Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 19/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 15.01.2008r.

Protokół Nr 19/08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 15 stycznia 2008 r. o godz. 9,00 w sali Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p. Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji.

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Elżbieta Kiełpińska  -  Sekretarz GiM
- p. Tomasz Radacz  -  prac.UGiM

Otwarcia posiedzenia dokonał p. Ireneusz Kwapich - Przewodniczący Komisji.
Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

 1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
 2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
 3. Informacja o decyzjach dotyczących wycinki drzew.
 4. Sprawa zadrzewień na terenie miasta i gminy.
 5. Wyrażenie opinii w sprawie dot. powołania straży gminnej.
 6. Wyrażenie opinii w sprawie nadania nazwy Osiedlu Nr 5.
 7. Inne sprawy.
 

Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto jednomyślnie, bez odczytywnia.


Ad.3. W punkcie tym p. Sekretarz poinformowała, że w ubr. wpłynęło ok. 80 wniosków na wycinkę drzew, tyle też wydano decyzji, a 3 sprawy są w toku postępowania.
Stosuje się nasadzenia zastępcze, ale nie ma wymogu nasadzeń takich samych gatunków drzew.

Następnie p.Sekretarz zapoznała członków Komisji z wnioskami jakie wpłynęły do urzędu o wyrażenie zgody na wycinkę drzew.


Ad.4. W punkcie tym p.Tomasz Radacz poinformował, że w 2007r. dokonano nasadzeń 250 szt. drzew w mieście. Większych dosadzeń na razie nie potrzeba. Nie robi się nasadzeń jeśli nie ma wytyczonej drogi, więc na razie nie będzie nasadzeń przy ul. Lotniczej, Radosnej i Pięknej. Planowane są nasadzenia w Parku Kościuszki ale to wymagałoby wytyczenia chodników i usytuowania fontanny. Natomiast na "Strzelnicy" wycięto drzewa, trwają prace porządkowe. W tzw. "Małpim Gaju" prześwietlono drzewa. Coraz mniej jest miejsc w mieście gdzie możnaby zrobić nasadzenia. Na wsiach dosadzono drzewa i rośliny tylko przy wyremontowanych świetlicach. W innych miejscach na wsiach to raczej niecelowe i sołtysi o to nie wnioskowali.


Ad.5. W punkcie tym członkowie komisji zapoznali się z interpelacją radnych Rady Miejskiej p.Tomasza Deskowskiego i p. Marka Sucholasa w sprawie powołania straży gminnej.

Pan Stanisław Antoszczyszyn zapoznał członków komisji z przepisami ustawowymi w tej kwestii oraz innymi materiałami służącymi jako przykład już funkcjonującej Straży Gminnej.
W dyskusji członkowie komisji negatywnie ustosunkowali się do powołania Straży Gminnej w Witkowie, motywując to wysokimi kosztami utrzymania Straży.
Komisja wnioskuje o zastosowanie innych środków w celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie gminy i miasta.


Ad.6. W punkcie tym zapoznano się z wnioskiem Zarządu Osiedla Nr 5 w Witkowie w sprawie nadania nazwy Osiedlu Nr 5 nazwy "Lotnicze".

W dyskusji p. Henryk Mucha zaproponował przeprowadzić konsultacje w tej sprawie na terenie wspólnot mieszkaniowych. Dodał, że Komisja Rewizyjna proponuje nazwę Osiedle im Lotnictwa Polskiego.

P.Halina Koźniewska wyjaśniła w kwestii przeprowadzenia konsultacji, że wspólnoty mieszkaniowe nie mają takich kompetencji. Konsultacje może zarządzić Burmistrz. Zmiana nazwy Osiedla wiąże się z koniecznością zmiany Statutu Osiedla.

Komisja większością głosów (6 "za", 2 wstrzymujących się) opowiedziała się za pozostawieniem dotychczasowej nazwy Osiedla.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z wnioskiem p. Antoniego S. z Witkowa o utwardzenie terenu między ogródkiem jordanowskim a posesjami przy ul. Polnej.

Komisja pozytywnie ustosunkowała się do spraw przedstawionych we wniosku. Komisja proponuje wykonanie deptaku i podniesienie krawężnika.

- zapoznano się z pismami Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. umorzenia postępowania wobec uchwał podatkowych.

- pismo Stowarzyszenia Młodych Wielkopolan nt. zawodów w tenisie stołowym przedstawiła protokolantka.

- ponownie analizowano wniosek p.Józefa R. z Witkowa o zamontowanie progu zwalniającego na ul. Łąkowej. W dyskusji głos zabrał p. Eugeniusz Czaplicki, który stwierdził, że jest przeciwny zamontowaniu przedmiotowego progu zwalniającego, ponieważ będzie on utrudniał rolnikom poruszanie się sprzętem rolniczym po tej drodze.
Pan Paweł Lisiak wyraził takie samo stanowisko jak przedmówca, wobec powyższego pan Przewodniczący Komisji poddał wniosek pod głosowanie. Za zamontowaniem garbu głosowało 3 członków komisji, przeciw zamontowaniu garbu głosowało 4 członków komisji, 1 członek komisji wstrzymał się od głosu.
Przedmiotowy wniosek Komisja zaopiniowała negatywnie.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 13,00.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz