Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 22/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 12.05.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 22/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 12 maja 2008r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta oraz p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia.

W krótkiej dyskusji ustalono zmienić kolejność rozpatrzenia punktów i przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola obiektów sportowych na terenie miasta i gminy.
4. Kontrola Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie przed sezonem.
5. Informacja dot. umów na wywóz nieczystości.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


O godz. 10,15 Komisja udała się w teren, dla dokonania kontroli, określonych w punkcie 3 i 4 porządku obrad.


Ad.3. Komisja dokonała kontroli boisk piłkarskich we wsiach: Skorzęcin, Kołaczkowo, Sokołowo i Małachowo. Stwierdzono, że przedmiotowe boiska nie są przygotowane do sezonu, nie są uczęszczane przez piłkarzy, o czym świadczy nie wykoszona trawa.

Dokonano również kontroli kompleksu sportowo-rekreacyjnego zwanego Strzelnicą. Stwierdzono, że pielęgnacja drzew i krzewów została wykonana w terminie. Trwają prace ziemne i wykończeniowe.


Ad.4. Komisja dokonała kontroli przygotowania Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie przed sezonem letnim. Wyjaśnień na pytania członków Komisji udzielił p.Roman Popek - Kierownik Ośrodka. Podczas oględzin Ośrodka Komisja stwierdziła, że służby porządkowe kontynuują sprzątanie Ośrodka, ekipy remontowe kończą remont ubikacji publicznych, malarze w ramach gwarancji likwidują usterki (zacieki). Znajdujące się na terenie Ośrodka boiska sportowe są przygotowane do sezonu. Kierownik Ośrodka zapewnił, że wszystkie prace zostaną wykonane do dnia otwarcia sezonu.
Komisja stwierdziła brak kontroli na polu namiotowym. Wczasowicze weekendowi korzystają z energii elektrycznej bez żadnych opłat. Taka sytuacja może powodować, że roczne rozliczenie poboru energii nie będzie się bilansować. Dokonano kontroli urządzeń energetycznych na terenie Ośrodka i stwierdzono że trafostacje są w bardzo złym stanie, wymagają modernizacji. Ponadto sprawdzenia wymagają podziemne linie przesyłowe energii. Urządzenia energetyczne na terenie Ośrodka nie gwarantują bezawaryjnego dostarczania energii w okresie sezonu. Zwiększająca się liczba budynków i urządzeń elektrycznych powoduje większe zapotrzebowanie na energię.
Komisja  wnioskuje, by przy konstruowaniu projektu budżetu na 2009r. zagwarantować środki na modernizację urządzeń energetycznych.
Komisja zgłosiła również wniosek o wcześniejsze pobieranie opłat za wjazd na teren Ośrodka.

Od godz. 12,00 Komisja kontynuowała posiedzenie w sali narad Urzędu Gminy i Miasta.


Ad.5. Zapoznano się z przygotowaną przez Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej informacją dotyczącą umów na wywóz nieczystości stałych. Liczba zawartych przez ZGK umów wynosi 1535. Jak wynika z danych z firmy EKO, firma ta zawarła 341 umów. W związku z tym, że ogólna liczba posesji w mieście i gminie wynosi 2126, z wyliczeń wynika, że 250 właścicieli posesji nie zawarło umów. Komisja zgłosiła wniosek o dokonanie kontroli tych posesji.
Ww. informacja ZGK stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

-  na prośbę członków Komisji, p.Jan Trzciński przedstawił notatkę służbową sporządzoną na okoliczność oględzin budowanego szaletu publicznego przy ul.Stary Rynek w Witkowie, w dniu 29 kwietnia br. w związku z zastrzeżeniami co do jakości i tempa prowadzonych prac. W oględzinach uczestniczyło czterech Radnych Rady Miejskiej, wykonawca, projektant - inspektor nadzoru oraz przedstawiciel Urzędu Gminy i Miasta. 
Kserokopia ww. notatki stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Trzciński poinformował m.in. o planowanym nowym dachu z ceramiki i opasce kamiennej.
Członkowie Komisji zwrócili uwagę na celowość wykonania izolacji oraz na rozpryskujące się kamyki, z prowadzącego od szaletu przekopu w jezdni;

- p.Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na konieczność połatania dziur na ul.Nowej i ul.Słonecznej.
Jak poinformował p.Trzciński, dziury w ulicach na terenie miasta będą naprawiane;

- p.Edwin Dzieciuchowicz poinformował o uwagach mieszkańców na temat hałasu przy przystanku PKS. Młodzież do późnych godzin nocnych jeździ samochodami, z nadmierną szybkością, a Policja na to nie reaguje. Pan Dzieciuchowicz pytał również o wnioskowane przez Komisję Rewizyjną zabezpieczenie dachu na budynku w Ruchocinku.
Pan Trzciński wyjaśnił, że w rejonie przystanku planowane jest zamontowanie monitoringu, a dach zostanie zabezpieczony;

- p.Przewodniczący Komisji poinformował zaproszonego na posiedzenie p.Burmistrza GiM, o następujących sprawach:
1/ o krytycznych uwagach mieszkańców do działalności samorządu i źle ocenianej przez mieszkańców pracy Policji;
2/ o wynikach przeprowadzonej przez Komisję kontroli Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie i kontroli terenu Strzelnicy, a głównie o bezpłatnym korzystaniu z energii na polu namiotowym (przed sezonem i po sezonie), o wnioskowanym wcześniejszym pobieraniu opłaty za wjazd na teren OW, o niebezpiecznej dla korzystających podbudowie kamiennej i krawężnikach tras biegowych na Strzelnicy.
Ustosunkowując się do powyższych spraw p.Burmistrz stwierdził, że rzadko zgłaszane są mu krytyczne uwagi i dodał, że każdy może mieć różne zdanie na daną sprawę, na dane prace, ale to nie jest tożsame z krytyczną oceną pracy samorządu. Kwestia terminu pobierania opłaty za wstęp na teren OW była dyskutowana w poprzednich latach, termin tego poboru musi być optymalny, nie może być zbyt wczesny, kiedy jeszcze nie jest świadczonych większość usług, a odnośnie pozyskania z tych wcześniejszych opłat pieniędzy na pokrycie kosztów wywozu nieczystości dodał, że koszty te zawarte są między innymi w dzierżawach. Sprawa korzystania z energii na polu namiotowym jest sprawą kierownictwa OKSiR-u. Strzelnica jest parkiem, ma spełniać wiele funkcji, m.in. spacerową. Realizowany wariant zagospodarowania tego terenu wypracowano w ciągu 1,5 roku, a teraz za późno na zmiany, a za wcześnie na ocenę, bo prace są w toku. Kamienie zostaną zlikwidowane, pobocze podwyższone, termin wykonania  zieleni upłynie 10 czerwca. W związku z uwagami Radnych na temat zakłócania porządku przez młodzież i na temat pracy Policji, p.Burmistrz poinformował o planowanym monitoringu i patrolach firmy ochroniarskiej. Zaprosił członków Komisji Rewizyjnej na spotkanie, które odbędzie się w dniu dzisiejszym o godz. 13,00, a w którym będą uczestniczyć m.in. Komendant Powiatowej Policji, przedstawiciele Stowarzyszenia Dzierżawców OW w Skorzęcinie, przedstawiciele firmy ochrony i kierownictwo OKSiR-u.


Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 12,55.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz