Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 25/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 29.08.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 25/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 29 sierpnia 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w UGiM
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Każmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
4. Informacja o realizacji zaplanowanych inwestycji.
5. Inne sprawy.
6. Sprawdzenie realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia został przez Komisję przyjęty, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 5 września br.:

a/ projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości w Mielżynie przedstawiła p.Anita Frańczak. Poinformowała m.in., że lokatorzy czterech mieszkań w budynku komunalnym złożyli wnioski o sprzedaż zajmowanych przez nich lokali, w związku z czym dokonano odpowiedniego geodezyjnego wydzielenia gruntu.
Stwierdzono, że przy ustalaniu bonifikaty należy wziąć pod uwagę nakłady poczynione przez poszczególnych najemców. Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

b/ pani H.Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa dopatrzyła się pewnych nieprawidłowości w uchwale Nr XV/139/08 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 30 czerwca br., dotyczącej procedury uchwalania budżetu i uchyliła postanowienia §9 ust.5 oraz część postanowienia §10. W związku z wytycznymi RIO proponuje się dokonanie zmiany ww. uchwały. Po tych wyjaśnieniach, pani Skarbnik przedstawiła przedmiotowy projekt uchwały.
Uwag nie zgłoszono, projekt uchwały został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie;

c/ zmiany w budżecie gminy i miasta na 2008r. przedstawiła pani Skarbnik. Poinformowała m.in. o wprowadzanych do budżetu dotacjach (na zasiłki alimentacyjne, dożywianie uczniów), o przyznanej pożyczce na kanalizację sanitarną, o umorzeniu pożyczki na kanalizację w Jaworowie, zwiększeniu  wydatków majątkowych m.in. na drogi i chodniki, sieć wodno-kanalizacyjną, o zmniejszeniu środków na rozbudowę budynku Urzędu Gminy i Miasta, zwiększeniu środków na zakup oleju dla Przedszkola Miejskiego i na dowożenie uczniów do szkół. Pani Skarbnik zasygnalizowała ponadto sprawę ewentualnego zakupu mikrobusu do dowozu dzieci niepełnosprawnych (jeśli gmina przystąpi do programu „Uczeń na wsi”) oraz propozycję wprowadzenia nowego zadania – adaptacja koszarowca w Ruchocinku na lokale socjalne.
Poproszony na posiedzenie pan Burmistrz poinformował, że gmina złożyła wniosek o dofinansowanie zakupu mikrobusu i wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Należy jednak podkreślić, że mikrobus może być wykorzystywany tylko do przewozu dzieci niepełnosprawnych. Odczytał ważniejsze fragmenty projektu umowy 5 – letniej dotyczącej omawianego dofinansowania, przekazanej gminie przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pan Burmistrz przypomniał, że rocznie z budżetu gminy przeznaczana jest kwota 33tys.zł na zlecane przewoźnikowi dowozy dzieci niepełnosprawnych do przedszkoli specjalnych w Gnieźnie.
W krótkiej dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, że zakup mikrobusu do przewozu dzieci niepełnosprawnych jest niecelowy, z uwagi na koszty utrzymania kierowcy i samochodu (wynagrodzenie, ubezpieczenie, paliwo itd.). Dowóz dzieci na obecnych zasadach tj. zlecanie dowozów przewoźnikowi, jest finansowo korzystniejsze i w związku z tym Komisja jednomyślnie opowiedziała się za rezygnacją z dofinansowania zakupu omawianego pojazdu.
Następnie p.Burmistrz poinformował o przesunięciu rozbudowy budynku Urzędu Gminy i Miasta na rok przyszły i w związku z tym przedstawił propozycję, by zaplanowane na ten cel środki przeznaczyć na inwestycję dwuletnią – adaptację koszarowca w Ruchocinku na mieszkania socjalne. Gmina nie dysponuje takimi mieszkaniami i wobec tego nie może wykonać wyroku sądu o ich przydziale, a to wiąże się z koniecznością wypłaty odszkodowań dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Dotyczy to pięciu rodzin.
Komisja zapoznała się z przedstawionym przez p.Burmistrza szkicem ww. koszarowca, po czym zaakceptowała propozycję adaptacji tego budynku na mieszkania socjalne.
Proponowane zmiany w budżecie Komisja zaopiniowała pozytywnie.


Ad.4. Zapoznano się z informacją o realizacji inwestycji od początku br.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po czym wywiązała się tematyczna dyskusja.
W związku z pytaniami członków Komisji, p.Jan Trzciński udzielił odpowiedzi na temat kosztów wymiany dachów na trzech segmentach domków letniskowych i kosztów remontu domków po TONSILU w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

W nawiązaniu do zakończonej budowy monitoringu w mieście, p.Tomasz Deskowski sugerował przeglądanie taśm po każdej dobie i przekazywanie Policji materiału dowodowego w przypadkach naruszenia prawa. Dodał, że kamery winny mieć możliwość przybliżania obrazu, by można było rozpoznać twarze, odczytać numery rejestracyjne samochodów itp. Odnosząc się do monitoringu w szkołach, p. Deskowski zgłosił wniosek o rozważenie technicznych możliwości poszerzenia monitoringu poprzez wystawienie po jednej kamerze  z budynku Gimnazjum i budynków Szkoły Nr 2 i 3, na zewnątrz.

W związku z uwagą p.Edwina Dzieciuchowicza nt. konieczności wyciągania konsekwencji w przypadkach naruszenia porządku i bezpieczeństwa, wywiązała się dyskusja.
W wyniku tej dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o rozważenie możliwości umieszczenia jednego monitora w budynku Komisariatu Policji, w celu sprawdzania taśm z monitoringu i wyciągania konsekwencji.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Gminnej Spółdzielni „SCH” w Witkowie o bezprzetargową sprzedaż gruntu w Skorzęcinie, pod budynkiem w którym znajduje się m.in. świetlica wiejska i sklep.
W związku z tym, że Gminnej Spółdzielni nie przysługuje prawo bezprzetargowego nabycia gruntu, wniosek zaopiniowano negatywnie;

- p.Burmistrz poinformował o zgłoszonej na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej sugestii, by utwardzić przejście z ul.Poznańskiej na ul.Polną. Proponował wykonanie chodnika asymetrycznie (bliżej placu zabaw), a resztę terenu wysypać kruszywem.
Innych propozycji w ww. zakresie nie zgłoszono, akceptując propozycję p.Burmistrza;

- p.Przewodniczący Komisji interesował się dowozami uczniów do szkół w zakresie ceny kilometrówki.
Pan Burmistrz poinformował o cenach poszczególnych tras dowozu w porównaniu z cenami z ubiegłego roku i stwierdził, że ceny tegoroczne są wyższe o średnio 15%. Z budżetu gminy na dowozy zostanie przeznaczona kwota ok. 350tys.zł. Pani Marzena Polak dodała, że od roku szkolnego 2008/2009 będą dowożone dzieci do Przedszkola przy ul.Jasnej;

- p.Piotr Jóźwik zwrócił się do p.Polak z prośbą o przygotowanie na posiedzenie Komisji Szkolnictwa danych o liczbie oddziałów i liczbie dzieci w Przedszkolu;

- p.Edwin Dzieciuchowicz zgłosił wniosek o przygotowanie na kolejne posiedzenie Komisji Finansów danych o liczbie uczniów, nauczycieli i oddziałów w Szkole Podstawowej w Gorzykowie oraz o kosztach utrzymania tej szkoły.


Ad.6. Informację o pracach remontowych w budynkach oświatowych przedstawiła wraz z tematycznym komentarzem p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście prac remontowych p.Ireneusz Kwapich wskazał na konieczność wymiany drzwi zewnętrznych w Przedszkolu w Kołaczkowie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,40.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz