Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 28/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 20.10.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 28/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 20 października 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Zofia Nowakowska  -  p.o. Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Dorota Grześkowiak  -  księgowa w OKSiR
- p.Roman Popek  -  Kierownik Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie
- p.Marzena Polak  -  inspektor ds. oświaty w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Zapoznanie się z sytuacją finansową Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji. Finansowe podsumowanie sezonu letniego.
4. Zapoznanie się z danymi dotyczącymi Szkoły Podstawowej w Gorzykowie.
5. Informacja o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoły z dwóch poprzednich posiedzeń przyjęto po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Komisja zapoznała się z następującymi dokumentami: 1/ ogólnym zestawieniem przychodów i kosztów funkcjonowania Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie za okres od 1 stycznia do 30 września br. ; 2/ przychodami i kosztami w rozbiciu na poszczególne działy; 3/ zestawieniem przychodów z pola namiotowego, bazy noclegowej i dzierżaw za okres 2005r.-2008r.
Przedmiotowe zestawienia stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Po czym wspólnie z przedstawicielami OKSiR-u analizowano przedstawione dane. Pani Grześkowiak poinformowała, że w zestawieniach nie uwzględniono rozliczenia za wodę (faktura na kwotę 22tys.zł wpłynęła w październiku) i podatku od nieruchomości w wysokości 110tys.zł (spłata podatku została odroczona). Do kosztów omawianego okresu zostanie jeszcze doliczona kwota 35tys.zł za dzierżawę gruntów oraz koszty energii w wysokości ok. 100tys.zł.
Pani Nowakowska i pan Popek podkreślili, że w okresie od 2005r. rok 2008 jest w zakresie przychodów z pola namiotowego i bazy noclegowej najlepszym rokiem, mimo znacznie zmniejszonej bazy noclegowej.
Następnie dyskutowano na temat sieci energetycznej w Ośrodku w Skorzęcinie i braku ze strony Zakładu Energetycznego woli przejęcia tej sieci. Stwierdzono, że jest to największy problem w działalności OKSiR-u. Członkowie Komisji interesowali się również liczbą pracowników OKSiR-u, wynagradzaniem instruktorów, punktem informacyjnym w OW w Skorzęcinie.
Pani Nowakowska i pan Popek poinformowali, że w sezonie letnim zatrudnionych jest 20 pracowników sezonowych, w tym sprzątaczki, ratownicy wodni, ratownicy medyczni, pracownicy na polu namiotowym. Wskazali na duże obciążenie pracą stałych pracowników OKSiR-u, również po sezonie. Instruktorzy w zakresie kultury winni być wynagradzani w inny sposób niż pozostali pracownicy. Punkt informacyjny w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie powstał 3 lata temu, jednak nie funkcjonuje tak, jak to zakładano.
Komisja wskazała na celowe rozdzielenie księgowości dotyczącej kultury i sportu od księgowości związanej z funkcjonowaniem Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Jeśli chodzi o punkt informacyjny, wyrażono zdanie, że najlepszym rozwiązaniem byłoby jego umiejscowienie w biurze Kierownika Ośrodka.
W podsumowaniu dyskusji zgłoszono (większością głosów) wniosek o wprowadzenie w OKSiR rozliczania finansowego, w rozbiciu na trzy działy: sport, kultura, rekreacja (Ośrodek Wypoczynkowy w Skorzęcinie).

Pan Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o dokonanie w Statucie OKSiR zmiany, polegającej na rozdzieleniu kultury i sportu od spraw Ośrodka Wypoczynkowego (rekreacja i turystyka) tj. podział OKSiR na dwie instytucje. Uzasadniając powyższy wniosek, p.Deskowski stwierdził, że obecnie dotowanie OKSiR-u z budżetu gminy jest nieczytelne.
Wniosek nie został przez Komisję przyjęty (2 głosy "za", 3 głosy przeciw, 1 wstrzymujący się).

Następnie zapoznano się ze schematem organizacyjnym, stanowiącym załącznik do Statutu OKSiR-u.

Pan Przewodniczący podziękował przedstawicielom OKSiR-u za przedstawienie sytuacji finansowej i poinformował, że Komisja wróci do tematu po wyborze dyrektora OKSiR-u.


Ad.4. Pani Marzena Polak przedstawiła informację zawierającą dane o Szkole Podstawowej w Gorzykowie.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Polak poinformowała m.in. o rocznych kosztach utrzymania 1 ucznia w poszczególnych placówkach oświatowych (w Gorzykowie 11.940,-zł, w szkołach w Witkowie - ok. 5tys.zł), o wysokości subwencji oświatowej na 1 ucznia (w Gorzykowie - 5.070,-zł, w Witkowie - ok. 3.800,-zł).

Członkowie Komisji interesowali się kwestią dowozu, kadrą nauczycielską, ewentualnym zagospodarowaniem w przyszłości budynków szkoły.

Odpowiedzi udzielił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

Następnie dyskutowano na temat planowanej reformy oświaty i związanej z tym sprawy możliwości lokalowych szkół.

W podsumowaniu dyskusji Komisja proponowała przeanalizować sprawę likwidacji Szkoły w Gorzykowie, po wrześniu 2009r. tj. po wejściu w życie reformy oświaty.


Ad.5. Pan Marian Gadziński - poinformował o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach. Jeden z wniosków dotyczył przedstawienia Komisji danych o Szkole Podstawowej w Gorzykowie, co zostało zrealizowane w punkcie "4" niniejszego posiedzenia. Następnie p.Gadziński poinformował o rozwiązaniu sprawy odczytów z monitoringu: odczytów dokonuje pracownik Urzędu, w przypadkach, gdy Policja zwróci się w takiej sprawie, podając dzień i określoną godzinę dokonanego wykroczenia. Temat rozbudowy monitoringu w szkołach poruszany był m.in. na ostatnim spotkaniu z dyrektorami szkół. Gmina otrzymała dofinansowanie na standardowe monitorowanie w szkołach, ale zostało ono z inicjatywy gminy rozszerzone. Umiejscowienie kamer było uzgadniane z dyrektorami szkół oraz wynikało ono z wymogów określonych w zasadach dofinansowania, podobnie jak i wszystkie zainstalowane urządzenia musiały spełniać warunki określone przez Polską Normę dla systemów dozorowanych.

Odnośnie odczytywania zapisów monitoringu Komisja proponowała, by odczytów dokonywała osoba do tego wyznaczona, w większym zakresie niż obecnie.

Odnośnie monitoringu w szkołach p.Deskowski zwrócił uwagę na potrzebę monitorowania parkingu przed Szkołą Podstawową Nr 2.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- w związku ze sprawą zgłoszoną przez mieszkańca na dyżurze Radnego, p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę potrzebnego uruchomienia dyżurów pielęgniarek w gabinecie zabiegowym, w soboty i niedziele.
Pan Gadziński poinformował, że dokona rozeznania w tym zakresie;

- p.Przewodniczący Komisji poruszył ponadto sprawę wymiany wiat autobusowych, np. w Gaju oraz sprawę koniecznego łatania dziur w jezdniach.
Pan Gadziński poinformował, że wiaty zostały zamówione;

- p.Edwin Dzieciuchowicz pytał o możliwość budowy chodnika na ul.Strzałkowskiej, od ronda, po lewej stronie.
Jak wyjaśnił p.Gadziński, sprawę można rozważyć po budowie kanalizacji, ale jako inwestycję wspólną z zarządcą drogi Zarządem Dróg Wojewódzkich, ponieważ jest to zadanie właściciela drogi;

- p.Tomasz Deskowski wskazał na potrzebę domalowania pasów przejścia dla pieszych po remoncie nawierzchni ulicy;

- p.Piotr Jóźwik pytał o sprawę inwestycji na ul.Mickiewicza, przy okazji której planowano połatać dziury na boisku oraz poinformował o niezadowoleniu Szkoły Nr 2 z utwardzenia placu przed szkołą;

- p.Marian Gadziński poinformował, że w dniu 17 października tzw. Prezydium Rady Miejskiej spotkało się z przedstawicielami Stowarzyszenia Użytkowników OW w Skorzęcinie. Poinformował również, że w najbliższym czasie Burmistrz ogłosi konkurs na stanowisko Dyrektora OKSiR-u.


Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 12,25.

Przewodniczący  Komisji
Grzegorz  Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz