Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum 00: Protokoł 9/07 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.05.2007r.

PROTOKOŁ  Nr 9/07

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 maja 2007r. o godz. 8,00 w sali posiedzeń  Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Jan Dżygała  -  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie oraz p.Gertruda Polak pełniąca do dnia 27 kwietnia br. obowiązki Skarbnika Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Kontrola dokumentacji związanej z planowaną podwyżką cen za wywóz nieczystości stałych na składowisko w Chłądowie.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Zapoznanie się z zestawieniem kosztów funkcjonowania hali sportowej przy Gimnazjum w Witkowie, za 2006r.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2.  O godz. 8:10   Komisja w składzie: p.Henryk Mucha, p.Zenon Mietlicki, p.Eugeniusz Czaplicki i p.Jerzy Skrzypek udała się na składowisko nieczystości w Chłądowie, w celu dokonania kontroli przyjmowania nieczystości stałych, przywożonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i firmę ALKOM.
Kontrola, w której uczestniczył p.Jan Dżygała - Kierownik ZGK, trwała 2 godziny. W tym czasie samochody ZGK wykonały dwa kursy, przywożąc nieczystości z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie: 560 kg netto i 1100 kg netto oraz dwa kursy z nieczystościami z małych pojemników o pojemności 240 litrów i 110 litrów o wadze ogólnej  1960 kg. Ponadto firma ALKOM dostarczyła na składowisko śmieci z terenu Osiedla Nr 5 w Witkowie (dwa kursy - po 860 kg).

Po dokonaniu kontroli na składowisku, Komisja kontynuowała posiedzenie na sali narad Urzędu Gminy i Miasta.
Pan Dżygała poinformował, że w kwietniu br. z terenu Ośrodka w Skorzęcinie ZGK wywiózł na składowisko ok. 105 ton nieczystości, z tego ok. 42,7 ton bramowcem, ok. 51 ton ciągnikiem i ok. 10,9 ton śmieciarką typu mercedes. Za powyższe usługi Zakład wystawił Gminie fakturę na kwotę 17.440,-zł (w tym ok. 5,8tys.zł - koszt wprowadzenia śmieci na składowisko). Koszt pracy ww. pojazdów jest następujący: 95,-zł/h - bramowiec (1 osoba obsługi); 85,-zł/h - ciągnik (2 osoby obsługi); 180,-zł/h - śmieciarka typu mercedes (3 osoby obsługi). Od każdej tony śmieci złożonej na składowisko, Zakład musi co pół roku odprowadzać tzw. opłatę marszałkowską. Najwyższa opłata naliczana jest za osady z oczyszczalni ścieków i wynosi 45,-zł od tony, za odpady niesegregowane - 15,39zł, za odpady typu czarna ziemia - 9,93zł za tonę.
Jak wyliczono w oparciu o powyższe dane dotyczące kwietnia br., koszt 1 tony nieczystości z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie wyniósł ok. 166,-zł.

Następnie dokonano analizy zestawienia kursów na składowisko za kwiecień br. Zestawienie zawierało wszystkie kursy z terenu miasta i gminy (w tym z OW w Skorzęcinie), wykonane przez Zakład Gospodarki Komunalnej i przez firmę ALKOM.

Po zliczeniu 68 pozycji dot. kursów z OW, Komisja stwierdziła zgodność ilości składowanych nieczystości z danymi, podanymi w ww. fakturze za kwiecień br., tj. 105,5 ton. Jak obliczono, średnia ilość nieczystości przypadająca na 1 kurs, wyniosła ok. 1550 kg.
 
Pan Jan Dżygała zapoznał Komisję z kosztami utrzymania składowiska, za cztery miesiące br.. - 46.290,-zł, w tym: zakup energii - 2.465,-zł; zakup paliwa - 601,-zł; koszty monitoringu - 570,-zł; spychanie śmieci - 2.900,-zł; wywóz odpadów niebezpiecznych - 344,25,-zł; pomiar wód - 10.144,-zł; opłata marszałkowska za II półrocze 2006r. -  24.623,15 zł; wynagrodzenia w pochodnymi (2 etaty) - 20.384,-zł. Na koniec kwietnia omawiana działalność Zakładu wykazała dodatni wynik finansowy (5.915,-zł), ale po uregulowaniu kolejnej opłaty marszałkowskiej, wynik będzie minusowy. Pan Dżygała przypomniał, że w lutym br. wystąpił z pisemnym wnioskiem o podwyższenie opłaty za składowanie nieczystości z 59,31zł za tonę, do 67,07zł brutto za tonę, ponieważ poprzedni rok zamknął się minusowym wynikiem finansowym (ponad 6tys.zł).

W tematycznej dyskusji stwierdzono m.in., że celowe byłoby zatrudnienie np. przez OKSiR lub Urząd Gminy i Miasta osób do ugniatania (ubijania) śmieci w pojemnikach. Poprzez ugniatanie zmniejszyłaby się pojemność śmieci, a tym samym koszty wywozu. Wskazano również na potrzebę podwyższenia siatki ogrodzeniowej (podwiązanie linką) na składowisku, ponieważ wiatr roznosi folie na okoliczne pola. Poruszono również sprawę tzw. szperaczy dokonujących na składowiskach pewnego rodzaju segregacji śmieci i sprawę sprzętu do ugniatania śmieci na składowiskach (kompaktory).

Jak wyjaśnił p.Jan Dżygała, siatka ogrodzeniowa będzie musiała być docelowo wymieniona, ponieważ pod wpływem warunków atmosferycznych z czasem niszczeje. Nie ma prawnych możliwości zalegalizowania działań osób zwanych potocznie szperaczami, chociaż są oni na każdym wysypisku śmieci. Jest problem z wypożyczaniem z innych gmin kompaktora, a zakup używanego kompaktora to duży wydatek bo ok. 150tys.zł.

W podsumowaniu tematu Komisja wypracowała następujące uwagi i wnioski:

Komisja stwierdza, że kontenery na śmieci, o pojemności 7m3 i 20m3 nie do końca są wypełniane, nie są wykorzystane w 100%. Konieczne jest lepsze ich wykorzystanie. Komisja wnioskuje o większą liczbę pojemników do segregowanych śmieci na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.

Komisja stwierdza zwisanie siatki wychwytującej lekkie śmieci na składowisku w Chłądowie i proponuje jej naciągnięcie i założenie siatki w miejscach, gdzie obecnie jej nie ma (pola zaśmiecane są zwłaszcza foliami).

Komisja stwierdza, że druga osoba zatrudniona na składowisku, nie jest w pełni wykorzystana. Po dokonaniu kontroli Komisja wnioskuje o obniżenie kosztów utrzymania składowiska poprzez:
1/ zmniejszenie liczby kursów, poprzez wystawienie większej liczby pojemników o pojemności 240 litrów;
2/ zagęszczanie (ubijanie) śmieci w kontenerach o pojemności 7m3, co również spowoduje zmniejszenie liczby kursów wywozu;
3/ zmniejszenie zatrudnienia na składowisku.

Komisja stwierdza, że proponowana przez Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej podwyżka opłaty za składowanie nieczystości na składowisku w Chłądowie (pismo z dnia 20 lutego br.), z 59,31zł za tonę do 67,07zł za tonę brutto, jest uzasadniona. Koszty badań laboratoryjnych i opłata marszałkowska stanowią znaczny udział w kosztach utrzymania składowiska. Komisja proponuje wprowadzenie w życie ww. trzech wniosków, mających na celu obniżenie tych kosztów i przedstawienie ich w październiku br., po upływie trzech kwartałów.


Ad.3. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez odczytywania.


Ad.4. W punkcie tym zapoznano się z zestawieniem kosztów funkcjonowania hali sportowej przy Gimnazjum w Witkowie, za 2006r. Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po analizie poszczególnych pozycji zestawienia ustalono, że na kolejnym posiedzeniu Komisja wysłucha wyjaśnień na temat pozycji "Zakupy" (co zostało zakupione) oraz wyjaśnień na temat pozycji "Wynagrodzenia i pochodne" (dlaczego wynagrodzenia za I, II, III i IV są wyższe niż w innych miesiącach).


Ad.5. Pan Przewodniczący Komisji przedstawił pismo - zaproszenie do udziału w I Pielgrzymce Samorządowców w Nowym Sączu, w dniach 16 i 17 czerwca br.

Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 14,10.

Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz