Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 29/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.11.2008r.

PROTOKOŁ Nr 29/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 listopada 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Waldemar Webner lekarz - z Centrum Medycznego w Witkowie
- p.Karol Białecki - właściciel sieci marketów "Twój Market"
- p.Jacek Ziembiński - pełnomocnik ww. właściciela sieci
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Eugenia Rewers, Anita Frańczak, Marzena Polak, Sylwia Mietlicka, Stanisław Antoszczyszyn.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Spotkanie z lekarzem - p.Waldemarem Webnerem nt. dyżurów pielęgniarek.
4. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji listopadowej.
5. Inne sprawy.

 
Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Przewodniczący Komisji poinformował zaproszonego na posiedzenie lekarza - p.Waldemara Webnera, o zgłaszanym przez mieszkańców problemie - braku możliwości nieodpłatnych zabiegów w soboty i niedziele (głównie chodzi o zastrzyki).
Ustosunkowując się do powyższej sprawy, p. Webner stwierdził, że jest to problem złożony. O tym czy zabiegi dla danego pacjenta powinny być wykonane w domu pacjenta, czy w gabinecie zabiegowym, decyduje lekarz, kierując się głównie stanem pacjenta i rodzajem iniekcji. Dla pacjentów obłożnie chorych zabiegi są zapewnione w domu. Opiekę pielęgniarską sprawują pielęgniarki zatrudnione przez Przychodnię. Podstawowy kontrakt z NFZ, który ma zawarty Spółka pielęgniarska, to zabiegi od poniedziałku do piątku włącznie w godzinach od 8,00 do 18,00, wykonywane w gabinecie zabiegowym i w terenie. W NFZ można również zakontraktować np. usługi pielęgniarskie od piątku wieczora do poniedziałku rana (przez weekend), jednak wiąże się to z kosztem ubezpieczenia pielęgniarek oraz z trudnością podołania przez pielęgniarki dodatkowym obowiązkom lub poszukaniem osób do pełnienia dyżurów. Ponadto NFZ zakłada, że taki kontrakt jest ekonomicznie uzasadniony w miejscowościach powyżej 50tys. mieszkańców. Pan Webner zwrócił również uwagę na konieczność obecności lekarza przy niektórych iniekcjach. Pacjentów których stan zdrowia na to pozwala, kieruje się do Gniezna, gdzie wykonywane są iniekcje po godzinie 18-tej (opieka pielęgniarska dla osób obłożnie chorych jest zapewniona). Pan Webner poinformował również, że pielęgniarki realizują też wiele programów profilaktycznych, co powoduje, że są obłożone wieloma obowiązkami. Podsumowując temat p.Webner stwierdził, że omawiany problem nie jest duży, bo dotyczy stosunkowo niedużej liczby bo około siedmiu pacjentów, ale można go rozwiązać. Najlepiej byłoby rozmawiać na ten temat z pielęgniarkami, znaleźć osoby chętne do dyżurowania (z miejscem dyżurów nie byłoby problemu) i podpisać umowę z NFZ.
W tematycznej dyskusji członkowie Komisji zgłosili propozycję zlecenia wykonywania zabiegów (iniekcji) przez ratowników medycznych, dyżurujących w Pogotowiu Ratunkowym w Witkowie.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 21 listopada br.:

a/ członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Eugenię Rewers materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2008r., stawek maksymalnych na 2009r. oraz propozycji Burmistrza na 2009r. - wypracowali propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2009r.: podatek rolny, podatek od nieruchomości i opłatę targową.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Rewers poinformowała o propozycji Burmistrza, by opłatę klimatyczną, opłatę od posiadania psów i podatek od środków transportowych pozostawić bez zmian. Jeśli Rada wyrazi na to zgodę, obowiązywać będą w tym zakresie uchwały podjęte w poprzednich latach.
Komisja zaakceptowała ww. propozycję Burmistrza;

b/ projekt uchwały dotyczący uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie (rejon ul.Kosynierów Mił. i Strzyżewo), przedstawiła p.Sylwia Mietlicka. Przypomniała, że jest to temat z poprzedniej sesji, odłożony na czas późniejszy, w celu przedyskutowania kwestii boisk sportowych.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie, ustalono przy tym pozostawić propozycje opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości bez zmian, tj. w wysokości proponowanej przez Komisję na poprzednim posiedzeniu;

 c/ projekt uchwały dotyczący stawek dotacji przedmiotowej na remont komunalnych budynków mieszkalnych przedstawiła p.Sylwia Mietlicka. Wyjaśniła, że z budżetu gminy planowana jest na przedmiotowe remonty kwota 80tys.zł, co w przeliczeniu na 1m2 remontowanej powierzchni mieszkań, stanowi stawkę w wysokości 37,10zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ p.Marzena Polak przedstawiła następujące projekty uchwał:
 1/ projekt dotyczący regulaminu wynagradzania nauczycieli;
 2/ projekt dotyczący dotacji dla niepublicznych przedszkoli;
 3/ projekt zmieniający Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Odnośnie regulaminu wynagradzania nauczycieli p.Polak poinformowała, że regulamin uchwalany jest co roku, w porozumieniu ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego. Poinformowała o propozycjach zmian w stosunku do regulaminu obowiązującego w 2008r. i odczytała opinię ZNP.
Pan Tomasz Deskowski wnioskował o określenie dodatku funkcyjnego dla opiekuna stażu w wysokości 50,-zł , a za wychowawstwo klasy - w wysokości 80,-zł.
Wniosek nie został przez Komisję przyjęty (2 głosy "za", 4 przeciw).
Nie zaaprobowano również propozycji ZNP, m.in. aby dodatek dla opiekuna stażu określić jedną kwotą w wysokości 50,-zł (w projekcie uchwały dodatek ten określono "45-55,-zł").

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz projekt uchwały dotyczący dotacji dla niepublicznych przedszkoli.

Odnośnie projektu uchwały o zmianie GPRiRPA pani Polak poinformowała o zwiększonych o 69tys.zł wpływach z tytułu zezwoleń na sprzedaż alkoholu i przedstawiła propozycję rozdysponowania tych środków. Poinformowała również o propozycji Komisji Rolnictwa, aby z omawianych środków sfinansować ubezpieczenia zawodników uczestniczących w rozgrywkach sołeckich (8 zespołów). Dodała, że rozważone zostanie sfinansowanie tych ubezpieczeń z innych środków, z budżetu gminy i miasta (dział "sport"). Komisja zdecydowała poprosić p.Stanisława Antoszczyszyna o wyjaśnienie kwestii wcześniejszego prognozowania kwot uzyskanych za zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Jak wyjaśnił p.Antoszczyszyn, z uwagi na zdarzające się rezygnacje ze sprzedaży alkoholu w drugiej części roku, nie dające się wcześniej określić kwoty ze zwiększonych sprzedaży alkoholu oraz niemożność wcześniejszego określenia liczby punktów sezonowych, wpływy za omawiane zezwolenia można dokładnie określić dopiero w październiku. Ponieważ jednak w październiku Rada Miejska nie obradowała, zmiany w Gminnym Programie przedstawione są w tym miesiącu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

e/ projekt uchwały dotyczący opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg, dla których zarządcą jest Burmistrz Gminy i Miasta zaopiniowano pozytywnie;

f/ projekt uchwały dotyczący zmiany regulaminu targowiska miejskiego zaopiniowano pozytywnie;

g/ proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta przedstawiła p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta. Poinformowała m.in. o wprowadzanych do budżetu dotacjach, o dotacji dla ZGK (na monitoring i na termoizolację budynku Zakładu), zwiększeniach środków m.in. na budowę chodników i dla szkół, o rezygnacji z rozbudowy budynku Urzędu i budynku OKSiR-u oraz z kupna domków letniskowych.
W nawiązaniu do dotacji dla ZGK, p.Marian Walczak wskazał na celowość jej zwiększenia o kwotę 5tys.zł, co pozwoliłoby wykonać ocieplenie budynku hydrofornii w Gorzykowie.
Ustalono, że powyższa propozycja zostanie rozważona na sesji (jako wniosek Komisji lub jako autopoprawka Burmistrza).
Proponowane zmiany w budżecie zaopiniowano pozytywnie;

h/ pani Skarbnik poinformowała o propozycji wprowadzenia do porządku obrad sesji dodatkowego punktu, dotyczącego podjęcia uchwały o przeznaczeniu umorzonej pożyczki z WFOŚiGW w wys. 79.750,-zł.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła następujące wnioski:
1/ wniosek p.Henryka Drzazgowskiego. z Mąkownicy o kupno zajmowanego mieszkania komunalnego, z częścią przyległego gruntu;
2/ wniosek p.Bogumiły Mecler ze Skorzęcina o kupno zajmowanego mieszkania z częścią gruntu.
 Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dotyczący mieszkania w Mąkownicy. Odnośnie mieszkania w Skorzęcinie, proponowano przygotować do sprzedaży całą działkę o pow. 1.700m2, z tym że przedmiotowe mieszkanie bezprzetargowo, a pozostałość w przetargu. Grunt byłby do współwłasności;

- w związku ze złożonym przez p.Białeckiego - właściciela gruntu przy ul.Czerniejewskiej w Witkowie wnioskiem o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu, na posiedzenie przybył wnioskodawca i jego pełnomocnik. Po prezentacji tych osób p.Przewodniczący Komisji oddał im głos. Pan Ziembiński poinformował m.in., że złożył wniosek o zmianę przeznaczenia omawianego gruntu. W odpowiedzi poinformowano go, że Radni wypowiedzą się na ten temat po zasięgnięciu opinii Wspólnot mieszkaniowych. Wspólnoty wyraziły już opinie, w niektórych zebraniach na ten temat uczestniczył z właścicielem gruntu. Komentując przedstawione zestawienie tych wyników (załącznik do protokołu) p.Ziembiński stwierdził, że wprawdzie 6 Wspólnot wypowiedziało się przeciw planowanemu przeznaczeniu terenu pod budowę marketu, a 4 wspólnoty "za", ale licząc osoby, wynik jest pozytywny, ponieważ 186 osób wypowiedziało się "za", a 126 "przeciw". Odnosząc się do sprawy parkowania poinformował, że część drogi stanowiącej własność p.Białeckiego po wybudowaniu marketu zostanie udostępniona mieszkańcom. Parking byłby do dyspozycji mieszkańców, bez zastrzeżenia "Tylko dla klientów Marketu", są w stanie opracować nową koncepcję ruchu. Spożywczy "Twój Market" miałby pow. 600 do 800m2 plus powierzchnia socjalna i boksy handlowe do wynajęcia, ogółem 1200 do 1400m2.
Następnie głos zabrał p.Białecki. Poinformował m.in., że prowadzona przez niego firma jest firmą rodzinną, zatrudnia 400 osób w 18 sklepach. Nie są to hipermarkety, ale sklepy typu osiedlowego, liczą na klientów z małych miejscowości, takich jak np.Witkowo. Nie jest łatwo utrzymać się na rynku. W związku z pytaniem p.Mariana Walczaka p.Białecki przyznał, że kupując od Agencji Mienia Wojskowego omawiany teren, znał przeznaczenie tego terenu w planie zagospodarowania przestrzennego (usługi sportowe).
Pan Tomasz Deskowski zwrócił się do zaproszonych gości z pytaniem, czy byliby skłonni zamienić się z gminą gruntami i pobudować market na gruntach w kierunku od strony Powidza.
Pan Ziembiński poinformował, że omawiany teren został zakupiony od Agencji w 2003r., jest dla nich atrakcyjny, są nastawieni na pieszych klientów i niecelowe byłoby "przechwytywanie" klientów przy drodze do Powidza.
Pan Piotr Jóźwik poruszył sprawę strategii firmy i poinformował, że gmina nie została powiadomiona przez Agencję o zamiarze sprzedaży i fakcie sprzedaży działki. Firma kupiła też drugą działkę stanowiącą boisko, a mieszkańcy potrzebują boisk. Jedna Wspólnota Mieszkaniowa została pozbawiona parkingu, chodzi również o drogi dojazdowe.
Ustosunkowując się do powyższego p.Białecki stwierdził, że firma inwestuje, uczestniczy w realizacji zadań dla dobra mieszkańców (podał przykłady), są otwarci na takie propozycje. Dodał m.in., że budowa marketu to konkurencja dla pozostałych marketów, a mieszkańcy na tym korzystają. W związku z pytaniem p.Deskowskiego, czy firma mogłaby przekazać gminie drugą działkę i pomóc w budowie boiska, p.Białecki wyjaśnił, że nie chcieliby budować w pobliżu "Polo Marketu" czy "Biedronki", zastanowią się nad propozycją budowy na innym terenie (sprzedaż lub zamiana). Pan Ziembiński poinformował, że zależy im na czasie i chcieliby jeszcze w tym roku znać decyzję Rady Miejskiej.

Pan Przewodniczący Komisji podziękował p.Ziembińskiemu i p.Białeckiemu za przedstawienie sprawy po czym na prośbę Komisji p.Sylwia Mietlicka odczytała opinie poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych i Zarządu Osiedla Nr 5 nt. zmiany przeznaczenia gruntu;

- p.Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące wnioski:
1/ wniosek p.Marka Gabały o zmianę przeznaczenia terenów w Wiekowie, z użytkowania rolniczego na zieleń o charakterze rekreacyjnym, z możliwością prowadzenia usług.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek, jednak bez możliwości prowadzenia usług;
2/ wniosek p.Marka Sobkowiaka o zmianę przeznaczenia gruntu w Wiekowie, pod rekreację.
Komisja proponowała odłożyć rozpatrzenie wniosku, do czasu zmiany Studium;


Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,20.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz