Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 23/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.05.2008r.

PROTOKOŁ Nr 23/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 maja 2008r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Urszula Potaś  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Ewa Stejakowska  -  księgowa w Gimnazjum w Witkowie
- p.Karolina Szczepankiewicz  -  księgowa w ZSP w Mielżynie
- p.Tomasz Radacz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Ocena sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie.
4. Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych.
5. Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez odczytywania.


Ad.3. Informację o sytuacji finansowej Gimnazjum im. Adama Borysa w Witkowie przedstawiła p.Ewa Stejakowska – księgowa Gimnazjum.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Stejakowska poinformowała m.in., że największą pozycję w zakresie „zakupów” stanowią wydatki na zakup oleju opałowego. W br. wydano na ten cel kwotę 61tys.zł tj. 82% zaplanowanej kwoty. Ponieważ subwencja została umniejszona, zabraknie środków na płace na jeden miesiąc. Jeśli chodzi o halę sportową, dotację z budżetu gminy w wysokości 5tys.zł przeznaczono na zakup sprzętu sportowego. Najwięcej kosztują specjalne środki czystości. Wpływy za korzystanie z hali wyniosły w tym miesiącu 680,-zł.

Odnosząc się do kwestii środków finansowych na płace stwierdzono, że konieczne będzie dokonanie we wrześniu przesunięć środków.
Ponadto zwrócono uwagę na formę przedstawionej przez p.Stejakowską informacji. Zdaniem Komisji bardziej czytelna byłaby informacja opisowa, z wyszczególnieniem znaczniejszych wydatków (w tym płac), procentu ich wykonania i ewentualnie dane za ubiegły rok, do celów porównawczych.

Informację o sytuacji finansowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie przedstawiły: p.Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu i p.Karolina Szczepankiewicz – księgowa Zespołu.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Na koniec kwietnia br. wykonanie planu finansowego Zespołu wyniosło ogółem 41%, (płace – 42%). Największy wydatek w ramach „Zakupów” stanowi zakup oleju opałowego, do dnia 30 kwietnia br. wydano na ten cel 42tys.zł. Następne tankowanie oleju planowane jest na listopad. W związku z umniejszeniem środków, zabraknie środków na zakupy inne niż olej opałowy i na płace – na jeden miesiąc.


Ad.4. Pani Ewa Stejakowska poinformowała, że Gimnazjum w Witkowie zaplanowało na bieżące remonty kwotę 10tys.zł.
Informacja na temat planowanych prac remontowych stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Urszula Potaś poinformowała o planowanych remontach w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie.
Informacja na powyższy temat stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Komisja poruszyła sprawę koniecznych chwytaczy piłek, sprawę ewentualnego przeprojektowania boiska, sprawę możliwości dofinansowania ze środków PFRON montażu w szkole urządzenia do wożenia wózka z osobą niepełnosprawną, sprawę sprzętu sportowego na halę sportową.

Następnie Komisja zapoznała się z informacjami o planowanych remontach w Szkole Podstawowej w Gorzykowie, w Szkole Podstawowej Nr 2 i Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do ww. informacji p.Piotr Jóźwik wskazał na celowość ułożenia poz-bruku przed wejściem do budynku Szkoły Nr 2 lub wyrównanie tego terenu.

Sugerowano wstrzymanie się z powyższym zadaniem do czasu realizacji zaplanowanej w tym rejonie inwestycji, tj. budowy kompleksu sportowego (sali gimnastycznej i basenu).


Ad.5. Informację o przygotowanych i odbytych przetargach, w tym zapytania o cenę od początku br. przedstawił z szerokim tematycznym komentarzem p.Tomasz Radacz. Udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji.


Ad.6. W punkcie tym członkowie Komisji poruszyli m.in. następujące sprawy: sprawę bezpieczeństwa i porządku w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, sprawę zbyt małych środków na płace w szkołach (będzie brakować środków pod koniec roku), sprawę zbyt małej liczby czynnych w OW szaletów publicznych, sprawę konieczności częstszego opróżniania koszy na śmieci w Chłądowie i ustawienia tam pojemnika na szkło, sprawę sugerowanego przez Komisję Rewizyjną wcześniejszego pobierania opłat za korzystanie z Ośrodka w Skorzęcinie.

Ustosunkowując się do powyższych spraw, p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował m.in., że w dniu 12 maja odbyła się w Urzędzie GiM narada, na której omówiono sprawy bezpieczeństwa publicznego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Jeśli chodzi o porządek na terenie OW, liście usuwał głównie Zakład Gospodarki Komunalnej. Zostanie podpisana umowa na wywóz z OW tzw. petów. W miniony weekend czynne były na terenie OW szalety publiczne, z wyjątkiem będących w remoncie szaletów pod Hotelem OKSiR-u oraz szaletów oddanych w ajencję. Zostanie podpisana umowa z firmą ochroniarską na dwuosobowe patrole na terenie miasta i na terenie OW. Opłaty za korzystanie z Ośrodka w Skorzęcinie będą w tym roku pobierane od 13 czerwca. Burmistrz czyni starania o pozyskanie dużej liczby pojemników na selektywną zbiórkę.

Odnosząc się do sugestii dot. poboru opłat za korzystanie z OW, większość członków Komisji Finansów nie podzieliła stanowiska Komisji Rewizyjnej. Zwrócono natomiast uwagę na konieczność wcześniejszego uruchamiania w OW punktu informacyjnego, który mógłby być obsługiwany np. przez stażystów.

Pan Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o naprawę lampy oświetlenia ulicznego na ul.Tylnej, przy powstałym zakładzie fryzjerskim.

Protokolantka poinformowała o planowanej dodatkowej sesji Rady Miejskiej, w związku z koniecznością podjęcia dwóch uchwał.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz