Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 14/07 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 17.09.2007r.

Protokół Nr 14/07

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 września 2007 r. o godz. 9,00 w sali  Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p. Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji.

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p. AlicjaWentland  -  Dyrektor OK,SiR
- p. Piotr Cejman  -  Komendant Komisariatu Policji w Witkowie
- p. Krystyna Witczak  -  prac. UGiM
- p. Sylwia Mietlicka  -  prac. UGiM
- p. Anita Frańczak  -  prac.UGiM

Otwarcia posiedzenia dokonał p. Ireneusz  Kwapich - Przewodniczący Komisji.
Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
4. Zapoznanie się z informacją Dyrektora OK,SiR-u i informacją Komendanta Policji o przebiegu sezonu letniego.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, bez odczytywania.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 21 września br.:
a/ p. Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br. Radni informację otrzymali na początku września.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i miast za I półrocze br.
b/ zapoznano się ze zmianami w budżecie gminy i miasta na 2007 r.
c/ p. Jolanta Barańska przedstawiła wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej o ustalenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Zakładu, w wysokości 550,- zł. Wartość 1 punktu dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pozostałaby na obecnym poziomie, tju.4,80 zł. Obowiązujące wynagrodzenie w ZGK nie pozwala na ustalenie pracownikom najniższego wynagrodzenia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
d/ Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał dot. udzielenia pomocy finansowej na budowę sygnalizacji świetlnej, zakup karetki oraz pomocy finansowej na realizację zadania w zakresie kultury: „Budowa Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej.”
e/ p. Anita Frańczak poinformowała, że p.p. Napierałowie jako najemcy mieszkania w budynku poszkolnym w Skorzęcinie, wystąpili z wnioskiem o jego kupno od gminy, wraz z wydzielonym gruntem. W przedmiotowym budynku znajduje się jeszcze jedno mieszkanie oraz świetlica wiejska.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek.
f/ w punkcie tym p. Krystyna Witczak odczytała skargę p. Stanisława Wawrowskiego na działalność Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie oraz wyjaśnienia Kierownika Zakładu. Skarga dotyczy nieusunięcia przez ZGK zgłoszonej przez skarżącego awarii kanalizacji sanitarnej przy jego domku letniskowym w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Jak wyjaśniła p. Witczak jest to wewnętrzna sieć kanalizacyjna poprzedniego właściciela domków. Komisja w wyniku dyskusji ustaliła, że skarga jest bezzasadna.
g/ p. Halina Koźniewska zapoznała członków komisji z dokumentacją kandydatów na ławników sądowych.
Komisja nie wniosła uwag.


Ad.4.  W punkcie tym p. Dyrektor OK,SiR-u i Komendant Komisariatu Policji w Witkowie zapoznali członków Komisji z informacjami dotyczącymi przebiegu sezonu letniego.
Informacje te stanowią załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. Inne sprawy:
a/ p. Anita Frańczak poinformowała, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w Witkowie posiada budynek mieszkalny przy ul. Wojska Polskiego – blok, posadowiony na gruncie gminnym, na działce 47/11 i 43/11. Spółdzielnia wystąpiła z wnioskiem o kupno tego terenu i udzielenie bonifikaty. Jednak obok bloku znajduje się sklep , który winien być wydzielony ze sprzedaży, Spółdzielnia nie może mieć do niego prawnego roszczenia, ponieważ nie został wybudowany przez Spółdzielnię.
Wniosek Komisji o kupno gruntu Komisja zaopiniowała pozytywnie, opowiedziano się za wydzieleniem działki znajdującej się pod sklepem.
b/ p. Sylwia Mietlicka przedstawiła wniosek p. Krajniak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który już wcześniej został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie, w terminie późniejszym zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie, który będzie również obejmował  tereny wokół.
 - wniosek p. Andrzeja Krala o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dz. 87/4 o pow. 10,93 ha pod budownictwo mieszkaniowe (od ul. Nowej w kierunku Kołaczkowa ) zaopiniowano pozytywnie.
 - wniosek p. Mieczysławy Skrzypczak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek przy ul. Powidzkiej o pow. 1,67 ha pod budownictwo mieszkaniowe, w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy jest to teren zainwestowany. Również wpłynął wniosek p. Janusza Szeszyckiego i wniosek p. Marii Kierzkowskiej o opracowanie miejscowego planu dla terenów w tym rejonie .
Wnioski zaopiniowano pozytywnie.
 - wniosek p. Piotra Stejakowskiego o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki 417/2 o pow. ok. 0,33 ha. W Studium działka stanowi częściowo teren zainwestowany, a częściowo teren rolniczy. W związku z tym, ze względu na częściową zgodność z obowiązującym Studium, istnieje możliwość opracowania planu miejscowego dla części tego terenu. Wnioskodawca również złożył wniosek o zmianę kierunku zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 415/2, w obowiązującym Studium pod budownictwo mieszkaniowe.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek dot. terenu,  którego wnioskowane przeznaczenie jest zgodne ze Studium.
 - zapoznano się z wnioskiem p. Przemysława Fajfera o opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Ćwierdzinie, na eksploatację kruszywa, jest zgodność ze Studium ale nie ma planu.
c/ p. Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił następujące wnioski o dofinansowanie:
 - wniosek p. P. z Witkowa o pomoc finansową w związku z wydatkami na rehabilitację niepełnosprawnego syna.
Komisja pozytywnie ustosunkowała się do wniosku, zaproponowała udzielenie pomocy w kwocie 1.200,00 zł.
 - zapoznano się wnioskiem p. p. J. z Piasków o udzielenie pomocy przy remoncie domu i doprowadzeniu wody.
 - wniosek proboszcza Parafii w Mielżynie o dofinansowanie remontu dachu Kościoła w Mielżynie. Członkowie Komisji zaproponowali zaplanować do budżetu gminy i miasta na 2008 r. kwotę na ten cel.
d/ p. Tomasz Radacz przedstawił następujące wnioski:
 - wniosek p. Roberta Śledzika z Witkowa o zainstalowanie dodatkowych lamp oświetlenia na ul. Młyńskiej w Witkowie.
Zaproponowano wniosek ująć w budżecie gminy i miasta Witkowo na 2008 r.
 - wniosek Zespołu Lekarzy Rodzinnych „Vita” o ustalenie jednego kierunku jazdy na ul. Wiejskiej w Witkowie z możliwością parkowania po jednej stronie ulicy.
W wyniku dyskusji zaproponowano ustalić jeden kierunek jazdy z ul. Poznańskiej z możliwością parkowania po prawej stronie ulicy;

Ponadto zgłoszono następujące wnioski:
1. Wniosek p. R. Popka o zamontowanie dodatkowej lampy oświetlenia ulicznego (na wysięgniku) przy posesji p. Rezulaka przy ul. Powidzkiej.
2. Wniosek p. Z. Mietlickiego o podjęcie działań dot. przebudowy skrzyżowania w Małachowie Złych Miejsc.
3. Wniosek p. Eugeniusza Czaplickiego o wyrównanie dróg  polnych w Ruchocinku:
 - droga w kierunku Powidza 1,5 km (do granicy z gminą Powidz).    - droga do p. Guzowskiej do lasu 1 km.
 - droga od p. Matelskiego na Głożyny do drogi Mąkownica-Ruchocin 1 km   oraz wycięcie zakrzaczeń.

Na tym posiedzenie zakończono o godz. 14,00.  

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz