Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 26/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 29.10.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 26/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 29 października 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Zofia Nowakowska  -  p.o. Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Roman Popek  -  Kierownik Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia. Poinformował, że zaprosił p.Burmistrza, by w punkcie "Inne sprawy" omówić m.in. sprawę  budowanego szaletu publicznego.

Do projektu porządku nie wniesiono uwag, ustalono go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola wydatków w zakresie kultury fizycznej, sportu masowego oraz rekreacji.
4. Informacja o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
5. Kontrola finansowa Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie za III kwartały 2008r.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o wydatkowanych kwotach budżetowych w zakresie kultury fizycznej i sportu masowego przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Antoszczyszyn poinformował m.in., że w budżecie gminy i miasta na 2008r. zaplanowano na kulturę fizyczną (m.in. Klub "Vitcovia"), sport masowy i Uczniowskie Kluby Sportowe łącznie kwotę 125.350,-zł, z czego do dnia 27 października wykorzystano 89.910,-zł. Zaplanowano ponadto kwotę 20tys.zł na modernizację boisk wiejskich w Kołaczkowie i Jaworowie. Dla Gminnego Klubu Sportowego przewidziano kwotę 50tys.zł, (przekazano Klubowi już wszystkie transze) oraz dodatkowo kwotę 17tys.zł ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, dla drużyny trampkarzy i juniorów. Omawiając wydatki w zakresie sportu masowego, p.Antoszczyszyn podkreślił, że organizowanych jest coraz więcej imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie miasta i gminy, a współpraca z organizacjami pozarządowymi układa się bardzo dobrze. Poinformował również o przydzielonych dla poszczególnych szkół (i nauczycieli WF) godzinach zajęć UKS i ostatnich sukcesach sportowych młodzieży szkolnej.

Następnie p.Antoszczyszyn udzielił odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące m.in. wyjazdów uczniów na basen, rozgrywek sołeckich, regulaminowego zakazu gry zawodników spoza danego sołectwa czy osiedla, strojów dla amatorskich drużyn, podawania więcej informacji w "Witkowskich Wiadomościach Samorządowych" na temat sportowych osiągnięć dzieci i młodzieży szkolnej.

Dyskutowano na temat modernizowanego Stadionu Miejskiego oraz na temat wyróżnienia nauczycieli wychowania fizycznego, w kontekście osiągnięć sportowych uczniów.

W podsumowaniu dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o wyróżnienie nauczycieli wychowania fizycznego: p.p.Pawła Piniarskiego, Elżbietę Cieślicką i Krzysztofa Nowińskiego nagrodami finansowymi lub rzeczowymi - za uzyskane przez młodzież szkolną wyniki w Mistrzostwach Wielkopolski w Sztafetowych Biegach Przełajowych.

Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w wydatkowanych środkach budżetowych w zakresie kultury fizycznej i sportu masowego.


Ad.4. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza.

Pan Przewodniczący Komisji przypomniał o zgłoszonym swego czasu przez Komisję wniosku dotyczącym sprawdzenia umów na wywóz nieczystości. Odchodzący na emeryturę p.Bartkowiak nie zdążył przygotować dla Komisji wszystkich danych na ten temat. Poinformował ponadto p.Gadzińskiego, że w punkcie "3" dzisiejszego posiedzenia Komisja zgłosiła wniosek o wyróżnienie trzech nauczycieli wychowania fizycznego, za duże zaangażowanie w prowadzone z młodzieżą zajęcia.

Jak poinformował p.Gadziński, p.Piniarski otrzymał w ubiegłym roku nagrodę Burmistrza. Na przełomie lutego i marca 2009r. planowane jest podsumowanie roku sportowego i wtedy można rozważyć przyznanie wnioskowanych przez Komisję wyróżnień.


Ad.5. Informację o sytuacji finansowej Ośrodka kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie za III kwartały br. przedstawiła p.Zofia Nowakowska, pełniąca obowiązki Dyrektora Ośrodka oraz p.Roman Popek - Kierownik OW w Skorzęcinie.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznej dyskusji poruszono następujące sprawy:
- p.Edwin Dzieciuchowicz zwrócił uwagę na fakt, że biorąc pod uwagę również wpływy finansowe z dzierżaw i tzw. bramy wjazdowej, wynik finansowy Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie jest dodatni;

- p.Roman Popek przypomniał, że ratownicy medyczni są w OW od dwóch lat i takie rozwiązanie w praktyce się sprawdziło;

- p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę przypadków nieodpłatnego korzystania z energii elektrycznej na polu namiotowym w OW w Skorzęcinie, przed sezonem letnim;

- p.Nowakowska nawiązując do wypowiedzi przedmówcy poruszyła sprawę rozpoczęcia sezonu letniego (kiedyś sezon rozpoczynał się 15 czerwca, a ostatnie lata - od 1 lipca br.), z którą wiąże się pobieranie opłat.

Dyskutowano również na temat sieci energetycznej na terenie OW i koniecznej jej modernizacji (np. etapami), na temat celowości likwidacji punktu informacyjnego w OW w obecnym miejscu, nt. monitoringu i większego w br. wykorzystania bazy noclegowej.
 
Oceniając sytuację finansową OKSiR-u Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości.

 

Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zenon Mietlicki wskazał na potrzebę wykonania chodnika w Małachowie (w kierunku na Kołaczkowo), dla poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie;

- p.Edwin Dzieciuchowicz w nawiązaniu do dokonanej przez Komisję Rewizyjną kontroli stanu technicznego świetlicy wiejskiej w Chłądowie, pytał o termin jej remontu.
Jak wyjaśnił p.Gadziński, gmina oczekuje na uruchomienie środków pozabudżetowych w ramach Programu Odnowy Obszarów Wiejskich.

Następnie poproszono na posiedzenie p.Krzysztofa Szkudlarka - Burmistrza Gminy i Miasta, w celu przedyskutowania bieżących spraw związanych z działalnością gminy.

Członkowie Komisji poruszyli sprawę modernizacji sieci elektrycznej w OW, sprawę korzystania z energii na polu namiotowym przed sezonem, sprawę terminu oddania do użytku szaletów publicznych i konsekwencji wobec wykonawcy za przekroczenie terminu wykonania zadania, sprawę nieprawidłowości przy remoncie świetlicy wiejskiej w Kamionce (brak ocieplenia, obniżenie płyt), sprawę nieestetycznych straganów na targowisku, sprawę chodnika w kierunku ul.Jana Pawła II i dziury w rejonie ul.Braci Łukowskich, sprawę adaptacji budynku w Ruchocinku na lokale socjalne, sprawę kompleksu boisk "Orlik 2012", sprawę straży miejskiej oraz sprawę odczytywania zapisów monitoringu.

Ustosunkowując się do ww. spraw, p.Burmistrz stwierdził m.in. co następuje: modernizacja sieci elektrycznej w OW, której szacunkowy koszt wcześniej określono na ok. 2mln zł, nie jest zadaniem gminy. Należy więc dalej prowadzić rozmowy z Zakładem Energetycznym i z dzierżawcami, aby wystąpili bezpośrednio do Zakładu Energetycznego. Pani Magdalena Podsiadłowska-Pawlak radca prawny Urzędu Gminy i Miasta potwierdziła, że nie jest to zadanie gminy, a gmina musi działać zgodnie z przepisami prawa. Następnie p.Burmistrz przypomniał o prowadzonych przez niego rozmowach ze specjalistyczną firmą, na temat zlecenia im konserwacji i sprawdzania omawianej sieci. Odnośnie szaletu, p.Burmistrz przypomniał, że przesuwano termin oddania tego obiektu do użytku, w związku ze źle wykonanym dachem, a zależało nam, by szalet został dobrze wykonany. Ponieważ podwykonawca nowego dachu również zwlekał z pracami, wykonawca zwrócił się do Burmistrza z wnioskiem o przesunięcie terminu do dnia 30 października, oferując w zamian dodatkowe prace które już wykonał, a których wartość oszacował na kwotę 15tys.zł. Prace te nie były ujęte w kosztorysie zadania.

Po krótkiej dyskusji stwierdzono, że w związku z wykonaniem dodatkowych prac, wniosek wykonawcy można uwzględnić i nie naliczać odsetek za przekroczenie terminu.

Ustosunkowując się do kolejnej sprawy poruszonej przez członków Komisji p.Burmistrz wyjaśnił, że nie wymieniano całej konstrukcji dachu świetlicy w Kamionce, natomiast odmalowano podbitkę, a wykonawca prac winien zwrócić uwagę na konieczność ocieplenia. Odnośnie straganów na targowisku p.Burmistrz wyjaśnił, że kierownik ZGK polecił handlującym zabieranie straganów po każdym dniu handlowym, ale handlowcy nie zgadzają się z tą decyzją i wystąpili z petycją. Chodnik w stronę ul.Jana Pawła II będzie w przyszłości wyłożony kostką. Opracowano koncepcję adaptacji budynku koszarowca w Ruchocinku na mieszkania socjalne, przygotowywane są przedmiary, po czym zostanie ogłoszony przetarg. Planuje się, że każde mieszkanie socjalne będzie miało WC, ogrzewanie - we własnym zakresie. Zdecydowano, że kompleks boisk "Orlik 2012" będzie usytuowany na Strzelnicy. Odczyt zapisów monitoringu, mogą wykonywać stażyści np. 1 raz w tygodniu i przekakzywać Policji. Pan Burmistrz podkreślił, że monitoring ma spełniać przede wszystkim rolę prewencyjną. Odnośnie straży miejskiej p.Burmistrz przypomniał o prowadzonych wcześniej na ten temat rozmowach i negatywnej decyzji w tej sprawie.

Następnie poproszono na posiedzenie p.Piotra Janowicza, zatrudnionego w Urzędzie Gminy i Miasta na stanowisku ds. ochrony środowiska. Pan Przewodniczący Komisji poinformował p.Janowicza, że p.Tadeusz Bartkowiak nie zdążył przed pójściem na emeryturę przygotować dla Komisji danych dotyczących liczby posesji, których właściciele nie zawarli umów na wywóz nieczystości lub mimo zawartych umów nie wywożą śmieci bądź wywożą rzadko. Ustalono, że p.Janowicz przygotuje powyższe dane, na styczniowe posiedzenie Komisji.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 14,15.

Przewodniczący Komisji
Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz