonifikat, ale zostanie uchylona, ponieważ weszły już w życie przepisy, które obligują do indywidualnego ustalania bonifikat.
Komisja proponowała udzielenie bonifikaty w wysokości 20%;

b/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o nadaniu nazwy ulicy równoległej do ul.Czerniejewskiej (droga prywatna). O nadanie nazwy „Różana” wystąpili właściciele działek budowlanych w tym rejonie. Proponowali również nadanie nazwy osiedlu, ale w gminie Witkowo nie jest stosowany podział na takie osiedla. Teren miasta jest wprawdzie podzielony na pięć osiedli, ale są to jednostki pomocnicze gminy. Omawiana ulica przebiega częściowo w granicach miasta, a w mniejszej części – w Małachowie Wierzbiczany. Zgodnie z ustawowym obowiązkiem, właścicielka drogi wyraziła pisemną zgodę na proponowaną nazwę. Pani Mietlicka dodała, że odnośnie pozostałych części tej drogi, prostopadłych do ul.Czerniejewskiej, przyszli właściciele działek mogą wystąpić z propozycjami innych nazw.
Komisja pozytywnie zaopiniowała nazwę ulicy „Różana”;

c/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie w rejonie ul.Kosynierów Miłosławskich oraz w Strzyżewie Witkowskim. Objęty planem teren to ok. 16ha, z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne i wielorodzinne oraz pod usługi i handel. Właścicielami gruntu są: Agencja Nieruchomości Rolnych, gmina oraz właściciele prywatni.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, akceptując proponowaną przez Burmistrza jednorazową opłatę z tytułu wzrostu wartości gruntu: dla terenów pod handel i usługi – 30%, pod budownictwo mieszkaniowe – 20%, dla dróg i terenów zielonych – 1%;

d/ zapoznano się z projektem uchwały dotyczącej odpłatności za usługi opiekuńcze;

e/ p.Hanna Rakowska przedstawiła projekt uchwały dotyczący regulaminu Parku Miejskiego (tzw. Strzelnicy).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, jednocześnie proponując w punkcie „9” dodać drugie zdanie o obowiązku właściciela psa sprzątania po psie nieczystości;

f/ p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił sprawę wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i przedszkoli. Przypomniał, że w czerwcu br. pracownicy niepedagogiczni Przedszkola Miejskiego wystąpili do Rady Miejskiej z prośbą o podwyższenie ich wynagrodzenia. Obecnie dyrektorzy szkół i Przedszkola opracowują dane związane z tym wynagrodzeniem, po czym na sesję zostanie przygotowany projekt uchwały w tym zakresie. Pan Gadziński przypomniał ponadto, że obecnie obowiązuje omawianych pracowników uchwała z 2005r. o najniższym wynagrodzeniu (686,-zł) oraz uchwała z 2007r. o wartości punktu (5,-zł).
Komisja pozytywnie odniosła się do sprawy podwyższenia wynagrodzenia pracownikom administracyjno-obsługowym szkół i Przedszkola;

g/ p.Tadeusz Bartkowiak przedstawił projekt opinii nt. budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w 2009r. w ramach rekultywacji, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych. Proponowane są dwie drogi: w Chłądowie (od posesji p.Koteckiego) oraz z Dębiny w kierunku posesji p.Staniszewskiej i p.Wentland w Strzyżewie.
Komisja zaakceptowała proponowane ww. drogi (przy 1 głosie przeciwnym i 1 głosie wstrzymującym się);
h/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2008r. Poinformowała m.in. o zwiększonych i umniejszonych przez Wojewodę dotacjach, rezygnacji z budowy boiska w ramach programu „Blisko boisko” (gmina nie otrzyma środków na dofinansowanie tego zadania), dotacjach dla OPS, OKSiR-u, Biblioteki, zwiększeniu środków na drogi, przesunięcia między paragrafami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie;

i/ pani Skarbnik omówiła ogólne dane dotyczące wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze br. oraz udzieliła odpowiedzi na pytania członków Komisji w tym zakresie.
Wykonanie budżetu za I półrocze oceniono pozytywnie;

j/ pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały o przeznaczeniu umorzonej pożyczki w wysokości 269tys.zł na inwestycje proekologiczne: budowę kanalizacji w Witkowie oraz sieć wodno-kanalizacyjną.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.


Ad.4. Informację o zabezpieczeniu porządku publicznego w okresie sezonu letniego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie i na terenie całej gminy, przedstawił p.Piotr Cejman – Komendant Komisariatu Policji.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Na wstępie tematycznej dyskusji p.Henryk Mucha poruszył sprawę monitoringu w mieście.

Pan Komendant stwierdził, że monitoring funkcjonuje, ale Komisariat Policji nie ma sił i środków, by oddelegować policjanta do sprawdzania zapisów. Policjanci obciążeni są narzucanymi odgórnie akcjami i pracochłonną biurokracją. Zapisy może jednak odczytywać cywil, jak np. w Strzałkowie czy Gnieźnie. Osoby te zostały tam zatrudnione przez Urzędy. W związku z uwagą p.Eugeniusza Czaplickiego np. celowości odczytywania zapisów w Komisariacie, p.Komendant zapewnił, że mógłby przeznaczyć na ten cel odpowiednie pomieszczenie.
Stwierdzono, że na początek wystarczyłoby zatrudnienie osoby na pół etatu, a odczytywanie zapisów może nadal odbywać się w budynku przy ul.Park Kościuszki (przy Sali Historii).

W dalszej dyskusji poruszono sprawę finalizowanego zakupu samochodu dla potrzeb Policji, przekraczania dozwolonej szybkości pojazdów na drodze na Trzemeszno, współpracy Policji z Żandarmerią, włączenia psów policyjnych do patroli w okresie poza sezonem, sprawę wykroczeń. Komisja wskazała ponadto na konieczność współpracy Policji z mieszkańcami miasta i gminy.


Ad.5. W punkcie tym dyskutowano na temat wniosku p.Teofila Robaszkiewicza – Sołtysa Kamionki, zgłoszonego na sesji Rady Miejskiej w dniu 5 września br. Wniosek dotyczył ograniczenia tonażu pojazdów na drodze Witkowo – Kamionka, które niszczą asfaltową nawierzchnię. O zaopiniowanie przedmiotowej sprawy prosił Komisję pan Burmistrz.
Z uwagi na małą liczbę ciężkich pojazdów poruszających się po ww. drodze, Komisja negatywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt.


Ad.6. Informację o realizacji uchwały o zakazie biwakowania na terenie gminy, przedstawił wraz z tematycznym komentarzem p.Tadeusz Bartkowiak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Omówiono wyniki oględzin, dokonanych przez Komisję w dniu 2 września br. Postanowiono zgłosić pod adresem Burmistrza Gminy i Miasta wniosek o podjęcie działań w celu likwidacji nielegalnych barier na drogach gminnych w Wiekowie. Bariery uniemożliwiają swobodne dojście do jeziora.


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek pełnomocnika właścicieli terenu przy ul.Czerniejewskiej w Witkowie (pow. 0,31ha) o zmianę zapisu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Obecny zapis przewiduje na tym terenie usługi związane ze sportem, a właściciele chcieliby jego przeznaczenia pod usługi i handel.
W wyniku dyskusji Komisja uwarunkowała wydanie opinii w tej sprawie zorganizowaniem konsultacji z mieszkańcami Osiedla Nr 5 (Wspólnotami Mieszkaniowymi);

- p.Marian Gadziński przedstawił wniosek rodziny z Chłądowa, która ucierpiała w ostatnich dniach z powodu pożaru w budynku mieszkalnym - o udzielenie pomocy.
Komisja proponowała udzielenie pomocy finansowej na zakup materiałów budowlanych, do kwoty 1000,-zł;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę nieestetycznych stołów handlowych pozostawianych na terenie targowiska po dniach targowych. Lepszym rozwiązaniem byłoby jego zdaniem skonstruowanie przez właścicieli lekkich, przenośnych stołów;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta w nawiązaniu do planowanego podwyższenia wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i przedszkoli poinformował, że od 2005r. kwota bazowa wynosi 686,-zł, a wartość punktu – od 2007r. 5,-zł. Po przeanalizowaniu tematu proponuje podwyższyć kwotę bazową do 800,-zł.
Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej propozycji.


Ad.9. Na prośbę Komisji p.Tadeusz Bartkowiak poinformował o powierzchni lasów gminnych (ok. 9 ha), ich usytuowaniu i o wykonywanych w nich pracach pielęgnacyjnych.

Ustalono dokonać oględzin lasu gminnego w Folwarku i lasu gminnego w Ruchocinku.

W wyniku oględzin zdecydowano przekazać Burmistrzowi Gminy i Miasta wniosek o dokonanie cięć pielęgnacyjnych w lesie gminnym w Ruchocinku.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,20.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz