Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 27/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 24.11.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 27/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 listopada 2008r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z lista obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Ryszard Jaworski  -  Naczelnik OSP w Witkowie
- p.Marek Przybylski  -  Zastępca Naczelnika OSP w Witkowie
- p.Krzysztof Szymanek  -  członek Zarządu OSP w Witkowie
- p.Jolanta Barańska  -  inspektor w Urzędzie GiM ds. ochrony p.poż., V-ce Prezes Zarządu M-G ZOSP RP w Witkowie
- p.Jan Blaszyński  -  Prezes Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Witkowie
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola obiektów OSP w Witkowie (świetlicy i garaży) w zakresie utrzymania stanu technicznego.
4. Kontrola wybranego stowarzyszenia w zakresie wykorzystania dofinansowań z budżetu gminy i miasta.
5. Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. O godz. 9,50 Komisja udała się do obiektów OSP w Witkowie przy ul.Nowej, w celu dokonania kontroli garaży i świetlicy OSP w zakresie utrzymania stanu technicznego. Obiekty te zostały przekazane przez gminę Jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w użyczenie (umowa 3-letnia).

W oględzinach przedmiotowych obiektów uczestniczyli przedstawiciele OSP w Witkowie, a mianowicie:  p.Ryszard Jaworski - Naczelnik OSP, p.Marek Przybylski - Zastępca Naczelnika OSP, p.Krzysztof Szymanek - członek Zarządu OSP oraz p.Jolanta Barańska - inspektor w Urzędzie GiM ds. ochrony p.poż., pełniąca funkcjęV-ce Prezesa Zarządu M-G ZOSP RP w Witkowie.

Podczas dokonywania oględzin pomieszczeń, w których garażują trzy samochody strażackie, przedstawiciele OSP poinformowali członków Komisji o następujących sprawach: Jednostka OSP w Witkowie zrzesza 74 strażaków, z których 6 jest przeszkolonych w zakresie ratownictwa medycznego. Jest pięciu kierowców, w tym jeden - p.Marek Przybylski zatrudniony przez Urząd Gminy i Miasta. W pomieszczeniach garażowych znajdują się szafki z umundurowaniem dla 30 strażaków. Wyposażenie samochodów służy głównie dla celów ratownictwa. Ponieważ jeden z samochodów ma już ponad 30 lat i duży przebieg kilometrów, OSP czyni starania o nowy samochód. Pomieszczenia garażowe nie są zbyt przestronne, celowe byłoby ich poszerzenie.
W wyniku obejrzenia garaży, Komisja stwierdziła zły stan posadzki (pow. 110m2), która wymaga wymiany. Zwrócono uwagę na szczególną dbałość o powierzony sprzęt, w który wyposażona jest Jednostka.
Podczas dokonywania oględzin świetlicy stwierdzono pęknięcia (przecieki) na suficie. Przedstawiciele OSP poinformowali o działaniach, zmierzających do usunięcia tego mankamentu. Obejrzano również zaplecze kuchenne i sanitarne. Komisja stwierdziła, że obiekty utrzymane są w bardzo dobrym stanie technicznym.
W dalszej części kontroli p.Ryszard Jaworski, zajmujący się od 25 września sprawami operacyjnymi, przedstawił informację o funkcjonowaniu świetlicy OSP oraz "Zestawienie wyjazdów do zdarzeń OSP Witkowo od 1.01. 2008r. do 23.11.2008r."
Powyższe dokumenty stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
W szerokim, tematycznym komentarzu, p.Jaworski poinformował m.in., że działalność OSP jak również świetlicy dokumentowana jest rachunkami. Działalność OSP okresowo poddawana jest kontrolom operacyjno-technicznym, a co roku rozliczany jest bilans w Urzędzie Skarbowym. Jednostka należy do Krajowego Systemu Ratownictwa i do Wielkopolskiego Batalionu Operacyjno-Technicznego. Witkowscy Strażacy wspierają  również Państwową Straż Pożarną w Gnieźnie. W bieżącym roku zdarzyło się 107 pożarów i innych zdarzeń, do których była Jednostka wzywana. Odbywają się też manewry, ćwiczenia oraz praca z młodzieżową drużyną pożarniczą. Na bieżąco strażacy ochotnicy uczestniczą w specjalistycznych szkoleniach.
Członkowie Komisji interesowali się wykorzystaniem świetlicy, ogrzewaniem obiektów (500m2), zakupem toru treningowego dla strażaków (koszt ok. 11tys.zł), ekwiwalentem za wyjazdy do pożarów (10,-zł).
Odpowiedzi na pytania udzielił p.Jaworski, p.Barańska oraz p.Przybylski.

Następnie pani Jolanta Barańska poinformowała o wydatkach z budżetu gminy i miasta na utrzymanie straży pożarnych na terenie gminy. Ogólna kwota w budżecie na 2008r. zaplanowana na ten cel wynosi 367.200,-zł, z tego 282.200,-zł na budowę remizy OSP w Skorzęcinie.
 W podsumowaniu kontroli Komisja zdecydowała zwrócić się p.Burmistrza z następującymi  wnioskami:
 1/ wniosek o zaplanowanie środków finansowych na ułożenie posadzki w garażach OSP;
 2/ wniosek o sprawdzenie pokrycia dachowego na świetlicy OSP i naprawę tego pokrycia (malowanie sufitu OSP zadeklarowało wykonać we własnym zakresie).


Ad.4. Pan Jan Blaszyński - Prezes Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Witkowie przedstawił informację o działalności Związku. Poinformował m.in. że Związek liczy ponad 200 członków. Związek działa na terenie gminy, jest jednostką rejonową, podległą pod Zarząd Wojewódzki (bez szczebla pośredniego - powiatowego). Użytkują nieodpłatnie lokal w budynku przy Stadionie Miejskim. 80% składek Związek wykorzystuje na swoją działalność, taką jak: wycieczki, imprezy okolicznościowe, spotkania integracyjne. Dobrze układa się współpraca Związku z Burmistrzem i Urzędem Gminy i Miasta. Udzielana pomoc finansowa i organizacyjna jest dla Związku istotna.
Pan Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że z budżetu gminy w br. Związek otrzymał dwa dofinansowania: 100,-zł na spotkanie integracyjne oraz 2448,-zł na wycieczkę do Karpacza z okazji 5-lecia Zespołu Śpiewaczego "My Młodzi", których członkowie działają w ramach Związku. Kwoty dofinansowań zostały rozliczone.

Komisja pozytywnie oceniła działalność Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów i nie wniosła zastrzeżeń do spraw związanych z dofinansowaniem Związku.


Ad.5. Pani Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała, że w br. nie wpłynęła żadna skarga na działalność Burmistrza lub Urzędu Gminy i Miasta. Zdarzają się natomiast przypadki niezadowolenia z wydanych przez Burmistrza indywidualnych decyzji, ale nie są to skargi w rozumieniu kpa, a odwołania w toku postępowania administracyjnego. Jeśli chodzi o działalność innych jednostek organizacyjnych gminy, wpłynęła skarga na działalność Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Jak stwierdzono w postępowaniu wyjaśniającym, zarzuty nie sprawdziły się, skarżącej udzielono pomocy w miarę istniejących możliwości prawnych i finansowych. Skarga została załatwiona w obowiązującym terminie. Wpłynęła również do Urzędu skarga mieszkańca Folwarku, w związku z zalewaniem jego posesji przez sąsiada (wody opadowe). W skład Komisji która dokonała oględzin posesji (z udziałem obydwu właścicieli tych posesji), weszli również przedstawiciele Komisji Rolnictwa Rady Miejskiej. W wyniku oględzin dokonano odpowiednich, polubownych ustaleń.
Do sposobu rozpatrzenia skarg Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.


Ad.6. Podczas dokonanych przez Komisję oględzin szaletów publicznych usytuowanych przy kościele, stwierdzono zacieki na suficie. Ustalono przekazać p.Burmistrzowi propozycję zamontowania w szaletach wieszaka na wierzchnią odzież oraz zamontowania osłonek uchwytu dla niepełnosprawnych.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz