Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z sesji RM - archiwum 00 » Protokoł XXVII sesji Rady Miejskiej (24.03.2006)
A A A

Protokoły z sesji RM - archiwum 00: Protokoł XXVII sesji Rady Miejskiej (24.03.2006)


PROTOKOŁ Nr XXVII/06

z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 24 marca 2006r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego - Przewodniczącego Rady

Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w sesji sołtysi, przewodniczący zarządów osiedli i goście - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.


Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki - Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy 14 Radnych, na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy - w wykonaniu trębacza - p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa.

Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

Porządek sesji:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przedstawienie porządku obrad.
2. Interpelacje, zapytania i wnioski.
3. Informacja o działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy i miasta Witkowo za 2005r.
5. Informacja o funkcjonowaniu szkół podstawowych na terenie gminy i miasta.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu.
7. Dokonanie zmian w budżecie gminy i miasta na 2006r.
8. Ustosunkowanie się kompetentnych osób do spraw przedstawionych w punkcie 2 porządku sesji.
9. Inne sprawy.
10. Zamknięcie obrad XXVII sesji Rady Miejskiej w Witkowie.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. W punkcie tym Radni, Sołtysi i Przewodniczący Zarządów Osiedli zgłosili następujące sprawy:

- p.Przewodniczący poinformował, że zbiórka pieniężna przeznaczona będzie na dofinansowanie zakupu aparatu słuchowego, dla mieszkanki Małachowa Z.M.;

- p.Antoni Popek - w związku z kończącym się okresem zimowym i złym stanem dróg, pytał o termin ich naprawy;

- p. Tomasz Deskowski:
1/ stwierdził, że cieszy go inicjatywa Burmistrza odnośnie Skate Parku, ale martwi go, że odrzucono jego propozycję monitoringu miasta. Może w obecnym budżecie znajdą się środki na ten cel;

2/ prosił o informację nt. gazyfikacji oraz informację nt. organizacji ruchu pojazdów ciężkich;

- p.Adolf Pławczyk - Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5:
1/ prosił o przygotowanie i wywieszenie na terenie Osiedla Nr 5 plakatów zawierających informacje o obowiązkach właścicieli psów. Pytał ponadto, gdzie winny być składowane psie odchody, bo jest to problem;

2/ poruszył sprawę 3 piaskownic, usytuowanych na terenie Osiedla Nr 5. Piaskownice przy ul.Czerniejewskiej (przy bloku 16a) i za Hotelem są zniszczone. Należy rozważyć, czy którejś nie zlikwidować;

3/ podziękował Burmistrzowi i Radnym za zajęcie się sprawą parku na terenie Osiedla Nr 5. Usunięto suche drzewa i gałęzie, przez co ptaki będą mniej dokuczliwe, ale może celowe byłoby jeszcze przeciąć łączące się gałęzie;

- p.Tomasz Wędzikowski pytał, czy w najbliższym czasie będą jeszcze wycinane krzewy przy drogach gminnych;

- p.Piotr Jóźwik w nawiązaniu do wywieszonej na budynku oświatowym tablicy ("OK,SiR"), proponował wywieszenie również informacji jakie koła zainteresowań przy OK,SiR  działają i gdzie można się na nie zapisać;

- p.Stanisław Przybylski - Sołtys Sołectwa Mielżyn  poinformował o dziurach w ul.Szkolnej w Mielżynie;

- p.Teofil Robaszkiewicz - Sołtys Sołectwa Kamionka prosił o uzupełnienie dziur na drodze w Kamionce (do posesji p.Rzymyszkiewicza);

- p.Antoni Popek prosił o informację nt. planów odnośnie przejętego Przedszkola Wojskowego;

- p.Franciszek Kozanecki - Sołtys Sołectwa Ćwierdzin zwrócił uwagę na słabą słyszalność na sali posiedzeń i w związku z tym proponował zamontowanie nagłośnienia;


Ad.3. Informację o działalności międzysesyjnej przedstawił p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do treści informacji p.Antoni Popek poinformował, że na posiedzeniu Komisji Finansów proponował rozważyć zmianę Studium Uwarunkowań i Kierunków  Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.

Jak stwierdził p.Przewodniczący, jest to temat ewentualnie na kolejne sesje.

Pan Bernard Knast prosił o wyrównanie równiarką nieprzejezdnych obecnie ulic: Młyńskiej i na Osiedlu Nr 4.

Jak poinformował p.Burmistrz, żużel wywożony jest na ulice i drogi sukcesywnie.

Innych uwag i pytań nie zgłoszono, informacja została przez Radę przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

----

Pan Przewodniczący Rady zgłosił wniosek, by zamienić kolejność rozpatrywania punktów 4 i 5 porządku obrad, z uwagi na pilne obowiązki służbowe dyrektorów szkół.

Rada Miejska większością głosów (12 "za", 2 wstrzymujące się), wyraziła na powyższe zgodę.

----


Ad.5. Informacje o funkcjonowaniu szkół podstawowych przedstawili kolejno:

1/ p.Janina Fałdzińska  -  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie

2/ p.Jolanta Jakubas-Zawiślak  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2 w Witkowie

3/ p.Kazimiera Radziszewska  -  Wicedyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie

4/ p.Zdzisław Bosacki  -  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie.

 
W nawiązaniu do informacji dot. funkcjonowania Szkoły Nr 3, p.Przewodniczący stwierdził, że rozpoczynanie zajęć szkolnych już od godz. 7,45 jest trudne szczególnie dla dzieci dojeżdżających.

Pan Antoni Popek przypomniał, że w ubiegłym roku na posiedzeniu Komisji z udziałem dyrektorów szkół dyskutowano na temat godzin dowozu i wtedy proponował najprostsze rozwiązanie, tj. przesunięcie czasu rozpoczynania zajęć i dowozów o 1 godzinę. Ponownie wnioskuje o taką zmianę.
 
Jak wyjaśniła p.Radziszewska, późniejsze rozpoczynanie lekcji wiązałoby się z późniejszym ich kończeniem, a obecnie lekcje kończą się o godz. 14,00. Pierwsza grupa dzieci przyjeżdża z Ostrowitego Prymasowskiego już o godz. 7,00 i oczekuje prawie godzinę na zajęcia i nad tym należałoby się zastanowić i czy jest tu zasadność późniejszego rozpoczynania lekcji.

Pan Przewodniczący zakończył dyskusję na powyższy temat stwierdzając, że to temat na czas późniejszy, do omówienia na posiedzeniach Komisji Szkolnictwa. Dodał, że jest czas na ewentualne zmiany, do kolejnego roku szkolnego.

Informacje o funkcjonowaniu szkół podstawowych zostały przez Radę Miejską przyjęte i stanowią załączniki do niniejszego protokołu.


Ad.4. Informację o stanie bezpieczeństwa publicznego na terenie gminy i miasta Witkowo za 2005r. przedstawił p.Piotr Cejman - Komendant Komisariatu Policji w Witkowie.

Pan Henryk Mucha zwrócił się do p.Komendanta z apelem, by spowodował, aby w godzinach wyprowadzania psów tj. wieczorem i rano, patrole policyjne pouczały właścicieli psów o ich obowiązkach. Chodzi o zachowanie porządku i czystości na terenie miasta.

Pan Przewodniczący Rady zwrócił się do p.Komendanta z pytaniem o jego zdanie na temat monitoringu.

Jak stwierdził p.Komendant, popiera taką inicjatywę, bo podnosi to bezpieczeństwo publiczne. Z pewnością celowe byłoby ustawienie kamer w centrum miasta, przy szkołach i w miejscach natężonego ruchu drogowego, chociaż koszt monitoringu jest bardzo duży.


Informacja o stanie bezpieczeństwa publicznego została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


P r z e r w a        w obradach  - od godz. 11,25 do godz. 11,50.


Ad.6. Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu, Komisje Rady analizowały na przedsesyjnych posiedzeniach. Po czym spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXVII/258/06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie (w głosowaniu uczestniczyło 13 Radnych) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Pan Przewodniczący poinformował o pozytywnej opinii wyrażonej przez Komisje Rady nt. proponowanych zmian w budżecie, po czym zwrócił się do p.Gertrudy Polak - Skarbnika Gminy i Miasta o przedstawienie uzasadnienia do tych zmian.

Pani Skarbnik odczytała ww. uzasadnienie oraz poinformowała, że w dniu dzisiejszym Radni otrzymali załącznik nr 2a i 6 do projektu uchwały, o wydatkach na zadania zlecone i na Wieloletnie Programy Inwestycyjne. Zmiana tego Programu wiąże się ze zmianą terminu realizacji zadania dot. remontu świetlic wiejskich. Zadanie to będzie realizowane w 2006r.

Uwag nie zgłoszono.

U C H W A Ł A   Nr XXVII/259 / 06 zmieniająca uchwałę budżetową na 2006r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. W punkcie tym p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta ustosunkował się do następujących spraw, zgłoszonych w punkcie 2 porządku obrad:

- odnośnie dziur na drogach - wyjaśnił, że na drogach wojewódzkich i powiatowych są one sukcesywnie naprawiane, a dziury na drogach gminnych będą naprawiane w kwietniu, przy bardziej sprzyjających warunkach atmosferycznych;

- odnośnie Przedszkola - w budynku przy ul.Jasnej od września będą trzy oddziały, obecnie do przedszkola uczęszcza 75 dzieci (4 oddziały);

- odnośnie monitoringu miasta - to temat cały czas aktualny, nie został zaniechany, badane są możliwości techniczne i związane z tym koszty, ale dla gminy to duży wydatek finansowy, dlatego wykonanie będzie możliwe w późniejszym czasie;

- odnośnie gazyfikacji - prowadzone są rozmowy z dwiema spółkami. Spółka akcyjna GENGAZ m.in. opracowała koncepcję gazyfikacji gminy Witkowo i większości terenu byłego woj. konińskiego, w poniedziałek będzie spotkanie w tej sprawie. Wg tejże koncepcji, Spółka GENGAZ planuje dostarczyć gaz do Witkowa od strony Kołaczkowa w powiecie wrzesińskim, a to daje możliwości gazyfikacji Witkowa w późniejszym terminie.  Wielkopolska Spółka Gazownicza w przyszłym roku planuje wykonać dokumentację techniczną, a wykonanie sieci w Witkowie ma nastąpić w 2008/2009r. i Witkowo ma być zasilane od strony Trzemeszna;

- odnośnie rozwiązań komunikacyjnych - p.Burmistrz poinformował, że Wielkopolski Zarząd Dróg opracował dokumentację modernizacji ul. Jana Pawła II i Armii Poznań, której koszt określił na kwotę 1,5 mln zł, Zarząd nie ma jednak możliwości finansowych, by od razu to zadanie wykonać. Jest akceptacja, jest dokumentacja, jednak na realizację należy zaczekać;

- odnośnie plakatów na Osiedle Nr 5 - plakaty nt. obowiązków mieszkańców w zakresie czystości i porządku wywieszane są na terenie miasta i gminy corocznie, również w tym roku zostaną one wywieszone;

- odnośnie piaskownic - gminne piaskownice zostaną naprawione, a niektóre, będące w bardzo złym stanie zostaną zlikwidowane;

- odnośnie parku na terenie Osiedla Nr 5 - wykonano I etap doprowadzenia parku do należytego stanu, usunięto kilka suchych drzew. Dalsze prace polegające na wykonaniu cięć pielęgnacyjnych zaplanowaliśmy w przyszłym roku w okresie zimowym. Pan Burmistrz dodał, że różne są sugestie dotyczące tego parku, są też zwolennicy całkowitego wycięcia drzew i posadzenia nowych;

- odnośnie wycinki krzewów - zlecenie na wykonanie tego zadania otrzymała SKR, ale gruba warstwa zalegającego śniegu spowodowała, że nie było sensu ich wtedy wycinać. Wycinka rozpocznie się po odwilży, a od 1 kwietnia zostaną zatrudnione 4 osoby w ramach przygotowania zawodowego i one też będą między innymi wycinać krzewy przy drogach gminnych;

- w nawiązaniu do tablicy na budynku oświatowym - dyrektor OK,SiR otrzymała polecenie wykonania dodatkowej informacji o działających kółkach zainteresowań;

- odnośnie dziur na drodze w Mielżynie - zostaną one naprawione w miesiącu kwietniu;

- odnośnie drogi w Kamionce - SKR od dzisiaj profiluje drogi i wywozi żużel. Pan Burmistrz dodał, że dla gminy koszty żużlu, profilowania, załadunku i transportu są znaczące;

- odnośnie nagłośnienia sali posiedzeń - p.Burmistrz przypomniał, że kiedyś sala miała nagłośnienie, ale nie wszyscy chcieli z niego korzystać. Ponieważ na sesjach jest duża frekwencja i jest duży pogłos, na kolejną sesję sala będzie nagłośniona. Skorzystamy z nagłośnienia, którym dysponujemy, a jeśli później będzie decyzja, by nagłośnienie było stacjonarne, tylko na potrzeby tej sali, to zostanie ono zakupione.


Ad.9. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Rady:
1/ odczytał pismo p.Stanisława Cegielskiego dot. usunięcia znaku "Zakaz zatrzymywania się" na ul.Parkowej w Witkowie. Po czym poinformował, że Komisja Szkolnictwa i Komisja Finansów pismo już analizowały i prosił, by sprawą zajęła się Komisja Rolnictwa;

2/ poinformował, że w wyniku zbiórki pieniężnej na dofinansowanie zakupu aparatu słuchowego, zebrano kwotę 155,-zł.
Protokoł z dokonanej zbiórki z potwierdzeniem odbioru pieniędzy stanowi załącznik do niniejszego protokołu;

3/ odczytał pismo Wojewody Wielkopolskiego informujące o wszczęciu postępowania nadzorczego wobec uchwały Nr XXVI/250/06 dot. upoważnienia sołtysów do dokonywania doręczeń decyzji podatkowych. Wyjaśnił, że przepisy zostały zmienione i wobec tego sołtysi będą mogli roznosić przedmiotowe decyzje;

4/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej planowana jest na dzień 28 kwietnia 2006r. o godz. 10,00;

- p.Adam Zdzuj w związku z tym , że Radni nie zaakceptowali jego projektu odnośnie memoriału poświęconego Tadeuszowi Kościuszce, prosił, by ponownie przeanalizowali ten projekt. Wyjaśnił, że koszt tej inwestycji jest niewielki, ich większość poniesie osobiście, oczekiwałby jedynie od gminy pokrycia kosztu tablicy i dwóch kos nierdzewnych;

- ks. proboszcz Stanisław Goc zaprosił zebranych na obchody I rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II, przypadające w dniu 2 kwietnia br., i włączenie się w akcję humanitarną zbiórki żywności dla potrzebujących. Następnie zwrócił się do władz samorządowych z prośbą o udekorowanie, w miarę możliwości, ulicy J.Pawła II, na Dzień Papieski;

- p.Antoni Popek zwrócił się do p.Przewodniczącego z pytaniem o plany dotyczące budowy bazy NATO.
Pan Przewodniczący poinformował m.in. o planach zwiększenia Garnizonu Powidz i Żandarmerii oraz budowy dwóch bloków mieszkalnych. Stwierdził, że niektóre sprawy się jeszcze ważą. Gmina Witkowo i gminy sąsiednie złożyły oferty w przedmiocie gruntów. W związku z ponowieniem przez p.A.Popka sugestii, by uaktualnić Studium Uwarunkowań i Kierunków  Zagospodarowania Przestrzennego Gminy, p.Przewodniczący stwierdził, że w późniejszym czasie Rada będzie dyskutować, czym się będzie zajmować w II półroczu 2006r.


Ad.10. Wobec wyczerpania się porządku sesji Rady Miejskiej w Witkowie, p.Przewodniczący zamknął jej obrady - o godz. 12,35.


Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogusław Mołodecki

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz