Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 25/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 30.09.2008r.

PROTOKOŁ Nr 25/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 30 września 2008r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Jagielska  -  Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor ds. kultury i sportu w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Tadeusz Bartkowiak  -  inspektor ds. ochrony środowiska w Urzędzie GiM.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia.

Do projektu porządku nie zgłoszono uwag, przyjęto go w następującym brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola finansowa Gminnego Klubu Sportowego "Vitcovia".
4. Kontrola działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie.
5. Inne sprawy (m.in. sprawa umów na wywóz nieczystości).
6. Kontrola wybranych świetlic wiejskich w zakresie utrzymania stanu technicznego.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po uprzednim indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację na temat finansowania sportu kwalifikowanego oraz upowszechniania kultury fizycznej na terenie gminy przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn - inspektor ds. kultury i sportu w Urzędzie Gminy i Miasta.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pan Antoszczyszyn poinformował, że w ramach sportu kwalifikowanego, działalność Gminnego Klubu Sportowego "Vitcovia" zostanie w 2008r. dofinansowana kwotą 50.000,-zł. Do dnia 30 września Klub otrzymał kwotę 37.500,-zł (zaliczka i dwie transze), z której rozliczył się w obowiązujących terminach. Rozliczenie kolejnej transzy winno nastąpić do dnia 7 października br. Klub jest stabilny finansowo, finansuje swoją działalność również ze środków własnych i środkami od sponsorów. Dodatkowo Klub otrzymał wsparcie finansowe w wys. 17.000,-zł na realizację zadania publicznego "Wspieranie aktywności fizycznej w celu propagowania zdrowego stylu życia przez dzieci i młodzież z uwzględnieniem kształtowania zachowań abstynenckich", w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Klub utrzymał się w Lidze Okręgowej, skład Zarządu Klubu jest niezmieniony. Jeśli chodzi o upowszechnianie kultury fizycznej, od 1 września uruchomiono po wakacyjnej przerwie zajęcia pozalekcyjne w ramach Uczniowskich Klubów Sportowych i "Modelarni". Środków na wszystkie zaplanowane zadania wystarczy. Z uwagi na remont na Stadionie, nie odbyły się X Biegi Uliczne (względy bezpieczeństwa). W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego o ligę sołecką, p.Antoszczyszyn poinformował, że wiele jest pomysłów na ten temat.

W dyskusji poruszono m.in. kwestię udziału piłkarzy "Vitcovii" w amatorskich rozgrywkach ligi sołeckiej, sprawę zakazu gry zawodników spoza danej grupy (danego terenu) i sprawę tenisa ziemnego.

Odnośnie tenisa p.Antoszczyszyn wyjaśnił, że trwają rozmowy z panią Szeming na temat odpłatności za prowadzone przez nią zajęcia.

Pan Edwin Dzieciuchowicz proponował rozważyć zakup sprzętu do tenisa, np. 6 rakiet, ze środków budżetu gminy.


Ad.4. Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się do p.Elżbiety Jagielskiej - Kierownika M-G Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie z pytaniami, nawiązującymi do informacji OPS z wykonania budżetu za I półrocze br. Pytania dotyczyły m.in. wykonania składek od świadczeń pielęgnacyjnych i zasiłków stałych, procedury przyznawania dodatków mieszkaniowych oraz liczby korzystających z pomocy społecznej.
Pani Kierownik wyjaśniła, że wysokość składek od ww. świadczeń i zasiłków ustala Wojewoda, a ponieważ trudno jest przewidzieć jaka będzie to kwota, na koniec roku dokonuje się stosownej korekty. Dodatki mieszkaniowe załatwiane są w Urzędzie Gminy i Miasta. Ośrodek Pomocy Społecznej nie wydaje w tym zakresie żadnych opinii, nie wszystkie osoby korzystające z OPS korzystają również z dodatków mieszkaniowych i odwrotnie, są to inne przepisy, inne kryteria. Ogółem z pomocy społecznej korzysta 705 osób.
Członkowie Komisji pytali o liczbę korzystających z pomocy w porównaniu z rokiem ubiegłym (w tym o liczbę korzystających osób narodowości romskiej), o liczbę pracowników OPS, o fundusz alimentacyjny, o pomoc dla rodziców trojaczków, o dożywianie w okresie zimy.
Ustosunkowując się do ww. spraw, pani Kierownik wyjaśniła, co następuje: od kilku lat liczba korzystających z pomocy OPS jest podobna (kwoty zasiłków zmieniają się z uwagi na podwyższanie wysokości zasiłków i zmianę wysokości dotacji). Miesięcznie wypłacanych jest ok. 150 zasiłków okresowych. Wywiad środowiskowy sporządza się u danej osoby czy rodziny co pół roku. Obecnie z pomocy społecznej korzysta 1 osoba narodowości romskiej. Ośrodek Pomocy Społecznej ma 16 etatów. Ponieważ przepisy przewidują zatrudnienie 1 pracownika socjalnego na 2tys. mieszkańców, powinno być zatrudnionych 7 osób do pracy w rejonach, a jest ich tylko 6. Liczba korzystających z pomocy społecznej jest w rejonach zróżnicowana. Usługi opiekuńcze świadczone są w zależności od potrzeb danego chorego, w wymiarze od 1 do 8 godzin dziennie. Obecnie nie ma potrzeby zatrudniania osoby do specjalistycznych usług opiekuńczych, świadczonych osobom z problemami psychicznymi. Od 1 października następuje zmiana przepisów dotyczących funduszu alimentacyjnego (w miejsce zasiłków alimentacyjnych wprowadza się fundusz alimentacyjny). Przepisy uproszczono, podwyższono próg dochodu, więc większa liczba osób będzie mogła z tych świadczeń skorzystać. OPS załatwia jednak tylko takie sprawy, gdy komornik nie może ściągnąć alimentów od zobowiązanych. Pracownik Ośrodka ustalił, że rodzina trojaczków potrzebuje pomocy tylko przy dzieciach. Ponieważ jednak Ośrodek nie zatrudnia osoby z odpowiednim wykształceniem, proponowano rodzinie pomoc przy pracach domowych, ale rodzina nie wykazała zainteresowania. Decyzją Rady Miejskiej rodzina trojaczków otrzyma do końca roku (przez 4 miesiące) pomoc finansową na zatrudnienie opiekunki do dzieci (łącznie 5tys.zł). Pani Kierownik dodała, że nie ma przepisów na temat pomocy gminy w takich przypadkach. Jeśli chodzi o ciepłe posiłki w okresie zimowym dla osób samotnych bądź bezdomnych, obecnie nie ma osób, które potrzebowałyby takiej pomocy. Następnie pani Kierownik poinformowała o wzrastającej liczbie osób, umieszczanych w Domach Pomocy Społecznej. Ponieważ gmina zobowiązana jest regulować należność za taki pobyt, w przypadku gdy chory lub jego dzieci nie mogą pokrywać całości tych kosztów, na przyszły rok budżetowy konieczne będzie zaplanowanie większych środków na ten cel. 
Pani Kierownik udzieliła również wyjaśnień, w związku z poruszoną przez p.Przewodniczącego Komisji sprawą zlikwidowanych dyżurów pielęgniarek w soboty i niedziele.

Działalność Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie Komisja oceniła pozytywnie.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- na prośbę Komisji, przedstawioną na jednym z poprzednich posiedzeń, p.Tadeusz Bartkowiak omówił sprawę wywozu nieczystości. Poinformował, że wywozem nieczystości stałych z terenu gminy zajmują się następujące firmy: EKO, Zakład Gospodarki Komunalnej i ALKOM. Natomiast wywozem nieczystości płynnych: Zakład Gospodarki Komunalnej, p.Zieliński, ALKOM i Spółdzielnia Mieszkaniowa w Kołaczkowie. Otrzymał z ZGK wykaz zawartych przez mieszkańców umów i na tej podstawie ma rozeznanie które posesje mają, a które nie mają zawartych umów, z tym że nie jest w stanie obecnie ustalić, czy zawarta przez daną osobę umowa dotyczy wywozu nieczystości stałych, czy płynnych. Na potrzeby budowanego zakładu unieszkodliwiania nieczystości w Lulkowie, niezbędne były dane dotyczące kosztu wywozu w naszej gminie przypadające na 1 osobę. Ponieważ ZGK stosuje wywóz "na żądanie", nie był w stanie określić takiego kosztu, obliczył go orientacyjnie.

Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że Pracownicze Ogrody Działkowe przy ul.Dworcowej i na Osiedlu Nr 5 nie dysponują kontenerami na nieczystości, więc należałoby zwrócić się w tej sprawie do Zarządów tych Ogrodów. Podsumowując temat wywozu nieczystości p.Przewodniczący stwierdził, że Komisja będzie na ten temat rozmawiać z nowym pracownikiem Urzędu, który przejmie od p.Bartkowiaka prowadzenie spraw ochrony środowiska i z nowym kierownikiem Zakładu Gospodarki Komunalnej;

- w związku z rozpoczęciem prac związanych z konstruowaniem projektu budżetu gminy na 2009r. Komisja zgłosiła następujące wnioski w tym zakresie:

 1/ wniosek o zatrudnienie w Zakładzie Gospodarki Komunalnej większej liczby pracowników, do wykonywania nw. prac:
 - wywóz nieczystości stałych i płynnych;
 - pielęgnowanie  trawników, przycinanie drzew i krzewów na terenie miasta i gminy;
 - prace konserwacyjne (budowlane);
 - odbiór zużytego sprzętu agd i mebli
oraz doposażenie ZGK w sprzęt potrzebny do wykonywania wymienionych usług.

2/  Komisja wnioskuje o zatrudnienie osoby, która zajmowałaby się (pod nadzorem Policji) odczytywaniem zapisów z monitoringu i przekazywała stwierdzone przekroczenia prawa właściwym organom.
 

Ad.6. O godz. 11,35 Komisja udała się w teren, w celu dokonania kontroli wybranych świetlic wiejskich, w zakresie utrzymania stanu technicznego.

Wyniki kontroli:

I. Świetlica wiejska w Chłądowie:
Stwierdzono, że budynek w którym znajduje się świetlica wraz z mieszkaniami komunalnymi, wymaga kapitalnego remontu. Należy wykonać elewację budynku i wymienić okna, drzwi, pokrycie dachowe, konieczna też jest modernizacja wnętrza świetlicy i doposażenie w urządzenia świetlicowe.
W kontroli uczestniczył Sołtys Sołectwa Chłądowo - p.Jan Kaźmierczak.

II. Świetlica wiejska w Kamionce:
Świetlica była remontowana w 2005r. Komisja stwierdziła brak nadzoru przy końcowym odbiorze budynku. Na niższej części budynku konstrukcja dachu została wykonana niefachowo, widoczne są duże zagięcia powierzchni dachu. Dach nie został ocieplony, co spowodowało, że na skutek wilgoci podbitka wykonana z płyt pilśniowych ugięła się. Poza ww. usterkami, świetlica utrzymana jest w dobrym stanie. Wyposażenie jest wystarczające na potrzeby mieszkańców.
W kontroli uczestniczył Sołtys Sołectwa Kamionka - p.Teofil Robaszkiewicz.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,30.

Przewodniczący Komisji
Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz