Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 21/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 04 i 07.04.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 21/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 4 kwietnia o godz. 10,00 i 7 kwietnia 2008r. o godz. 11,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastepca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska  -  Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społ.
- p.Eugenia Rewers  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Barbara Kałużna  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Tomasz Radacz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym Komisja przyjęła protokoły z dwóch poprzednich posiedzeń.

Następnie kontynuowano prace nad sprawą absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.

Odnośnie projektu technicznego na kanalizację sanitarną w Mąkownicy, p.Tomasz Radacz wyjaśnił, że projekt dotyczy nie tylko Mąkownicy, ale również Gorzykowa, Odrowąża oraz Malenina i obejmuje ok. 14,5 km sieci. Wybrana została oferta najkorzystniejsza cenowo, za kwotę 66.300,-zł.
Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.

Pani Elżbieta Jagielska - Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej udzieliła wyjaśnień dotyczących wykonania zadań z zakresu opieki społecznej. Odnośnie świadczeń rodzinnych wyjaśniła, że plan w zakresie świadczeń rodzinnych nie został przez Wojewodę zmieniony, pod koniec roku Wojewoda wstrzymał przekazanie części środków, w związku z mniejszym zapotrzebowaniem na te świadczenia. Środki na ubezpieczenia społeczne mają związek ze świadczeniami społecznymi, mniejsze kwoty świadczeń oznaczają mniejsze składki. Odnośnie usług opiekuńczych i specjalistycznych pani Kierownik wyjaśniła, że powodem niższego wykonania było zmniejszenie się liczby osób, korzystających z tych usług. W związku z pytaniem członków Komisji o powód niskiego wykonania środków przeznaczonych na szkolenia, p.Jagielska wyjaśniła, że szkolenia są drogie, wobec tego pracownicy Ośrodka korzystają ze szkoleń organizowanych przez Wojewodę i ze szkoleń dofinansowywanych przez Unię Europejską.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Następnie Komisja analizowała wydatki na inwestycje wieloletnie, w zakresie dotyczącym roku 2007. Na 2007r. przewidziano 100.000,-zł środków własnych na projekt budowy hali sportowej oraz pożyczkę w wys. 660.000,-zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę kanalizacji sanitarnej.

Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił Komisji dane dotyczące przeprowadzonych przez gminę przetargów.
Ustalono dokonać kontroli dokumentacji dotyczącej przetargu  na wykonanie remontu domków w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie oraz kontroli zapytania o cenę - na dostawę kostki brukowej, obrzeży i krawężników. Stwierdzono, że w przetargu na ww. remont domków złożono 13 ofert, z których 8 Komisja Przetargowa odrzuciła. Wybrano najtańszą ofertę, firmy "Mostostal-Stolbud" ze Słupcy, za kwotę 202.512,-zł. W przetargu na dostawę kostki brukowej, obrzeży i krawężników złożono 3 oferty, wybrano ofertę firmy "Pol-Bruk" z Gdańska, za cenę 109.739,-zł. Komisja sprawdziła również faktury za dostawę tych materiałów budowlanych.  Do skontrolowanej dokumentacji i faktur, Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.

Pani Eugenia Rewers przedstawiła Komisji sprawę umorzeń podatkowych. Poinformowała, że wpłynęło ogółem 111 wniosków w tej sprawie, ogólna kwota umorzeń za 2007r. wynosi 148.509,43zł. Wykazy umorzeń kwot powyżej 500,-zł corocznie wywieszane są na tablicy ogłoszeń. Obecnie wywieszony jest wykaz dotyczący podatników, którym umorzono podatki za 2006r., wkrótce zostanie wywieszony wykaz dotyczący roku 2007r. Do wszystkich zalegających z płatnością podatków wysłano upomnienia, wystawiono również tytuły wykonawcze Pani Rewers poinformowała ponadto o wysokości zaległości podatkowych, również w odniesieniu do 2006r.
W związku z ustaleniem dokonanym na posiedzeniu rozpoczynającym procedurę absolutoryjną, p. Barbara Kałużna udzieliła wyjaśnień odnośnie podatku od środków transportowych. Podatek od środków transportowych od osób prawnych wykonano tylko w 67,7%, ale w stosunku do przypisu tej należności, wykonanie wynosi 100%. Podatek od środków transportowych od osób fizycznych wykonano w 181%, ale w stosunku do przypisu, wykonanie wynosi 82%.
 
Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się do poproszonego na posiedzenie p.Burmistrza, z pytaniem o jego ogólne uwagi nt. realizowanego w 2007r. budżetu.

Pan Burmistrz stwierdził, że budżet został zrealizowany dobrze, zaległości są stosunkowo nieduże i są ściągane, a umorzenia podatków od osób fizycznych - nieduże. Zwrócił uwagę na bardzo dobre wykonanie dochodów, szczególnie podatkowych. Odnosząc się do zrealizowanych inwestycji, p.Burmistrz wyjaśnił sprawę monitoringu w Ośrodku Wypoczynkowym (zadanie zostało rzeczowo wykonane w 100%) oraz sprawę renowacji Strzelnicy (część prac zostanie wykonane w 2008r.). W związku z uwagą p.Zenona Mietlickiego nt. małego zadłużenia gminy, p.Burmistrz poinformował, że w 2008r. gmina zaciągnie pożyczkę na budowę kanalizacji terenu miasta.

Po czym przystąpiono do ustalania brzmienia kolejnej części wniosku.

Ustalono, że wypracowanie ostatecznego brzmienia wniosku nastąpi w drugiej części niniejszego posiedzenia, tj. 7 kwietnia 2008r. o godz. 11,00.

Wobec powyższego o godz. 13,00 p.Przewodniczący Komisji ogłosił przerwę   w obradach.

7 kwietnia 2008r. godz. 11,00
Skonstruowany przez Komisję wniosek nt. absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta został odczytany, po czym p.Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym panowie: Henryk Mucha, Edwin Dzieciuchowicz, Zenon Mietlicki, Jerzy Skrzypek i Eugeniusz Czaplicki opowiedzieli się za wnioskiem o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta.

Podsumowując powyższe głosowanie p.Przewodniczący Komisji stwierdził, że Komisja jednogłośnie wnioskuje za udzieleniem absolutorium.

Wniosek podpisano. Zgodnie z obowiązującą procedurą wniosek zostanie przekazany przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Koninie, do zaopiniowania.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz