Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 15/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 13.11.2007r.

PROTOKOŁ  Nr 15/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 13 listopada 2007r. o godz. 9,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p. Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- s. Zofia Barańska  -  Dyrektor Domy Pomocy Społecznej Dla Dzieci w Mielżynie
- p. Eugenia Rewers  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Krystyna Witczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p. Grzegorz Kaźmierczak. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji listopadowej.
4. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 16 listopada br.:

a/ członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Eugenię Rewers materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2007r. i stawek maksymalnych na rok 2008 - wypracowali propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2008r.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Rewers wyjaśniła, że opłatę klimatyczną Burmistrz proponuje pozostawić bez zmian (1,00zł i 050zł) i jeśli Rada wyrazi na to zgodę, nadal będzie obowiązywać uchwała z 2003r. W związku ze zmianą przepisów, konieczne jest dokonanie niedużej zmiany w uchwale o podatku od środków transportowych (dotyczy samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t - zmiana na "powyżej 3,5t). Pani Rewers poinformowała również, że od 2008r. nie będzie już podatku od posiadania psów, ale ustawodawca dał radom gmin uprawnienie do wprowadzenia opłaty od posiadania psów, której maksymalna wysokość wynosi 100,-zł.
Komisja proponowała wprowadzić ww. opłatę w wysokości 30,-zł od psa;

b/ p.Marian Gadziński przedstawił członkom Komisji s.Zofię Barańską - Dyrektora Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Mielżynie i poinformował, że w związku z wnioskiem Siostry Dyrektor do Burmistrza o pomoc finansową, przygotowano projekt uchwały o dofinansowaniu tej placówki w wysokości 15tys.zł. Zgodnie z przepisami, ta pomoc finansowa nie może być jednak przekazana bezpośrednio, a jedynie przez Powiat Gnieźnieński, jako organ prowadzący.

Następnie głos zabrała Siostra Dyrektor. Poinformowała m.in., że Dom Pomocy Społecznej przed laty podlegał pod "CARITAS", a obecnie jest finansowany przez Skarb Państwa. Często jednak jest sytuacja, że Wojewoda zapewnia środki, ale pod warunkiem, że Dom Pomocy dysponuje taką samą kwotą środków własnych. Placówka dobrze funkcjonuje, ale brakuje środków na wyposażenie m.in. kuchni, dlatego szuka wszędzie pomocy. Wprawdzie Dom Pomocy Społecznej nie podlega pod gminę, ale zatrudnia 40 pracowników z terenu gminy Witkowo. Brakuje również środków na pieluchy, ponieważ na jedno dziecko jedynie dwie na dobę są refundowane, a za resztę jest pełna odpłatność. Dużo też kosztują wyjazdy z dziećmi do lekarzy specjalistów w Poznaniu. Planują wydanie specjalnej płyty, z której dochód zasiliłby konto placówki. Prosiła o życzliwość i udzielenie pomocy w miarę możliwości.

Pan Przewodniczący Komisji wyraził przekonanie, że Radni jednomyślnie wyrażą zgodę na udzielenie pomocy w proponowanej wysokości 15tys.zł, za co Siostra Dyrektor podziękowała.
Projekt uchwały dotyczący udzielenia pomocy finansowej Powiatowi, z przeznaczeniem dla Domu Pomocy Społecznej w Mielżynie, został przez Komisję pozytywnie zaopiniowany;

c/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła następujące projekty uchwał:

 1/ o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Kołaczkowie. Wyjaśniła, że to grunty Agencji Nieruchomości Rolnych, o pow. ok.3,16ha, tereny zabudowy produkcyjnej i częściowo rolne. Teren zostaje w tym samym użytkowaniu, a plan jest uchwalany w związku z planowaną sprzedażą terenu Spółce "Sobieski".
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, proponując opłatę planistyczną w wysokości 25% wartości gruntu;

 2/ o zmianie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy, w części dotyczącej terenu w Ćwierdzinie, będącego własnością Spółki "Centrum-Zachód" (udokumentowanie złóż kruszywa - ok. 16ha).
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

 3/ o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie w rejonie ulic: Północnej, Nowej, Dworcowej, Powidzkiej, Kwiatowej, z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe, z dopuszczeniem nieuciążliwych usług. Ogółem - ok. 30ha gruntów.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;


d/ p.Marzena Polak przedstawiła następujące projekty uchwał:

 1/ dot. wysokości i warunków przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego. ZNP zaakceptował proponowane zmiany.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

 2/ o zmianie uchwały z 1999r. dot. założenia gimnazjum w Witkowie, w której błędnie wpisano adres tej szkoły (jest "Poznańska 49", a winno być "Poznańska 47").
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

 3/ dot. zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007r.. Główna zmiana - wprowadzenie do Programu dodatkowych środków w wysokości 40tys.zł i przeznaczenie ich na wyposażenie Skate Parku.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt ww. uchwały;

e/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dot. udzielenia bonifikaty od sprzedaży nieruchomości położonej w Witkowie. Wyjaśniła, że Spółdzielni Mieszkaniowej przysługuje roszczenie o sprzedaż gruntu pod blokiem przy ul.Wojska Polskiego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały, proponując udzielenie bonifikaty w wysokości 90% wartości gruntu;

f/ protokolantka przedstawiła projekt uchwały dotyczący powiadomienia sekretarza i skarbnika Gminy i Miasta o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego. Wyjaśniła, że ponowna uchwała w tym temacie jest konieczna, z uwagi na ustawową zmianę druków tego oświadczenia.
Uwag nie zgłoszono;

g/ p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta. Poinformowała m.in., że zwiększa się dochody gminy o 534.800,-zł, zmniejszają się wydatki majątkowe o 118.800,-zł, proponuje się dotację dla OKSiR-u w wysokości 100tys.zł na zadania bieżące (uregulowanie rachunku za energię w OW), 4tys.zł na Uczniowskie Kluby Sportowe, 15tys.zł dla Powiatu (pomoc dla DPS w Mielżynie), 2.800,-zł dla Miasta Gniezna na pokrycie kosztów pobytu niepełnosprawnych przedszkolaków z Witkowa w placówkach w Gnieźnie, zwiększa się dotacje na zadania własne (na zestaw do monitoringu w szkołach, modernizację monitoringu, zakup lektur szkolnych, dotacje dla młodocianych pracowników, zwrot części podatku akcyzowego, pomoc materialna dla uczniów). Pani Skarbnik poinformowała, że OKSiR traci płynność finansową, stąd propozycja udzielenia ww. dotacji w wysokości 100tys.zł. Burmistrz powołał 4-osobową komisję, by zbadać sytuację finansową Ośrodka.
W tematycznej dyskusji stwierdzono, że przebudowa sieci elektrycznej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie jest konieczna.
Do zmian w budżecie uwag nie zgłoszono;

h/ zapoznano się z projektem opinii dotyczącej celowości budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w 2008r. w ramach rekultywacji, finansowanych z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto projekt pozytywnie.


Ad.4. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił następujące sprawy:

 1/ poinformował, że firma "RELAX-ROBIS" z Lubonia zamierza sprzedać 3 segmenty domków letniskowych, hangar i świetlicę w OW w Skorzęcinie, ale zgodnie z umową na dzierżawę gruntu, gminie przysługuje prawo pierwokupu. Właściciel proponuje  cenę 530tys.zł, z możliwością negocjacji.
Komisja pozytywnie odniosła się do kupna ww. obiektów (6 głosów "za", 2 wstrzymujące się);

 2/ poinformował o zainteresowaniu Holendrów Orlą Górą. Chcieliby wybudować tam wysokiej klasy Hotel z garażami itp., pod warunkiem, że grunt zostanie im sprzedany. Z pewnością przyciągnęłoby to turystów, ale są też minusy takiego rozwiązania.
Komisja negatywnie zaopiniowała ewentualną sprzedaż gruntu w OW;

 3/ poinformował, że gruntem w OW jest również zainteresowany Polak (obecny dzierżawca), który chciałby wybudować Aqua Park i SPA i zaprasza Radę do obejrzenia tego typu obiektów wybudowanych na Słowacji;

 4/ odczytał pismo Kuratorium Oświaty w Poznaniu przekazujące pismo mieszkanki Janowa (Gmina Strzałkowo), nt. odpłatności za jej dziecko, uczęszczające do "Zerówki" w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie. Wyjaśnił, że gminy nie otrzymują na przedszkola subwencji, ponoszą koszty ich utrzymania z własnego budżetu. Zgodnie z kalkulacją, miesięczny koszt 1 przedszkolaka (ucznia) w ZSP wynosi 212,-zł. Ponieważ kilkoro dzieci z Gminy Strzałkowo uczęszcza do ZSP w Mielżynie, uzgodniono z zastępcą wójta i inspektorem ds. oświaty, że Gmina Strzałkowo uiści taką kwotę za każdego z uczniów tej gminy. Rodzice nie byli zorientowani w tych ustaleniach, sądzili, że będą musieli płacić tak duże kwoty, stąd ww. pismo;

- p.Krystyna Witczak przedstawiła pismo Starosty Gnieźnieńskiego (w związku z wnioskiem Spółki PHSC "Systemy czyszczące") o wyrażenie opinii na temat używania na Jeziorze Niedzięgiel łodzi o napędzie spalinowym, do przewozu turystów tzw. bananem.
W krótkiej dyskusji członkowie Komisji poruszyli problem hałasu ww. łodzi, konieczność zapewnienia bezpieczeństwa kąpiących, dużą liczbę innych sprzętów, które poruszają się po jeziorze. W przedmiotowej sprawie Komisja wydała negatywną opinię;

- w nawiązaniu do sprawy utraty przez OKSiR płynności finansowej, po krótkiej dyskusji na temat Komisja zgłosiła  pod adresem Burmistrza wniosek o przedstawienie na kolejnym posiedzeniu Komisji w dniu 7 grudnia br. sprawy rozliczania należności za energię w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (m.in. ilość zamawianej i zużywanej energii). Komisja wyraziła ponadto zainteresowanie przedstawieniem na ww. posiedzeniu przez Dyrektora OKSiR-u do wglądu faktur dotyczących tego tematu;

- p.Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o zainteresowanie się dębami w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (na Orlej Górze i przy Półwyspie), ponieważ jego zdaniem, przez dwa lata nie było właściwej ich pielęgnacji.


Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 12,15.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Każmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz