Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 22/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.04.2008r.

PROTOKOŁ Nr 22/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 kwietnia 2008. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska  -  Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.Krystyna Witczak , p.Sylwia Mietlicka, p.Anita Frańczak, p.Barbara Kałużna, p.Tomasz Radacz.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i nt. bezrobocia na terenie gminy.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad kwietniowej sesji Rady Miejskiej.
5. Ocena ściągalności podatków w 2007r.
6. Informacja o wysokości umorzonych podatków w 2007r.
7. Informacja o kosztach zimowego utrzymania dróg.
8. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie.


Ad.3. Informację o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i nt. bezrobocia przedstawiła p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Ośrodka. Pani Kierownik poinformowała m.in., że sytuacja Ośrodka jest dobra. Środków na zadania własne wystarcza, natomiast na zadania zlecone Ośrodek wystąpił do Wojewody o zwiększenie środków. Całościowy budżet na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej wynosi ok. 7 mln zł, w tym mieści się ok. 3mln zł na świadczenia rodzinne. Z różnych form pomocy korzysta ogółem 700 rodzin z terenu gminy i miasta. Niepokojącym zjawiskiem jest wzrost przypadków alkoholizmu i przemocy w rodzinach. Jeśli chodzi o bezrobocie, znacznie się zmniejszyło. W ciągu 2007r. było ok. 1000 zarejestrowanych bezrobotnych, a na koniec 2007r. zarejestrowanych było 599 osób. Coraz więcej jest też ofert pracy i zmienił się system rejestracji bezrobotnych. 12 osób rocznie korzysta z prac społecznie-użytecznych i ta forma zatrudnienia się sprawdza. W związku z pytaniami członków Komisji o nową siedzibę Ośrodka, pani Kierownik poinformowała, że pracownice Ośrodka są zadowolone z pomieszczeń zajmowanych do niedawna przez Przychodnię Zdrowia (dolna kondygnacja), jest więcej miejsca, lepszy komfort pracy zarówno dla interesantów jak i pracowników.
W tematycznej dyskusji poruszono również problem zatrudniania „na czarno” oraz brak możliwości prawnych, by korzystającym z pomocy społecznej zlecać w zamian za udzielone zasiłki wykonywanie np. prac porządkowych.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 29 kwietnia br.:

a/ p.Krystyna Witczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący opłat za wstęp na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Poinformowała o proponowanym podwyższeniu czterech opłat: 1/ od osób pieszych – 0,50zł na 1,00zł;  2/ za wstęp pojazdem wielośladowym od piątku do niedzieli – 6,00zł na 7,00zł;  3/ opłata cało-sezonowa za wstęp pojazdem wielośladowym – 70,00 na 80,00zł;  4/ opłata cało-roczna dla użytkowników wieczystych – 70,00zł na 80,00zł.
Pan Edwin Dzieciuchowicz proponował podwyższyć również tygodniową opłatę za wstęp pojazdem wielośladowym z 20,-zł na 25,-zł.

Powyższa propozycja nie została przez Komisję przyjęta.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, w brzmieniu przedstawionym przez panią Witczak;

b/ projekt uchwały dotyczący zwolnień z podatku od nieruchomości przedstawiła p.Barbara Kałużna. Poinformowała, że proponowana zmiana uchwały Nr XXIV/219/05 dotyczy budynków w których prowadzona jest projekcja filmów.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ projekt uchwały w sprawie opłat za korzystanie z kortów tenisowych w Witkowie przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Komisja nie wniosła uwag, projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

d/ projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych przedstawiła p.Anita Frańczak. Projekt dotyczył sprzedaży: trzech działek niezabudowanych położonych w Witkowie, jednej działki niezabudowanej położonej w Małachowie Wierzbiczany oraz dwóch działek zabudowanych położonych w Małachowie Kępym.
Po krótkiej dyskusji Komisja proponowała wykreślić z omawianego projektu działki położone w Witkowie, z uwagi na konieczność wyjaśnienia sprawy kanalizacji burzowej w tym rejonie. Pozostałe zapisy projektu uchwały zaopiniowano pozytywnie;

e/ p.Frańczak przedstawiła sprawę obciążenia nieruchomości w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie użytkowaniem, w związku z inwestorem, zainteresowanym wybudowaniem całorocznego kompleksu odnowy biologicznej. Koncepcję tego kompleksu zaprojektowali Słowacy. Na sesji Rada winna wyrazić opinię w tym przedmiocie.
Na prośbę Komisji p.Krzysztof Dziel przedstawił prezentację multimedialną ww. kompleksu, po czym Komisja pozytywnie odniosła się do obciążenia nieruchomości użytkowaniem;

f/ pani Skarbnik przedstawiła następujące projekty uchwał:
1/ dot. zmian w budżecie gminy i miasta na 2008r.;
2/ dot. dotacji dla Parafii w Mielżynie na prace remontowe kościoła, wpisanego do rejestru zabytków;
3/ dot. inwestycji wieloletniej – budowa kanalizacji sanitarnej w Witkowie i dot. zaciągnięcia pożyczki na tę inwestycję;
4/ dot. źródeł dochodów własnych oraz ich przeznaczenie w jednostkach budżetowych gminy;
5/ dot. pomocy finansowej Powiatowi Gnieźnieńskiemu na budowę chodnika przy drodze powiatowej w Witkówku i w Witkowie przy ul.Wrzesińskiej.

Powyższe projekty uchwał zaopiniowano pozytywnie. Również pozytywnie Komisja odniosła się do wykonania budżetu gminy i miasta za 2007r. (sprawozdanie z wykonania budżetu Radni otrzymali pod koniec marca br.);

g/ p.Sylwia Mietlicka omówiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Gorzykowie. Projekt dotyczy terenu o pow. ok. 4,5ha przy drodze powiatowej. W Studium są to tereny zainwestowane, więc można je przeznaczyć pod budownictwo mieszkaniowe, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt.


Ad.5. i Ad.6. Informacje nt. ściągalności podatków i wysokości umorzonych podatków w 2007r. przedstawiła p.Barbara Kałużna.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Pani Kałużna poinformowała m.in., że do zalegających w podatku rolnym i podatku od nieruchomości wysłano 1068 upomnień. W br. na poczet ubiegłorocznych zaległości w podatku rolnym wpłynęło ok. 10tys.zł. Zaległości w podatku od nieruchomości za 2007r. wynosiły 140tys.zł, ale w br. wpłacono już 73tys.zł. Zaległości w podatku od środków transportowych od osób prawnych wynosiły na koniec roku 19tys.zł, ale w części ulegną przedawnieniu, ponieważ dotyczą pojazdów byłych pgr. Zaległości w podatku od środków transportowych od osób fizycznych wynosiły na koniec roku 52tys.zł, ale w br. wpłacono już 22tys.zł. Wystawiono tytuły wykonawcze do komornika, na kwotę 18tys.zł. W maju zostanie wywieszony wykaz umorzeń za 2007r., ale zgodnie z przepisami, dotyczy on umorzeń kwot powyżej 500,-zł.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.7. Po zapoznaniu się z informacją o kosztach zimowego utrzymania dróg, na prośbę członków Komisji p.Radacz poinformował o kosztach zimowego utrzymania w zimie 2006/2007 (155tys.zł). Koszty zimowego utrzymania dróg w zimie 2007/2008 były znacznie niższe i wynosiły 60tys.zł.
Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Edwin Dzieciuchowicz pytał o termin zakończenia budowy szaletu publicznego w Witkowie i rodzaj materiału.
Wyjaśnień udzielił p.Tomasz Radacz;

- p.Grzegorz Kaźmierczak – pytał o lampy oświetlenia ulicznego na Rybakówce.
Wyjaśnień udzielił p.Radacz.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,05.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz