Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 19/08 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 12.02.2008r.

PROTOKOŁ Nr 19/08

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 12 lutego 2008r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Dżygała  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor ds. oświaty w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy.
4. Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad lutowej sesji Rady Miejskiej.
5. Ocena sytuacji finansowej szkół podstawowych.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, bez odczytywania.


Ad.3. Informację o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy przedstawiła p.Sylwia Mietlicka.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu p.Mietlicka poinformowała, że z roku na rok wydawanych jest coraz więcej przedmiotowych decyzji. W związku z pytaniem p.Edwina Dzieciuchowicza nt. braku planu zagospodarowania przestrzennego terenu gminy, p.Mietlicka wyjaśniła, że koszty opracowania planu są bardzo duże. Po aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, będą mogły być opracowywane plany miejscowe. Pierwszy przetarg na ww. aktualizację nie został rozstrzygnięty, ponieważ jedyny oferent wycofał się. Niestety nie ma zainteresowania opracowaniem aktualizacji studium.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 15 lutego br;

a/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o nadaniu nazwy ulicy w Witkowie, w obrębie ul.Osiedlowej. Jest to droga prywatna, jej współwłaściciele wystąpili do Burmistrza z wnioskiem o nadanie nazwy "ul.Stanisława Gaworzewskiego". Rada Miejska może nadać nazwę drodze prywatnej, ale wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli na proponowaną nazwę. Na dzień dzisiejszy nie wpłynęły jeszcze oświadczenia  od dwóch osób;

b/ p.Jan Dżygała - przedstawił sprawę taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Poinformował, że głównymi czynnikami podwyżki cen wody i ścieków są wzrosty kosztów: amortyzacji (10%), materiałów (10%), wynagrodzeń (2,3%), energii (15%), opłata tzw. marszałkowska (2%), podatki od dotychczasowych i nowych urządzeń (12-18%) i usługi(10%). Zgodnie z opracowaną przez Zakład Gospodarki Komunalnej kalkulacją, cena wody po podwyżce wynosiłaby 1,95zł za m3 netto, a odprowadzania ścieków - 3,64zł za m3 netto (tj. brutto: 2,09zł i 3,89zł). Będzie to podwyżka ceny wody o 7,7% i odprowadzania ścieków - o 9,97%.W związku z pytaniami członków Komisji p.Dżygała stwierdził, że wobec tak dużych podwyżek cen, głównie energii, Zakład nie może pozostawić omawianych cen na obecnym poziomie tj. 1,81zł i 3,31zł netto. Nowe urządzenia (m.in. przepompownie), to więcej energii i większa kwota podatku. Pan Kierownik poinformował ponadto o rozpoczętych przez ZGK kontrolach w mieście, w zakresie  podłączeń do kanalizacji burzowej (podłączeń nie stwierdzono). W czasie deszczowych dni kontrola taka zostanie przeprowadzona również w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Prawdopodobnie zostaną stworzone możliwości wyegzekwowania od właścicieli posesji podłączeń do kanalizacji sanitarnej. Pan Kierownik wskazał również na konieczność modernizacji sieci wodociągowej. Koszt takiego zadania to ok. 7mln zł, może być wykonywane m.in. ze środków ochrony środowiska.
Członkowie Komisji wyrazili zdanie, że ww. modernizacja winna być realizowana etapami.
Projekt uchwały dotyczący taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków Komisja zaopiniowała pozytywnie, akceptując tym samym cenę wody w wysokości 1,95zł za m3 i odprowadzanie ścieków - 3,64 zł za m3 (do ww. cen należy doliczyć 7% podatku VAT);

c/ Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dot. górnych stawek opłat w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych (odpowiednio: 75,-zł za m3 i 15,-zł za m3);

d/ p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował, że w 2007r. została znowelizowana ustawa o sporcie kwalifikowanym. Zgodnie z tą nowelizacją, klub sportowy spełniający warunki sportu kwalifikowanego może otrzymać dotację z budżetu gminy. Działający na terenie gminy Witkowo Gminny Klub Sportowy "Vitcovia" spełnia te warunki, jednak aby mógł otrzymać dotację, konieczne jest podjęcie przez Radę uchwały, określającej warunki i tryb finansowego wspierania rozwoju sportu kwalifikowanego. Po czym p.Antoszczyszyn omówił projekt uchwały w tej sprawie.
Pan Piotr Jóźwik proponował dokonać w przedmiotowym projekcie następującej zmiany: w §3 ust. 1 wykreślić słowa "lidze okręgowej" lub dopisać "A i B klasy". Po takiej zmianie zapisów, w przypadku degradacji Klubu z ligi okręgowej, nie będzie konieczności zmiany uchwały.
Komisja zaakceptowała ww. propozycję, o ile radca prawny Urzędu Gminy i Miasta nie wniesie zastrzeżeń.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie, z powyższą propozycją zmiany;

e/ p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie na 2008r., m.in. zwiększenie dotacji przedmiotowej dla OKSiR o 53tys.zł, ustalenie dotacji celowej - 150tys.zł, zwiększenie środków na modernizację Gimnazjum.
Następnie poproszono p.Burmistrza o przedstawienie spraw związanych z planowanymi na 2008r. inwestycjami i remontami, w kontekście proponowanych zmian w budżecie. Pan Burmistrz poinformował m.in. o zwiększeniu środków ze 100 do 200tys.zł na remont Gimnazjum w Witkowie (wymiana drzwi, płytki na I piętrze, klatki schodowe itd.).
Pan Marek Sucholas poruszył sprawę planowanej rozbudowy budynku Urzędu Gminy i Miasta i budynku OKSiR-u, rozbudowy remizy OSP w Skorzęcinie, zagospodarowania Strzelnicy. Odnośnie rozbudowy budynku OKSiR-u stwierdził, że jego zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby przejęcie przez gminę budynku należącego do Starostwa (dawny internat dla uczniów Zespołu Szkół Rolniczych w Witkowie) i przeznaczenie go po kapitalnym remoncie na Dom Kultury.
Pan Burmistrz udzielił następujących wyjaśnień: odnośnie nadbudowy budynku Urzędu poinformował, że warianty są różne, ale zapadła decyzja, by nie budować części użytkowej, więc koszt nadbudowy będzie mniejszy niż wstępnie zakładano. Natomiast zwiększono środki na rozbudowę budynku OKSiR-u, w związku z propozycją wydłużenia budynku. Budynek OKSiR-u (w tym sala konferencyjna) będzie służyć mieszkańcom, m.in. na kółka zainteresowań. Przejęcie budynku Starostwa wiązałoby się z bardzo dużymi kosztami adaptacji. Pan Burmistrz zaprezentował członkom Komisji szkic nadbudowy budynku remizy OSP w Skorzęcinie, uzgodnionej ze strażakami (szacunkowy koszt - 350tys.zł). Przedstawił również wizualną koncepcję zagospodarowania terenu Strzelnicy, dodając, że zaplanowane w jej ramach prace, można realizować etapami. Ponieważ projektant przekroczył wstępny zakres (do 100tys.zł), przez nieuwzględnienie ścieżek, a tylko nasadzenia, p.Burmistrz zwrócił się do członków Komisji o rozważenie zwiększenia środków na ten cel.
Komisja stwierdziła, że ścieżki są najważniejsze i celowe jest zwiększenie środków na zagospodarowanie Strzelnicy, o 30tys.zł.
W związku z propozycją p.Tomasza Deskowskiego, by wymienić cały dach na budynku Urzędu kompleksowo, tj. ze starą częścią, p.Burmistrz powiadomił projektanta, by to uwzględnił. Poinformował ponadto p.Deskowskiego, że jego propozycja co do wieży zegarowej na budynku Urzędu, nie będzie uwzględniona.
Pan Edwin Dzieciuchowicz odnosząc się do ww. propozycji p.Sucholasa stwierdził, że remont budynku Starostwa wymaga bardzo dużych nakładów, zainteresowani nabyciem po jego obejrzeniu rezygnują.
Korzystając z obecności na posiedzeniu, p.Burmistrz poinformował członków Komisji o planach budowy fontanny w centrum miasta, za kwotę 30tys.zł.

f/ protokolantka poinformowała o uchyleniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową części uchwały Nr X/101/07 dotyczącej dotacji na prace konserwatorskie i budowlane dla obiektów zabytkowych. Zakres uchyleń jest niewielki, uchwała może funkcjonować bez tych zapisów, wobec czego nie ma potrzeby ponownego jej podejmowania. W związku z tym p.Przewodniczący Rady zaproponuje na początku sesji wykreślenie tego tematu z porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.5. Informację o sytuacji finansowej w oświacie przedstawiła p.Marzena Polak. Przedstawiła również zestawienie liczby dzieci zameldowanych na terenie Gminy urodzonych w latach 2001-2007 z podziałem na poszczególne szkoły podstawowe i zestawienie środków przeznaczanych na poszczególne szkoły z subwencji i z budżetu gminy (załącznik do protokołu). Wyjaśniła, że w obwodzie szkolnym Gorzykowa i Szkoły Podstawowej Nr 3 mniejsza jest liczba uczniów, dlatego subwencja na 2008r. jest mniejsza niż na 2007r.
Członkowie Komisji interesowali się wysokością subwencji na ucznia w mieście i na wsi, kosztami utrzymania 1 ucznia w Szkole Podstawowej w Gorzykowie i liczbą nauczycieli.
Pani Polak poinformowała, że koszt utrzymania 1 ucznia w Gorzykowie wynosi 11.290,-zł, a dla porównania - w Szkole Nr 3 w Witkowie - 4.260,-zł. W Szkole w Gorzykowie jest 13 nauczycieli.
Poruszono również sprawę życia kulturalnego na wsiach, realizowanego m.in. na bazie szkół i świetlic wiejskich.
Jak stwierdził p.Tomasz Deskowski, kierunek legislacyjny winien iść w stronę łączenia oddziałów (szkół), a nie likwidacji małych szkół.
Następnie dyskutowano na temat Szkoły Podstawowej w Gorzykowie. W wyniku tej dyskusji Komisja ustaliła wystąpić do Burmistrza Gminy i Miasta z wnioskiem o rozważenie zasadności funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, w kontekście malejącej liczby uczniów i rosnących kosztów utrzymania tej placówki.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Przewodniczący Komisji poinformował, że zgodnie z ustaleniem na poprzednim posiedzeniu Komisji, w dniu 29 stycznia br. dokonano oględzin obiektów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (po WDW), wydzierżawionych panu Waldemarowi A. Oprócz członków Komisji w oględzinach uczestniczył dzierżawca i p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu Gminy i Miasta.
Następnie wywiązała się dyskusja. Stwierdzono m.in., że dzierżawiony obszar jest duży, segmenty domków są w niezbyt dobrym stanie i zasadniczą sprawą jest remont dachów. Zdania na temat ewentualnego aneksu do umowy dzierżawnej, przedłużającego współfinansowanie gminy w remontach, przy 50% płatności czynszu, były podzielone. W podsumowaniu dyskusji wyrażono opinię, że gmina winna zakupić materiały na potrzebne remonty z zakresu należącego do właściciela obiektów, przy czym dzierżawca już do końca trwania umowy uiszczałby czynsz dzierżawny w całości. Jednak w przypadku dachów najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby remont przeprowadziła gmina.
Pan Burmistrz  poinformował, że w najbliższym czasie przeprowadzi z kosztorysantem rozmowę nt. kosztu naprawy dachów. Niezbędne na ten cel środki będzie można uwzględnić w uchwale zmieniającej budżet, na marcowej sesji;

2/ p.Przewodniczący Komisji odczytał wniosek p.Barbary Giszczyńskiej z Witkowa, o utwardzenie drogi dojazdowej do budynku przy ul.Dworcowej 23. Wniosek podpisało również 9 innych lokatorów ww. budynku.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, jest to prywatna droga. Obecnie gmina nie ma żużla, by poprawić wnioskowaną nawierzchnię.
W kontekście ww. wniosku p.Edwin Dzieciuchowicz prosił w imieniu wnioskodawców, by pod stojące w błocie kontenery na plastyki podstawić np. betonowe płyty.
Pan Burmistrz zapewnił, że jeśli tylko będzie taka możliwość, płyty zostaną ułożone;

3/ p.Piotr Jóźwik poruszył sprawę zużytego sprzętu AGD.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że Zakład Gospodarki Komunalnej przyjmuje zużyte telewizory (przy ul.Nowej), ponadto sklepy mają obowiązek przyjmować zużyte sprzęty, przy zakupie nowych sprzętów;

4/ p.Burmistrz poinformował, że ma kosztorysy inwestorskie dotyczące prac w Szkołach Podstawowych Nr 2 i 3;

5/ protokolantka poinformowała, że w dniu 20 lutego br. o godz. 16,00 w sali OSP odbędzie się Podsumowanie Roku Sportowego 2007, na które organizatorzy zapraszają;

6/ p.Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o zakup sztucznego lodowiska, całorocznego, do ułożenia na otwartym terenie lub w pomieszczeniu.
Członkowie Komisji poparli powyższy pomysł;

7/ w związku ze wspólnym posiedzeniem Komisji Szkolnictwa i Komisji Finansów, planowanym na dzień 26 lutego br., p.Piotr Jóźwik zwrócił się do Radnych z prośbą, by zastanowili się nad zagadnieniami dot. OKSiR-u, które chcieliby na tym spotkaniu poruszyć.
Pan Marian Walczak wskazał na konieczność zapoznania się Radnych z protokołem z kontroli OKSiR-u przeprowadzonej przez pracowników Urzędu, np. na początku tego spotkania.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz