Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 14/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 30.10.2007r.

PROTOKOŁ Nr 14/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 30 października 2007r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p. Elżbieta Jagielska  -  Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej
- p. Monika Kuraszkiewicz  -  Prezes Spółki "Centrum-Zachód" z Poznania i p. Joanna Joniec - przedstawicielka Spółki
- p. Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Anna Kwapich  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p. Tomasz Radacz  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p. Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Ocena realizacji budżetu gminy i miasta po III kwartałach 2007r.
4. Zapoznanie się ze zgłoszonymi przez Sołectwa i Osiedla propozycjami zadań na 2008r.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie bez odczytywania.


Ad.3. Informację o wykonaniu budżetu gminy i miasta za III kwartały br. przedstawiła p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu pani Skarbnik poinformowała m.in., że dochody gminy wykonano w 84,1%. Wydatki ogółem wykonano w 65,9%, z tego wydatki bieżące w 70%, a wydatki majątkowe w 44%. Stosunkowo niskie wykonanie wydatków majątkowych wiąże się z tym, że część zadań jest jeszcze w trakcie realizacji. Budżet za omawiany okres zamknął się nadwyżką w wysokości 4.471.386,-zł, przychody wykonano w 100%. Subwencje ogółem wykonano w 82,44%, z tego subwencja oświatowa - w 84,6%. Dotacje na zadania własne wykonano w 82,26%, a dotacje na dożywianie uczniów - w 94,15%. Nie wpłynęła jeszcze dotacja na rekultywację gruntów. W październiku br. wpłynęły środki unijne w wysokości 361tys.zł jako refundacja za remonty świetlic wiejskich, wykonane w 2006r.

Członkowie Komisji pytali m.in. o ewentualne zagrożenia w wykonaniu budżetu. Jak poinformowała pani Skarbnik, w budżecie jest pewna rezerwa środków, ponadto za III kwartały jest nadwyżka, więc można sądzić, że budżet zamknie się na końcu grudnia bez większych problemów.

Korzystając z obecności pani Skarbnik, członkowie Komisji pytali o prognozy odnośnie budżetu na 2008r.

Pani Skarbnik poinformowała, że jak wynika z pisma Ministerstwa Finansów, planowane na 2008r. subwencje będą wyższe niż w br. o ok. 4 do 6%. Jednak po przyjęciu budżetu Państwa dane te będą zweryfikowane. Utrzymany został procent inflacji tj. 2,3%. Planowany budżet nie będzie niższy w dochodach niż w br.
Wykonanie budżetu gminy i miasta za III kwartały br. Komisja oceniła pozytywnie.


Ad.4. Pani Anna Kwapich zapoznała Komisję z propozycjami Sołectw, Osiedli i Radnych do projektu budżetu na 2008r.

W tematycznej dyskusji p.Tomasz Deskowski odnosząc się do wielu propozycji oświetlenia terenów w mieście i na wsiach wyraził zdanie, że winien być w tych sprawach przyjęty plan, w oparciu o zasadę, że oświetlane mogą być tylko np. przystanki autobusowe, tereny przy szkołach itp.

Pan Edwin Dzieciuchowicz odniósł się natomiast do sprawy chodników. Wyraził zdanie, że celowe byłoby opracowanie harmonogramu budowy chodników i jego sukcesywne realizowanie.

Pan Ireneusz Kwapich poinformował o opracowanym kilka lat temu zestawieniu propozycji zadań na kolejne lata. Zadania są tam dopisywane i również z tego opracowania Burmistrz korzysta przy konstruowaniu projektów kolejnych budżetów.

Następnie dyskutowano m.in. na temat zamontowanej w ostatnim czasie na ul.Gnieźnieńskiej sygnalizacji świetlnej. Zdania na temat przydatności tej sygnalizacji były podzielone. Stwierdzono, że zdaniem niektórych mieszkańców, lepszym rozwiązaniem byłoby umiejscowienie takiej sygnalizacji na ul.Braci Łukowskich.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Kuraszkiewicz poinformowała, że chciała uzupełnić informacje odnośnie zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego terenów w Ćwierdzinie, dlatego wspólnie z panią Joniec prosiły o ponowny udział w posiedzeniu Komisji. Następnie poinformowała, że zgodnie z sugestią członków Komisji w kwestii nawiązania współpracy z Nadleśnictwem, przeprowadziły dwie rozmowy z Nadleśnictwem i sądzą, że opinia Nadleśnictwa będzie tym razem pozytywna. Również w związku z wyrażanymi przez Radnych obawami odnośnie rekultywacji terenu po eksploatacji złóż kruszywa, zleciła geologowi opracowanie dokumentu nt. kierunków rekultywacji. Dokument ten będzie mogła przedstawić Komisji na listopadowym posiedzeniu. Rozmawiały wczoraj z Burmistrzem nt. załatwienia interesującej ich sprawy zmiany Studium i proszą Komisję o wydanie opinii na dzisiejszym posiedzeniu, ponieważ termin kolejnego posiedzenia (12 lub 13 listopada), to zbyt późno, w stosunku do planowanej na 16 listopada sesji. Pani Kuraszkiewicz dodała, że Spółkę interesuje cały teren, gdzie funkcje terenu mogą być łączone (np. rolne, rekreacyjne, złoża itd.).

