Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 21/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 26.03.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 21/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 marca 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Alicja Wentland  -  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie
oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta p.p.: Marzena Polak, Anita Frańczak, Sylwia Mietlicka, Tadeusz Bartkowiak, Tomasz Radacz.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad marcowej sesji Rady.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową OKSiR-u za 2007r.
5. Informacja o przygotowanych przetargach.
6. Rozliczenie finansowe preliminarza wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
7. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
8. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 28 marca br.:

a/ p.Marzena Polak omówiła projekt uchwały dot. zmiany uchwały Nr XVIII/169/04 w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli. Zmiana polega na zmianie procentowego odpisu na nagrody Burmistrza dla nauczycieli.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
b/ p.Marzena Polak odczytała projekt uchwały o zasadach korzystania ze stołówek szkolnych. Proponowane przez Burmistrza opłaty za posiłki są następujące: dla uczniów - 2,50zł a dla innych osób - 4,50zł.
Komisja proponowała, tak jak Komisja Rolnictwa i Komisja Szkolnictwa podwyższenie tych opłat do wysokości odpowiednio: 2,70zł i 6,-zł;

c/ p.Sylwia Mietlicka omówiła projekt uchwały o zatwierdzeniu Planów Odnowy Miejscowości: Chłądowo, Małachowo Złych Miejsc, Mielżyn, Ruchocin, Ruchocinek i Wiekowo. Przedmiotowe plany zostały uchwalone przez ww. Sołectwa, po ich zatwierdzeniu przez Radę Miejską będą dokumentami niezbędnymi do ubiegania się przez mieszkańców o dofinansowanie realizacji zadań w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi".
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

d/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dot. zabezpieczenia w formie "weksla in blanco". Wyjaśniła m.in., że potrzeba podjęcia uchwały związana jest z możliwością ubiegania się o dofinansowanie "Budowy boiska sportowego z trawy syntetycznej". Wartość szacunkowa tego zadania wynosi 500tys.zł, uchwała upoważnia Burmistrza do zaciągnięcia zobowiązania do kwoty 300tys.zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

e/ pani Skarbnik przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2008r.: m.in. wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, dotacje celowe z budżetu Państwa, wydatki majątkowe, dotacja dla ZOZ na zakup łóżka kardiologicznego, dotacja dla OKSiR-u na potrzeby Sekcji Modelarzy, zwiększenia i przesunięcia między paragrafami w planach finansowych szkół (zakup wyposażenia i sprzętu sportowego) i przedszkola. Ponadto zmiany w zadaniach inwestycyjnych: umniejszenie środków na dokumentację dotyczącą rozbudowy budynku OKSiR-u, zwiększenie zakresu naprawy ulic (dodatkowe ulice), remont domków letniskowych w OW. Proponuje się ponadto wprowadzenie do budżetu nowych zadań, m.in. remont Stadionu (koszt szacunkowy - 160tys.zł) i budowa boiska sportowego z trawy syntetycznej.
Pan Burmistrz poinformował, że Powiat Gnieźnieński w ramach współpracy z Gminą Witkowo przekaże używany samochód typu "Lublin" na potrzeby OSP. Prowadzone są też rozmowy na temat przekazania Gminie samochodu bojowego. Pan Burmistrz omówił ponadto: 1/ zakres prac planowanych w ramach remontu Stadionu i sprawę budowy boiska ze sztuczną nawierzchnią; 2/ nowy wariant rozbudowy budynku OKSiR-u, w którym najważniejszą zmianą w stosunku do pierwotnego wariantu, jest usytuowanie sali konferencyjnej (dobudowa z boku istniejącego budynku);  3/ sprawę planowanego remontu świetlic wiejskich i remontu dachów na obiekcie po WDW;  4/ sprawę monitoringu w OW i mieście;  4/ sprawę przekazania OKSiR-owi bazy noclegowej (RELAX);  5/ wniosek osoby zainteresowanej wydzierżawieniem 13 domków letniskowych i świetlicy w OW (po zakładzie TONSiL).
Odnośnie ostatniej sprawy członkowie Komisji stwierdzili, że wydzierżawienie ww. obiektów byłoby korzystniejsze niż przekazanie ich OKSiR-owi. Zaakceptowali sugestię p.Burmistrza, by dzierżawa dotyczyła okresu do 5 lat, a cena wywoławcza wynosiła 50tys.zł. W umowie z osobą, która wygra przetarg można zawrzeć zapis o pierwszeństwie do zawarcia umowy na kolejny okres. W związku z tym, że okres umowy miałby być dłuższy niż 3 lata, konieczne jest podjęcie przez Radę uchwały. W nawiązaniu do planowanej dla ZOZ-u dotacji na zakup łóżka kardiologicznego, Komisja pozytywnie odniosła się do tej propozycji, akceptując kwotę dotacji w wysokości 16tys.zł.
Następnie w związku z poruszoną przez p.Przewodniczącego Komisji sprawą braku środków finansowych w OKSiR, uniemożliwiających podjęcie prac przygotowawczych do sezonu, dyskutowano na temat koniecznego zwiększenia dotacji dla tej instytucji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta;

f/ p.Tadeusz Bartkowiak omówił projekt uchwały dotyczący dopłat do ceny wody. Mieszkańcy Królewca korzystają z wody z wodociągu gminy Września. Ponieważ cena wody w gminie Września jest wyższa niż w gminie Witkowo, konieczne jest jej ujednolicenie i dopłacanie różnicy. Byłoby to 0,39zł dopłaty do 1m3.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

g/ projekt uchwały dotyczący zaopiniowania projektu uchwały Rady Powiatu Gnieźnieńskiego dotyczącego przekształcenia Zespołu Opieki Zdrowotnej w Gnieźnie Komisja zaopiniowała pozytywnie;

h/ projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały o zasadach nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości i ich wydzierżawiania - przedstawiła p.Anita Frańczak. Wyjaśniła, że podjęcie uchwały jest konieczne w związku ze zmianą ustawy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

i/ projekt uchwały dotyczący wyrażenia zgody na nabycie (nieodpłatnie) przez gminę nieruchomości zabudowanej strażnicą OSP w Mielżynie przedstawiła p.Anita Frańczak. Odczytała również wniosek Zarządu OSP w Mielżynie w tej sprawie.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie.


Ad.4. Informację o sytuacji finansowej Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji za 2007r. i obecnie, przedstawiła p.Alicja Wentland - Dyrektor OKSiR-u. Poinformowała m.in., że środki finansowe wpłyną po ogłoszonych przetargach na dzierżawę obiektów. Na razie pogoda nie pozwala na rozpoczęcie prac przygotowawczych do sezonu letniego.
Członkowie Komisji interesowali się sprawą wywozu nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, sprawą przedpłat na rezerwowane domki i pokoje w Hotelu, sprawą zadłużenia OKSiR-u. Odnosząc się do planu finansowego OKSiR-u na 2007r. stwierdzono, że niektóre pozycje planu zostały zawyżone (przeszacowane), co miało wpływ na ostateczny wynik finansowy na koniec roku.
Jak wyjaśniła pani Dyrektor, gruzy i pozimowe śmieci użytkownicy domków i innych obiektów w OW winni usuwać we własnym zakresie. Stosowane są przedpłaty w wysokości 45%, w przypadku rezygnacji z domku bądź pokoju, nie są one zwracane. Do uregulowania czekają rachunki na dostawę energii elektrycznej oraz opłaty na rzecz ZUS-u. Plan finansowy był w ciągu roku korygowany.


Ad.5. Pan Tomasz Radacz przedstawił informację o zorganizowanych przez gminę przetargach, udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. Wykonanie wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2007r. przedstawiła p.Marzena Polak.
Omawiany Program na plan 202tys.zł wykonano w 99,9%.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił informację o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję na poprzednich posiedzeniach.
W nawiązaniu do wniosku dotyczącego bazy noclegowej OKSiR-u stwierdzono, że opłaty za pobyt w domkach winny być regulowane na początku pobytu, tj. z góry, konieczne też jest wpłacanie zaliczek.


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
-  p.Anita Frańczak:
 1/ przedstawiła wniosek p.Antoniego P. o sprzedaż gruntu o pow. 91m2, położonego przy ul.Kosynierów Miłosławskich. Wnioskodawca chciałby mieć dostęp do drogi publicznej, tj. do ul.Kosynierów Miłosławskich.
W wyniku krótkiej dyskusji Komisja jednogłośnie wyraziła opinię, by z uwagi na istniejące na ww. gruncie media (kolektor, studzienka), przedmiotowego gruntu nie sprzedawać, przekwalifikować go na drogę;
2/ przedstawiła wniosek mieszkańca Gorzykowa o sprzedaż działki nr 110/2 o pow. 5.400m2 usytuowanej przy budynku szkolnym, pod budowę budynku mieszkalnego.
Komisja proponowała podzielić ww. teren na działki budowlane i opracować dla tego terenu i terenu przyległego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego;
3/ poinformowała, że firma LECH-POL ponownie zwróciła się do gminy o sprzedaż gruntu przy ul.Kosynierów Miłosławskich, którego jest obecnie wieczystym użytkownikiem (bez roszczenia o kupno).
Komisja sugerowała, by przedmiotowego gruntu nie sprzedawać;

- zapoznano się z wnioskiem mieszkanki ul.Wiejskiej o ustawienie 2 kwietników, które by uniemożliwiały parkowanie w pobliżu jej posesji samochodów, którymi mieszkańcy przyjeżdżają do Przychodni Zdrowia.
Komisja negatywnie ustosunkowała się do ww. wniosku, proponując ustawienie tabliczki "Zakaz parkowania na chodniku";

- zapoznano się z wnioskiem p.Nadzieżdy Szlat o rozważenie możliwości repatriacji jej rodziców i dziadków na teren gminy Witkowo;

- wniosek ZOZ w Gnieźnie o dofinansowanie w kwocie 16tys.zł na zakup łóżka kardiologicznego zaopiniowano pozytywnie.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,05.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz