Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 20/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 2.04.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 20/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 2 kwietnia 2008r. o godz. 14,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Ilona Wasiewicz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym kontynuowano prace nad sprawą absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.

Zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, Komisja wysłuchała  wyjaśnień dotyczących niskiego bądź wysokiego wykonania niektórych pozycji budżetowych.

Pani Ilona Wasiewicz poinformowała o kryteriach przyznawania dodatków mieszkaniowych. Wyjaśniła, że osoby zalegające z płatnością czynszu nie mogą korzystać z omawianych dodatków. Planując w budżecie kwotę na ten cel sugerowano się rokiem 2006, ale w 2007r. złożono mniej wniosków o przyznanie tych dodatków, niż w latach ubiegłych.

Pani Marzena Polak odnośnie dotacji celowej na sfinansowanie nauczania języka angielskiego w szkołach podstawowych poinformowała, że od września 2007r. wszystkie szkoły przystąpiły do realizacji tego zadania. Kuratorium Oświaty przyznaje na 1 godzinę pracy nauczyciela- anglisty kwotę 43,-zł. Jednak w naszej gminie koszt 1 godziny pracy nauczyciela niż niższy, mniejsza też była w 2007r. liczba oddziałów.

Pani Marzena Polak poinformowała ponadto o dofinansowaniu pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników. Burmistrz wydał w tej sprawie 25 pozytywnych decyzji, dotyczących 28 uczniów. Z wnioskami o to dofinansowanie wystąpiło 21 pracodawców.

Kolejnych wyjaśnień na temat niskiego bądź wysokiego wykonania w dochodach i wydatkach udzieliła pani Skarbnik. Odnośnie wydatków w dziale "Kultura fizyczna i sport" poinformowała, że na niskie wykonanie miało wpływ niższe niż zakładano wykonanie wydatków inwestycyjnych - część prac w ramach renowacji tzw. Strzelnicy została przesunięta do realizacji na 2008r. Odnośnie działu "Gospodarka mieszkaniowa" p.Skarbnik wyjaśniła, że "wpływy z różnych opłat" zaplanowano w takiej samej wysokości jak w 2006r. tj. 15.000,-zł i w trakcie roku tej kwoty nie korygowano. Ponieważ opłaty za przyłącza wodociągowe wpłynęły tylko w wysokości 200,-zł spowodowało to niski procent wykonania w paragrafie 0690 . Odsetki od zaległości (paragraf 0920) nie wpłynęły w planowanej wysokości. Dotyczy to nieruchomości, głównie dzierżaw w Witkowie i na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Do zalegających wysłano wezwania do zapłaty. W dziale "Administracja publiczna" na dużym wykonaniu dochodów zaważyły nieplanowane wpływy ze sprzedaży drewna z OW, Strzelnicy i z lasów gminnych, nieplanowane wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - złomowanie pieca c.o. i lamp, ponadto wyższe niż planowano odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym i wpływy z Przychodni Zdrowia z tytułu zużytej energii elektrycznej. W dziale "Dochody podatkowe" niskie wykonanie "odsetek od nieterminowych wpłat" wiąże się z faktem, że gmina nie ma wpływu na przedmiotowe odsetki przekazywane przez Urząd Skarbowy i trudno jest je oszacować. Podobna sytuacja ma miejsce w odniesieniu do podatku od czynności cywilnoprawnych i wpływów z opłaty skarbowej. W dziale "Oświata i wychowanie" niskie wykonanie w paragrafie "szkoły podstawowe" spowodowane zostało nie korygowaniem zaplanowanych dochodów. W dziale "Gospodarka komunalna" "wpływy z opłaty produktowej" to wpłata za recykling, a "wpływy z różnych dochodów" to nieplanowana kwota - obciążenie za przyłącze energetyczne na ul.Kosynierów Miłosławskich. Odnosząc się ogólnie do dochodów, pani Skarbnik stwierdziła, że dochody nie ulegały w ciągu roku dużej zmianie, jedynie w podatku od nieruchomości dwukrotnie korygowano zaplanowane kwoty, w związku z wpływem dużej kwoty zaległości.

Komisja przyjęła powyższe wyjaśnienia bez zastrzeżeń.

Pan Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza jako Przewodniczący Komisji Przetargowej udzielił wyjaśnień na temat organizowanych w 2007r. przetargów. Poinformował m.in., że  przeprowadzono 8 przetargów nieograniczonych (z tego 2 przetargi unieważniono) oraz 5 zapytań o cenę. O wyborze oferenta decydowała głównie cena. Skład powołanej przez Burmistrza Komisji Przetargowej jest stały.
Ustalono we wniosku podkreślić, że  w pracach Komisji Przetargowej nie uczestniczą Radni.

Jak dodała pani Skarbnik, od wykonawców pobierano stosowne zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ale nie wypłacano im zaliczek.

Ustalono,  że na kolejnym posiedzeniu Komisja dokona  kontroli wybranego zamówienia publicznego.
 
Zapoznano się z treścią ośmiu zarządzeń, którymi Burmistrz dokonał zmian w budżecie gminy i miasta na 2007r.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Przychody i rozchody.

Przychody, które stanowiła pożyczka  w wys. 660.000,-zł na budowę kanalizacji sanitarnej Małachowo, wykonano w 100%. Rozchody w wys. 400.400,-zł stanowiące spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek na kanalizację sanitarną Mielżyn, Jaworowo (294.000,-) i na kanalizację sanitarną na Osiedlu przy ul.Powidzkiej (106.400,-) wykonano również w 100%. Spłaty następowały terminowo, zgodnie z umowami.
Uwag nie zgłoszono.

Przychody i rozchody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Stan środków na początek roku wynosił 233.912,92zł, a na koniec roku - 73.546,54zł. Środki z tego Funduszu wydatkowano na zadania proekologiczne na kwotę 132.108,75zł oraz zadania bieżące - 88.390,67zł.
Stan zadłużenia na koniec roku wynosił 2.072.050,-zł. Zadłużenie gminy mieści się w granicach obowiązujących norm i wynosi7,52%. Komisja zapoznała się z prognozą długu.
Zastrzeżeń nie zgłoszono. Ustalono, że na kolejnym posiedzeniu Komisja zapozna się z projektem technicznym na budowę kanalizacji sanitarnej dotyczącym Mąkownicy.

Następnie pani Skarbnik przedstawiła sposób funkcjonowania rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych. Zostały one utworzone przy wszystkich szkołach, przedszkolu i Urzędzie Gminy i Miasta.
Do wykonania przedmiotowych dochodów uwag nie zgłoszono.
 
Komisja zapoznała się z załączonymi do sprawozdania z wykonania budżetu informacjami: o realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, o realizacji wydatków w dziale "Kultura fizyczna i sport", o wykonaniu planów finansowych szkół i przedszkola. Zapoznano się również ze sprawozdaniami z wykonania planu finansowego instytucji kultury, tj. Biblioteki Publicznej i Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.
Uwag nie zgłoszono.

Po czym przystąpiono do ustalenia brzmienia pierwszej części wniosku, w oparciu o wyniki kontroli, dokonanej na pierwszym i drugim posiedzeniu.

Ustalono, że kolejne posiedzenie dla kontynuowania kontroli wykonania budżetu odbędzie się w dniu 4 kwietnia 2008r. o godz. 10,00.


Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 17,40.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz