Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 12/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 19.09.2007r.

PROTOKOŁ Nr 12/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 września 2007r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń  Urzędu GiM, pod przewodnictwem p. Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  -  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Urszula Potaś  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Marian Łukowski  -  Dyrektor Gimnazjum w Witkowie
- p. Monika Kuraszkiewicz  -  właścicielka Spółki "Centrum-Zachód" z Poznania z p.Koczorowskim - urbanistą i z p.Joniec  -  przedstawicielką Spółki
- p.Andrzej Szuba   -  Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Witkowie
- projektanci budowy kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy Szkołach Nr 2 i 3 w Witkowie oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.Anita Frańczak, p.Sylwia Mietlicka, p.Krystyna Witczak, p.Jan Trzciński i p.Tomasz Radacz.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
4. Ocena kosztów utrzymania hali sportowej w Witkowie i Mielżynie.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, bez odczytywania.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 21 września br.:

a/ p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta omówiła wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br. Informację na ten temat Przewodniczący Rady otrzymał pod koniec sierpnia br. a Radni otrzymali ją na początku września br. Pani Skarbnik poinformowała m.in., że dochody i wydatki budżetu uległy zwiększeniu o ponad mln zł. Wykonano dochody w wys. 14.021.581,- zł tj. w 55,9%, a wydatki - w  wys. 11.128.580,- zł tj. w 43,9%. Budżet rozliczono nadwyżką w wysokości 2.893.001,-zł. Pani Skarbnik omówiła strukturę wydatków i stwierdziła, że wykonanie jest prawidłowe, mniejsze jednak niż 50%, ponieważ większość zadań inwestycyjnych będzie realizowana w II półroczu. Pożyczka na budowę kanalizacji sanitarnej w Małachowie wpłynęła w II półroczu, w dwóch transzach, w lipcu i we wrześniu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br.;

b/ pani Skarbnik omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2007r. Poinformowała m.in., że proponuje się zwiększyć dochody i wydatki, m.in. zwiększyć dochody na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (o 40tys.zł), wprowadzić dotację celową na nauczanie języka angielskiego w klasach 1 i 2 szkół podstawowych, ponadto liczne zmiany zgłoszone przez podległe jednostki organizacyjne. Pani Skarbnik poinformowała również o nowej zakładce w Biuletynie Informacji Publicznej dotyczącej wykonania budżetu.
Uwag nie zgłoszono;

c/ p.Krystyna Witczak odczytała skargę p.Stanisława Wawrowskiego na działalność Zakładu Gospodarki komunalnej w Witkowie oraz wyjaśnienia Kierownika tego Zakładu. Skarga  dotyczy nieusunięcia przez ZGK zgłoszonej przez skarżącego awarii kanalizacji sanitarnej przy jego domku letniskowym w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie (zapchana studzienka kanalizacyjna, wybiły ścieki). Sytuacja miała miejsce w dniu 22 lipca br. Pani Witczak wyjaśniła, że jest to wewnętrzna sieć kanalizacyjna poprzedniego właściciela domków - Przedsiębiorstwa Spedycji Krajowej, obecnie osób prywatnych - właścicieli domków. Przed kilku laty na spotkaniach z dzierżawcami gruntu w OW uzgodniono, że za główną sieć odpowiada gmina, natomiast za przyłącza - dzierżawcy gruntu.
Po krótkiej dyskusji Komisja wyraziła opinię, że skarga jest zasadna, ZGK winien niezwłocznie usunąć awarię, a kwestię pokrycia jej kosztów wyjaśnić później;

d/ p.Anita Frańczak poinformowała, że p.p.Napierałowie jako najemcy mieszkania w budynku poszkolnym w Skorzęcinie, wystąpili z wnioskiem o jego kupno od gminy, wraz z wydzielonym gruntem. W przedmiotowym budynku znajduje się jeszcze jedno mieszkanie oraz świetlica wiejska.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

e/ protokolantka przedstawiła wniosek ZGK o ustalenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników Zakładu, w wysokości 550,-zł. Wartość 1 punktu dla określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pozostałaby na obecnym poziomie, tj. 4,80. Obowiązujące obecnie w ZGK najniższe wynagrodzenie zasadnicze w wys. 400,-zł nie pozwala na ustalenie pracownikom najniższego wynagrodzenia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zmieniający ww. wynagrodzenie zasadnicze i ustalający wartość ww. punktu;

f/ protokolantka poinformowała o unieważnieniu przez Wojewodę uchwały Rady z marca br. dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Wiekowie. Ponadto Regionalna Izba Obrachunkowa unieważniła dwie uchwały podjęte przez Radę Miejską na czerwcowej sesji: uchwałę o pomocy finansowej na sygnalizację świetlną przy ul.Gnieźnieńskiej w Witkowie oraz o pomocy finansowej na zakup karetki. Kwota środków na zakup karetki zostanie uwzględniona tylko w uchwale zmieniającej budżet, nie ma konieczności podejmowania odrębnej uchwały, natomiast odnośnie środków na ww. sygnalizację, zostaje przedstawiony nowy projekt uchwały w tej sprawie, uwzględniający zastrzeżenia RIO. Ponadto przedstawia się Radzie projekt uchwały o udzieleniu pomocy finansowej Miastu Poznań na realizację zadania w zakresie kultury: "Budowa Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej" (1.000,-zł).
Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa projekty uchwał;

g/ Komisja zapoznała się z dokumentacją kandydatów na ławników sądowych. Zgłosiło się 9 kandydatów, w tym 2 osoby do Sądu Okręgowego w Koninie i 7 osób do Sądu Rejonowego w Słupcy. Na posiedzeniu w dniu 10 września br. powołany przez Radę Miejską Zespół do zaopiniowania tych kandydatur stwierdził, że wszystkie zgłoszone osoby spełniają określone w przepisach warunki i zaopiniował je pozytywnie.
Komisja nie zgłosiła uwag.


Ad.4. Informację o kosztach utrzymania sali sportowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie przedstawiła p.Urszula Potaś - Dyrektor Zespołu. Poinformowała, że w okresie od 1 stycznia br. do 30 sierpnia br. koszty te wyniosły 34.950,-zł, z tym że nie ma podliczników, koszty te przypisane są szkole podstawowej jako 1/3 ogólnych kosztów, są więc szacunkowe. Wpływy za użytkowanie sali wyniosły 2.708,-zł.
Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Informację o kosztach utrzymania hali sportowej przy Gimnazjum w Witkowie przedstawił p.Marian Łukowski - Dyrektor Gimnazjum. Poinformował, że w okresie od 1 stycznia br. do 18 września br. koszty te wyniosły 71.843,-zł, a wpływy - 17.838,-zł. Więcej wpływów jest w miesiącach zimowych i jesiennych. Obecnie do korzystania z hali zapisanych jest 11 grup osób, od października będzie trudniej znaleźć wolne godziny, hala jest maksymalnie wykorzystana. Pewnym problemem jest kwestia odpłatności od studentów pracujących. Aby umniejszyć znaczne koszty utrzymania hali, znaleziono tańszego dostawcę ręczników papierowych. Korzystając z obecności na posiedzeniu, pan Dyrektor odniósł się do wniosków zgłoszonych swego czasu przez Komisję Rewizyjną. Wyjaśnił, że sprzęt w Sali Fitness wykorzystywany jest w godzinach przedpołudniowych przez młodzież gimnazjalną, natomiast po południu w mniejszym zakresie przez osoby nie związane ze szkołą, sprzętu nie jest za dużo. Hala reklamowana jest w miarę możliwości, ale na telewizyjną czy prasową reklamę szkoła nie ma środków.
W związku z pytaniami członków Komisji, pan Dyrektor poinformował o trwającym remoncie budynku Szkoły. Poinformował, że w ramach tych prac zostanie "poprawiony" zegar, z dźwigu. Zbyteczne kable antenowe zostały usunięte, lokatorzy mieszkań nie wyrażają zgody na usunięcie ich czynnych anten.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Sylwia Mietlicka odczytała wniosek Prezesa Spółki "Centrum-Zachód" z Poznania p.Moniki Kuraszkiewicz z sierpnia br. o zmianę Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy w części terenu w Ćwierdzinie, ze złożami kruszywa. Przedmiotowa zmiana jest niezbędna Spółce do uzyskania koncesji na wydobywanie kruszywa.
Następnie wywiązała się dyskusja, z udziałem pani Kuraszkiewicz,  pani Joniec, p.Koczorowskiego, p.Trzcińskiego i p.Mietlickiej.
Pan Jan Trzciński poinformował, że przedmiotowy teren stanowiący częściowo rolę i lasy, leży na obszarze Powidzko-Bienieszewskiego Obszaru Krajobrazu Chronionego i pokazał na mapie jego usytuowanie. Poinformował również o obawach mieszkańców o stan dróg, które będą niszczone przez ciężki transport oraz o to, czy faktycznie teren zostanie po eksploatacji zrekultywowany. Przypomniał o negatywnej opinii Lasów Państwowych i poruszył problem lejów depresyjnych.
Pan Koczorowski wyjaśnił, że zmiana Studium dla terenu całej gminy wiąże się z długotrwałą procedurą, bo ok. 2 lata, to duża strata dla Spółki, stąd jej prośba, by wyprzedzająco zmienić Studium w części ich interesującej.
Pani Kuraszkiewicz poinformowała, że wnioskowany teren ma ok. 16ha, ale do wydobycia - 12 ha, na głębokości 12m. Złożyła wniosek na pierwsze pole o pow. 6ha. Są udokumentowane 4 złoża. Spółka przewiduje również teren pod rekreację, a po wydobyciu złóż, teren będzie zrekultywowany, bo obowiązkiem Spółki jest odprowadzanie środków na fundusz rekultywacyjny (określona kwota od 1 tony wydobytego kruszywa). Żwirownia będzie położona przy drodze powiatowej, co Zarząd Powiatowy Dróg pozytywnie zaopiniował. Wskazała na zyski dla gminy w przypadku uruchomienia żwirowni, tj. przy 6ha ok. 40tys.zł rocznie podatku od nieruchomości oraz opłaty od każdej tony kruszywa. Wyjaśniła, że wydobycie odbywać się będzie 2 warstwami, żwir będzie wywożony po odsączeniu, więc woda wsiąknie z powrotem do gruntu. Przypomniała o obowiązujących pasach ochronnych od lasu i od drogi i stwierdziła, że po eksploatacji można teren zalesić. Przedstawiła do wglądu Komisji opinię geologiczną, prosiła by gmina zgodziła się na wcześniejszą zmianę Studium, na koszt Spółki.
Po krótkiej dyskusji, w której zdania na powyższy temat były podzielone, Komisja ustaliła wyrazić opinię w powyższej sprawie, w terminie późniejszym;

2/ p.Anita Frańczak poinformowała, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w Witkowie posiada budynek mieszkalny - blok przy ul.Wojska Polskiego, posadowiony na gruncie gminnym, na działce nr 47/11 i 43/11. Spółdzielnia wystąpiła z wnioskiem o kupno tego terenu i udzielenie możliwie najwyższej bonifikaty. Pani Frańczak dodała, że obok budynku znajduje się również sklep, który jej zdaniem winien być wydzielony ze sprzedaży, Spółdzielnia nie może mieć do niego prawnego roszczenia, ponieważ nie został wybudowany przez Spółdzielnię. Działki dla Spółdzielni są już geodezyjnie wydzielone, ale nie ma jeszcze założonej księgi wieczystej.
Zaproszony na posiedzenie p.Andrzej Szuba - Prezes Spółdzielni poinformował, że Spółdzielnia powstała w 1983r. Jej sytuacja prawna jest nieco skomplikowana, dopiero w 2006r. dopatrzono się, że nie są właścicielami gruntu,  a ponadto płacą podatek również za chodnik do bloku, przy sklepie, za który nie powinni płacić. Przyznał, że Spółdzielnia nie ma roszczeń do sklepu, ale z jego wydzieleniem wiąże się wydłużenie czasu załatwienia sprawy kupna gruntu pod blokiem, a mieszkańcy nalegają na szybkie załatwienie. Wyraził zdanie, że mimo braku roszczeń, lepiej byłoby aby sklep pozostawić, przypisany mu grunt również sprzedać na rzecz Spółdzielni.
Wniosek Komisji o kupno gruntu Komisja zaopiniowała pozytywnie, przy czym opowiedziano się za wydzieleniem sklepu;

3/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła wnioski:
  - w nawiązaniu do wniosku pani Krajniak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który już wcześniej Komisja zaopiniowała pozytywnie, p.Mietlicka poinformowała, że zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie, ale będzie obejmował również tereny wokół, kompleksowo;
  - wniosek p.Andrzeja Krala o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dz.87/4 o pow. 10,93 ha pod budownictwo mieszkaniowe (od ul.Nowej w kierunku Kołaczkowa) - zaopiniowano pozytywnie;
  - wniosek p.Mieczysławy Skrzypczak o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działek przy ul.Powidzkiej o pow. 1,67ha pod budownictwo mieszkaniowe. W Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy jest to teren zainwestowany. Ponadto wpłynął wniosek p.Janusza Szeszyckiego i wniosek p.Marii Kierzkowskiej o opracowanie miejscowego planu dla terenów w tym rejonie również pod budownictwo mieszkaniowe (3,13ha i 0,7ha).
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe 3 wnioski;
  - wniosek p.Piotra Stejakowskiego o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu działki nr 417/2 o pow. ok. 0,33ha. W Studium działka stanowi częściowo teren zainwestowany, a częściowo teren rolniczy. W związku z tym, ze względu na częściową zgodność z obowiązującym Studium, istnieje możliwość opracowania planu miejscowego dla części tego terenu (ok. 1500m2). Pan Stejakowski złożył również wniosek o zmianę kierunku zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 415/2, w obowiązującym Studium pod budownictwo mieszkaniowe.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek, ale tylko w odniesieniu do terenu, którego wnioskowane przeznaczenie jest zgodne ze Studium;
  - wniosek p.Przemysława Fajfera o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w Ćwierdzinie, na eksploatację kruszywa (zgodność ze Studium).
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

4/ korzystając z obecności w Urzędzie Gminy i Miasta, projektanci kompleksu sportowo-rekreacyjnego przy Szkołach Nr 2 i 3, przy udziale Burmistrza przedstawili członkom Komisji opracowany przez nich projekt. Poinformowali m.in., że projekt jest na etapie zamykania, w przede dniu złożenia wniosku o pozwolenie na budowę. Projekt jest tak opracowany, by mógł być realizowany w kilku etapach. Projektanci udzielili również odpowiedzi na pytania członków Komisji i poinformowali, że dostarczą przedmiotowy projekt do Urzędu za kilka dni;

5/ p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił następujące wnioski o dofinansowanie:
  - wniosek pana P. z Witkowa o pomoc finansową, w związku z wydatkami na rehabilitację niepełnosprawnego syna. Zastępca poinformował z jakiej pomocy finansowej wnioskodawca korzysta i wyjaśnił, że gmina nie może pokrywać kosztów przejazdu syna do szkoły specjalnej w Gnieźnie, ponieważ ma on 17 lat, nie jest więc w wieku gimnazjalisty czy ucznia szkoły podstawowej. Swego czasu wnioskodawca zwracał się do Urzędu Gminy i Miasta o pomoc finansową na budowę windy w budynku mieszkalnym, ale jest to zbyt duża inwestycja i nie do końca Gmina może ją sfinansować. Tańszy byłby ruchomy pomost - ok. 15tys.zł, ale decyzja należy do wnioskodawcy.
W dyskusji członkowie Komisji proponowali przeprowadzenie przez Z-cę Burmistrza rozmowy z matką niepełnosprawnego chłopca na temat pomocy np. w rehabilitacji czy zakupie leków. Jeśli matka okaże zainteresowanie taką pomocą, można udzielić pomocy (przy okazaniu się rachunkami), np. do kwoty 1.000,-zł. Sugerowano również, by matka chłopca przemyślała sprawę ww. ruchomego pomostu, do którego zamontowania gmina by dofinansowała, pod warunkiem, że istnieje taka prawna mozliwość;
  - wniosek państwa Marioli i Karola J. z Piasków o udzielenie pomocy przy remoncie domu i doprowadzeniu wody. Pan Gadziński wyjaśnił, że jest to rodzina wielodzietna, korzystająca z różnych form pomocy. W związku z koniecznością opuszczenia dotychczas wynajmowanego mieszkania, planują kupno nieruchomości za Witkowem. Dom jednak wymaga remontu i doprowadzenia wody. Wnioskodawcy zapewnili sprzedającego, że w umówionym terminie wpłacą określoną ratę należności.
Proponowano rozważyć udzielenie pomocy w późniejszym czasie, np. na końcu września, gdy wnioskodawcy wywiążą się z ww. zapewnienia. Jeżeli natomiast nie wywiążą się z obietnicy, p.Burmistrz proponował przydzielić omawianej rodzinie mieszkanie w budynku gminnym w Gaju;
  - wniosek proboszcza parafii w Mielżynie o dofinansowanie remontu kapitalnego dachu kościoła w Mielżynie (całkowity koszt remontu - 320tys.zł).
Pan Burmistrz proponował ujęcie na ten cel kwoty dofinansowania, w projekcie budżetu na 2008r., co członkowie Komisji zaaprobowali (ok. 15.000,-zł);

6/ p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta poinformował o propozycji Dyrektora Banku Spółdzielczego, aby obchody przypadającego w 2008r. 120-lecia istnienia Banku zorganizować w ramach Dni Witkowa. W związku z tym p.Burmistrz zwrócił się do Radnych z pytaniem o ich zdanie na ten temat.
Radni zaaprobowali propozycję zorganizowania ww. obchodów w ramach Dni Witkowa;

7/ p.Przewodniczący Komisji zgłosił wniosek o ustawienie w Gaju wiaty autobusowej, dla uczniów dojeżdżających autobusem szkolnym (może być z demontażu);

8/ p.Tomasz Deskowski poruszył sprawę zwężenia chodnika na ul.Słonecznej w Witkowie, utrudniającego skręcanie, sugerował, by chodnik był równej szerokości na całej długości, proponował rozważenie przestawienia ogrodzenia OKSiR-u.
Pan Burmistrz wyjaśnił, że natężenie ruchu pieszego i pojazdów w tym rejonie jest nieduże, nie widzi potrzeby przesuwania płotu, ale można np. wyciąć trochę asfaltu. Dalszy chodnik będzie bez krawężnika. Rozważy jeszcze tę sprawę;

9/ p.Edwin Dzieciuchowicz poinformował, że na ul.Witosa, przy posesji p.Kropaczewskiego znajduje się zaniżenie w jezdni, przez co zbiera się woda deszczowa. Proponował, by przy okazji trwających prac przy chodniku, usunąć to zaniżenie;

10/ p.Tomasz Radacz przedstawił następujące wnioski:
  - wniosek p.Roberta Śledzika z Witkowa o zainstalowanie dodatkowych lamp oświetlenia ulicznego na ul.Młyńskiej w Witkowie, od nr posesji 28 do nr 36.
Stwierdzono, że wniosek może być uwzględniony w projekcie budżetu na 2008r.;
  - wniosek Zespołu Lekarzy Rodzinnych "VITA" o ustalenie jednego kierunku jazdy na ul.Wiejskiej w Witkowie z możliwością parkowania po jednej stronie tej ulicy.
Pan Radacz stwierdził, że istnieje możliwość wyznaczenia drogi jednokierunkowej z ulicy Poznańskiej, z wyjazdem na ul.Powstańców Wlkp.
W wyniku krótkiej dyskusji proponowano ustalić jeden kierunek jazdy, z ul.Poznańskiej, z możliwością parkowania po prawej stronie ulicy;

11/ p.Tomasz Deskowski zgłosił wniosek o ustawienie pojemnika na śmieci na ul.Czerniejewskiej, przy Przedszkolu prowadzonym przez Siostry Zakonne.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 14,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz