Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 24/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.06.2008r.

PROTOKOŁ Nr 24/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 czerwca 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Filip Koczorowski  -  planista
- p.Zbigniew Modro  -  Prezes Towarzystwa Inwestycji NEST – Spółka z o.o.
w Gnieźnie
- p.Magdalena Podsiadłowska-Pawlak  -  radca prawny Urzędu Gminy i Miasta
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie GiM
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.Krystyna Witczak, p.Marzena Polak, p.Tadeusz Bartkowiak.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
5. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. Informację o postępie prac inwestycyjnych na terenie gminy przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Odnośnie przetargu na modernizację dróg i ulic poinformował o ponownym proteście firmy PRD z Gniezna, w związku z czym w dniu 1 lipca br. odbędzie się w Krajowej Izbie Odwoławczej w Warszawie druga rozprawa. Poinformował o trwającym zagospodarowaniu Strzelnicy (nasadzanie roślinności), budowie remizy strażackiej w Skorzęcinie, budowie szaletu publicznego, budowie kanalizacji na ul.Kosynierów Miłosławskich, o wykonaniu dodatkowego oświetlenia w Kołaczkowie i Rybakówce, wykonaniu ogrodzenia parkingu w OW. Ogłoszono przetarg na modernizację oświetlenia ulicznego, termin wykonania tego zadania określono do 15 października br. Trwają prace w budynku Gimnazjum i budowa monitoringu w mieście. W najbliższych dniach nastąpi odbiór gazonów i ławek przy placu targowym. Pan Gadziński poinformował również o planowanym zagospodarowaniu pomieszczeń po Ośrodku Pomocy Społecznej na biuro obsługi klienta oraz przedstawił koncepcję zagospodarowania terenu Parku Kościuszki.
Pan Przewodniczący Komisji pytał o lampy oświetlenia ulicznego, które miały być zamontowane w Ćwierdzinie i Gaju oraz poruszył sprawę wiat autobusowych.
Odpowiedzi udzielił p.Gadziński.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 30 czerwca br.:

a/ p.Tadeusz Bartkowiak przedstawił projekt uchwały dotyczący współdziałania z Powiatem Gnieźnieńskim i gminami Powiatu w zakresie likwidacji wyrobów budowlanych zawierających azbest, przy dofinansowaniu z Wojewódzkiego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska oraz dofinansowaniu z budżetów gmin. Z ogólnej kwoty 230tys.zł, na gminę Witkowo przypadnie kwota 30tys.zł. (z budżetu gminy zostanie przekazana na ten wspólny cel kwota 8tys.zł). Zainteresowani mieszkańcy otrzymają dofinansowanie w wysokości 80% kosztu demontażu, transportu i utylizacji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

b/ w związku z przygotowanym na czerwcową sesję projektem uchwały o zmianie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy w odniesieniu do terenów w Ćwierdzinie, poproszonego na posiedzenie planistę – p.Koczorowskiego pytano m.in. o sprawę rekultywacji terenów po wydobyciu kruszywa oraz o drogi dojazdowe. Pan Koczorowski poinformował o opracowanym planie rekultywacji terenu, o przeznaczeniu terenów po wyrobisku pod rekreację, o uwzględnionej w projekcie Studium zmianie przebiegu dróg.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ p.Marzena Polak przedstawiła projekty uchwał dotyczące:
  - zmiany uchwały Nr VII/56/07 dot. powierzenia Miastu Gniezno zadań własnych gminy Witkowo w zakresie wychowania przedszkolnego (przedszkola specjalne);
  - odpłatności za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli;
  - zmiany Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zwiększenie środków).

Powyższe projekty uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie. Interesowano się również organizacją kolonii i półkolonii dla dzieci z terenu gminy Witkowo. W tym kontekście p.Marian Walczak poruszył sprawę niewykorzystanego budynku stanicy ZHP w Gaju;

d/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2008r. Poinformowała m.in. o zwiększonych wydatkach majątkowych, nowych zadaniach (sieć kanalizacyjna, zagospodarowanie Starego Rynku i Parku Kościuszki), zwiększeniu dotacji dla OKSiR-u, dodatkowych środkach dla Gimnazjum i Przedszkola, o konieczności wprowadzenia do budżetu środków otrzymanych m.in. na remont Stadionu, na naukę zawodu przez młodocianych pracowników, zwrot akcyzy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie;

e/ pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały dotyczący procedury uchwalania budżetu gminy. Obecnie obowiązująca uchwała z 1999r. wymaga aktualizacji m.in. w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych.
Komisja wyraziła pozytywną opinię na temat przedmiotowego projektu uchwały;

f/ p.Jan Trzciński przedstawił projekt uchwały o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Ćwierdzinie. Wyjaśnił, że teren objęty uchwałą zostanie przeznaczony na drogę dojazdową do złóż kruszywa. Przedmiotowy teren po odlesieniu formalnie stanie się drogą.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

g/ p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta przypomniała, że od września 2005r. gmina Witkowo jest w Stowarzyszeniu „Światowid” w Łubowie członkiem wspierającym. Jednak aby móc skorzystać ze środków unijnych na rozwój obszarów wiejskich, konieczne jest przystąpienie do Stowarzyszenia w charakterze członka zwyczajnego. Stowarzyszenie zostanie przerejestrowane, stanie się organizacją non profit.
Projekt uchwały dotyczący przystąpienia do przedmiotowego Stowarzyszenia i przyjęcia Statutu tego Stowarzyszenia Komisja zaopiniowała pozytywnie.


Ad.5. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję od marca br. przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Zbigniew Modro reprezentujący Spółkę NEST poinformował o złożonym przez firmę wniosku o zmianę warunków dzierżawy gruntu w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, ponieważ standardowa trzyletnia umowa nie zabezpiecza jego zdaniem interesów firmy. Np. firma tak jak i gmina chciałaby mieć możliwość pierwokupu. Do ww. wniosku załączył projekt umowy, w której proponuje stabilny dla firmy 10-letni okres dzierżawy. W umowie mogłyby być również sprecyzowane zapisy dotyczące m.in. kart wjazdowych dla pracowników Hotelu. Poinformował, że posadowiony na dzierżawionym od gminy gruncie obiekt (Hotel „Biały”) firma prowadzi od 1999r. Jest to obiekt całoroczny, tworzy nowe miejsca pracy. Pan Modro stwierdził również, że nadal zainteresowany jest kupnem dzierżawionego gruntu, ale zna stanowisko Burmistrza i Rady Miejskiej w tej sprawie. Wyraził zdanie, że sprzedaż gruntu dzierżawcom, pod określonymi warunkami, podniosłaby standard Ośrodka.

Pani Krystyna Witczak poinformowała, że 3-letnia umowa dzierżawna z firmą NEST już wygasła. Jeśli Komisja pozytywnie zaopiniuje zawarcie umowy na okres dłuższy niż 3 lata, na najbliższej sesji zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej projekt uchwały w tej sprawie.

Ustosunkowując się do wniosku firmy o zawarcie 10-letniej umowy, p.Magdalena Podsiadłowska-Pawlak – radca prawny Urzędu Gminy i Miasta wyjaśniła, że podmioty należy traktować równo, ale nie tak samo. To kwestia skali inwestycji, zachowania proporcji, bo nie da się porównać tak dużego obiektu np. z punktem sprzedaży lodów. Decyzja Rady Miejskiej jest autonomiczna, nie wymaga uzasadnienia. Podmiot będzie miał prawo dzierżawić grunty do 10 lat, ale taka umowa nie rodzi obowiązku sprzedaży gruntu w przyszłości. Rada Miejska może jednak w przyszłości zwolnić firmę z obowiązku przetargu.

W krótkiej dyskusji członkowie Komisji stwierdzili, że za zawarciem umowy 10-letniej przemawia fakt, że obiekt jest duży i całoroczny, firma inwestuje i zatrudnia ok. 20 osób, w większości z terenu gminy Witkowo. W podsumowaniu dyskusji Komisja pozytywnie odniosła się do zawarcia 10-letniej umowy dzierżawy;

2/ na prośbę Komisji p.Jan Trzciński przedstawił sprawę odlesienia drogi w Skorzęcinie. Przypomniał, że w 2004r. Rada Miejska podjęła uchwałę o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania terenu w Skorzęcinie Nadleśnictwie. Dotyczyło to przeznaczenia dwóch działek, pod drogę publiczną. Z uwagi na bardzo duży koszt odlesienia, zrezygnowano z podjęcia procedury.

Komisja sugerowała, by załatwianie tej sprawy jeszcze odłożyć w czasie;

3/ protokolantka poinformowała o wszczętym przez Regionalną Izbę Obrachunkową postępowaniu nadzorczym wobec uchwały Nr XIII/126/08 Rady Miejskiej w Witkowie dot. źródeł dochodów własnych i ich przeznaczenie w jednostkach budżetowych. W dniu 5 czerwca Regionalna Izba umorzyła jednak to postępowanie, wycofując zarzut naruszenia prawa.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,45.

Przewodniczący Komisji:
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz