Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 17/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.02.2008r.

PROTOKOŁ  Nr 17/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 lutego 2008r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Marlena Webner  -  pedagog szkolny w Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia. Następnie poinformował, że zaprosił na posiedzenie p.Burmistrza, aby porozmawiać na temat Szkoły Podstawowej w Gorzykowie i na temat energii w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie.

Pan Edwin Dzieciuchowicz poinformował, że sprawa Szkoły w Gorzykowie była szeroko omawiana na posiedzeniu Komisji Finansów. Koszty przypadające na jednego ucznia tej Szkoły bardzo szybko rosną, a liczba urodzeń jest coraz mniejsza. Jest to ważny problem. W wyniku dyskusji, Komisja Finansów zgłosiła pod adresem Burmistrza wniosek o rozważenie tej sprawy, by nauczyciele tej szkoły i dyrektorzy pozostałych szkół, wiedzieli o zamiarach gminy w tym temacie.

Do porządku posiedzenia uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
4. Inne sprawy.
5. Kontrola działań podejmowanych przez Szkołę Podstawową Nr 3 w zakresie przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi.
6. Kontrola dożywiania uczniów w Szkole Podstawowej Nr 3 oraz w Przedszkolu Miejskim w budynku przy ul.Jasnej.
7. Kontrola kompleksu obiektów komunalnych w Ruchocinku (po JW.) pod względem stanu mieszkań i budynków oraz porządku na terenie tego kompleksu.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. Informację o sposobie rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta przedstawiła p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta. Poinformowała, że w 2007r. wpłynęły do Urzędu Gminy i Miasta dwie skargi. Pierwsza skarga została przekazana z Kancelarii Prezydenta. Skarżąca zarzuciła Miejsko - Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej i Zakładowi Gospodarki Komunalnej w Witkowie, udzielenie jej zbyt małej pomocy. Po wyjaśnieniu tej sprawy okazało się, że skarżąca otrzymała zarówno z OPS jak i z ZGK, taką pomoc, jaka była możliwa do udzielenia. Ponadto do Rady Miejskiej wpłynęła skarga p.Wawrowskiego na działalność Zakładu Gospodarki Komunalnej, której, jak Radnym wiadomo, Rada nie uwzględniła. Pani Sekretarz poinformowała ponadto, że zdarzają się przypadki niezadowolenia z wydanych przez Burmistrza indywidualnych decyzji, ale nie są to skargi w rozumieniu kpa, a jedynie pisma, rozpatrywane w toku odwołania od decyzji. W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego, pani Sekretarz wyjaśniła, że skarga może być złożona ustnie (do protokołu) lub pisemnie, przy czym o zaliczeniu pisma do skargi nie decyduje forma, ale treść. Nie musi zatem być użyte w piśmie słowo "skarga". Skargi na działalność Burmistrza i kierowników jednostek organizacyjnych gminy kieruje się do Rady Miejskiej, skargi na pracowników Urzędu Gminy i Miasta - do Burmistrza. Obowiązuje dwuinstancyjność.
Do sposobu rozpatrywania skarg Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.


Ad.4. W punkcie tym zgłoszono następujące sprawy:

- p. Przewodniczący Komisji:
1/ poinformował, że Regionalna Izba Obrachunkowa organizuje w dniu 3 marca br. szkolenie w Koninie, w zakresie spraw absolutoryjnych.
Ustalono, że udział w szkoleniu wezmą: Przewodniczący Komisji oraz członek Komisji - p.Eugeniusz Czaplicki;
2/ w odniesieniu do sprawy wyjazdów dzieci ze Świetlicy Środowiskowej (poruszonej na poprzednim posiedzeniu), p.Przewodniczący wyjaśnił, co następuje: w Świetlicy zatrudnione są trzy panie opiekunki, które na każdych zajęciach prowadzą dzienniczki obecności i aktywności dzieci. Na wyjazdy (np. do kina, na wycieczki) kwalifikowane są te dzieci, które są na zajęciach aktywne, grzeczne itp., bez względu na sytuację materialną ich rodziców, za darmo;

- p. Edwin Dzieciuchowicz zasugerował, by usuwane z targowiska betonowe płyty wykorzystać pod pojemniki na plastyki, na ul.Dworcowej (za barakami);

- p. Burmistrz Gminy i Miasta, na prośbę członków Komisji omówił następujące sprawy:
1/ sprawę funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Gorzykowie. Poinformował, że w Szkole uczy się obecnie 49 uczniów, koszty funkcjonowania tej placówki są duże i wynoszą rocznie ok. 600tys.zł. W tym mieści się subwencja oświatowa w wysokości ok. 300tys.zł, a drugą część środków dokładamy z budżetu gminy. Poinformował, że Komisja Finansów skierowała do niego wniosek o rozważenie kwestii funkcjonowania tej Szkoły w kontekście wzrastających kosztów utrzymania i malejącej liczby urodzeń. Ale przy likwidacji szkół obowiązuje określona procedura. W trzecim kwartale br. trzeba będzie ten temat podjąć i przedstawić harmonogram działań. Likwidacja Szkoły jest nieunikniona, temat ten przewija się już od kilku lat. Po likwidacji część uczniów może być dowożonych do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, a część do Witkowa.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował p.Burmistrza, że Komisja Rewizyjna popiera podjęcie działań w kierunku likwidacji Szkoły;
2/ sprawę modernizacji sieci elektrycznej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Pan Burmistrz stwierdził, że podtrzymuje to, co mówił na sesji w dniu 15 lutego br. Badane są prawne możliwości przeznaczenia z budżetu gminy środków na tę modernizację. Bez partycypacji gminy dzierżawcy nie chcieliby wystąpić do Energetyki o przyłącza. Planowana jest sprzedaż domków letniskowych, w nowych umowach można będzie zawrzeć odpowiedni zapis o obowiązku wystąpienia do Zakładu Energetycznego o przyłącze (Gmina nie może wystąpić do ZE o wykonanie 600 podłączeń). Występowanie dzierżawców byłoby stopniowe, w miarę kończenia się umów dzierżawnych. Rozważane jest udzielenie bonifikaty w czynszu dzierżawnym tym, którzy wystąpią do ZE o podłączenie. Gdyby modernizacja trwała trzy lata, to kwota 350tys.zł to stosunkowo nieduże koszty.
Pan Eugeniusz Czaplicki zwrócił uwagę na fakt, że podobna sytuacja z siecią elektryczną ma miejsce w budynkach komunalnych w Ruchocinku, chociaż tam łatwiej, bo są to mieszkania. Poruszył również sprawę niszczejących garaży przy tych budynkach. Pan Przewodniczący poinformował p.Burmistrza, że w porządku dzisiejszego posiedzenia zaplanowano kontrolę tych mieszkań i całego kompleksu tych obiektów.

Pan Burmistrz udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji. Poinformował, że najprawdopodobniej w 2009r. przystąpimy do sprawy adaptacji kolejnego budynku w Ruchocinku. Wnioski o dofinansowanie świetlic wiejskich zostaną złożone. Nie jest realne, aby gmina sama wystąpiła i uzyskała dofinansowanie na bezpłatny internet dla mieszkańców. Jest opracowany w tym zakresie wojewódzki program.


Ad.5. Komisja zapoznała się z informacją zatytułowaną "Działania podejmowane przez Szkołę Podstawową Nr 3 im. LP w Witkowie w zakresie przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym (narkomanii i alkoholizmowi).
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Marlena Webner - pedagog szkolny w Szkole Nr 3, przedstawiła tematyczny komentarz. Poinformowała m.in., że opracowanie programu profilaktyki jest w szkole obowiązkowe. Co pół roku sporządza się diagnozy i konstruuje zadania do realizacji. Temat o narkomanii omawiany jest tylko w klasach VI, natomiast w niższych klasach, mówi się jedynie ogólnie o środkach odurzających, niebezpiecznych i uzależniających. Szkoła promuje zdrowy tryb życia. Ważna jest czujność wychowawców i działania Policji, ułatwiające nauczycielom rozpoznanie u dzieci objawów uzależnień.
Członkowie Komisji pytali o następujące sprawy: czy w Szkole są narkotyki, w jaki sposób nauczyciele sygnalizują rodzicom temat uzależnień (warto by wspomóc się policjantem i psychologiem), czy Szkoła ma wpływ na sprzedawany w kiosku na terenie Szkoły asortyment (wskazany byłby na ten temat sondaż wśród rodziców), czy dzieci są świadome sankcji za używanie narkotyków, jak rozmówczyni ocenia monitoring i dożywianie uczniów w Szkole.
Pani Webner udzieliła następujących wyjaśnień: sądzi, że w Szkole nie ma narkotyków, choć dzieci wiedzą, gdzie można je nabyć. Dzieci mają natomiast kontakt z papierosami, choć teraz na mniejszą skalę. Profilaktyka zmierza w kierunku zmniejszenia agresji i niebezpiecznych zachowań. Szkoła od dwóch lat przygotowuje gazetki, traktujące m.in. o powinnościach rodziców, bo Szkoła jest tylko instytucją wspomagającą. Są też rozmowy i partnerskie indywidualne spotkania z rodzicami na dyżurach nauczycieli. Dużym niebezpieczeństwem jest uzależnienie od komputerów, tu większa powinna być rola rodziców, dzieci w większości zdają sobie z tego uzależnienia sprawę. Nie ma dużego zainteresowania rodziców spotkaniami na tematy o niebezpiecznych zachowaniach i niebezpiecznych środkach. W szkolnym kiosku są w sprzedaży m.in. chipsy i pepsi, co budzi pewne zastrzeżenia części osób. Ale to rodzice winni mieć wpływ na to, co ich dzieci kupują. Regularnie odbywają się apele nt. konieczności ruchu, zdrowego odżywania (piramida zdrowia), szkodliwości pewnych produktów, ale wybór należy do uczniów. Można przeprowadzić wśród rodziców sondaż na temat produktów, które życzyliby sobie, aby w kiosku były, ale często rodzice biernie podchodzą do takich spraw. Dzieci wiedzą, co powinny robić, by być wzorowym uczniem, a procedury co należy robić w przypadku zauważenia użycia narkotyków, znają nauczyciele. W ubiegłym roku przekazano wychowawcom zalecenie, by zapoznać z tymi procedurami rodziców. Monitoring ocenia dobrze. Dyrektor Szkoły zwołuje apele informujące m.in. o sprawach bezpieczeństwa i reagowania przez uczniów na negatywne zjawiska. Wszystkie osoby "obce" wchodzące do budynku Szkoły, są odnotowywane w specjalnym zeszycie. Jeśli chodzi o dożywianie, to jej zdaniem jest dobrze zorganizowane, mogą z niego korzystać wszystkie chętne dzieci. Dużo uczniów (ok.40%) korzysta z płatności przez Ośrodek Pomocy Społecznej, dobrze że mają ciepły posiłek, choć nie wszyscy to szanują i doceniają.
Komisja pozytywnie oceniła działania Szkoły w zakresie przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi.


Ad.6. O godz. 11,10 Komisja udała się do Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie, w celu dokonania kontroli dożywiania uczniów.
W kontroli uczestniczyła p.Małgorzata Napierała - Wicedyrektor Szkoły.
Przedstawione Komisji przez panią Wicedyrektor zestawienie liczby żywionych dzieci i dorosłych w roku szkolnym 2007/2008 stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po dokonaniu oględzin budynku Szkoły, stwierdzono przenikanie wody gruntowej do pomieszczeń piwnicznych, które służą jako zaplecze kuchenne i magazyn warzyw. Znajdują się tam urządzenia elektryczne (lodówki), poziom wody podnosi się do wysokości 15cm. Nie ma żadnych możliwości odprowadzenia wody, woda jest więc wynoszona ręcznie, przez pracowników kuchni. Dwukrotne próby zapobieżenia tej sytuacji poprzez czyszczenie studzienek, nie przyniosło należytego efektu. Komisja  wnioskuje o wykonanie prac drenażowych, co wyeliminuje tę wadę budowlaną.
 Komisja przekazuje ponadto  wniosek pani Wicedyrektor, o pomoc w zakupie maszyny wielofunkcyjnej typu WILK, na potrzeby kuchni. Obecna maszyna jest wyeksploatowana.
System dożywiania uczniów w Szkole Podstawowej Nr 3 (korzystają również uczniowie Szkoły Nr 2) oceniono pozytywnie.

Następnie Komisja udała się do budynku Przedszkola Miejskiego przy ul.Jasnej, w celu dokonania kontroli dożywiania przedszkolaków.
W kontroli uczestniczyła p.Małgorzata Kierepka - Wicedyrektor Przedszkola.
Stwierdzono, że dożywianie dzieci odbywa się na takich samych zasadach jak w budynku Przedszkola przy ul.Powstańców Wlkp. Komisja nie wniosła żadnych zastrzeżeń do sposobu i metod przygotowania i wydawania posiłków .
Informacja dotycząca dożywiania - stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po oględzinach budynku Komisja stwierdziła, że dach budynku wymaga natychmiastowego remontu, ponadto uzupełnień wymagają schody wejściowe.


Ad.7. Od godz. 12,45 Komisja dokonała kontroli kompleksu obiektów komunalnych (po JW) w Ruchocinku, pod względem stanu mieszkań i budynków oraz porządku na terenie tego kompleksu.
Protokoł z przedmiotowej kontroli stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 15,30.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz