PROTOKOŁ Nr 26/ 08
z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 września 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anita Frańczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z sytuacją finansową Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie.
4. Informacja o sprzedaży mienia komunalnego.
5. Inne sprawy.
Ad.1. Jak wyżej.
Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.
Ad.3. Pan Jan Dżygała - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej, przedstawił sytuację Zakładu za okres ośmiu miesięcy bieżącego roku. Poinformował m.in., że z uwagi na dużą liczbę awarii oraz na fakt, że ceny wody i zrzutu ścieków (taryfy) nie mogą być zmieniane w ciągu roku, mimo znacznych podwyżek energii, Wydział Oczyszczalni zamknął się za osiem miesięcy wynikiem ujemnym. Wynik ulegnie jeszcze zmianie, po rozliczeniu wody i ścieków z Ośrodku Wypoczynkowego w Skorzęcinie, ale z pewnością konieczne będą zwyżki cen wody i ścieków. Ogólnie wynik finansowy Zakładu jest dodatni (choć nie starcza środków na dosprzętowienie), Zakład jest wypłacalny i nie ma długów.
Zestawienie finansowe Zakładu stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznej dyskusji członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę wywozu nieczystości z terenu Osiedla Nr 5 w kontekście możliwości sprzętowych ZGK, sprawę celowego zakupu zamiatarki samobieżnej i sprawę częstotliwości wywozu nieczystości.
Ustosunkowując się do powyższych spraw pan Kierownik poinformował, że złożył wszystkim Wspólnotom Mieszkaniowym na terenie Osiedla Nr 5 ofertę na wywóz nieczystości i oczekuje na odpowiedź. Jeśli oferta Zakładu zostanie przyjęta, konieczne będzie dokupienie sprzętu i zwiększenie zatrudnienia. Dysponuje ofertą na zamiatarkę, ale Zakład nie jest w stanie jej kupić za własne środki. Odnośnie organizacji wywozu śmieci, pan Kierownik wyraził zdanie, że najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie podatku tzw. śmieciowego, taki system sprawdził się np. w Pobiedziskach.
W dalszej dyskusji proponowano rozważyć wprowadzenie wywozu raz w miesiącu (ewentualnie drugi raz na zgłoszenie), sugerowano również by sprawę ewentualnego wprowadzenia ww. podatku rozważyła Komisja Rolnictwa, mająca w swoim zakresie działania również sprawy porządku, czystości i przestrzegania porządku publicznego. Wskazano też na potrzebę ustawienia większej liczby pojemników na zużyty sprzęt agd.
Ad.4. Informację o sprzedaży mienia komunalnego w br. przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Anita Frańczak. Poinformowała m.in., że łączne dochody ze sprzedaży tego mienia wynoszą 851tys.zł netto.
Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
1/ p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek mieszkańca Witkowa, dzierżawiącego od gminy grunt o pow. 34m2, przy ul.Czerniejewskiej, o zawarcie umowy dzierżawy na kolejny okres. Dzierżawca prowadzi działalność gospodarczą w umiejscowionym na ww. gruncie baraku, który jest jego własnością.
W krótkiej dyskusji stwierdzono, że barak jest nieestetyczny i proponowano zawrzeć z wnioskodawcą umowę dzierżawy na 1 rok z sugestią, by szukał innej lokalizacji swego biura;
2/ p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę stanicy ZHP w Gaju. Korzystający ze stanicy ZHP w Słupcy nie mają środków na uporządkowanie terenu, a ponadto w okresie letnim obiekt nie był wykorzystywany.
Jak wyjaśniła pani Frańczak, mimo trzykrotnego pisma Burmistrza do Hufca w Poznaniu, do tej pory nie ma odpowiedzi.
Ustalono zaprosić przedstawiciela Hufca w Poznaniu na kolejne posiedzenie Komisji Finansów;
3/ p.Burmistrz przedstawił opracowaną przez projektanta koncepcję sygnalizacji świetlnej przy kościele w Witkowie, zawierającą również propozycję rozwiązania organizacji ruchu w rejonie klombu i byłej stacji CPN.
Zgłoszone podczas dyskusji uwagi członków Komisji, p.Burmistrz przekazał telefonicznie projektantowi;
4/ p.Burmistrz przedstawił wstępny projekt opinii nt. budowy dróg w ramach rekultywacji, przy dofinansowaniu ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Temat ten zostanie rozważony na przedsesyjnych posiedzeniach Komisji, w dniach od 22 do 24 września br.
Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 11,20.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak
Protokołowała:
H. Koźniewska