Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 11/07 z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 18.09.2007r.

Protokół Nr 11/07

z posiedzenia Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej  Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 18 września 2007 r. o godz. 9,30 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p. Piotra Jóźwika - Przewodniczącego Komisji.

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gimny i Miasta
- p. Elżbieta Jagielska  -  Kierownik M-G OPS w Witkowie
- p. Marzena Polak  -  prac. UGiM
- p. Anita Frańczak  -  prac.UGiM
- p. Sylwia Mietlicka  -  prac.UGiM
- p. Krystyna Witczak  -  prac.UGiM

 Otwarcia posiedzenia dokonał p. Piotr Jóźwik - Przewodniczący Komisji.
Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności , że w posiedzeniu uczestniczy  wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
4. Zapoznanie się z funkcjonowaniem M-G Ośrodka Pomocy społecznej w Witkowie.
5. Zapoznanie się z informacją dotyczącą dowozu dzieci do szkół podstawowych i gimnazjów.
6. Wizja lokalna Szkół Podstawowych Nr 2 i Nr 3.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, bez odczytywania.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy , mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 21 września br.:

a/ p. Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br. Radni informację otrzymali na początku września.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i miast za I półrocze br.

b/ zapoznano się ze zmianami w budżecie gminy i miasta na 2007 r.

c/ p. Jolanta Barańska przedstawiła wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej o ustalenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Zakładu, w wysokości 550,- zł. Wartość 1 punktu dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pozostałaby na obecnym poziomie, tju.4,80 zł. Obowiązujące wynagrodzenie w ZGK nie pozwala na ustalenie pracownikom najniższego wynagrodzenia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

d/ Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał dot. udzielenia pomocy finansowej na budowę sygnalizacji świetlnej, zakup karetki oraz pomocy finansowej na realizację zadania w zakresie kultury: „Budowa Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej.”

e/ p. Anita Frańczak poinformowała, że p.p. Napierałowie jako najemcy mieszkania w budynku poszkolnym w Skorzęcinie, wystąpili z wnioskiem o jego kupno od gminy, wraz z wydzielonym gruntem. W przedmiotowym budynku znajduje się jeszcze jedno mieszkanie oraz świetlica wiejska.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek.

f/ w punkcie tym p. Krystyna Witczak odczytała skargę p. Stanisława Wawrowskiego na działalność Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie oraz wyjaśnienia Kierownika Zakładu. Skarga dotyczy nieusunięcia przez ZGK zgłoszonej przez skarżącego awarii kanalizacji sanitarnej przy jego domku letniskowym w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Jak wyjaśniła p. Witczak jest to wewnętrzna sieć kanalizacyjna poprzedniego właściciela domków. Również w tej sprawie wyjaśnień udzielił Kierownik OW w Skorzęcinie p. Roman Popek, ponieważ był obecny na miejscu zdarzenia.
Komisja zapoznała się z powyższym tematem.

g/ p. Halina Koźniewska zapoznała członków komisji z dokumentacją kandydatów na ławników sądowych.
Komisja nie wniosła uwag..


Ad.4. Pani Elżbieta Jagielska zapoznała członków komisji z funkcjonowaniem M-G OPS w Witkowie.

W zakresie dożywiania dzieci z tej formy pomocy korzysta 213 osób. Ponadto dożywianie jest realizowane w postaci zasiłków celowych. Ogólnie formą dożywiania  objętych było 683 osoby: do 7 roku życia – 74 osoby; uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjów 353 osoby i uczniów ponadgimnazjalnych 256 osób. Na ten cel wydatkowano 107.747,00 zł.

W zakresie wypoczynku M-GOPS nie jest organizatorem wypoczynku, tylko opiniuje wykaz osób biorących udział w wypoczynku.

Pomoc potrzebującym- z tej formy pomocy skorzystało 700 rodzin.


Ad.5. W punkcie tym p. Marzena Polak zapoznała członków Komisji z informacją dowozu dzieci do szkół podstawowych i gimnazjów.
Informacja ta stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6. W wyniku oględzin jakich członkowie Komisji dokonali w Szkołach Podstawowych Nr2 i Nr 3 w Witkowie ustalono, co następuje:
Szkoła Podstawowa Nr 2 – Komisja stwierdziła, że zaplanowane prace remontowe (dach) wykonano dobrze i w terminie. Potrzebna jest wymiana nawierzchni przed wejściem głównym do budynku Szkoły, naprawa ławek przed wejściem do Szkoły (wymiana połamanych elementów drewnianych), elewacja budynku oraz konieczna wymiana grzejników grzejników c.o. (mają ok. 50 lat”).
Szkoła Podstawowa Nr 3 – Komisja stwierdziła, że zaplanowane prace remontowe (sala gimnastyczna, malowanie korytarzy i klatek schodowych, wykonanie dyżurki dla woźnego”) wykonano prawidłowo i w terminie. Zastrzeżeń nie zgłoszono. Wskazano na konieczny montaż wykładziny zgrzewalnej na korytarzach (I i II piętro), wymianę skrzynek energetycznych (energetycznych energetycznych I i II piętro), elewację budynku i wymianę drzwi ewakuacyjnych wejściowych, od strony zachodniej budynku. Komisja zwróciła również uwagę na potrzebę założenia opaski odwadniającej wokół budynku.


Ad.7. Inne sprawy:

a/ p. Anita Frańczak poinformowała, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w Witkowie posiada budynek mieszkalny przy ul. Wojska Polskiego – blok, posadowiony na gruncie gminnym, na działce 47/11 i 43/11. Spółdzielnia wystąpiła z wnioskiem wnioskiem kupno tego terenu i udzielenie bonifikaty. Jednak obok bloku znajduje się sklep, który winien być wydzielony ze sprzedaży, Spółdzielnia nie może mieć do niego prawnego roszczenia, ponieważ nie został wybudowany przez Spółdzielnię.
Wniosek Komisji o kupno gruntu Komisja zaopiniowała pozytywnie, opowiedziano się za wydzieleniem działki znajdującej się pod sklepem.

b/ p. Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p. Krajniak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który już wcześniej został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie, w terminie późniejszym zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie, który będzie również obejmował  tereny wokół.
 - wniosek p. Andrzeja Krala o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dz. 87/4 o pow. 10,93 ha pod budownictwo mieszkaniowe (od ul. Nowej w kierunku Kołaczkowa ) zaopiniowano pozytywnie.
 - wniosek p. Mieczysławy Skrzypczak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek przy ul. Powidzkiej o pow. 1,67 ha pod budownictwo mieszkaniowe, w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy jest to teren zainwestowany. Również wpłynął wniosek p. Janusza Szeszyckiego i wniosek p. Marii Kierzkowskiej o opracowanie miejscowego planu dla terenów w tym rejonie .
Wnioski zaopiniowano pozytywnie.
 - wniosek p. Piotra Stejakowskiego o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki 417/2 o pow. ok. 0,33 ha. W Studium działka stanowi częściowo teren zainwestowany, a częściowo teren rolniczy. W związku z tym, ze względu na częściową zgodność z obowiązującym Studium, istnieje możliwość opracowania planu miejscowego dla części tego terenu. Wnioskodawca również złożył wniosek o zmianę kierunku zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 415/2 , w obowiązującym Studium pod budownictwo mieszkaniowe.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dot. terenu,  którego wnioskowane przeznaczenie jest zgodne ze Studium.
 - zapoznano się z wnioskiem p. Przemysława Fajfera o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Ćwierdzinie, na eksploatację kruszywa, jest zgodność ze Studium ale nie ma planu.

c/ p. Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił następujące wnioski o dofinansowanie:
 - wniosek p. P. z Witkowa o pomoc finansową w związku z wydatkami na rehabilitację niepełnosprawnego syna.
Komisja pozytywnie ustosunkowała się do wniosku, zaproponowała udzielenie pomocy w kwocie 1.200,00 zł.
 - zapoznano się wnioskiem p. p. J. z Piasków o udzielenie pomocy przy remoncie domu i doprowadzeniu wody.
 - wniosek proboszcza Parafii w Mielżynie o dofinansowanie remontu dachu Kościoła w Mielżynie. Członkowie Komisji zaproponowali zaplanować do budżetu gminy i miasta na 2008 r. kwotę na ten cel.

d/ p. Tomasz Radacz przedstawił następujące wnioski:
 - wniosek p. Roberta Śledzika z Witkowa o zainstalowanie dodatkowych lamp oświetlenia na ul. młyńskiej w Witkowie.
Zaproponowano wniosek ująć w budżecie gminy i miasta Witkowo na 2008r.
 - wniosek Zespołu Lekarzy Rodzinnych „Vita” o ustalenie jednego kierunku jazdy na ul. Wiejskiej w Witkowie z możliwością parkowania po jednej stronie ulicy.
W wyniku dyskusji zaproponowano ustalić jeden kierunek jazdy z ul.Poznańskiej z możliwością parkowania po prawej stronie ulicy;

Ponadto zgłoszono następujące wnioski:

1. Komisja Szkolnictwa wnioskuje o wystosowanie pisma do właściciela działki usytuowanej na Osiedlu – korty tenisowe w sprawie utrzymywania porządku na przedmiotowej nieruchomości.
2. Komisja Szkolnictwa wnioskuje o zachowanie godzin dla UKS „Dwójka” tak jak w poprzednim roku ( od 1 października 2007 r.)
3. Propozycja Komisji aby dodatkowe środki finansowe uzyskane ze sprzedaży alkoholu przeznaczyć na zakup urządzeń do Skate Parku przy ul. Czerniejewskiej.
4. Wniosek o zabezpieczenie w budżecie ze środków alkoholowych kwoty 500,00 zł. do końca tego roku na treningi w piłkę nożną dzieci za Szkoły Podstawowej Nr 2 i Nr 3 w Witkowie


Na tym posiedzenie zakończono o godz. 14,00.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała
Anna Kwapich

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz