Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 13/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.09.2007r.

PROTOKOŁ Nr 13/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 września 2007r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń  Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza  Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Wiesława Gąsiorowska  -  Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
- p.Monika Kuraszkiewicz  -  właścicielka Spółki "Centrum-Zachód" z Poznania i p.Joniec - przedstawicielka Spółki
- p.Jan Trzciński  -  Kierownik Referatu  Rozwoju Lokalnego w Urzędzie GiM
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto jednomyślnie, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o dokonanych sprzedażach mienia komunalnego.
4. Zapoznanie się z potrzebami finansowymi Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Witkowie.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto, po wprowadzeniu na stronie 4 zmiany odnoszącej się do usytuowania sklepu (określenie "w budynku "zamieniono na określenie "obok budynku").


Ad.3. Zapoznano się z informacją o dokonanych sprzedażach mienia komunalnego, po czym p.Anita Frańczak udzieliła odpowiedzi na pytania członków Komisji.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o wykorzystaniu środków finansowych Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy za I półrocze oraz informację o wykorzystaniu środków od lipca br. przedstawiła p.Wiesława Gąsiorowska - Dyrektor Biblioteki.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji interesowali się liczbą etatów, wielkością budżetu placówki na tle innych Bibliotek, lekturami, potrzebami Biblioteki, niszczeniem książek, celowością zamontowania monitoringu, prowadzoną przez Bibliotekę działalnością, m.in. dla zwiększenia czytelnictwa.
Pani Dyrektor poinformowała, że Biblioteka dysponuje rocznie kwotą 280tys.zł, w tym zawarte są środki na wynagrodzenia. Zatrudnienie wynosi 5 etatów, w tym: 4 etaty bibliotekarek w Bibliotece w Witkowie, 1 etatu bibliotekarki w filii Biblioteki w Kołaczkowie, 1/2 etatu sprzątaczki w Witkowie i 1 etatu księgowej. Porównywalną z Biblioteką w Witkowie jest Biblioteka w Trzemesznie, której roczny budżet wynosi 278tys.zł. Biblioteka w Trzemesznie otrzymała ponadto 14tys.zł dotacji z Ministerstwa na spotkania autorskie, natomiast wniosek Witkowa w tej sprawie odrzucono. Biblioteka w Witkowie jest lepiej skomputeryzowana niż Biblioteka w Trzemesznie. Poza wypożyczaniem książek, Biblioteka prowadzi również inną działalność. Organizowane są konkursy "Witkowo moje miasto", "Mistrz ortografii" i konkursy plastyczne z dużym zaangażowaniem szkół i przedszkoli. Biblioteka w Trzemesznie zatrudnia 6 pracowników (bez filii), a w Witkowie - 4 pracowników. Z uwagi na bliskie sąsiedztwo szkół, czytelnictwo uczniów w Trzemesznie wynosi 937, natomiast w Witkowie - 479. Spowodowane jest to znaczną odległością Szkół Podstawowych Nr 2 i 3 od Biblioteki oraz dalekim dojazdem dzieci wiejskich do szkół, a najwięcej czytają uczniowie do klas IV włącznie, a także młodzież do 19-go roku życia i studenci. Z większością nauczycieli współpraca układa się dobrze, część nauczycieli uzgadnia z nią wykaz lektur uzupełniających. Dla zwiększenia liczby czytelników, Biblioteka m.in. zakupuje nowości wydawnicze, organizuje konkursy oraz planuje uruchomić bazę komputerową w Internecie. Taki katalog książek wiąże się z kosztami (wykup modułu - 4tys.zł), ale czytelnicy mogliby sprawdzać, czy w danym czasie jest w Bibliotece interesująca ich książka. Planuje również dokupić dodatkowe regały. Pani Dyrektor przyznała, że czytelnia nie jest zbyt duża, dlatego spotkania członków Klubu Seniora odbywają się co środę w magazynie. Zdarzają się powydzierane w książkach kartki i podkreślenia długopisem, ale zamontowanie monitoringu byłoby zbyt drogie, można ewentualnie pomyśleć o lustrach w czytelni.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ nawiązując do poprzedniego posiedzenia Komisji p.Kuraszkiewicz stwierdziła, że nie zna przyczyny nie wyrażenia opinii w sprawie zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy odnośnie terenu w Ćwierdzinie. Nie wie też na jak długo Komisja sprawę odłożyła, a jej bardzo zależy na jak najszybszej opinii.
Jak wyjaśnił p.Przewodniczący Komisji, Komisja Finansów liczy 8 Radnych, a o ewentualnym podjęciu uchwały decyduje cała Rada licząca 15 Radnych. Komisja wyrazi opinię w omawianej sprawie po wydaniu opinii przez Nadleśnictwo i sądzi, że decyzja zostanie podjęta na sesji listopadowej.
Pani Kuraszkiewicz wyjaśniła, że Spółka odwołała się od opinii Lasów Państwowych, ale jest to inna procedura. Negatywna opinia Lasów nie wpłynie na procedurę dotyczącą zmiany Studium, Spółka po raz drugi będzie występować o poszczególne opinie. Przypomniała, że Spółka chce sfinansować zmianę przeznaczenia 16 ha gruntu (ok. 11tys.zł), więc będzie to dla gminy pewna oszczędność. Ponadto gmina otrzymywać będzie podatek od nieruchomości (ok. 35tys.zł rocznie od 6ha) i podatek od każdej wydobytej tony kruszywa. Jako przyszłej mieszkance, jej też zależy by ładnie mieszkać, co kwartał uprawniony geolog będzie sporządzał opinie geologiczne. Radni nie mogą mieć obaw co do rekultywacji omawianego terenu. Spółka dysponuje całą dokumentacją, pozostaje do dyspozycji Radnych.
Pani Sylwia Mietlicka poinformowała, że z omawianą sprawą zapoznały się wszystkie Komisje Rady i wyjaśniła, że jeśli Rada wyrazi zgodę na przyspieszony tryb załatwienia sprawy, to na listopadowej sesji musiałaby być podjęta uchwała o zmianie Studium w zakresie interesującego Spółkę obszaru, ze względu na to, że uchwała Nr XXXI/291/06 w sprawie zmiany Studium została podjęta w październiku 2006r. i obejmuje obszar całej gminy. W przypadku realizacji zmiany Studium tylko dla obszaru w Ćwierdzinie, należałoby podjąć nową uchwałę w sprawie zmiany Studium dla przedmiotowego terenu. Jeżeli gmina będzie dokonywała zmiany Studium dla pozostałych terenów, wtedy można podjąć nową uchwałę lub realizować tę z 2006r., z wyłączeniem terenów w Ćwierdzinie. Pani Mietlicka poinformowała ponadto, że do zmiany Studium złożono ogółem 20 wniosków, dotyczących głównie terenów pod budownictwo mieszkaniowe. Zostanie powołana specjalna Komisja, ponieważ Studium z 1997r. jest ogólne, a trzeba dokonać zmiany zapisów w nim zawartych. Jeśli złoża są udokumentowane, to przy zmianie Studium gmina ma obowiązek ich wprowadzenia. Kwestią jest tylko to, czy ma to nastąpić w normalnym trybie, czy przyspieszonym;

2/ p.Przewodniczący Komisji odczytał wniosek p.Jerzego Wolniewińskiego z Gorzykowa, o spowodowanie oświetlenia odcinka drogi przy jego posesji oraz odpowiedzi Burmistrza w tej sprawie, o braku możliwości technicznych i finansowych, by wnioskowane zadanie wykonać.
Komisja nie wyraziła opinii;

3/ p.Anita Frańczak odczytała wniosek p.Iwony i Mariusza Maciejewskich z Witkowa o zamianę gruntu przy ul.Powstańców Wlkp. i ul.Szkolnej (część działki nr 401), na działkę gminną nr 402 o pow. 1300m2, zabudowaną, usytuowaną przy ul. Strzałkowskiej.
Po analizie usytuowania obydwu działek, Komisja stwierdziła, że byłby problem z wyjazdem, a ponadto różnica poziomu terenów, utrudniłaby podział. Proponowano podzielić geodezyjnie działkę nr 402 w ten sposób, by część niezabudowaną można było wystawić w przyszłym roku do sprzedaży, jako działkę budowlaną. Powyższy wniosek zaopiniowano negatywnie;

4/ p. Frańczak poinformowała o wniosku firmy Handlowo-Usługowej ALKON, o wydzierżawienie placu o pow. 100m2 w Chłądowie, na segregację odpadów.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, a w jego kontekście dyskutowano nt. systemów wywozu nieczystości, dosprzętowienia ZGK, segregacji śmieci na składowiskach.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 11,30.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz