Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 9/07 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 25.05.2007r.

PROTOKOŁ Nr 9/07

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 maja 2007r. o godz. 9,00 w sali posiedzeń  Urzędu GiM, pod przewodnictwem p. Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  -  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Jan Dżygała  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Jolanta Barańska  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  -  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową ZGK w Witkowie - wodociągi, oczyszczalnia ścieków, składowisko nieczystości, oczyszczanie i pielęgnacja miasta.
5. Zapoznanie się z realizacją zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym i pożytku publicznego.
6. Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych.
7. Informacja o realizacji uchwały dot. planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych.
8. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez odczytywania.


Ad.3. Komisja zapoznała się z informacją o ogłoszonych i rozstrzygniętych przetargach z zakresu infrastruktury technicznej (w oparciu o przepisy ustawy - Prawo Zamówień Publicznych) oraz informacją o przetargach z zakresu obrotu nieruchomościami.
Uwag nie zgłoszono.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o sytuacji finansowej Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił p.Jan Dżygała - Kierownik Zakładu. Poinformował m.in., że co roku o tej porze, wynik finansowy Zakładu jest ujemny. Za cztery miesiące br. ten ujemny wynik wynosi 77tys.zł, z czego m.in. ok. 15tys.zł w zakresie wodociągów, ok. 25tys.zł - na oczyszczalni, ok. 21tys.zł w zakresie wywozu nieczystości. Wynik finansowy składowiska nieczystości jest obecnie dodatni, ale po uregulowaniu opłaty marszałkowskiej za półrocze, zmieni się na ujemny.
Następnie wywiązała się dyskusja.
Stwierdzono, że ponieważ wywóz nieczystości z Ośrodka Wypoczynkowego przez ZGK finansowany jest z budżetu gminy, OKSiR nie jest zainteresowany zmniejszeniem objętości śmieci (ubijaniem) w kontenerach. Możnaby rozważyć zatrudnienie np. w ramach prac interwencyjnych osoby bądź osób do ugniatania tych nieczystości, co zmniejszyłoby koszty wywozu.
Poruszono sprawę segregacji śmieci na terenie Ośrodka w Skorzęcinie. Pan Przewodniczący Komisji proponował rozważyć zwożenie śmieci z pojemników Meleksem w wyznaczone miejsce na terenie Ośrodka, a ZGK wywoziłby je z tego miejsca.
Pytany przez członków Komisji o ewentualne zajęcie się przez Zakład segregowaniem plastików, p.Dżygała wyjaśnił, że Zakład może jedynie przechowywać plastiki na terenie Zakładu i ewentualnie zakupić sieczkarki do wyrobu granulatu. Wywóz plastików nie jest możliwy, ponieważ Zakład nie dysponuje "dużym" transportem. Obiecał, że zorientuje się w cenie sieczkarek.
W dalszej dyskusji p.Przewodniczący poinformował p.Kierownika, że na wczorajszym posiedzeniu Komisja Szkolnictwa omawiała sprawę utrzymania boisk wiejskich i zgłoszono propozycję zakupu kosiarki samojezdnej, do koszenia boisk. Prosił Kierownika o jego zdanie na ten temat.
Pan Dżygała poinformował, że Zakład dysponuje jedną kosiarką samojezdną, która bardzo dobrze się sprawdza, ale gdyby Zakładowi zlecono również koszenie boisk wiejskich, potrzebna byłaby jeszcze jedna tego typu kosiarka.
W nawiązaniu do ww. boisk wiejskich stwierdzono, że wszystkie boiska są potrzebne, nawet jeśli nie są maksymalnie wykorzystywane. Na ten temat mogliby wypowiedzieć się Sołtysi. Inną kwestią jest koszenie trawy, którego koszty są duże i  dlatego należałoby te prace skoordynować.
W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji nt. ewentualnego przejęcia przez ZGK sprzątania i wywozu śmieci z terenu Osiedla Nr 5 w Witkowie, p.Dżygała poinformował, że prowadził na ten temat rozmowy z przedstawicielami Wspólnot Mieszkaniowych, ale jak na razie, nie przyniosły one efektów.


Ad.5. Pan Stanisław Antoszczyszyn przypomniał, że na sesji w dniu 29 grudnia 2006r. Rada Miejska uchwaliła roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2007r. Realizując tę uchwałę Burmistrz ogłosił konkurs ofert w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu. Konkurs ogłoszono w dniu 21 lutego br., ofertę złożył jedynie Gminny Klub Sportowy "Vitcovia". Na realizację tego zadania przeznaczono kwotę 57tys.zł, w tym 48tys.zł z budżetu gminy i 9tys.zł ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Powołany przez Burmistrza zespół konsultacyjny zapoznał się z ofertą i nie stwierdził większych uchybień. Konkurs został rozstrzygnięty w dniu 6 marca, informację na ten temat podano do publicznej wiadomości i podpisano z "Vitcovią" umowę. Kwota dotacji została podzielona na cztery transze, każda po 14.250,-zł, z tym że przed kolejnymi transzami, "Vitcovia" musi złożyć częściowe sprawozdanie, z wykorzystania poprzedniej transzy. Obecnie, aby otrzymać trzecią transzę, Klub winien złożyć sprawozdanie do 20 lipca. Pan Antoszczyszyn podał ważniejsze wydatki, zrealizowane przez Klub ze środków pierwszej transzy. Następnie poinformował, że z ww. uchwały wynika możliwość ogłoszenia konkursów również na inne zadania. Prowadzenie zajęć w ramach Uczniowskich Klubów Sportowych zlecono OKSiR-owi.
W nawiązaniu do UKS p.Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja Rewizyjna skierowała na posiedzenie Komisji Szkolnictwa wniosek o rozważenie podwyższenia stawki godzinowej za UKS z 12,50zł do 14zł, ale wniosek ten winien być też rozważany przez Komisję Finansów. Komisja Szkolnictwa rozmawiała na temat tej podwyżki z panią Dyrektor OKSiR-u, która dokona rozeznania w możliwościach i skutkach finansowych.
Pan Jerzy Skrzypek jako członek Komisji Rewizyjnej wyjaśnił, że Komisji chodziło o zwiększenie wynagrodzenia zaangażowanym nauczycielom WF, takim jak p.Piniarski.
Pan Antoszczyszyn poinformował, że nadzór nad zajęciami UKS Burmistrz zlecił dyrektorom szkół. Animatorzy Sportu (3 osoby), aby mieć możliwość otrzymania dodatkowych środków (pozabudżetowych), muszą mieć przydzielone minimum 6 godzin tygodniowo zajęć UKS. Jeśli chodzi o wyjazdy na zawody, najgorzej sytuacja wygląda w soboty i niedziele. Wprawdzie niektórzy dyrektorzy płacą nauczycielom za 4 godziny ze środków na UKS, ale najczęściej wyjazdy te trwają dłużej niż 4 godziny. Nauczycielom WF bardziej jednak zależy na podwyższeniu stawki godzinowej.

Stwierdzono, że ewentualna podwyżka mogłaby nastąpić od września br., tj. od nowego roku szkolnego.

W punkcie tym ponadto p.Przewodniczący poruszył sprawę wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącego małego wykorzystania sprzętu w Fitness Klubie, a również przekazanego pod obrady Komisji Szkolnictwa. Dyskusję na powyższy temat zapisano w punkcie "Inne sprawy".


Ad.6. Informację o planowanych pracach remontowych w szkołach przedstawiła p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznej dyskusji poruszono problem znacznego podrożenia materiałów budowlanych i sprawę nadzoru inwestorskiego.


Ad.7. Informację o realizacji uchwały Rady Miejskiej dot. planu potrzeb w zakresie prac społecznie użytecznych przedstawiła p.Jolanta Barańska.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Barańska poinformowała m.in., że prace te uruchomiono od kwietnia. Zatrudniono ogółem 12 osób, w tym 8 osób na okres 6 miesięcy i 4 osoby na okres 3 miesięcy. Osobom tym powierzono opiekę nad chorymi, prace porządkowe m.in. w szkołach i w OKSiR. Każda z tych osób może pracować tylko 40 godzin miesięcznie. Zatrudnieni otrzymują wynagrodzenie w wysokości 6,20zł za godzinę, przy czym 60% wynagrodzenia refunduje Powiatowy Urząd Pracy. Zatrudnieni są bardzo zadowoleni z tej formy pomocy, w 2006r. zostało zatrudnionych w ten sposób również 12 osób.


Ad.8. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- zapoznano się z pisemnym zaproszeniem na I Pielgrzymkę Samorządowców w Starym Sączu, w połowie czerwca br.;

- p.Piotr Jóźwik:
1/ zgłosił wniosek, by przed modernizacją nawierzchni ul.Jasnej w Witkowie, odprowadzić wodę deszczową w tym rejonie (nie spływa woda przy garażach);
2/ odnośnie wniosku Komisji Rewizyjnej dot. zbyt małego wykorzystania rowerów w Fitness Klubie poinformował, że rozmawiał na ten temat z dyrektorem Gimnazjum, który nie mógł uczestniczyć w kontroli. Dyrektor wyjaśnił, że przy odpowiedniej pogodzie w ramach zajęć programowych ćwiczą grupy po 20 dziewczyn, sprzęt jest wykorzystywany i nie jest go za dużo. Pan Jóźwik dodał, że rowerki są zbyt gęsto usytuowane, sprzęt ten ma już 7 lat i należałoby pomyśleć o jego wymianie.
Jak wyjaśnił p.Edwin Dzieciuchowicz, Komisji Rewizyjnej chodziło o małe wykorzystanie sprzętu, poza zajęciami lekcyjnymi;

- p.Tomasz Deskowski:
1/ odnosząc się do ww. sprawy sprzętu w Fitness Klubie stwierdził, że tego typu obiekty nie będą przynosiły dochodu, bo kultura i sport nie są dochodowe. Pomysł ewentualnego przekazania rowerów do świetlic wiejskich, nie jest prosty w realizacji, wiązałby się z ustanowieniem osób odpowiedzialnych za przekazany sprzęt;
2/ pytał o termin malowania znaków poziomych na ulicach. Stwierdził, że przed Rondem na ul.Poznańskiej i na ul.Braci Łukowskich winien być namalowany znak poziomy informujący o pobliskiej szkole;

- p.Grzegorz Kaźmierczak:
1/ poruszył sprawę nierozpatrzonego przez gminę wniosku pana Sipa o wykup gruntu pod drogę;
2/ poruszył sprawę koniecznego wykaszania poboczy dróg (szczególnie na łukach), dla poprawy widoczności, np. na drodze powiatowej w kierunku Kołaczkowa. Konieczne jest również wykoszenie trawy naprzeciw sklepu w Skorzęcinie;
3/ stwierdził, że ciężkie samochody niszczą drogi prowadzące do żwirowni;
4/ poruszył sprawę wywozu plastyków oraz sprawę zabezpieczenia porządku publicznego w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie;

- p.Jerzy Skrzypek poinformował o niepodłączonej studzience przy ul.Słowackiego w Witkowie;

- p.Burmistrz Gminy i Miasta ustosunkowując się do poruszonych wyżej spraw,  poinformował, co następuje: Gmina może, ale nie musi wykupić grunty pod drogi. Dla gruntów pod drogi m.in. w Mąkownicy i Wierzchowiskach ustalono cenę w wysokości 0,70zł za m2. Planowano, że kupno gruntów siedmiu właścicieli, z przeznaczeniem pod drogi gminne,  nastąpi w drodze jednego aktu notarialnego, bo tak byłoby najtaniej, ale jeden z właścicieli wyjechał za granicę. Właściciele gruntów mają też różne oczekiwania i życzenia, więc prawdopodobnie akty notarialne zostaną zawarte z każdym z nich odrębnie. Odnośnie niszczenia dróg przez samochody ciężarowe p.Burmistrz stwierdził, że prawo winno obowiązywać wszystkich, egzekwowanie przestrzegania znaków ograniczenia tonażu należy do Policji. Zakład Gospodarki Komunalnej intensywnie wykasza trawy na terenach gminnych, wystąpimy do PZD o wykoszenie łuków dróg powiatowych. Odnośnie wywozu plastyków - sytuacja jest skomplikowana. Spółka URBIS chce w czerwcu zabrać z terenu gminy swoje pojemniki, natomiast Korporacja z Nowego Miasta chciałaby swoje pojemniki sprzedać gminie, ale są one drogie. Gmina dysponuje własnymi 5 zestawami. Jeśli ww. firmy zabiorą swoje pojemniki, może zajść konieczność zakupu pojemników na segregowane odpady, ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska oraz zakup dużych kontenerów na plastyki. Studzienka przy ul.Słowackiego jest podłączona.

W punkcie tym ponadto dyskutowano z p.Burmistrzem nt. sprzętu do koszenia  trawy m.in. na boiskach wiejskich.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 12,00.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz