Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 27/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.09.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 27/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 września 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska  -  Kierownik M-G  Ośrodka Pomocy Społecznej
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w UGiM
- p.Anita Frańczak   -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Hanna Rakowska  -  podinspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- czworo przedstawicieli ZHP  -  na czele z hm. Wieńczysławem Celer - Skarbnikiem Chorągwi Wielkopolski

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Ocena ściągalności podatków w 2008r.
3. Informacja o wysokości umorzonych podatków w 2008r.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
5. Inne sprawy (m.in. spotkanie z przedstawicielami ZHP).


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. i Ad.3. Komisja zapoznała się z informacją o ściągalności podatków w 2008r. oraz z informacją o wysokości umorzonych podatków w 2008r.

Przedmiotowe informacje zostały przez Komisję przyjęte i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 września br.:

a/ p.Elżbieta Jagielska przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmiany odpłatności za usługi opiekuńcze dla podopiecznych, którzy osiągają dochody w przedziale od 477,-zł do 1.383,-zł. Wyjaśniła, że osoby te otrzymały w br. nieznaczną podwyżkę rent lub emerytur co spowodowało z kolei zwiększenie stawki odpłatności za usługi opiekuńcze, nawet o 100%. Z powodu tej sytuacji, podopieczni zrezygnowali z części świadczonych im usług ponieważ nie stać ich na takie koszty. Jeśli Rada Miejska uchwali proponowaną uchwałę, z tytułu uiszczenia części kosztów omawianych usług, do budżetu gminy wpłynie miesięcznie o 300,-zł mniej, niż obecnie. Chodzi jednak o to, by zapewnić pomoc wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, zmieniający uchwałę Nr IV/35/07 z dnia 28 lutego 2007r. o odpłatności za usługi opiekuńcze;

b/ p.Hanna Rakowska przedstawiła projekt uchwały dot. wprowadzenia regulaminu korzystania z Parku Miejskiego przy ul.Wrzesińskiej, zwanego Strzelnicą.
W wyniku dyskusji Komisja poparła propozycje Komisji Szkolnictwa i Komisji Rolnictwa, tj. wykreślenie punktu "12"; dodanie w punkcie "13" po słowie "pojazdów" słowo "mechanicznych"; dodanie w punkcie "9" zdania na temat obowiązku właścicieli psów do sprzątania psich nieczystości;

c/ p.Jan Trzciński przedstawił projekt uchwały o nadanie nazwy ulicy, równoległej do ul.Czerniejewskiej. Jest to droga prywatna, jej większa część znajduje się w obrębie geodezyjnym miasta, a mniejsza - w Małachowie Wierzbiczany. Właściciele działek w tym rejonie wystąpili z propozycją nadania nazwy ulicy "Różana", a właścicielka drogi wyraziła na tę nazwę zgodę.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ p.Jan Trzciński przedstawił projekt uchwały dot. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przy ul.Kosynierów Miłosławskich i w Strzyżewie. Objęte planem tereny planuje się przeznaczyć pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne, wielorodzinne oraz pod handel i usługi.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały i zaproponowała następujące wysokości opłaty planistycznej, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości: pod budownictwo wielorodzinne - 30%, pod budownictwo jednorodzinne - 20%, pod handel i usługi - 30%, pod drogi i zieleń - 1%;

e/ p.Burmistrz omówił proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2008r., ze szczególnym uwzględnieniem wydatków inwestycyjnych. W związku z tym, że gmina nie ma szans na uzyskanie dofinansowania na budowę boisk w ramach Programu "Blisko boisko", pan Burmistrz przedstawił propozycję rozdysponowania kwoty 300tys.zł, planowanej na to zadanie, m.in. na drogi, zasiłek celowy w związku z urodzeniem się trojaczków, pomoc dla rodziny która ucierpiała w pożarze, na zakup mebli dla Urzędu Gminy i Miasta, dotacje dla OKSiR, Biblioteki, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Ośrodka Pomocy Społecznej. Poinformował również o środkach w wysokości ok. 24tys.zł na podwyższenie wynagrodzenia dla 68 pracowników niepedagogicznych szkół i przedszkoli oraz środki na płace i zakup oleju dla tych placówek. Następnie p.Burmistrz poinformował o złożonym przez Spółdzielnię Turystyczną "Społem" pisemnym pytaniu, czy gmina skorzysta z prawa pierwokupu domków letniskowych. Proponował rozważyć kupno trzech domków o niższym standardzie oraz dwóch budynków gospodarczych, łącznie za kwotę ok.100tys.zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie, w tym również pozytywnie odniosła się do skorzystania przez gminę z prawa pierwokupu;

f/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały o udzieleniu bonifikaty przy sprzedaży budynku jednolokalowego w Skorzęcinie (budynek poszkolny) z gruntem i budynkiem gospodarczym. Biegły wycenił tę nieruchomość na kwotę 36.900,-zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, proponując udzielenie bonifikaty w wysokości 20%;

g/ pani Skarbnik uzupełniła przedstawioną przez pana Burmistrza informację na temat proponowanych zmian w budżecie gminy i gminy.
W kontekście tych zmian Komisja sugerowała, by np. raz w miesiącu pani Skarbnik omawiała z księgowymi szkół i przedszkola sprawy związane z finansami tych placówek;

h/ do informacji o wykonaniu budżetu gminy i miasta za I półrocze Komisja nie zgłosiła uwag, opiniując ją pozytywnie;

i/ przedstawiony przez panią Skarbnik projekt uchwały o przeznaczeniu umorzonej pożyczki na inwestycje proekologiczne Komisja zaopiniowała pozytywnie;

j/ zapoznano się z projektem opinii, dotyczącej budowy dwóch dróg dojazdowych do gruntów rolnych, w ramach rekultywacji.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/ poinformował, że w przetargu na renowację Parku Kościuszki i na nasadzenia przy ul.Czerniejewskiej i przy Przedszkolu złożono trzy oferty, przy czym różnice cenowe między poszczególnymi ofertami były znaczne. Po odrzuceniu najtańszej oferty, dwie pozostałe przekraczały kwotę zaplanowaną w budżecie, w związku z tym przetarg unieważniono. Pan Burmistrz zwrócił się do członków Komisji z pytaniem o ich zdanie na temat dalszych działań w tym zakresie.
Większością głosów (4 "za", 2 wstrzymujących się) proponowano ogłosić kolejny przetarg na ww. zadanie, za tę samą kwotę tj. 250tys.zł.;

2/ przedstawił wniosek p.p.Wasilewskich - wieczystych użytkowników gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, o sprzedaż tego gruntu.
Komisja negatywnie odniosła się do ww. sprzedaży, proponując, by omawiany grunt pozostał w wieczystym użytkowaniu;

- p.Jan Trzciński przedstawił wniosek pełnomocnika właścicieli nieruchomości przy ul.Czerniejewskiej w Witkowie, o pow. 0,31 ha, o zmianę zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego. Obecnie zapis w planie określa przeznaczenie przedmiotowego terenu na usługi związane ze sportem, a właściciele chcieliby przeznaczyć ten teren pod usługi i handel.
Proponowano m.in. zastanowić się nad możliwością zamiany gruntu lub przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami terenów sąsiadujących z omawianym terenem na temat budowy marketu;

- p.Piotr Jóźwik poruszył sprawę budowy kompleksu boisk sportowych w ramach programu "Orlik 2012".
Pan Burmistrz poinformował, że według projektanta, kompleks zmieści się przy Stadionie.
Komisja obejrzała przedstawiony przez p.Trzcińskiego szkic kompleksu, po czym dyskutowano na temat jego lokalizacji (przy stadionie bądź przy RELAX-ie);

- w związku z poruszoną przez p.Przewodniczącego Komisji na poprzednim posiedzeniu sprawą Harcówki w Gaju, na posiedzenie przybyli przedstawiciele ZHP: dwóch przedstawicieli Chorągwi Wielkopolski z Poznania i dwoje przedstawicieli ZHP Słupca.
Jako pierwszy głos zabrał hm.Wieńczysław Celer - Skarbnik Chorągwi Wielkopolski. Poinformował, że ZHP jest na etapie reorganizacji Hufca w Słupcy. Do 2006r. w Harcówce w Gaju organizowane były liczne obozy, spotkania itp., ale od dwóch lat ich liczbę ograniczono. Do końca roku zostanie personalnie zmieniony Zarząd w Słupcy.
W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji, że ostatnio w Harcówce praktycznie nic się nie odbywa, a po ostatnim wyjeździe harcerze pozostawili bałagan, przedstawicielka ZHP Słupca stwierdziła, że cały czas harcerze w Gaju pracują, instruktorzy opalają budynek, dbają o wywóz śmieci i planują zakup węgla. Poinformowała również, że przedstawiciele ZHP złożyli w dniu dzisiejszym wizytę samorządowi w Słupcy i uzyskali zapewnienie Burmistrza o pomocy w remoncie kuchni. Dodała, że darzą Gaj sentymentem i zależy im, by z Harcówki korzystać.

Harcmistrz Celer przyznał, że gmina ma prawo troszczyć się o swoje mienie, a ze strony ZHP były zaniedbania i małe wykorzystanie budynku Harcówki.

Jak poinformował p.Piotr Jóźwik, gmina zawsze była zainteresowana, by wszyscy harcerze i młodzież z gminy Witkowo korzystali z omawianej Harcówki. Swego czasu gmina Witkowo pomogła zakończyć budowę Harcówki i współpraca do pewnego czasu była dobra.

Nawiązując do informacji o pomocy ze strony samorządu w Słupcy, p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza poinformował, że nie ma podstaw prawnych, by samorząd mógł pomóc organizacji ZHP.

Podsumowując temat hm. Celer zwrócił się do przedstawicieli ZHP Słupca z prośbą, by w ciągu miesiąca przedstawili p.Marianowi Gadzińskiemu koncepcję naprawy sytuacji, na co Komisja wyraziła zgodę.


Na tym posiedzenie zakończono, o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz