Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 16/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 14.01.2008r.

PROTOKOŁ Nr 16/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 14 stycznia 2008r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p. Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła p.Jolanta Jakubas-Zawiślak - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Ustalono, że punkt "Inne sprawy" zostanie rozpatrzony jako punkt "3", a numeracja kolejnych punktów ulegnie przesunięciu.

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3. Inne sprawy.

4. Kontrola działań podejmowanych przez Szkołę Podstawową Nr 2 w Witkowie w zakresie przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi.

5. Kontrola w Szkole Podstawowej Nr 2 i w Przedszkolu Miejskim w zakresie dożywiania uczniów.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Przewodniczący odczytał wniosek Zarządu Osiedla Nr 5 o nadanie nazwy temu Osiedlu -  "Osiedle Lotnicze". Dodał, że zdania mieszkańców na ten temat są podzielone.
W krótkiej dyskusji stwierdzono, że należy zwrócić przedmiotowy wniosek wnioskodawcy, w celu zorganizowania konsultacji na ten temat, na ogólnym zebraniu mieszkańców Osiedla, przed opracowaniem projektów statutów jednostek pomocniczych gminy. Ze swej strony Komisja proponuje nazwę "Osiedle im. Lotnictwa Polskiego";

2/ zapoznano się z dwiema uchwałami Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, dotyczącymi umorzenia postępowania nadzorczego w stosunku do uchwał Rady Miejskiej o podatku od środków transportowych i o opłacie od posiadania psów;

3/ p.Przewodniczący odczytał pismo Stowarzyszenia Młodych Wielkopolan dot. planowanych zawodów w Tenisie Stołowym dla starostów, prezydentów, burmistrzów i radnych w dniu 16 lutego br. Apelował o liczniejszy niż dotychczas udział Radnych w tych zawodach;

4/ protokolantka poinformowała, że na sesji lutowej Przewodniczący Komisji przedstawią sprawozdania z działalności poszczególnych Komisji, od początku kadencji;

5/ zapoznano się z pismem p.Antoniego S. z Witkowa dotyczącym parkowania samochodów na nieutwardzonym  terenie, między ul.Polną a ul.Poznańską, przy Ogródku Jordanowskim. Parkowanie to jest uciążliwe z uwagi na hałas i niszczenie elewacji jego budynku. Ponadto powoduje zapadanie się gruntu, podczas opadów spływająca z ul.Polnej woda deszczowa przelewa się przez niski krawężnik, zawilgacając mury. Wnioskodawca poruszył we wniosku również sprawę utrzymania porządku i bezpieczeństwa w Ogródku Jordanowskim w godzinach wieczornych i nocnych.
Pan Przewodniczący poinformował, że wnioskodawca zgłosił się z tą sprawą na dyżur Przewodniczącego Rady i Radnego i otrzymał odpowiedź, że ustawienie np. dwóch słupków, które uniemożliwiałyby wjazd samochodów, można rozważyć przy modernizacji ww. terenu.
Stwierdzono, że można również rozważyć ustalenie jednego kierunku jazdy i wprowadzenie opłat parkingowych na niektórych parkingach w mieście.


Ad.4. Informację na temat podejmowanych przez Szkołę Podstawową Nr 2 działań w zakresie przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi, przedstawiła p.Jolanta Jakubas-Zawiślak - Dyrektor tej placówki oświatowej. Pani Dyrektor poinformowała m.in., że na terenie Szkoły nie ma zjawiska narkomanii i alkoholizmu, jedynie w małym zakresie palenie tytoniu po zajęciach szkolnych. Szkoła dysponuje materiałami na temat np. rodzajów narkotyków, więc nauczyciele mają wiedzę na ten temat. Szkoła organizuje dużo imprez sportowych i kulturalnych, co daje uczniom przykład, jak można spędzać wolny czas. W programie profilaktycznym przewidziane są pogadanki, przedstawienia, konkursy i cykliczne spotkania z dzielnicowym nt. bezpieczeństwa. W związku z uwagą p.Przewodniczącego na temat wulgarnego wyrażania się młodzieży, pani Dyrektor stwierdziła, że wulgarny język wynosi się z domu, złych wzorców w tym zakresie dostarcza też niestety telewizja. Na spotkaniach z rodzicami uczula się ich na ten problem, choć nie przynosi to pożądanych efektów. Pani Dyrektor poinformowała ponadto, że blisko budynku Szkoły znajduje się punkt sprzedaży alkoholu i mimo ustawowego zakazu, niektórzy klienci piją piwo przed sklepem, choć po zamontowaniu czujki i monitoringu, sytuacja nieco się poprawiła.

W nawiązaniu do ww. punktu sprzedaży alkoholu p.Przewodniczący wyjaśnił, w jaki sposób liczy się odległość takich punktów od szkół, kościołów itp.

Członkowie Komisji interesowali się stopniem angażowania się młodzieży w zajęcia sportowe, korzystania z kół zainteresowań, asortymentem szkolnego sklepiku, poruszyli sprawę blokowania parkingu przez rodziców, przyjeżdżających na wywiadówki samochodami i sprawę planowanej budowy parkingu naprzeciw budynku Szkoły.

Jak wyjaśniła pani Dyrektor, w działalność Uczniowskiego Klubu Sportowego angażuje się spora grupa uczniów (również uczniów ze wsi), szczególnie w gry zespołowe (piłka). Mniej natomiast jest uczniów zainteresowanych biegami, choć ostatnio jest ich więcej. Uczniowie z wadami postawy uczestniczą w zajęciach korekcyjnych, a niestety wielu uczniów ma różnego rodzaju "fizyczne ułomności". Rodzice mają również możliwość posyłania dzieci na zajęcia wyrównawcze, na zajęcia w ramach 16 kół zainteresowań i korzystania z pomocy logopedy. W szkolnym sklepiku znajduje się różny asortyment, m.in. przybory szkolne, soki owocowe, słodycze i niestety również niezdrowe chipsy. Rozważała sprawę wycofania chipsów ze sprzedaży w sklepiku, ale nie byłoby to dobre rozwiązanie, ponieważ uczniowie kupowaliby je w pobliskim sklepie p.Tylkowskiego, poza terenem Szkoły. Pani Dyrektor obiecała, że przekaże woźnemu prośbę, by w czasie wywiadówek umożliwił rodzicom parkowanie samochodów na boisku szkolnym. W kontekście działań profilaktycznych, pani Dyrektor poruszyła kwestię finansowania wyjazdów np. do kina czy na basen, dla dzieci uczęszczających na zajęcia w Świetlicy Środowiskowej. Podkreśliła, że na zajęcia w Świetlicy mogą uczęszczać wszystkie dzieci, ale z darmowych wyjazdów powinny jej zdaniem korzystać tylko te dzieci, których sytuacja materialna nie jest dobra. Niedawno więc była zaskoczona darmowym wyjazdem dwójki takich dzieci (uczniów Szkoły Nr 2), których sytuacja materialna jest dobra, więc rodzice mogliby ponieść koszt wyjazdu w całości lub części.

Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że zorientuje się w tej sprawie, choć wie, że tego typu sprawy konsultowane są z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

Do podejmowanych przez Szkołę działań w zakresie przeciwdziałania narkomanii i alkoholizmowi, Komisja nie wniosła uwag, oceniając je pozytywnie.


Ad.5. Pani Jolanta Jakubas-Zawiślak - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 poinformowała, że ponieważ w Szkole nie ma stołówki, uczniowie tej Szkoły korzystają z obiadów w stołówce pobliskiej Szkoły Nr 3. Korzysta ogółem 59 uczniów, przy czym należność za obiady dla 43 uczniów refunduje Ośrodek Pomocy Społecznej. Przerwy między lekcjami są odpowiednio zorganizowane, by umożliwić sprawne korzystanie z tych posiłków, wszystkim chętnym. Uczniowie przechodzą do stołówki pod opieką nauczycieli. Nauczyciele Szkoły Nr 2 nie korzystają z obiadów.

Uwag nie zgłoszono.

O godz. 11,45 Komisja udała się do Przedszkola Miejskiego "Bajka" przy ul.Powstańców Wlkp., w celu dokonania kontroli w zakresie dożywiania dzieci.

Podczas kontroli Komisja zwracała szczególną uwagę na system żywienia dzieci, uczęszczających do kontrolowanego Przedszkola.

Pani Ewa Skrzypska - Dyrektor Przedszkola przedstawiła kontrolującym warunki, w jakich pracuje personel kuchni i w jaki sposób odbywa się zaopatrzenie w artykuły spożywcze. Następnie wspólnie z intendentką przedstawiła wartości kaloryczne posiłków i urozmaicone menu. Z posiłków korzysta 146 dzieci, kuchnia przygotowuje śniadania, obiady i podwieczorki dla tych dzieci, których rodzice zdecydowali się na dożywianie i ponoszą odpowiednie opłaty. Z refundowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej posiłków korzysta przeciętnie troje dzieci w miesiącu. Za odpłatnością z posiłków (obiad) korzystało w 2007r. trzech pracowników Przedszkola.
Informacja zawierająca cennik posiłków oraz liczbę wydanych posiłków, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Kuchnia jest obecnie dobrze wyposażona w niezbędne urządzenia gastronomiczne, potrzebne w procesie przygotowania posiłków dla dzieci. W najbliższym czasie planowany jest jeszcze zakup nowej obieraczki do ziemniaków. Pani Dyrektor kieruje za pośrednictwem Komisji wniosek do Burmistrza Gminy i Miasta o zakup nowej obieraczki do ziemniaków. Jak stwierdzono w oparciu o przedstawione przez panią Dyrektor wyniki kontroli, Sanepid pozytywnie ocenia stan kuchni i stołówki, zwraca jednak baczną uwagę na pojazd służący do transportu artykułów spożywczych. Pojazd (24-letni melex) jest wyeksploatowany i bez zadaszenia, nie spełnia niezbędnych przy transporcie warunków.

Zauważalne zwyżki cen artykułów spożywczych takich jak: mięso, warzywa, owoce, nabiał i pieczywo mogą spowodować konieczność podniesienia aktualnych cen posiłków. Pani Dyrektor i pani intendentka opracowują nowy cennik posiłków. Utrudnieniem w pracy nad opracowaniem kalkulacji jest brak pomiaru ilości wody zużytej na potrzeby kuchni (również ilości ścieków).

Do Burmistrza Gminy i Miasta zostanie przekazana kalkulacja kosztów przygotowania posiłków (obiadu), które mają być uwzględnione do ustalenia całkowitej stawki za obiad, spożywany w stołówce przez pracowników Przedszkola. Kalkulacja ta zostanie również dołączona do niniejszego protokołu.

W podsumowaniu kontroli system żywienia w Przedszkolu Komisja oceniła pozytywnie.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 14,50.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz