PROTOKOŁ Nr 6/07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 28 marca 2007r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła p.Gertruda Polak - Skarbnik Gminy i Miasta
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha - Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym Komisja przyjęła protokoł z poprzedniego posiedzenia.
Następnie kontynuowano prace nad sprawą absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.
Zapoznano się z treścią czterech zarządzeń, którymi Burmistrz dokonał zmian w budżecie gminy i miasta na 2006r.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.
W oparciu o analizę dokonaną na poprzednim posiedzeniu, przystąpiono do ustalenia brzmienia dalszej części wniosku dotyczącego absolutorium.
Dotacje celowe na zadania zlecone, powierzone.
Planowane wydatki wynoszą 3.967.048,-zł, wykonano je w 99%.
Komisja zwróciła uwagę na niskie (60,7% ) wykonanie w podziałce "naczelne organy władzy państwowej" - "wybory do rady gminy" oraz niskie wykonanie (63,4%) w zadaniach opieki społecznej w zakresie usług opiekuńczych.
Jak wyjaśniła pani Skarbnik, ponieważ nie było II tury wyborów Burmistrza, nie wykorzystano wszystkich środków na ten cel. Wszystkie potrzeby w zakresie usług opiekuńczych zostały zaspokojone.
Dotacje z budżetu.
Planowane dotacje dla Zakładu Gospodarki Komunalnej, dla Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji, dla Biblioteki Publicznej i Klubu Sportowego "Vitcovia", zostały wykonane w 99,8% i 100%.
Wydatki inwestycyjne.
Planowano 4.526.361,-zł, a wykonano je w 99,2%.
Inwestycje realizowane były ze środków własnych i ze środków pozabudżetowych.
W związku z tym, że budowa Skate Parku realizowana była w dziale "Transport i łączność - ulice", ustalono że we wniosku zostanie to wyartykułowane.
Odnośnie projektu technicznego hali sportowej i krytej pływalni pani Skarbnik przypomniała, że na sesji Rady Miejskiej w dniu 29 grudnia 2006r. Rada zdecydowała przelać na subkonto kwotę 244tys.zł , jako środki niewygasające, ponieważ w ubiegłym roku projekt nie mógł być w całości zrealizowany. Ponadto w budżecie na 2007r. zwiększono środki na ten cel. Odnośnie remontu świetlic wiejskich - remont został wykonany w 100%, ale zapłacono go ze środków własnych, ponieważ nie wpłynęła dotacja na ten cel. Była o tym mowa na poprzednim posiedzeniu, przy omawianiu dotacji celowych. Budowa kanalizacji sanitarnej Witkowo-Małachowo to inwestycja wieloletnia, realizowana w części z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.
Przychody i rozchody.
Przychody wykonano w 100%. Rozchody - w 47,5%, ponieważ na składowisko odpadów komunalnych umorzono pożyczkę w wysokości 175tys.zł, zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Komisja zapoznała się z harmonogramem spłaty długu Gminy na lata 2007 i na lata następne. Z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, gmina spłaciła w 2006r. zadłużenie w wysokości 504.550,-zł, zgodnie z przyjętym harmonogramem. Zadłużenie gminy mieści się w granicach norm.
Przychody i rozchody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Przychody wykonano w 100%, a rozchody w 103,9%.
Uwag nie zgłoszono.
Następnie Komisja zapoznała się z załączonymi do sprawozdania z wykonania budżetu informacjami: o realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, o finansowaniu kultury fizycznej i sportu masowego, o finansach szkół, przedszkola, Ośrodka Pomocy Społecznej.
Uwag nie zgłoszono.
Zapoznano się również ze sprawozdaniami rocznymi z wykonania planu finansowego instytucji kultury, tj. Biblioteki Publicznej i Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.
Po czym ustalano brzmienie dalszej części wniosku Komisji.
Ustalono, że kolejne posiedzenie dla kontynuowania kontroli wykonania budżetu odbędzie się w dniu 3 kwietnia 2007r. o godz. 9,30.
Na tym posiedzenie zakończono - o godz. 13,10.
Przewodniczący Komisji
Henryk Mucha
Protokołowała:
H. Koźniewska