Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 17/07 posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.12.2007r.

PROTOKOŁ  Nr 17/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 grudnia 2007r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Dżygała  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Jolanta Barańska  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Tomasz Radacz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad grudniowej sesji Rady Miejskiej.

4. Informacja o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję.

5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez odczytywania.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 28 grudnia br.:

a/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący stawki opłaty adiacenckiej od podziałów nieruchomości. Wyjaśniła, że do tej pory takiej opłaty w gminie Witkowo nie było. Proponuje się maksymalną stawkę, tj. 30% różnicy między wartością po podziale i wartością przed podziałem.
Komisja negatywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/ p.Sylwia Mietlicka poinformowała, że Wojewoda Wielkopolski uchylił uchwałę Rady Miejskiej z dnia 16 listopada br. dotyczącą przystąpienia do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie, z uwagi na brak legendy w załączniku graficznym. Do tej pory osoby sprawdzające w Urzędzie Wojewódzkim uchwały, nie przywiązywały do tego żadnej wagi, nie było to wymagane. W związku z tym uchyleniem, przygotowano projekt nowej uchwały, z tym że w części tekstowej nie będzie żadnych zmian.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/ p.Jolanta Barańska przedstawiła projekt uchwały dotyczący planu potrzeb w zakresie wykonywania prac społecznie użytecznych  w 2008r. Poinformowała m.in., że gmina po raz trzeci podejmuje ten temat, ponieważ te formy pomocy mieszkańcom sprawdziły się. Pomoc dotyczy podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, podobnie jak w 2007r. planuje się objęcie tymi formami pracy 12 osób, każda na 40 godzin miesięcznie, 10 godzin tygodniowo. Wynagrodzenie wynosi 6,20zł za godzinę, środki będą częściowo zabezpieczone z budżetu gminy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/ projekt planu pracy Rady Miejskiej na 2008r. Komisja zaopiniowała pozytywnie, bez uwag;

e/ opracowano plan pracy Komisji na 2008r., stanowiący załącznik do niniejszego protokołu. Przedmiotowy plan zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej na sesji w dniu 28 grudnia br., do zatwierdzenia;

f/ p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta omówił:

1/ projekt uchwały dotyczący zasad korzystania ze stołówek szkolnych. Poinformował, że do tej pory nie było w tym przedmiocie przepisów prawnych, ale od 1 stycznia 2008r. wchodzą w życie przepisy ustawy o systemie oświaty, pozwalające określić przedmiotowe zasady. Na wczorajszym spotkaniu z dyrektorami szkół, omówiono m.in. ten temat.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;

2/ projekt uchwały o Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Projekt składa się z trzech części: opisowej (statystycznej), harmonogramu wydatków i legendy. Planowana kwota na realizację tego Programu, to 165tys.zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt Programu.
W kontekście tego projektu, p.Gadziński poinformował, że za dodatkowe środki w wysokości 8tys.zł, które wpłynęły w br. za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, proponuje się zakupienie akordeonu. Zakup ten zostanie uwzględniony w projekcie uchwały zmieniającej budżet na 2007r.
Komisja zaakceptowała powyższą propozycję;

3/ projekt uchwały o Programie Współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
Komisja zaopiniowała powyższy projekt pozytywnie;

g/ p.Jan Dżygała - Kierownik ZGK omówił projekt uchwały dotyczący ustalenia ceny za przyjęcie odpadów do składowania na składowisku. Poinformował, że ZGK proponuje podwyższenie ceny tylko o wzrost opłaty tzw. "marszałkowskiej" za korzystanie ze środowiska, tj. brutto 131,26zł od 1 tony, a obecnie obowiązuje 62,68zł netto. Wywóz małych pojemników o pojemności 240 litrów po podwyżce będzie kosztować 10,91zł. W związku z tak dużym wzrostem, Zakład będzie płacił od 2008r. ww. opłatę w wysokości 249tys.zł. W związku z planowaną podwyżką, aż 120 mieszkańców zgłosiło w ostatnim czasie wywóz nieczystości.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, po czym wywiązała się dyskusja.
Stwierdzono, że ponieważ opłata marszałkowska jest przeznaczana przez Urząd Marszałkowski na inwestycje ekologiczne w województwie, należy czynić starania o pozyskanie środków na inwestycje na terenie Gminy Witkowo. W związku z prośbą p.Piotra Jóźwika o przedstawienie wykazu osób, które tylko raz w roku zgłosiły wywóz nieczystości, p.Dżygała poinformował, że do osób, które przez pół roku nie zgłaszały wywozu, wystosowano odpowiednie pisma upominające. Dodał, że najlepszym jego zdaniem rozwiązaniem byłoby wprowadzenie podatku tzw. śmieciowego, tak jak w Pobiedziskach, o czym wielokrotnie informował p.Burmistrza i Radnych, z tym że ZGK musiałby mieć inną formę organizacyjną. Mieszkańcom Witkowa zależało, by wywóz nieczystości następował na żądanie, by nie płacić tak jak w firmie EKO, tj. raz lub dwa razy w miesiącu, bez względu na ilość śmieci w pojemniku. Należy zmieniać świadomość mieszkańców. Pan Dżygała poinformował również, że zgodnie z sugestiami Radnych, po uzgodnieniu z Burmistrzem ZGK posprzątał teren przy drodze na Odrowąż i teren po stacji PKP w Witkowie;

h/ projekt uchwały o dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej na remont komunalnych budynków mieszkalnych w gminie Witkowo Komisja zaopiniowała pozytywnie

i/ pani Skarbnik poinformowała o zmianach w budżecie gminy i miasta na 2007r.
Komisja nie wniosła uwag;

j/ pani Skarbnik poinformowała, że nie otrzymała jeszcze opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat projektu budżetu gminy i miasta na 2008r.;

k/ p.Przewodniczący Komisji poinformował, że na sesji Rada podejmie również deklarację o przystąpieniu do opracowania i wydania monografii o Witkowie. Pan Tomasz Deskowski poinformował, że uczestniczył w zorganizowanym przez Burmistrza spotkaniu na ten temat. Koszt opracowania monografii będzie wynosił ok. 60tys.zł, z tym że w 2008r. byłoby tylko zbieranie informacji.
Komisja większością głosów pozytywnie odniosła się do projektu deklaracji (6 głosów "za", 1 przeciw).


Ad.4. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję, przedstawił p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Pan Edwin Dzieciuchowicz wskazał na potrzebę oświetlenia dwoma lampami odcinka drogi od ul.Poznańskiej do ul.Polnej w Witkowie, a pozostali Radni potwierdzili tę zasadność oraz stwierdził, że zbyt mała jest liczba kontenerów na szkło i plastyki przy barakach na ul.Dworcowej.
Jak wyjaśnił p.Gadziński, ww. oświetlenie może być uwzględnione w 2008r. przy okazji utwardzenia nawierzchni tego odcinka. W budżecie na 2008r. zaplanowano również zakup kontenerów.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ w związku z prośbą Radnych, wyrażoną na posiedzeniu Komisji Szkolnictwa w dniu 14 listopada br., p.Sylwia Mietlicka przekazała im informację pn. "Obowiązujące miejscowe  plany zagospodarowania przestrzennego miasta Witkowo".
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

2/ zapoznano się z pismem p.Józefa R. z Witkowa o zamontowanie progu zwalniającego na ul.Łąkowej w Witkowie.
Komisja wyraziła pozytywną opinię.
W kontekście powyższego wniosku p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę zbyt krótkiego czasu sygnalizacji świetlnej na ul.Gnieźnieńskiej i sprawę zaopatrzenia progów zwalniających w światełka.
Po krótkiej dyskusji z udziałem p.Tomasza Radacza, ustalono skierować do Burmistrza wniosek o wystąpienie do Wielkopolskiego Zarządu Dróg z prośbą o wydłużenie czasookresu sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na ul.Gnieźnieńskiej w Witkowie oraz wniosek o zaznaczenie progów zwalniających na terenie miasta farbą lub taśmą fosforyzującą, aby były lepiej widoczne;

3/ p.Przewodniczący Komisji odczytał skierowane do Burmistrza pismo p.Grzegorza Musidlaka przekazujące propozycję wydawniczą z okazji 90. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego w Witkowie.
Komisja pozytywnie odniosła się do ww. propozycji.
Przedmiotowe pismo (wraz z propozycją wydawniczą "Powiat Witkowski w okresie rewolucji niemieckiej 1918/1919") stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

4/ pani Skarbnik poinformowała, że uczestniczyła w spotkaniu zorganizowanym przez Burmistrza, dla omówienia wyników kontroli finansowej przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta w OKSiR. Protokoł z tej kontroli ma ponad 130 stron, opracowała również szczegółowe zestawienie dotyczące wykorzystania bazy noclegowej OKSiR-u w lipcu i sierpniu br. Pani Skarbnik stwierdziła m.in., że gdyby nie dotacja z budżetu gminy, sytuacja OKSiR-u byłaby bardzo trudna.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono - o godz.. 12,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz