Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 30/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 9.12.2008r.

PROTOKOŁ Nr 30/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 9 grudnia 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Hocine Taibi - Prezes Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”
- p.Zenon Burchard - Skarbnik ww. Klubu Sportowego
- p.Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym proponował w projekcie porządku wykreślić część punktu „4”, dotyczącą zapoznania się z sytuacją finansową szkół podstawowych i gimnazjów. Temat ten zostałby rozpatrzony na kolejnym posiedzeniu, w dniu 22 grudnia br. z danymi na koniec listopada br.

Innych uwag do projektu porządku posiedzenia nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z opiniami i wnioskami innych Komisji Rady dot. projektu budżetu gminy i miasta na 2009r., wypracowanie własnej opinii na temat projektu oraz opracowanie ewentualnych wniosków w sprawie zmian w projekcie budżetu.
4. Zapoznanie się z planami finansowymi szkół i przedszkola na 2009r.
5. Inne sprawy (m.in. spotkanie z przedstawicielami Klubu Sportowego).


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.


Ad.3. Zapoznano się z opiniami nt. projektu budżetu gminy i miasta na 2009r.: z opinią Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej oraz z opinią Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego.
Po czym wywiązała się tematyczna dyskusja.

Pan Przewodniczący Komisji wskazał na celowość dokończenia wodociągowania posesji w Piłce, jeśli w trakcie roku budżetowego znajdą się dodatkowe środki.
Pan Jerzy Skrzypek wskazał na konieczną naprawę sieci burzowej na terenie Osiedla Nr 5 (ul.Żwirki i Wigury i ul.Płk.Hynka), a p.Marian Walczak – na potrzebę wyczyszczenia rowu od ul.Czerniejewskiej do przepompowni.

Po ustosunkowaniu się do powyższych spraw, p.Burmistrz poinformował, że na sesji przedstawi Radzie autopoprawkę do projektu budżetu. Poinformował również o wniosku Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich o dofinansowanie z budżetu gminy budowy chodnika w Mielżynie.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. wniosku i proponowała dofinansowanie na budowę ww. chodnika w wysokości 30tys.zł.

Pan Tomasz Deskowski poruszył szereg spraw: konieczność zmiany charakteru szkół (w związku z nowymi przepisami m.in. zwiększą się koszty funkcjonowania), rozwiązania komunikacyjne, ścieżki rowerowe, sprawa dotacji na kulturę i zaplecza lokalowego, sprawa powstawania kolejnych mieszkań socjalnych w Ruchocinku w kontekście zagrożenia patologią, kwestia dużych kosztów oświetlenia ulicznego w kontekście zysków komercyjnych spółek oświetleniowych, sprawa opłaty klimatycznej która winna być pobierana od wszystkich zobowiązanych w OW w Skorzęcinie, sprawa budowy hali sportowo-widowiskowej przy Szkole Nr 2 i 3.

Do powyższych spraw ustosunkował się p.Burmistrz Gminy i Miasta. Poinformował m.in. o planowanych w uzgodnieniu z zarządcą drogi rozwiązaniach komunikacyjnych, zapoznał Radnych ze szkicem tych rozwiązań w rejonie Rynku i Kościoła. Poinformował o możliwości wykonania ścieżki rowerowej za Strzyżewem w kierunku OW, jeśli zostanie wykonana droga w kierunku Powidza. Stwierdził, że całe I piętro budynku oświatowego winno być do dyspozycji OKSiR-u, na cele kultury. Odnośnie Ruchocinka p.Burmistrz stwierdził, że chociaż są rodziny trudniejsze, nie ma rodzin patologicznych. Wyjaśnił, że według spółki oświetleniowej ma ona tylko 1,5% zysku. Koszty oświetlenia ulicznego są dla gminy dużym obciążeniem ponieważ wzrastają koszty energii. Budowa hali sportowej jest priorytetem, chociaż szanse na pozyskanie dofinansowania ze środków unijnych są nieduże. Są trzy moduły, projektant je sprecyzuje. W II kwartale 2009r. planuje się ogłoszenie przetargu, z terminem realizacji zadania – do końca 2010r.

Odnosząc się do poruszonej przez p.Deskowskiego sprawy opłaty klimatycznej, p.Piotr Jóźwik zasugerował, że ściąganie tej opłaty mogłoby być ułatwione, gdyby istniało w OW Centrum Informacji, gdzie prowadzący wynajem miejsc noclegowych zgłaszaliby wolne miejsca, a Centrum dokonywałoby rezerwacji.

Podsumowując wyniki analizy projektu budżetu, Komisja uznała projekt budżetu gminy i miasta na 2009r. za skonstruowany właściwie i zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie, bez propozycji zmian.
Wypracowana przez Komisję opinia stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Zgodnie z obowiązującą procedurą uchwalania budżetu, przedmiotowa opinia wraz z opiniami pozostałych Komisji, zostanie przekazana Burmistrzowi Gminy i Miasta.


Ad.4. Informację na temat planów finansowych poszczególnych szkół i przedszkola na 2009r. przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta. Poinformowała m.in., że subwencja oświatowa na 2009r. jest wyższa w porównaniu z 2008r. o 5,95%. Plany finansowe wzrosły o ok. 8,79%, z tym że wynagrodzenia – o 10%. Jedynie Szkoła Podstawowa w Gorzykowie ma mniejszą kwotę subwencji i mniejszy niż w br. plan finansowy. Ponieważ subwencja oświatowa nie wystarcza na pokrycie wszystkich potrzeb oświaty, nie wystarcza nawet na wynagrodzenia, brakujące środki dokładane są z budżetu gminy i miasta.
Przedstawione przez panią Skarbnik zestawienie subwencji i środków własnych – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Członkowie Komisji interesowali się wysokością subwencji oświatowej na ucznia w mieście i na ucznia, w związku z czym poproszono na posiedzenie p.Marzenę Polak – inspektora ds. oświaty. Pani Polak poinformowała, że średnia, standardowa subwencja na 1 ucznia, wynosi w każdej gminie 4.050,26zł. W gminie Witkowo w 2008r. subwencja na ucznia na wsi wyniosła 5.615,-zł, a na ucznia w mieście – 4.069,-zł. Dla uczniów gimnazjów subwencja jest nieco wyższa niż dla uczniów szkół podstawowych. Wartość subwencji zróżnicowana jest ponadto dla uczniów upośledzonych, niedowidzących, niesłyszących i słabo słyszących.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Przewodniczący powitał zaproszonych na posiedzenie przedstawicieli Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”, po czym poinformował, że Radni wiedzą o trudnej sytuacji finansowej Klubu i oddał im głos.
Pan Zenon Burchard podziękował za otrzymane środki i stwierdził, że pozostałe brakujące środki Klub będzie musiał znaleźć we własnym zakresie. Nawiązując do planowanej w budżecie na 2009r. kwoty dofinansowania Klubu, stwierdził, że jest ona zbyt mała, realną kwotą byłaby kwota 80tys.zł. W bieżącym roku Klub otrzymał z budżetu gminy kwotę 67tys.zł (plus 3,5tys.zł), ale z uwagi na znaczne podwyżki kosztów opieki pielęgniarskiej i sędziów, kwota ta nie wystarczyła na pokrycie niezbędnych zadań, mimo środków od sponsorów. Kolejna sprawa to fakt, że Klub otrzymuje z budżetu gminy środki dopiero od kwietnia, a funkcjonuje cały rok, realizuje określone zadania i ma wydatki już od stycznia. Pan Burchard zapewnił również, że ze swej strony Klub stara się pewne zadania wykonać we własnym zakresie, np. zakupiono oświetlenie Stadionu.
Pan Burmistrz poinformował, że na 2009r. planowana jest z budżetu kwota 75tys.zł, w tym 20tys.zł ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wyjaśnił również przyczyny opóźnienia w br. w przekazaniu środków i stwierdził, że koszty ponoszone na utrzymanie Stadionu, z którego Klub korzysta nieodpłatnie, również winny być brane pod uwagę.

W związku z pytaniem p.Piotra Jóźwika o sprawę składek, p.Burchard poinformował, że rodziców zawodników nie stać na opłacanie wysokich składek, płacą więc symboliczne kwoty.
Jak zauważył p.Hocine Taibi – Prezes Klubu, gdyby zbierać od trampkarzy np. po 5,-zł, w stosunku rocznym byłaby to stosunkowo nieduża kwota. Potwierdził, że kwota 80tys.zł byłaby realną kwotą w stosunku do potrzeb Klubu.

Pan Piotr Jóźwik wyjaśnił, że niektórych rodziców stać na opłacanie składek, dla pozostałych trampkarzy można znaleźć sponsorów, a chodzi o przyzwyczajenie do płacenia.

Podsumowując spotkanie, p.Przewodniczący Komisji wyraził nadzieję, że dojdzie do porozumienia w omawianej sprawie i podziękował przedstawicielom Klubu za uczestnictwo w posiedzeniu.

Po czym po krótkiej dyskusji proponowano zwiększyć w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009r.środki na drużyny młodzieżowe do wysokości 25tys.zł;

2/ w związku z pytaniem p.Marka Sucholasa, p.Burmistrz poinformował, że w zamian za wydłużony czas budowy szaletu, wykonawca wykonał dodatkowe prace, które nie były ujęte w kosztorysie zadania;

3/ w związku z pytaniem p.Jerzego Skrzypka o efekty monitoringu, p.Burmistrz poinformował o przypadku wykrycia złodziei, w oparciu o zapisy kamery.
W kontekście powyższej sprawy, p.Marian Walczak sugerował skierowanie oświetlenia na wejście do szaletów;

4/ Komisja zgłosiła wniosek o przeanalizowanie przeniesienia reklam umieszczonych przy Parku Kościuszki w inne miejsce bądź podniesienie ich estetyki;

5/ protokolantka poinformowała o terminach zebrań konsultacyjnych (10 do 12 grudnia br.), zwołanych dla zaopiniowania przez mieszkańców projektów Statutów Osiedli;

6/ poproszono na posiedzenie p.Anitę Frańczak, by przedstawiła sprawę stanicy ZHP w Gaju. Jak poinformowała pani Frańczak, odbyło się w Urzędzie Gminy i Miasta spotkanie z przedstawicielami Hufca ZHP. Hufiec w Słupcy został rozwiązany (pozostały tylko niektóre szczepy), zmieniła się przynależność – do Hufca Konin. Przedstawiciele ZHP zapewnili, że w stanicy w Gaju będzie prowadzona działalność i że będą dbać o ten obiekt. Dokonali m.in. wymiany pieca, zakupili opał. Na spotkaniu ustalono, że w sprawie korzystania ze stanicy przez mieszkańców Gaju, przedstawiciele ZHP skontaktują się z Sołtysem lub Radnym z tego terenu.

Stwierdzono, że należy dać nowym władzom organizacji szansę na wykazanie się w działalności.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,15.


Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz