Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 11/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 31.08.2007r.

PROTOKOŁ Nr 11/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 31 sierpnia 2007r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka  -  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Ewa Skrzypska  -  Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Witkowie
- p.Anita Frańczak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja na temat dowozów dzieci do szkół.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową Przedszkola Miejskiego w Witkowie i filii w Kołaczkowie.
5. Inne sprawy.
6. Sprawdzenie realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, bez odczytywania.


Ad.3. Informację na temat dowozów uczniów do szkół podstawowych i gimnazjów przedstawiła p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Polak poinformowała m.in., że przetarg na dowozy gmina zorganizowała w lipcu br. Wybrano tych samych przewoźników, którzy przewozili uczniów w ubiegłym roku szkolnym, tj. KOS-POL z Kołaczkowa i „JAH” p.Mrozińskiego. W zależności od trasy, stawka kilometrowa wynosi od 2,84zł do 3,20zł. Dowożonych będzie 653 dzieci, mniej niż w ubiegłym roku szkolnym. Opiekę nad dowożonymi sprawować będzie 7 opiekunów, zatrudnionych przez przewoźników. Na prośbę rodziców dzieci niepełnosprawnych, zdecydowano uruchomić trasę do Gniezna (dowóz do przedszkoli i szkół specjalnych). W związku z tym z budżetu gminy nie będą już zwracane tym rodzicom koszty indywidualnego przejazdu (zwrot za bilety). Koszt ww. dodatkowej trasy wynosić będzie ok. 20tys.zł rocznie, zdecydowanie więcej niż kwota zwrotu za bilety, ale z pewnością dla rodziców rozwiązanie to będzie dużą pomocą. W ubiegłym roku szkolnym z przedszkoli i szkół specjalnych w Gnieźnie korzystało 10 dzieci, we wrześniu okaże się ile takich dzieci będzie w nowym roku szkolnym. Ogółem na dowozy w 2007r. zaplanowano kwotę 290tys.zł.
Uwag nie zgłoszono.


Ad.4. Informację o sytuacji finansowej Przedszkola Miejskiego w Witkowie i filii w Kołaczkowie za I półrocze br. przedstawiła p.Ewa Skrzypska – Dyrektor Przedszkola.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu pani Dyrektor poinformowała m.in., że plan finansowy placówki za I półrocze zrealizowano prawidłowo, bo w 49,26%. W ostatnim czasie wykonano drobne remonty, planowana jest wymiana wszystkich okien w budynku Przedszkola przy ul.Jasnej (bez burzenia ścian), ale też pilna byłaby naprawa dachu będącego w złym stanie technicznym i ocieplenie tego budynku. W związku z likwidacją kuchni w Gimnazjum, gimnazjaliści będą korzystać z kuchni Przedszkola przy ul.Powst.Wlkp., zwiększono liczbę personelu o 2 etaty z Gimnazjum. Kuchnia zostanie doposażona, a na jej modernizację Przedszkole otrzyma środki unijne. Rozliczanie obiadów dla przedszkolaków i dla gimnazjalistów będzie prowadzone odrębnie, z uwagi m.in. na inną stawkę i inną gramaturę. Utworzono nowy oddział 4-5 latków, będzie więc 5 oddziałów, w tym tzw. zerówka. Nie będzie natomiast oddziału popołudniowego. W obiekcie przy ul.Jasnej będzie 100 dzieci, a w Kołaczkowie – 30 dzieci (łącznie – 280 dzieci). Zgodnie z przepisami oświatowymi, w jednym oddziale nie może być więcej niż 25 dzieci. W związku ze zwolnieniem lekarskim woźnego, zwróciła się do Dyrektora Gimnazjum o przekazanie pracownika z uprawnieniami do obsługi kotła olejowego. Pani Dyrektor poinformowała również o potrzebie wymiany w 2008r. 20-letniego Melexa.
W związku z pytaniami członków Komisji, pani Dyrektor poinformowała o liście rezerwowej dzieci, o tendencji wzrostu liczby dzieci chętnych do uczęszczania do przedszkola, o dyżurze, o świadczeniach socjalnych dla nauczycieli. Wyjaśniła, że w okresie letnim Przedszkole pełni dyżur w jednym obiekcie do 15 lipca, na który uczęszcza z reguły ok. 10 dzieci. Po 15 lipca następuje przerwa wakacyjna i urlopowa, ale zawsze w obiekcie jest pracownik. Rodzice wiedzą o możliwości zapisania dziecka na dyżur. Zgodnie z przepisami regulaminu świadczeń socjalnych, fundusz socjalny przeznaczany jest na świadczenia urlopowe i pomoc dla nauczycieli na wniosek złożony do dyrektora.

Członkowie Komisji stwierdzili, że tzw. zerówki nie muszą mieścić się w budynku przedszkola, mogłyby być w budynkach szkolnych, w których ubywa uczniów.
Pani Dyrektor poruszyła problem demolowania przez młodzież placu zabaw przy Przedszkolu i w tym kontekście pozytywnie oceniła planowane zamontowanie monitoringu.
W związku z powyższym problemem, wskazano na celowość zagrodzenia dojścia do budynku Przedszkola od strony Biblioteki i podjęcia przez Policję odpowiednich działań. Sugerowano, by pani Dyrektor wystosowała pisma w powyższych sprawach odpowiednio do Burmistrza i do Komendanta Komisariatu Policji.

 

Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
1/ p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek p.Mirosławy Kalickiej o umożliwienie jej wykupu dzierżawionego od gminy gruntu o pow. 65m2, pod pawilonem handlowym.
Po krótkiej dyskusji Komisja wyraziła opinię, by przedłużyć wnioskodawczyni umowę dzierżawy na dalsze 3 lata;

2/ Komisja spotkała się z p.Haliną Rzepecką, powołaną w czerwcu br. przez Radę Miejską na Skarbnika Gminy i Miasta. Interesowano się drogą zawodową nowej pani Skarbnik, sposobem rozwiązania umowy o pracę w poprzednim miejscu pracy (Starostwie), jej oceną wykonania budżetu gminy za I półrocze br., stylem jej pracy.
Udzielając odpowiedzi na pytania członków Komisji, pani Skarbnik poinformowała m.in. o poprzednich miejscach pracy, o długotrwałych rozmowach ze Starostą na temat jej przejścia do pracy w Urzędzie Gminy i Miasta, o dobrym wykonaniu budżetu za I półrocze br., o koniecznym jej zdaniem opracowaniu założeń do budżetu. Pani Skarbnik przyznała, że wprawdzie krótko pracuje w Witkowie, ale czuje się w Urzędzie Gminy i Miasta bardzo dobrze;

3/ Komisja zwróciła uwagę na wychodzące z żywopłotu gałęzie drzew, na skrzyżowaniu ulicy Czerniejewskiej z ulicą Armii Poznań (teren należy do firmy ALCON);

4/ stwierdzono brak pomalowanych pasów na przedłużeniu chodnika z ul.Jana Pawła II na wjazd do kotłowni wojskowej;

5/ p.Edwin Dzieciuchowicz przekazał prośbę mieszkańców ul.Radosnej o podanie terminu utwardzenia nawierzchni tej ulicy.

 

Ad.6. O godz. 12,10 Komisja udała się do szkół na terenie Witkowa, w celu sprawdzenia realizacji prac remontowych w budynkach oświatowych.

Wyniki oględzin:

I. Gimnazjum:
Komisja stwierdziła, że wykonano elewację i dokonano wymiany okien. Trwają prace związane z elewacją murowanego opłotowania i fundamentu. Na wieży zegarowej budynku (na kaferku) widoczna dziura, brak dachówek. Należy uzupełnić gonty i dachówki. Nie zdjęta nieczynna antena zbiorcza oraz przewody antenowe. Konieczna wymiana nawierzchni placu szkolnego. Pan Marian Łukowski – dyrektor Gimnazjum poinformował Komisję o brakujących środkach na pomalowanie korytarzy i klatek schodowych. Ostatnie ich malowanie miało miejsce w 1999r. Naprawy wymagają stopnie klatki schodowej. Konieczne cyklinowanie parkietów w pięciu klasach.

II. Szkoła Podstawowa Nr 2:
Komisja stwierdziła, że zaplanowane prace remontowe (dach) wykonano dobrze i w terminie.
Potrzebna jest wymiana nawierzchni przed wejściem głównym do budynku Szkoły, naprawa ławek przed wejściem do Szkoły (wymiana połamanych elementów drewnianych), elewacja budynku oraz konieczna wymiana grzejników c.o. (mają ok. 50 lat).

III. Szkoła Podstawowa Nr 3:
Komisja stwierdziła, że zaplanowane prace remontowe (sala gimnastyczna, malowanie korytarzy i klatek schodowych, wykonanie dyżurki dla woźnego) wykonano prawidłowo i w w terminie. Zastrzeżeń nie zgłoszono.
Wskazano na konieczny montaż wykładziny zgrzewalnej na korytarzach (I i II piętro), wymianę skrzynek energetycznych (I i II piętro), elewację budynku i wymianę drzwi ewakuacyjnych wejściowych, od strony zachodniej budynku. Komisja zwróciła również uwagę na potrzebę założenia opaski odwadniającej wokół budynku.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz  Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz