PROTOKOŁ Nr 23/08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 czerwca 2008r. o godz. 8,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Paweł Piniarski - Prezes Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie, nauczyciel WF w Gimnazjum w Witkowie
- p.Stanisław Antoszczyszyn - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez uwag, w brzmieniu:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola przeprowadzonych przetargów. Analiza wybranego zamówienia publicznego.
4. Kontrola działalności Uczniowskich Klubów Sportowych.
5. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6. Inne sprawy.
7. Kontrola magazynu sprzętu sportowego Gminnego Klubu Sportowego "Vitcovia".
Ad.1. Jak wyżej.
Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto po indywidualnym odczytaniu.
Ad.3. Komisja zapoznała się z informacją o przeprowadzonych w 2008r. przez gminę przetargach.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Do szczegółowej analizy wybrano przetarg na modernizację dróg i ulic. Przetarg ten obejmuje 10 ulic na terenie Witkowa i 3 drogi gminne na terenach wiejskich, został ogłoszony zgodnie z wymogami ustawy o zamówieniach publicznych. Do przetargu zgłosiły się trzy firmy, wybrano firmę najtańszą, tj. firmę STAWOY. W związku z tym, że do tej pory przetarg nie został ostatecznie rozstrzygnięty, poproszono o wyjaśnienia p.Mariana Gadzińskiego - Zastępcę Burmistrza, pełniącego funkcję Przewodniczącego Komisji Przetargowej. Pan Gadziński wyjaśnił m.in., że po ogłoszeniu wyników ww. przetargu, firma PRD z Gniezna która również w tym przetargu zgłosiła swoją ofertę, złożyła protest. Po jego odrzuceniu przez gminę, PRD odwołało się do Prezesa Zamówień Publicznych. W dniu 30 kwietnia br. odbyła się w Krajowej Izbie Odwoławczej w Warszawie rozprawa na ten temat. Krajowa Izba nie dopatrzyła się uchybień, ale w wydanym wyroku wskazała, że gmina winna ponownie przeanalizować poszczególne oferty. Na prośbę Gminy firma STAWOY wyjaśniła m.in. kwestię wykonawstwa prac przez tę firmę. Procedurę przetargową przeprowadzono ponownie i ponownie wybrano ofertę firmy STAWOY, jako ofertę najtańszą. Firma PRD ponownie oprotestowała rozstrzygnięcie przetargu. Po odrzuceniu tego protestu przez gminę, PRD przekazało odwołanie do Prezesa Zamówień Publicznych.
Komisja zapoznała się z treścią ww. protestu, udzielonymi przez gminę odpowiedziami, wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej. Uwag nie zgłoszono.
Komisja wyraziła obawy, czy w związku z ww. odwołaniami, prace będące przedmiotem przetargu, zostaną wykonane w bieżącym roku. Obecnie pozostaje jedynie oczekiwanie na ponowne rozstrzygnięcie sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą.
Ad.4. Sprawozdanie z działalności Uczniowskich Klubów Sportowych w roku szkolnym 2007/2008 przedstawił z szerokim tematycznym komentarzem p.Paweł Piniarski. Przedstawił sukcesy sportowe uczniów i poinformował, że Gimnazjum w Witkowie jest jedną z najlepszych szkół w województwie, pod względem sportowym. Stwierdził również, że obecnie preferowane są rozgrywki zespołowe.
Pan Przewodniczący Komisji pytał o współpracę z p.Szczepanowskim ze Starostwa, o zainteresowanie młodzieży sportem wyczynowym i poruszył sprawę wyjazdu młodzieży do zaprzyjaźnionej niemieckiej gminy. Wskazał również na potrzebę prezentowania w "Witkowskich Wiadomościach Samorządowych" sukcesów sportowych młodzieży w większym niż dotychczas zakresie.
Pan Piniarski potwierdził współpracę z ww. przedstawicielem Starostwa, a odnośnie młodzieży stwierdził, że z wiekiem maleje zainteresowanie sportem i treningami, szczególnie po ukończeniu nauki w gimnazjum. Dwa lata temu uczestniczył w wyjeździe młodzieży do gminy Am Dobrock, gdzie młodzież uzyskała w tamtejszych zawodach dobre wyniki, ale nie jest zorientowany w tegorocznym wyjeździe, który miał bardziej charakter wymiany młodzieży. Na zakończenie swego wystąpienia p.Piniarski podziękował Urzędowi Gminy i Miasta za finansowe wspomaganie wyjazdów sportowców na rozgrywki sportowe oraz za pomoc finansową przy wyjeździe sportowców na obozy. Wkrótce wyjedzie na obóz w Międzyzdrojach 20 uczniów z Gimnazjum i szkół podstawowych z dwoma opiekunami.
Pan Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że na działalność sekcji sportowych w ramach upowszechniania kultury fizycznej dzieci i młodzieży przydzielono na okres od 2 stycznia br. do 13 czerwca br. 56 godzin lekcyjnych tygodniowo. Koszt jednej godziny wynosi 14,-zł, co w stosunku rocznym daje kwotę 32tys.zł. W tym mieszczą się również godziny zajęć w Modelarni.
W nawiązaniu do ww. obozów sportowych stwierdzono, że celowe byłoby dofinansowanie pobytu trenerów na tego rodzaju obozach w większym zakresie.
Jak wyjaśnił p.Antoszczyszyn, nie jest to możliwe z punktu widzenia obowiązujących przepisów.
Pan Przewodniczący podziękował p.Pawłowi Piniarskiemu za przedstawienie działalności UKS.
W wyniku krótkiej dyskusji Komisja zgłosiła pod adresem p.Burmistrza wniosek o wyróżnienie p.Pawła Piniarskiego nagrodą finansową za osiągnięcie bardzo dobrych wyników sportowych w roku szkolnym 2007/2008.
Sprawozdanie z działalności sekcji lekkoatletyki w Gimnazjum oraz pismo dotyczące podziału ww. środków na upowszechnianie kultury fizycznej stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Ad.5. Informację o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję na poprzednich posiedzeniach przedstawił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
W kontekście ww. wniosków Komisji, omówiono m.in. sprawę wywozu pojemników na odpady plastykowe, sprawę koszenia Stadionu i boisk na terenach wiejskich. Pytano również o termin zakończenia budowy sanitariatu publicznego przy kościele w Witkowie oraz o zabezpieczenie dachu budynku gminnego po JW. w Ruchocinku.
Jak wyjaśnił p.M.Gadziński, wykonawca sanitariatu wystąpił o wydłużenie terminu wykonania tego zadania. Planowane jest smołowanie dachu budynku w Ruchocinku.
Ad.6. W punkcie tym p.Edwin Dzieciuchowicz poruszył sprawę udeptanego przez pieszych przejścia na skwerze przy Lecznicy Zwierząt, który według jego informacji ma być utwardzony.
Pan Marian Gadziński obiecał dokonać rozeznania w tym temacie.
Ad.7. O godz. 11,15 Komisja udała się do znajdującego się przy Stadionie Miejskim magazynu sprzętu sportowego, którym dysponuje Gminny Klub Sportowy "Vitcovia".
W kontroli uczestniczyli członkowie Zarządu Klubu: Prezes p. Hocine Taibi i p.Zenon Burchard oraz magazynier odpowiedzialny za magazyn. W pierwszej kolejności sprawdzono będące w dyspozycji Klubu wyposażenie, tj. szafki, półki, wieszaki i pralki. Następnie sprawdzono znajdującą się w magazynie odzież sportową: kostiumy, dresy, kurtki, getry, buty piłkarskie oraz piłki poukładane w ponumerowanych szafkach, gotowe do ponownego użycia. Komisja stwierdziła, że pomieszczenia magazynu, szatnie i prysznice utrzymane są wzorowo. Komisja nie porównała stanu faktycznego sprzętu i odzieży ze stanem ujętym w księgach, z powodu braku książki inwentarzowej. Książkę tę, z niewiadomych przyczyn zabrał Wiceprezes Klubu. Pouczono magazyniera odpowiedzialnego za sprzęt Klubu, że dokumenty dotyczące sprzętu winny znajdować się w Klubie i być dostępne podczas kontroli.
Uczestniczący w kontroli członkowie Zarządu Klubu wnioskowali o zakup maszynki do wyznaczania na płycie Stadionu linii wapnem. Obecna maszynka przez wiele lat służyła przy organizacji wszystkich imprez sportowych na Stadionie i jest wyeksploatowana.*
Kontrolę zakończono o godz. 12,30.
Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha
Protokołowała:
H. Koźniewska
* W dniu 19 czerwca br. p.Przewodniczący Komisji przedstawił tę sprawę p.Burmistrzowi. Ustalono, że zakupu maszynki dokona Dyrektor OKSiR-u.