Pani Sylwia Mietlicka poinformowała, że do wniosku o zmianę Studium, Spółka na prośbę Burmistrza dołączyła projekt uchwały. Po jego omówieniu, p.Mietlicka wyjaśniła, że jeśli Komisje wyrażą pozytywną opinię co do omawianego tematu, to projekt uchwały podpisze jako projektodawca Burmistrz, po konsultacji z radcą prawnym. Jeśli Rada podejmie uchwałę o przedmiotowej zmianie Studium, to umowę na opracowanie tej zmiany podpisze Spółka i Spółka poniesie koszty opracowania.

Po czym p. Przewodniczący Komisji podziękował paniom za udział w posiedzeniu.

Po krótkiej dyskusji Komisja większością głosów (5 głosów "za", 1 przeciw, 1 wstrzymujący się)  wyraziła pozytywną opinię nt. przyspieszenia zmiany Studium w części dotyczącej terenu w Ćwierdzinie;

2/ p.Przewodniczący odczytał wniosek mieszkańców o przywrócenie jednego kierunku jazdy na ul.Płk Hynka 2. Jak stwierdzono we wniosku, przy ulicy jednokierunkowej możliwe byłoby namalowanie skośnych linii parkingowych, co zwiększyłoby wykorzystanie dotychczasowego parkingu.
Pan Tomasz Radacz poinformował o sugestii p.Henryka Muchy, aby na razie nie zmieniać oznakowania w tym rejonie, a przy okazji modernizacji chodnika pogłębić parking.

W dyskusji stwierdzono m.in., że jednokierunkowe ulice utrudniają komunikację na Osiedlu Nr 5.
Komisja wyraziła  w poruszonej we wniosku sprawie negatywną opinię.
Kserokopia wniosku stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę braku ciągłości komunikacyjnej dla pieszych, po lewej stronie ul.Gnieźnieńskiej i w związku z tym zgłosił wniosek o namalowanie przejścia dla pieszych na ul.Żwirki i Wigury, w rejonie stacji paliw, przy skrzyżowaniu z ul.Gnieźnieńską.
Stwierdzono celowość namalowania ww. pasów, z tym że nieco dalej od skrzyżowania, na ile przepisy na to pozwalają;

4/ p.Deskowski stwierdził, że na wysokości budynku Gimnazjum w Witkowie, z uwagi na barierki, nie można przejść na drugą stronę ulicy z wózkiem dziecięcym lub wózkiem dla osób niepełnosprawnych.
Powyższe wywołało krótką dyskusję  na temat komunikacji na ul.Poznańskiej. Stwierdzono, że nie ma również przejścia do nowej Przychodni Zdrowia na ul.Wiejskiej. W związku z tym ustalono przekazać p.Burmistrzowi sugestię wystąpienia do Wojewódzkiego Zarządu Dróg z prośbą o namalowanie przejścia dla pieszych z ul.Poznańskiej na ul.Wiejską, za placem zabaw;

5/ ustalono, że kolejne posiedzenie Komisji, dla zaopiniowania tematów sesyjnych, odbędzie się w dniu 13 listopada br. o godz. 9,00;

6/ członkowie Komisji interesowali się sposobem załatwienia wniosku państwa J. o pomoc przy remoncie domu, który planują nabyć od osoby prywatnej. Wniosek w tej sprawie został przedstawiony Komisji Finansów na posiedzeniu w dniu 19 września br.
Poproszona na posiedzenie p.Elżbieta Jagielska - Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej poinformowała, że właściciel domu odroczył państwu J. termin I raty należności za nieruchomość, do 15 listopada br. Jak dodali Radni, trwa remont przedmiotowego domu, wykonywany przez pana J.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 11,45.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz